Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4140 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לחברי הפורום.

ב-9 למרץ אני אמור להתגייס ליחידה קרבית ככל הנראה.

כרגע ברשותי רכב, ואני כבר מספר חודשים מנסה לחשוב מה לעשות עם הרכב.

מצד אחד, קשה לי להיפרד ממנו. מצד שני, אני לא יודע אם זה שווה בכלל להחזיק אותו.

האם ישנו מישהו שנתקל במצב דומה? אשמח אם תוכלו לייעץ לי מה לעשות.

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

פורסם

אם המשכורת היחידה שתהיה לך זה משכורת של חייל כנראה שאין טעם ברכב ובימים שאתה תחזור הבייתה תשתמש ברכב של ההורים (במידה ויש אפשרות).

אם באמת לא תהיה לך גישה לשום רכב בזמן שירותך הצבאי ואתה חושב שתצטרך אותו אז תוכל להשאיר אותו אצלך ובפעמים שאתה מגיע הבייתה תדאג להזיז אותו לסיבוב קטן כדי שמכלולי הרכב לא "יתיישנו" ו "יזיזו שרירים".

אל תשכח שגם כחייל תצטרך לשלם אגרה דלק טיפולים וכו , אומנם זה יהיה בתדירות הרבה יותר נמוכה כי הרכב בקושי יסע.

 

אם באמת אין צורך ברכב מכור ולאחר השחרור רכוש רכב אחר :)

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

מצטרף לדעה של יארי,אם הייתה עושה יומיות ועובד זה משהו אחר,הרי גם ככה רוב הזמן תהיה בבסיס.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אם יש מישהו בבית שיזדקק לרכב, נגיד אם זה יכול לעזור להורים בזמן שלא תהיה בבית ולשמש כרכב שני, אז אפשר להשאיר אותו וכך ישמש אותך בסופ"ש.

במידה ואין צורך או שיש כבר רכב שני בבית - אז עדיף למכור.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • אחראי פורום
פורסם

היה לי רכב כשהתגייסתי, התעקשתי להשאיר אותו בהתחלה (רכב ראשון וזה) ונתתי לאחותי ואמא שלי להשתמש בו.

אבל מהר מאוד זה הפסיק להסתדר, התחילו קצת תקלות והאוטו סתם עמד. כמה חודשים כאלה ומכרתי אותו.

לדעתי אם יש לך רכב מההורים ואתה לא הולך לצאת כל יום, מכר אותו. עדיף כשהוא תקין ולא סתם עומד ומתחיל להתעייף.

גם אם תצא כל יום, אתה צריך למצוא איך לממן אותו וזה לא פשוט לחייל אם ההורים לא עוזרים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

אני לא רוצה לעשות פרסומת לחברת ביטוח ספציפית. מישהי אצלי בעבודה אמרה שכאשר הבן שלה בא מהצבא היא פשוט מתקשרת לחברת הביטוח, מודיעה להם שהוא עומד להשתמש ברכב והיא משלמת משהו כמו 50 שקלים לכמה ימים. עדיף על פני לעשות ביטוח נהג חדש קבוע שתופס כל יום כאשר הבן בצבא ובא הביתה פעם ב.....

אז אם זה נכון אתה אימך יכולה לעשות כזה סידור וככה להחזיק רכב משלך יהיה מיותר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

תודה רבה לכולם על העזרה.

כמה דגשים ששכחתי לציין: הרכב משמש רק אותי משום שלאמי אין רישיון רכב ואבי נפטר לפני מספר שנים, ככה שאין לי למי למסור את הרכב.

כנראה שאני אחזור בערך פעם בשבועיים, כשבזמן הזה הרכב יעמוד ללא תזוזה.

עד עכשיו חסכתי מהעבודה מספיק כסף לבטח את הרכב ולהעביר אותו טסט. אבל השאלה אם זה כסף שבאמת כדאי להשקיע ברכב הזה, ולא למכור את הרכב ולחסוך לרכב אחרי צבא.

 

אני לא רוצה לעשות פרסומת לחברת ביטוח ספציפית. מישהי אצלי בעבודה אמרה שכאשר הבן שלה בא מהצבא היא פשוט מתקשרת לחברת הביטוח, מודיעה להם שהוא עומד להשתמש ברכב והיא משלמת משהו כמו 50 שקלים לכמה ימים. עדיף על פני לעשות ביטוח נהג חדש קבוע שתופס כל יום כאשר הבן בצבא ובא הביתה פעם ב.....

אז אם זה נכון אתה אימך יכולה לעשות כזה סידור וככה להחזיק רכב משלך יהיה מיותר.

אם אני חושב לחברה שאתה מדבר עליה, אז בזמנו בדקתי גם אפשרות שכזו. לפי מה שהבנתי, צריך שמישהו מהמשפחה (הורים) יהיה מבוטח בחברה הנ"ל.

מדובר על מערכת שעובדת לפי סמסים אם אני לא טועה.

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

פורסם

קודם כל יפה שבחרת להתגייס לקרבי.

עדיף לך למכור כי רוב הסיכויים תראה את הרכב כמו שתראה את הבית או החברה פעם בחודש מקסימום.

מעבר לכך למרות שמשכורות צבאיות עלו בכמה גרושים עדיף לבזבז אותם על אלכוהול וחברה או חבר(כל אחד והטעם שלו) או לחסוך אותם לעתיד אחריי השחרור.

עצם שתהיה בעל רכב יכול לעורר בעיות(למרות שלא אמור) כשתבקש חופש על מנת לעבוד ממחלקת ת"ש(שבאה מהמיל התשה במקרה הזה).

כחייל בקרבי לפעמים מתחשבים בכך יותר ונותנים פעם בשנה חופשה של בין שבועיים לשלוש שבועות של רגילה בשנה על מנת לעבוד.

פורסם

לדעתי, מכור את הרכב, סע בתחבורה ציבורית ונצל עד כמה שאפשר את הנסיעות שהצבא מממן לך.

אני מכיר את התוכנית ביטוח לסופי שבוע המדוברת וגם משתמש בה. כמו שכתבת, אכן, יש צורך שמישהו מבני המשפחה יהיה מבוטח בחברה הנ"ל. החברה שמציעה את התוכנית הזו היא ביטוח ישיר.

המערכת שעובדת עם הסמסים היא דבר שקיים בחברת ביטוח אחרת, פיניקס. שם האותיות הקטנות הן שהכיסוי הנ"ל הוא רק מקיף ולא חובה.

פורסם

כדאי שתחשוב באופן מעשי.

חסכת סכום שיספיק לרישוי וביטוחי לשנה. מה תעשה בעוד שנה?

או סצנריו מאוד מעשי: חזרת לאחר 21 יום בצבא, והמצבר מת. בהחלט מצב לא חריג. הנה הלכה 3/4 משכורת צבאית (בהנחה שאתה מקבל משכורת של חייל ברמת פעילות א. אם לא - הלכה משכורת שלמה, אולי אפילו משכורת וחצי). האם אתה רוצה להשתעבד לרכב?

המסקנה ברורה - הצעד ההגיוני הוא למכור את המכונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

גם לי יש דילמה דומה לשלך וזה קשה לבחור בין מה שאומר הראש לבין מה שאומר הלב.

מתגייס לחיל האוויר כהנדסאי עוד כמה חודשים, מן הסתם לא אראה הרבה בית.

יש לי רכב משלי שעל האחזקה והדלק שלו משלמים ההורים ו הוא במצב מושלם.

יש רצון למכור ולשים כסף בכיס לאתרי הצבא כדי לא לספוג ירידת ערך ותקלות של הרכב מעמידה עם הזמן.

מצד שני גם אין לי רצון לחזור הביתה ולצאת עם הוואן של אבא שלי.

בסופו של דבר כל בחירה שתעשה תהיה הגיונית אבל במקרה הספציפי שלך כן הייתי משאיר את הרכב.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם (נערך)
מצטרף לדעה של יארי,אם הייתה עושה יומיות ועובד זה משהו אחר,הרי גם ככה רוב הזמן תהיה בבסיס.

יערי* :)

 

לגבי פות"ש - הסיטואציה שאתה מתאר היא מאוד בעייתית בהחזקת רכב , אם רק אתה מתחזק ומשלם על טיפולי הרכב אין סיבה להחזיק אותו כשאתה חייל אתה רק תראה עליו עוד ועוד הוצאות בכל פעם שתחזור הביתה (פעם ב21 לתקופה של שנתיים -שלוש לא בריא בכלל לרכב).

ממליץ בחום למכור אותו לשמור את הכסף שחסכת להוצאות אחרות שתצטרך / תרצה בזמן הצבא.

 

גבי לגבייך זו באמת סיטואציה בעייתית , מצד אחד אתה יכול למכור ולקנות אחת טובה יותר לאחר השחרור אבל אז תאלץ "לצאת" עם הוואן של אבא.

אם ההורים גם ככה עושים טיפולים והכל עליהם אולי תשאיר את הרכב לאמא שתשתמש בו כדיילי שלה? ככה אתה גם מרוויח רכב שמזיז עצמות ולא עומד ואמא מרוויחה רכב אמין ;)

 

*וגם תוכל לצאת עם הקיה האהובה עלייך :)

עריכה אחרונה על ידי yaari30

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם
גם לי יש דילמה דומה לשלך וזה קשה לבחור בין מה שאומר הראש לבין מה שאומר הלב.

מתגייס לחיל האוויר כהנדסאי עוד כמה חודשים, מן הסתם לא אראה הרבה בית.

יש לי רכב משלי שעל האחזקה והדלק שלו משלמים ההורים ו הוא במצב מושלם.

יש רצון למכור ולשים כסף בכיס לאתרי הצבא כדי לא לספוג ירידת ערך ותקלות של הרכב מעמידה עם הזמן.

מצד שני גם אין לי רצון לחזור הביתה ולצאת עם הוואן של אבא שלי.

בסופו של דבר כל בחירה שתעשה תהיה הגיונית אבל במקרה הספציפי שלך כן הייתי משאיר את הרכב.

אם ההורים משלמים לך את האחזקה, ההחלטה היא שלהם, תשאל אותם, ומה שיחליטו זה מה שיהיה.

 

לשים את הכסף בכיס - לא רעיון כ"כ טוב, כי עם המשכורת הצבאית הכסף הזה יתאדה די מהר, וגם אם לא, בכלכלה של היום לא בטוח עד כמה הוא ישמור על הערך שלו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

חשיבה מעניינת יש לך ממזר שמן.

את הכסף כמובן אדחוף לתכנית חסכון שיש לי אבל המשפט המסכם שלך די מלחיץ :?

 

והם מצידם אמרו לי שאני אעשה מה שאני רוצה,הרכב שלי.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4140 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...