Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4276 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אמנון - גם אני נוקט בגישה שלך (מחליף רכב כאשר הוא בלוי או הופך לא אמין). עם זאת שתי הערות:

1. לאחזקת רכב ישן יש עלויות נוספות בתחזוקה השוטפת (טיפולים גדולים ותקלות), אשר צריך לקזז מערך הרכב לצורך החלפתו.

2. כיום ההכנסות מהון ממש לא מובטחות, תוכניות החסכון ברבית מובטחת לא קיימות או שהרבית הבן סמלית ופחותה מירידת ערך הכסף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

אני נוסע ברכב שנת 99 והסיבה היחידה שעוברת לי בראש להחלפתו היא בטיחות.

רכב שנת 2010 עם כריות אוויר ABS ESP ועוד שלל שילושים בטיחותי לאין שיעור מזה שלי. ביום בו אישתי תרצה לנהוג ברכב, או שיהיה ילד, אני אקח הלוואה ואקנה רכב הרבה יותר בטיחותי.

עד אז מבחינתי, לנסוע על שלי עד שיתפרק.

 

ודגמא מהצד השני - חמי וחמותי מחליפים כל 3 או 4 שנים רכב לאחד חדש מהניילונים כיוון שיש להם תשלום ממשרד הביטחון. חישוב מהיר מראה שכל סוף תקופה שכזו הם משלמים כ 40K ש"ח בשביל להשתדרג לרכב חדש. זה משתלם להם מבחינה כספית.

עריכה אחרונה על ידי אספ
פורסם
אני למשל ממש משתעמם מרכבים (בלי קשר לסגמנט הרכבים שאני נוהג עליו) ובא לי כל הזמן להחליף.

יש לי רישיון פחות משנתיים ועכשיו בבעלותי כבר הרכב השני שלי,הספקתי גם להשתמש המון ברכב הקודם של אבא שלי וברכב הנוכחי שלו ואני כל יום יושב בלוחות ומחפש משהו שיעניין אותי כתחליף לרכב הקיים.

גם אני סבלתי מאותה תופעה ובעשר השנים הראשונות להוצאת הרישיון החלפתי כ-8 כלי רכב וביניהם אופנוע עד שקניתי את הלנצ'יה תמה והיא החזיקה 8 שנים. לאחר התמה הגיעה פונטו ל-9 חודשים (אאל"ט) וגם היא עפה מיד, שעממה אותי.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

למה? כי מי שיכול להרשות לעצמו - פשוט כי הוא יכול.

מי שלא יכול להרשות לעצמו - פשוט כי הוא טיפש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

יש כמה סיבות:

- צרכים שמשתנים - משפחה מתרחבת או ההיפך.

- שינוי במצב כלכלי. קבלת רכב מהעבודה.

- סיפוק צרכים - חובב הגה או חוב פוזה.

- רכב שמסתבר כלא מתאים.

- בורות - מחשבה שזה נכון כלכלית.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

יש לי שכן עם אונו 94 יד 1 שעשה 320 אלף בלי לפתוח מנוע במשך השנים הוא החליף דברים שקשורים לבלאי של חלקים כמו:רדיאטור,מכסה שסתומים,משולשים וכו'.

הטסט אחרון שלו הוא עבר תוך חמש דקות.

יש לציין שהוא היה מכונאי בעברו.

פורסם (נערך)

טיפשים לא מתים הם רק מתחלפים!

למה להוציא 100.000על רכב,שאפשר לסוע על רכב של 10,000או 20,000 שיעשה את העבודה אותו דבר

ותראה אותם קונים אח"כ מצרכים בשוק של טירה או ברמי לוי,!

אנשים קונים יקר רק דברים שרואים,מה שלא רואים מחפשים בחצי מחיר,(למשל)

שבא אליהם טכנאי או איזה בעל מקצוע מחפשים להרויח כמה שקלים,(אפשר במזומן ללא קבלה?),וכו

אבל שמדובר בפוזות כולם קונים יקר

פראיירים!

גל

עריכה אחרונה על ידי בן יגאל גל

:lol:cj64

פורסם
עזבו 2-4 שנים - תראו כמה רכבים מוכרים אחרי שנה ואפילו פחות - ואז אתה רואה מכונית בת שנתיים יד 3. אני אוהב האנשים האלה. הם עושים עבודה נהדרת, קונים, משקעים, מטפלים - ואתה יכול לקנות רכב לגמרי חדש בהנחה משמעותית.

לדעתי רובם שקונים רכב חדש (ישראלים ממוצעים שקונים קורולה) לא משקיעים ואפילו מזניחים (לא משקיעים בשמן וכו').

 

 

זאת טעות נפוצה של הרבה אנשים, אז המצב הוא בדיוק הפוך, ככל שתחזיק רכב יותר זמן כך יהיה לך קל יותר להתקדם לרכב חדש.

+1

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם

גל, מדובר בענין של יכולת וקדימויות. רכב ששוה 10,000 ש"ח לא יעשה את העבודה של רכב ששוה פי 10, מהרבה סיבות - קודם כל הוא יהיה שחוק (אפילו המושבים כבר יהיו בלויים וישקעו מתחת לישבן), פחות אמין - אבל אפילו אם הוא יהיה מתוחזק היטב הוא יהיה מיושן, עם מערכות יותר פשוטות, פחות אבזור בטיחות ונוחות וכו'. אולי יוביל ממקום למקום אבל בהחלט לא כמו רכב חדש ואפילו לא כמו רכב בן 5 שנים.

 

אישית אני יכול להרשות לעצמי לא מעט, אבל הדרך שלי היא דרך ביניים: מחזיק רכב עד שהוא מתחיל להראות חוסר אמינות או שלא עומד יותר בדרישות. מניסיוני זה אומר למכור את הרכב בגיל 7-12 שנים. אותה גישה גם בטלפונים ניידים, מכשירי חשמל ביתיים, רהיטים וכל ציוד אחר: משתמש כל עוד פונקציונאלי, ואז מחליף. לא היססתי להשליך לפח מכונת כביסה בת שנתיים (שעוד היתה באחרויות) כאשר הייתי צריך להזמין טכנאי כל שבועיים. מצד שני - לא מעט מכשירים ביתיים הוחלפו אחרי 15 שנה, כאשר כשלו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
טיפשים לא מתים הם רק מתחלפים!

למה להוציא 100.000על רכב,שאפשר לסוע על רכב של 10,000או 20,000 שיעשה את העבודה אותו דבר

ותראה אותם קונים אח"כ מצרכים בשוק של טירה או ברמי לוי,!

אנשים קונים יקר רק דברים שרואים,מה שלא רואים מחפשים בחצי מחיר,(למשל)

שבא אליהם טכנאי או איזה בעל מקצוע מחפשים להרויח כמה שקלים,(אפשר במזומן ללא קבלה?),וכו

אבל שמדובר בפוזות כולם קונים יקר

פראיירים!

גל

זה לא בר השוואה אפילו. רכב ב10-20 אלף ש"ח לא יעשה אפילו עבודה של סופר מיני ב70-75 אלף ש"ח.

הבלאי, ההוצאות והדברים שיכולים להיות בלתי צפויים, הקושי למצוא אוטו כזה במצב סביר (בעיקר בתחתית התקציב הזה), הבטיחות הנמוכה, הביצועים פחות טובים, צריכת הדלק פחות טובה, נוחות הנסיעה פחות טובה, יש פחות אבזור, הרבה רכבים שחוקים בתקציב הזה. גירים אוטומטיים שמתקרבים לשיפוץ, מנועים שמתקרבים לשיפוץ. לא בדיוק קניה חכמה בהרבה מקרים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

לשאול, למה אנשים מחליפים רכב כל 2-4 שנים, זה כמו לשאול למה אנשים מחליפים את האייפון שלהם כל שנה? אפשר הרי לנסוע על רכב בן 15 שנה, ואפשר הרי להתקשר מנוקיה בת 10.

למה מחליפים? מי שיכול, מחליף רכב כי זה כיף לנסוע ברכב חדש, מודרני ובטיחותי. גם רכב סופר שמור, רכב ישן, הסאלון שלו, המתלים שלו, הספוג במושבים כבר לא כמו שהיו פעם כשהיה חדש. רכבים מודרניים בטיחותיים יותר, חסכוניים יותר, בעלי עיצוב מודרני, בעלי אחריות ופשוט הם חדשים עם כל מה שיוצא מזה. תחושה שונה לחלוטין מתפקוד של כל המכלולים.

 

רכב שהגיע למוסך בארץ לתחזוקה, יצא מהמוסך לא כמו שהוא נכנס אליו. באילו מוסכים פותחים גלגל מגנזיום לא עם פטיש אויר לדוגמא? מישהו שמע על ידית מומנט שם? כל האי שלמויות האלה משפיעות על ביצועי הרכב והתחושה שהוא נותן.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם (נערך)

הבדל בנזק אפשרי לחישוק סגסוגת. לגבי ידית מומנט, בדרך כלל המכונאים סוגרים ברגים שונים לפי ״תחושה״.

וברגע שיש תקלות, בהרבה מקומות הדיאגנוסטיקה מתחת לכל ביקורת. ככה זה כאשר על עבודה משלמים גרושים, העבודה קשה והלקוח רוצה בזול ומהר.

 

לכן, בעקבות רמת תחזוקה של רכבים (חבר׳ה תחסכו דוגמא אישית בסגנון ״אני שם את השמן הכי טוב״), קנית רכב חדש בארץ יותר ממוצדקת למי שיכול. קנית רכב ישן זה פשרה בטיב הרכב, גם אם הרכב בכושר נסיעה יומיומי ועושה את אותה העבודה - מביא מנקודה א ל-ב.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים


×
×
  • תוכן חדש...