Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4276 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חולגי - הסרטן של הרכב, חלודה, פשה בכל רכב בן 3-4 שנים, בעוד שהיום אתה כמעט לא מכיר את התופעה, אלא ברכב חבוט ומוזנח. שיטות ייצור הפח והצביעה מגינות הרבה יותר טוב. גם במנועים, אמנם היו פחות חלקים וכנראה גם בפחות עומסים (יחס דחיסה 1:7-1:8, הספק של 60 כ"ס ממנוא 1.6 ליטר) - אבל הייצור היה הרבה פחות מדוייק והמטלורגיה תרמה את חלק, ובסופו של דבר החלקים נשחקו מאד.

 

ניתן להמשיך וליסוע עוד שנים רבות גם ברכב שסובל מסרטן (חלודה).

שרידות הרכבים של היום היא נמוכה בהרבה מאילו הישנים. אולי הפח היום אינו לוקה בחלודה או לוקה פחות, אבל כמו כל דבר בעולמנו המתחדש - דברים ומוצרים (גם מכוניות), אינם מיוצרים יותר להחזיק "לנצח" כמו שייצרו אז.

השתמש - וזרוק לפח.

alfa 156 2.5.

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

כדי להגיע למסקנות שלך צריך להכין עקומות שרידות של כלי רכב מתקופות שונות. אף אחד לא עושה עבודה כזו, כך שכל מה שנכתוב כאן יהיה לכל היותר ספקולציה. אין לך נמתונים כדי להשוות דגמי רכב מתחילת שנות ה-70 , תחילת שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90.

עם זאת - העובדה שכלי רכב נזקקו להרבה טיפולים גדולים בשלב יחסית מוקדם בחייהם מצביעה על שרידות נמוכה. שיפוץ מנוע לאחר 100,000 ק"מ אינו שגרתי כפי שהיה לפני 40 שנה, וכך גם לגבי כל מיני סמנים אחרים של שחיקת המנוע.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

ספריאל - אין עוררין על כך שהיום כמעט כל דבר, מיוצר לאורך חיים יותר קצר.

עריכה - סקרים בערב חג ?! דחילאק ! :wink:

עריכה אחרונה על ידי חולגי
תוספת

alfa 156 2.5.

פורסם

למה להוציא 100.000על רכב,שאפשר לסוע על רכב של 10,000או 20,000 שיעשה את העבודה אותו דבר

מסכים איתך חלקית. כל אוטו בסופו של דבר עושה את אותה העבודה- מביא אותך מנקודה לנקודה.

פיאט אונו 87 יכולה אפילו להביא אותך לאילת, אבל אתה תסבול מכל רגע.

מסכים עם זה שחבל לקנות רכב חדש ביותר מ100 אלף שקל (בהנחה שרוב מי שקונה לא ממש יכול להרשות לעצמו), אבל אם ברצונך ברכב ברמה טובה, מהשנים האחרונות, עם בטיחות ונוחות ברמה טובה, אפשר להתפשר על רכב בן 3-4 שנים, ב60% מהמחיר של רכב חדש.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
אם יש אמצעים כלכלים אז למה לא להחליף?

 

אם יש, למה לא לשרוף בל"ג בעומר?!

אולי כי המשאבים, גם אם קיימים, מוגבלים, וניתן להוציא את הכסף על משהו אחר, או לחסוך לעת זיקנה או יום סגריר?

 

זה כמו לשאול למה אנשים מחליפים בגדים. ועוד בפורום אופנה(!)

 

זה לא נכון.

אם מישהו חובב רכב ומחליף רכבים כתחביב, זה מובן.

אבל לא מובן למה מישהו שרכב אצלו זה רק תחבורה, מחליף רכב תקין ועובד לחלוטין ברכב דומה, שלא משפר את איכות חייו בכלום.

זה כמו להחליף חולצה, בחולצה זהה, רק חדשה יותר, בשעה שהישנה עדיין נראית מצויין.

זה לזרוק כסף לפח.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
מסכים איתך חלקית. כל אוטו בסופו של דבר עושה את אותה העבודה- מביא אותך מנקודה לנקודה.

פיאט אונו 87 יכולה אפילו להביא אותך לאילת, אבל אתה תסבול מכל רגע.

מסכים עם זה שחבל לקנות רכב חדש ביותר מ100 אלף שקל (בהנחה שרוב מי שקונה לא ממש יכול להרשות לעצמו), אבל אם ברצונך ברכב ברמה טובה, מהשנים האחרונות, עם בטיחות ונוחות ברמה טובה, אפשר להתפשר על רכב בן 3-4 שנים, ב60% מהמחיר של רכב חדש.

כן, רק נשאלת השאלה האם עדיף לנסוע עם סימן שאלה גדול ולנסוע ברכב שכל כמה עשרות ק"מ צריך עצירות, או שעדיף לנסוע ברכב מודרני שברמת העקרון לא צריך עצירה אחת אפילו? (רק הנהג צריך עצירות כדי להתרענן, אבל זה משהו אחר)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
מסכים איתך חלקית. כל אוטו בסופו של דבר עושה את אותה העבודה- מביא אותך מנקודה לנקודה.

פיאט אונו 87 יכולה אפילו להביא אותך לאילת, אבל אתה תסבול מכל רגע.

מסכים עם זה שחבל לקנות רכב חדש ביותר מ100 אלף שקל (בהנחה שרוב מי שקונה לא ממש יכול להרשות לעצמו), אבל אם ברצונך ברכב ברמה טובה, מהשנים האחרונות, עם בטיחות ונוחות ברמה טובה, אפשר להתפשר על רכב בן 3-4 שנים, ב60% מהמחיר של רכב חדש.

בוא נגיד שהגזמתי,בוא נחשוב מזדה 3/6 וולו 80s ועוד כמה אמריקאיות,שעולות 40.000,סבבה ,

יסעו כל שנה 10 פעמים לאילת ,ויעשו עבודה טובה לא פחות ,מרכבים של 100/150 אלף,,ואני לא מחשיב את עלות הביטוח,וירידת ערך,

מה שצריך לחפש אחת טובה,יד וקילומטרג' נמוך,ופשוט לא לחכות לבעייה,אלא פשוט מידי פעם ללכת ולעשות טיפול/בדיקה במוסך סטנדארטי!

ולבחור שרשם,למי שאין לא קונה ישלך טעות ,של טיפשים,אני והרבה אנשים שאני מכיר יכולים,ופשוט לא טמבלים לשים על רכב 150,000 ש"ח

זה נטו "פוזה" או סמל של מעמד/סטאטוס של בנאדם,

בד ובד הייתי ממליץ רכב חדיש באמת לרופאים עורכי דין סוכנים ,שאין להם זמן כ"כ לבדוק שמן וכו,,וגם גומעים עשרות ק"מ בשנה וחייבים לעמוד בזמנים,גם למי שגר בשטחים ,ההיתי ממליץ לא לשחק ברכב ישן!

אני אישית נהנה מ6 רכבים בבעלותי גיפ 1964 שחורש את כל הארץ עושה טיולים במדבר,ואפילו התחריתי איתו במלך הבור 2012,סמוראי 84, ועוד סוגי רכבים שהכי חדש זו סוברו משפחתית מודל 94,יד1 160.000 ק,מ שנוסעת יום יום כולל 10 פעמים בחודש לדרום!

גל

:lol:cj64

פורסם
אם יש, למה לא לשרוף בל"ג בעומר?!

אולי כי המשאבים, גם אם קיימים, מוגבלים, וניתן להוציא את הכסף על משהו אחר, או לחסוך לעת זיקנה או יום סגריר?

 

 

ואם יש מספיק להכל,עדיין לא תחליף?

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

בתור אחד שהחליף 8 רכבים ב4 שנים שיש לי רישיון.

הסיבה היחידה שלי זה שאני מתחיל להשתעמם מהרכב , ומפסיק ל"התרגש" מלנסוע בו .

Seat Leon FR 2014 Stage 2 Veloster Turbo 2014 Black - sold Polo GTI 2012 BLACK Stage 2 - sold White Pontiac Solstice 2007 - sold

פורסם
בתור אחד שהחליף 8 רכבים ב4 שנים שיש לי רישיון.

הסיבה היחידה שלי זה שאני מתחיל להשתעמם מהרכב , ומפסיק ל"התרגש" מלנסוע בו .

"יצא המרצע מן השק"

סוף סוף מישהו מדבר אמת,חח

שיעמום!=?

תחשבו לב

גל

:lol:cj64

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אם זה בגלל התחביב ויש כסף אז למה לא?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

בד ובד הייתי ממליץ רכב חדיש באמת לרופאים עורכי דין סוכנים ,שאין להם זמן כ"כ לבדוק שמן וכו,,וגם גומעים עשרות ק"מ בשנה וחייבים לעמוד בזמנים,גם למי שגר בשטחים ,ההיתי ממליץ לא לשחק ברכב ישן!

אז מצד אחד אתה אומר פוזה, ומצד השני אתה אומר שאתה ממליץ על רכב חדש לאנשים שאין להם זמן כמו רופאים ועורכי דין וגם לאנשים שגרים בשטחים בגלל עינין של אמינות אני מנחש. כלומר לאנשים שהם לא רופאים או עורכי דין ו/או לא גרים בשטחים, יש מלא זמן פנוי לבלות במוסך?

 

אם לקחת את הדברים הרציאונליים ממה כתבת, הרי יוצא שאנשים שצריכים רכב אמין ולא רוצים/יכולים לבזבז זמן מיותר במוסך צריכים רכב חדש. זה הרוב! בגלל זה, לא מעט אנשים מתפשרים על גודל הרכב ולוקחים רכב מיני חדש, במקום משפחתית משומשת בת 5 שנים. ככל שרכבים חדשים יותר, ככה הם מסובכים יותר, כבר נמצאים בשוק הרבה רכבים עםמנועי טורבו קטנים, גירים רובוטיים וכד'. רכבים האלו מזדקנים ובסוף נמכרים כמשומשים. אתה בטוח שאתה רוצה רכב עם גיר כפול מצמד ומנוע טורבו קטן נפח מסדרה שהייתה בעיתית בן 5 שנים?

 

הרכבים החדשים מתוכננים לפחות שנים מהישנים. ככל שהזמן עובר, ככה נשארים פחות רכבים מסורתיים עם מנוע "גדול" ללא טורבו וגיר פלנטארי. אני ממליץ לחשוב קדימה. היצרן רוצה שנקנה רכבים חדשים, זה אומר משהו על אמינות ושרידות שלהם. וגם רכב חדש בטיחותי יותר, בעל מערכות מתקדמות יותר שתורמות לבטיחות משופרת, יותר כריות אויר וכד'. יש לא מעט יתרונות בלתי זניחים לרכב חדש. אפשר כמובן להתעלם ו"לדפוק את המערכת". השאלה מי בסוף אוכל אותה?

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
ואם יש מספיק להכל,עדיין לא תחליף?

 

מספיק לכל מה?!

 

גם לטיפול ניסיוני בסרטן שאולי תזדקק לו עוד עשר שנים, בעלות של 300 אלף דולר?

מספיק לקנות דירה לכל הילדים?

מספיק לשתי חופשות סקי בשנה?

מספיק כדי לשמר את אותה רמת חיים (בהנחה שהיא מספקת) גם בפנסיה?

 

אנחנו מדברים על אנשים ממוצעים, שמחליפים מכונית לשם התניידות כל מס' שנים קצר, בלי סיבה, תוך כדי בזבוז עשרות אלפי ש"ח, שאולי לא חסרים להם בשוטף, אבל יכלו לשפר את איכות חייהם בהווה (או שיוכלו בעתיד).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

היום זה גם לא כזה קשה,תנאי המימון מאוד נוחים.

לפנדה לקחתי הלוואה של 56 אלף ל5 שנים עם החזר של כמעט אלף שקל.

למיצובישי לקחתי 30 אלף עם החזר של 920 שקל.

לא חייב רכב יקר למי שרוצה חדש.

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.


×
×
  • תוכן חדש...