Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4275 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדיוק,אנחנו חייבים לתת הרגשה לכל לקוח שהוא עולה על רכב חדש.

אגב בוקי הכוונה שלי הייתה ל120 אלף שאנחנו עושים אישית,שכחתי לציין שאנחנו לא קונים רכבים 0 ק''מ אלא משתדלים לקנות עם 40-50 אלף קילומטר.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בדיוק,אנחנו חייבים לתת הרגשה לכל לקוח שהוא עולה על רכב חדש.

זה רק מחזק את מה שאני אומר.

 

כלומר ההחלפה היא לא עקב בלאי (כי גם ב 160 אלף ק"מ אין עדיין בלאי מיוחד) אלא בשביל לתת ללקוחות הרגשה טובה.

 

אבא שלך לא "גומר רכבים". אני דווקא חושב שהוא נוהג בצורה מאוד מתחשבת כי אוטו זה הפרנסה שלו והוא שומר עליו ככל הניתן.

 

מחליף אחרי שנתיים כדי להתחדש ומוכר ליד הבאה לא רכב גמור אלא רכב שיסע עוד 200-300 אלף ק"מ.

 

 

פורסם

אתה לגמרי צודק,התיאור שנתתי בתגובה שלי היה די עילג.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
יש כאלה שמחליפים את הרכב בתום האחריות, יש כאלה שמחליפים כי האנשים שסביבם התחדשו והם לא יכולים להרשות לעצמם "להשאר מאחור"

אצלי עם הרכב הנוכחי זה משום מה הפוך, ככל שאני מחזיק אותו יותר לעומת שכנים מתחדשים כך אני מרגיש טוב יותר.

 

 

אבל זה בכלל 'להישאר מאחור'? איפה כל הדיבורים על 'יוקר המחיה' פה? יכול להיות שאין בכלל יוקר מחיה ואנשים פשוט רוצים יותר מדי?

ממש לא יותר מדי, רק כמו השכנים במדינות המתוקנות. אסור שתהיה לי גם MX5 לסופי שבוע וגם עודף לחיסכון?

 

 

אם מחכים יותר זמן, המאמץ לרכב חדש יהיה קשה יותר.

 

סתם דוגמה, אם רכב שעולה היום 100 אלף ש"ח, יעלה עוד 4 שנים 60 אלף ש"ח, ההפסד הוא 40 אלף ש"ח. (בהנחה שימכר במחירון)

אם נחכה עם הרכב הזה עוד 4-5 שנים, המחירון שלו יהיה 25-30 אלף ש"ח, ונתחיל להוסיף הוצאות של בלאי (מצברים, צמיגים, רצועות, משאבות מים, קלאץ'/שיפוץ גיר וכו'), אז גם יהיה קשה יותר להתקדם וגם ההוצאות על הרכב יגדלו ככל הנראה. (לא משנה כמה רכב מתוחזק כראוי, אי אפשר להתחמק מבלאי, אפשר לצמצם אותו).

 

אני גם בשאיפה להחליף כל 3-4 שנים רכב. אם יש לי הזדמנות כלכלית להחליף (כמו עכשיו) אז אני אחליף.

אבל החישוב שלך מטעה ולכן המסקנה גם לא נכונה. איזה רכב חדש מעל 100K ש"ח מאבד היום רק 10K ש"ח בשנה?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם

זו הייתה סתם דוגמה.

ובכל מקרה, למשל הI30CW של ההורים שלי ב3 שנים ירדה משהו כמו 38 אלף ש"ח, הקורולה הרובוטית שהייתה להם ירדה ב35 אלף ש"ח במחירון. לא הייתי כ"כ רחוק מהמציאות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אני מסתכל למשל על הרכב של אחותי, כבר 14 שנה על הכביש ויש לו בקושי 120 בקילומטראז'.

אני גם לא משתמש הרבה ברכב והתכנון שלי לקנות רכב ולשמור עליו עד שאצטרך לקנות רכב גדול יותר מאוחר יותר בחיי, יש סיבה למה הוא לא יחזיק לי 14 שנה?

פורסם

למה שלא יחליפו? אם יש אמצעים אז שיהנו...

להחליף רכב כל 2-4 שנים זה סביר בהחלט, ככה אפשר להישאר עם רכב עדכני (אם מדובר ברכב חדש) או יחסית עדכני (אם מדובר ברכב משומש) ולא להישאר מאחורה. יש אנשים שמחליפים לאחר תום האחריות ויש גם כאלה שרוכשים דרך חברת השכרה/ליסינג רכב משומש ומבצעים טרייד אין חוזר לאחר תקופה של כ-3 שנים בערך עם מחירים ותשלומים נוחים יחסית. אני דווקא רואה בזה היגיון.

 

כמובן שלא חייב להחליף את הרכב כל עוד הוא עובד טוב, אבל זה כיף להתחדש כל זמן מה. בדרך כלל אחרי 4 שנים עם אותו רכב, אחרי שכבר מכירים אותו לגמרי מתחיל השיעמום והרצון להתקדם. מעבר לזה יש גם את עניין הבלאי ושאר הבלת"מים שמופיעים עם הזמן ולכן אנשים מעדיפים להימנע מזה ולהחליף את הרכב לפני שזה מתחיל. מובן לגמרי לדעתי...

פורסם

למה אנשים מחליפים רכב כל 2-4 שנים?

 

כי אנשים שאשכרה משקיעים בלהבין וללמוד כדאיות ועלות אמיתית הם מיעוט. הרוב מפחדים או שפשוט לא רוצים להתעסק בזה. זה דבר שמאפיין גם הרבה נהגי ליסינג התפעולי (כן זה לא רק בגלל הדלק) אבל אתה לא מדבר עליהם אתה מתכוון לאנשים שקונים את הרכב כנראה.

 

אני בעצמי בתהליכים של למידה על השוק עכשיו, וכל מקום (חוץ מכאן) צועקים עליי שאני לא אעז לקנות מפרטי, ושלא אעז לקנות רכב 2009 ומטה כי זאת "גרוטאה" ובעיקר האיום שאני אגרר להוצאות תחזוקה שיעלו לי הרבה יותר ממה שאי פעם תכננתי לחסוך.

 

יש חברות שמוכרות רכב מליסינג אחרי שהוא ירד מסבב תפעולי של 3 שנים, עם שנתיים אחריות שלהן.

את האחריות של רכב חדש כולם מכירים ובמחירים של היום באמת שהוא יותר נגיש.

 

אז בנאדם קונה רכב, מחזיק אותו תקופה שכולה או רובה מכוסה באחריות כלשהיא, ומוכר או עושה טרייד.

 

להגיד לך שאני לא מבין מי שעושה אתה זה? המציאות מדברת בעד עצמה - עכשיו העלה שרשור בחור עם גולף GTI 2011 שבסך הכל רצה להחליף קצה של ידית הילוכים אצל מוסך מורשה ולהזמין חלק דרך יבואן רשמי. ביקשו ממנו 7000 שקל!! בדקו שזאת לא טעות וזה המחיר.

 

אתה יודע מה זה מזכיר לי? כמו שאנחנו נדהמים איך בארצות הברית אדם בלי ביטוח בריאות שהתעלף ברחוב מהתייבשות, מתעורר בבית חולים עם חשבון לתשלום בסך אלפי דולרים (מתוכם מאות דולרים עלות ליטר אינפוזיה ללא תרופה, שהעלות ייצור שלה היא דולר!), ככה בטח הגרמנים מסתכלים עלינו ושואלים איפה הרגולטור שיציל את הישראלים המסכנים האלה מיבואנים שגובים 7000 שקל על קצה של ידית הילוכים.

 

אז מה הפלא שאנשים מפחדים ממוסכים ורוצים להיות מכוסים באחריות?

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם
ההורים שלי מחליפים כל שנתיים וחצי - שלוש שנים בדרך כלל, לכל היותר 4 שנים.

למה? כי הם רוצים רכב חדש עם ראש שקט ואחריות.

 

וכי אם מחכים יותר זמן, המאמץ לרכב חדש יהיה קשה יותר.

 

סתם דוגמה, אם רכב שעולה היום 100 אלף ש"ח, יעלה עוד 4 שנים 60 אלף ש"ח, ההפסד הוא 40 אלף ש"ח. (בהנחה שימכר במחירון)

אם נחכה עם הרכב הזה עוד 4-5 שנים, המחירון שלו יהיה 25-30 אלף ש"ח, ונתחיל להוסיף הוצאות של בלאי (מצברים, צמיגים, רצועות, משאבות מים, קלאץ'/שיפוץ גיר וכו'), אז גם יהיה קשה יותר להתקדם וגם ההוצאות על הרכב יגדלו ככל הנראה. (לא משנה כמה רכב מתוחזק כראוי, אי אפשר להתחמק מבלאי, אפשר לצמצם אותו).

 

אני גם בשאיפה להחליף כל 3-4 שנים רכב. אם יש לי הזדמנות כלכלית להחליף (כמו עכשיו) אז אני אחליף.

 

מבחינת אמינות, רכב שלא נקרע, יגיע לגיל 8 במצב טוב, ובלא בסיסי (בלמים, צמיגים, מצבר) הוא כמו החלפת שמן או מילוי דלק, כיון שלא תוקע את הרכב או מהווה הוצאה גדולה. מעבר לכך - אתה צודק. לכן אדם כמוני, שנוג 10-15 אלףק"מ בשנה, יכול להחליף את הרכב פעם ב-8 שנים בלי יותר מדי קושי.

 

אני למשל ממש משתעמם מרכבים (בלי קשר לסגמנט הרכבים שאני נוהג עליו) ובא לי כל הזמן להחליף.

 

אתה תתבגר

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתם מדברים על רכבים מודרניים כאילו הם גמורים אחרי 100,000 ק"מ. תקלות! בלאי! אין אחריות!

אצלנו גטס השכרה שנקנתה מ-AVIS, כעת עם 150K ק"מ ללא בעיות כלשהן. בלנו שנת 96 עם 320K ק"מ (נקנתה עם 60K ב-2002) ללא בעיות חוץ מבלאי טבעי - צמיגים, בלמים, טיפולים, משולשים וכד'. מזדה 3 2008 שנקנתה חדשה, 160K ק"מ מעולם לא עשתה בעיות.

 

למה לא פשוט לטפל טוב ולהנות? אני מבין לחלוטין את מי שמחליף כי נמאס - כמו שאני החלפתי לא מעט אופנועים :-o אבל לזרוק תרוצים של "בלאי" כדי להחליף אוטו עם 100-130K ק"מ?

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

עזבו 2-4 שנים - תראו כמה רכבים מוכרים אחרי שנה ואפילו פחות - ואז אתה רואה מכונית בת שנתיים יד 3. אני אוהב האנשים האלה. הם עושים עבודה נהדרת, קונים, משקעים, מטפלים - ואתה יכול לקנות רכב לגמרי חדש בהנחה משמעותית.

פורסם

נדמה לי שמי שקולל באופי כזה שמוביל אותו לחנות לקנות אוטו חדש ולהפסיד "ים" של כסף בגלל השטות הזו, גם לא אוהב להתחיל לשלם מכיסו על כל מיני תקלות, שכיחות לאחרונה, במכללים שעלות תיקונם מספיקה לקנות אוטו יד שניה בכלל לא רע. אז הוא אוהב עם תום האחריות להיפטר מהצרה הזו וחוץ מזה אחרי שנתיים או שלוש ( לפי היבואן ואחריותו ), האופי ההוא מהפתיחה מושך אותו שוב לחנות.

פורסם

הסיבה שמחליפים רכב היא אותה סיבה שמחליפים סלון כל כמה שנים, מטבח, קרמיקה או כל דבר אחר.

ברגע שמשהו נמצא אצלנו 'יותר מדי זמן' {בכוונה בגרשיים כי יש כאלה שמרגישים את זה אחרי שנתיים ויש כאלה אחרי 6 שנים}, אנחנו רוצים משהו חדש ואחר אז מחליפים.

במידה ויש את האמצעים הדרושים אז למה לא? הבעיה מתחילה שאין את האמצעים ואני רואה את זה אצלי בעבודה הרבה.

אנשים שאין להם כסף לאכול והם בוכים על זה ובאמת קשה להם אבל אז הוא מוציא מהכיס שלו מכשיר גלקסי 5, לבן שלו יש אייפון 5s ולאשתו טאבלט וכו' וכו'.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

פורסם (נערך)
ההורים שלי מחליפים כל שנתיים וחצי - שלוש שנים בדרך כלל, לכל היותר 4 שנים.

למה? כי הם רוצים רכב חדש עם ראש שקט ואחריות.

 

וכי אם מחכים יותר זמן, המאמץ לרכב חדש יהיה קשה יותר.

 

סתם דוגמה, אם רכב שעולה היום 100 אלף ש"ח, יעלה עוד 4 שנים 60 אלף ש"ח, ההפסד הוא 40 אלף ש"ח. (בהנחה שימכר במחירון)

אם נחכה עם הרכב הזה עוד 4-5 שנים, המחירון שלו יהיה 25-30 אלף ש"ח, ונתחיל להוסיף הוצאות של בלאי (מצברים, צמיגים, רצועות, משאבות מים, קלאץ'/שיפוץ גיר וכו'), אז גם יהיה קשה יותר להתקדם וגם ההוצאות על הרכב יגדלו ככל הנראה. (לא משנה כמה רכב מתוחזק כראוי, אי אפשר להתחמק מבלאי, אפשר לצמצם אותו).

 

אני גם בשאיפה להחליף כל 3-4 שנים רכב. אם יש לי הזדמנות כלכלית להחליף (כמו עכשיו) אז אני אחליף.

 

זאת טעות נפוצה של הרבה אנשים, אז המצב הוא בדיוק הפוך, ככל שתחזיק רכב יותר זמן כך יהיה לך קל יותר להתקדם לרכב חדש.

 

קודם הדוגמא המספרית שנתת אינה נכונה עקרונית משום שירידת הערך בארבע השנים הראשונות צריכה להיות גבוהה יותר מארבע השנים שלאחר מכן, גם באחוזים אם מדובר ברכב חדש לחלוטין וגם כספית בכל מקרה ואילו אתה ציינת ירידת ערך הפוכה, דהיינו של 40 אחוז בארבע השנים הראשונות ושל 50 אחוז ויותר בארבע, חמש שנים שלאחר מכן. כלומר אם ניקח את הדוגמא שלך, אז בארבע השנים הראשונות ההפסד צריך להיות נניח כ- 50 אחוז נניח, כלומר כ- 50 אלף ש״ח ודווקא בארבע השנים שלאחר מכן כן פחות מכך, נניח כ- 40 אחוז, דהיינו הפסד של כ- 24 אלף ש״ח).

 

ולעניין העקרוני, אם נניח שלא תחליף את הרכב לאחר 4 שנים ותמשיך להחזיק בו, תוכל לחסוך את ה- 50 אלף ש״ח שהיית משלם כדי להתקדם לרכב חדש יותר שעלותו 100 אלף ש״ח ולקבל עליהם אפילו ריבית בבנק, נניח כ- 3,000 ש״ח ריבית, כך שאחרי 4 שנים נוספות היית יכול להוסיף אותם למחיר הרכב שהחזקת במשך שמונה שנים.

 

כלומר אם תחזיק רכב לשמונה שנים, תפסיד עליו כ- 74 אלף ש״ח נניח ובקיזוז ריבית שתקבל כ- 71 אלף ש״ח. אסל יהיה לך קל מאד להתקדם לרכב חדש שעלותו 100 אלף ש״ח, שכן כ- 24 אלף ש״ח תקבל מהרכב שמכרת ועוד כ- 53 אלף ש״ח מהכסף שחסכת בבנק. דהיינו יהיו לך ביחד כ- 77 אלף ש״ח ותצטרך להשלים עוד כ- 23 אלף ש״ח בלבד.

 

מה יהיה לפי האופציה השניה שציינת, לאחר 4 שנים תפסיד כ- 50,000 ש״ח ותצטרך להוסיף עוד 50,000 אלף ש״ח לרכב חדש שעלותו 100,000 ש״ח וכך שוב לאחר 4 שנים נוספות, תצטרף להוסיף עוד כ- 50 אלף ש״ח כדיל להתקדם לרכב שעלותו 100 אלף ש״ח.

 

בסופו של דבר לאחר כשמונה שנים בשני המצבים יהיה לך רכב חדש שעלותו 100 אלף ש״ח, במקרה שהחזקת רכב אחד בתקופה הזאת, שילמת 50 + 23 אלף ש״ח, דהיינו 73 אלף ש״ח ואילו במקרה שהחלפת שני רכבים בתקופה זאת שילמת 50 + 50 אלף ש״ח, דהיינו כ- 100 אלף ש״ח.

 

כלומר באופציה השניה גם שילמת יותר וגם היה לך קשה יותר להתקדם לרכב חדש.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...