Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4275 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במשך שנה וחצי החלפתי 5 מכוניות, החזקתי פגו 206 שעשתה לי צרות מכרתי אותה קניתי אלמרה ששעממה אותי למוות מכרתי אותה,קניתי מאזדה ספיריט שעשתה לי וואו ענק בהתחלה,אחרי חצי שנה שעממה אותי החלפתי אותה באימפרזה שהרגישה לי כמו עגלה עם סוסה אחרי המאזדה, שעממה אותי בדרך חזרה הביתה מהמוכר, היום אני עם ניסאן פרימירה, מתלהב כל פעם שאני עולה לאוטו, החווית נהיגה שלו אולי לא משהו אבל הגודל וכל הגאגטים בפנים בהחלט עושים לי וואו!

כשיימאס לי ממנה גם היא תראה את הדלת, בני אדם אוהבים ריגושים,יש כאלה שמוצאים את זה במכוניות , כשאגדל ( כלומר אחרי התואר כשאחזיק בית משפחה וכו') ויהיה לי את האופציה אחזיק חדש ואחליף כל 3 שנים ללא ספק, בשביל הריגושים, בשביל לא לדאוג מלהתקע באמצע הדרך

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מספיק לכל מה?!

 

גם לטיפול ניסיוני בסרטן שאולי תזדקק לו עוד עשר שנים, בעלות של 300 אלף דולר?

מספיק לקנות דירה לכל הילדים?

מספיק לשתי חופשות סקי בשנה?

מספיק כדי לשמר את אותה רמת חיים (בהנחה שהיא מספקת) גם בפנסיה?

 

אנחנו מדברים על אנשים ממוצעים, שמחליפים מכונית לשם התניידות כל מס' שנים קצר, בלי סיבה, תוך כדי בזבוז עשרות אלפי ש"ח, שאולי לא חסרים להם בשוטף, אבל יכלו לשפר את איכות חייהם בהווה (או שיוכלו בעתיד).

 

אתה עכשיו סתם מגזים,מדובר ברכב סה״כ,מי שקונה כזה חדש כל פעם כנראה שהבין שזה מה שחשוב לו וזה מה שהוא צריך.

לכבודו יש זכות לנסוע ברכב מתפרק וחסוך לטיפול ניסיוני בסרטן כמה שהוא רוצה,זה לא אומר שכולם יעשו את זה.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
סה״כ,מי שקונה כזה חדש כל פעם כנראה שהבין שזה מה שחשוב לו וזה מה שהוא צריך.

 

ההנחה שלך, שאנשים מקבלים החלטות שקולות, מיודעות ורציונאליות, עומדת בניגוד לכל מה שידוע היום על ההתנהגות האנושית.

 

מי שמחליף מכונית ממוצעת אחת באחרת, דומה, לאותם שימושים נורמטיבים, ועושה זאת כל כל שנתיים-שלוש, זורק עשרות אלפי ש"ח לפח.

אין לזה הצדקה.

אין בזה היגיון.

אין בזה קבלת החלטות נכונה.

 

כי אין סיבה להחליף מכונית תקינה, שעונה על הצרכים, רק כי היא בת שנתיים-שלוש, משום בחינה כלכלית ותפעולית.

 

פשוט בזבוז של כסף.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
ההנחה שלך, שאנשים מקבלים החלטות שקולות, מיודעות ורציונאליות, עומדת בניגוד לכל מה שידוע היום על ההתנהגות האנושית.

 

מי שמחליף מכונית ממוצעת אחת באחרת, דומה, לאותם שימושים נורמטיבים, ועושה זאת כל כל שנתיים-שלוש, זורק עשרות אלפי ש"ח לפח.

אין לזה הצדקה.

אין בזה היגיון.

אין בזה קבלת החלטות נכונה.

 

כי אין סיבה להחליף מכונית תקינה, שעונה על הצרכים, רק כי היא בת שנתיים-שלוש, משום בחינה כלכלית ותפעולית.

 

פשוט בזבוז של כסף.

 

מאוד לא מדויק,אבא שלי בשנות ה 90 המאוחרות הוציא פאסאט מהחברה, אחרי 12 שנים האוטו לא היה שווה שקל ( פשוט אף אחד לא בא לקנות אותו) האוטו היה במצב מצוין יד ראשונה כל הנתונים היבשים כדי למכור, ורכש רכב חדש, בחישוב מהיר שעשה שהוא כלל את הירידת ערך ואת כל הכסף ששם בשנים האלה על תיקונים, הוא הבין שאם ירכוש רכב חדש ויחליף כל 3 שנים, ההבדל בין רכב ישן לחדש הוא זניח ( ביפניות אולי זה פחות מורגש,בגרמניות זה אכן ככה) מאז הוא מחליף סיאט כל שלוש שנים

פורסם
מאוד לא מדויק,אבא שלי בשנות ה 90 המאוחרות הוציא פאסאט מהחברה, אחרי 12 שנים האוטו לא היה שווה שקל ( פשוט אף אחד לא בא לקנות אותו) האוטו היה במצב מצוין יד ראשונה כל הנתונים היבשים כדי למכור, ורכש רכב חדש, בחישוב מהיר שעשה שהוא כלל את הירידת ערך ואת כל הכסף ששם בשנים האלה על תיקונים, הוא הבין שאם ירכוש רכב חדש ויחליף כל 3 שנים, ההבדל בין רכב ישן לחדש הוא זניח ( ביפניות אולי זה פחות מורגש,בגרמניות זה אכן ככה) מאז הוא מחליף סיאט כל שלוש שנים

החלק החשוב בהודעה שכתבת הוא 'כל הכסף שהוא מוציא על תיקונים'. כשמדובר ברכב שדורש תיקונים כל שני וחמישי מן הסתם שעדיף להחליף רכב.

לגבי ירידת הערך, אני בטוח שרכב, ואני מצטט "לא שווה שקל", ירידת הערך שלו לא גדולה כל כך.

פורסם

לאחר שהחזקתי סיוויק מודל 2000 במשך 8 שנים ומכרתי אותה לפני שבועיים. אני יכול להעיד שעלות התיקונים, ובהחלט היו תיקונים שתיעדתי בצורה מסודרת, בטלות בשישים לעומת עלות ירידת ערך של רכב חדש יותר.

הרכב גמע מעל 326000 קמ ונתקע בדרך רק פעם אחת.

החלפתי רכב כי רציתי להתחדש ותו לא. החלפת רכב אינה כלכלית וצריך לעשות אותה מעט ככל האפשר, לדעתי האיזון הוא כל 8 שנים.

נוסע בפריוס 2008

פורסם
מאוד לא מדויק,אבא שלי בשנות ה 90 המאוחרות הוציא פאסאט מהחברה, אחרי 12 שנים האוטו לא היה שווה שקל ( פשוט אף אחד לא בא לקנות אותו) האוטו היה במצב מצוין יד ראשונה כל הנתונים היבשים כדי למכור, ורכש רכב חדש, בחישוב מהיר שעשה שהוא כלל את הירידת ערך ואת כל הכסף ששם בשנים האלה על תיקונים, הוא הבין שאם ירכוש רכב חדש ויחליף כל 3 שנים, ההבדל בין רכב ישן לחדש הוא זניח ( ביפניות אולי זה פחות מורגש,בגרמניות זה אכן ככה) מאז הוא מחליף סיאט כל שלוש שנים

 

שים לב, אבא שלך עבר מרכב יקר לרכב זול יותר...

ושבינתיים מחירי הרכב ירד (שינויים במיסוי).

צריך להשוות תפוחים לתפוחים.

 

אבל בו נעשה חישוב גס, לפי ערכי כסף של היום.

נניח שרכב כמו פאסאט עולה 200 אלף.

נניח הנחה שמרנית שהרכב מאבד מערכו בשלוש שנים 30%.

כלומר, כדי לשמור על אותה רמה (ולא לקנות סיאט...) צריך להוסיף כל 3 שנים 60 אלף ש"ח.

ב-12 שנה זה שלוש החלפות, שזה 180 אלף ש"ח שנחסכים בתקופה שלא מחליפים רכב.

 

אפילו אם נניח שפאסאט בת 12 לא שווה אגורה, כמה היא עלתה לו בתיקונים ותחזוקה במהלך התקופה, שהחיסכון לא מצדיק את זה...?

20 אלף כל שנה?!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

וכמה הוא היה צריך להוסיף אם מכר את הפאסאט אחרי 12 שנים? כמה היא הייתה שווה? 20 אלף ש"ח בלחץ? (נראה לי שאני אופטימי)

תוסיף את הבלאי לאורך השנים ואת התחזוקה השוטפת של רכב ישן (צמיגים, קלאץ', ברקסים, מצבר וכדומה) + ירידת הערך,

ותראה שכנראה עדיף להחליף את הרכב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

חשבון פשוט: אם כל 3 שנים צריך להוסיף 60K, ואחרי 12 שנה מוסיפים 180K (כי מוכרים את הישן ב20K) אז כמה חסכנו?

240K לעומת 180K. עכשיו השאלה היא כמה עולה תחזוקה בממוצע בשנה.

ניתן לחסוך הרבה יותר אם קונים את הרכב משומש בן שנתיים או 3 ומוכרים אחרי 5 שנים בערך, כי זו בערך התקופה בה הרכב ישרת בנאמנות לפני שכל הבעיות היקרות מתחילות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
שים לב, אבא שלך עבר מרכב יקר לרכב זול יותר...

ושבינתיים מחירי הרכב ירד (שינויים במיסוי).

צריך להשוות תפוחים לתפוחים.

 

אבל בו נעשה חישוב גס, לפי ערכי כסף של היום.

נניח שרכב כמו פאסאט עולה 200 אלף.

נניח הנחה שמרנית שהרכב מאבד מערכו בשלוש שנים 30%.

כלומר, כדי לשמור על אותה רמה (ולא לקנות סיאט...) צריך להוסיף כל 3 שנים 60 אלף ש"ח.

ב-12 שנה זה שלוש החלפות, שזה 180 אלף ש"ח שנחסכים בתקופה שלא מחליפים רכב.

 

אפילו אם נניח שפאסאט בת 12 לא שווה אגורה, כמה היא עלתה לו בתיקונים ותחזוקה במהלך התקופה, שהחיסכון לא מצדיק את זה...?

20 אלף כל שנה?!

 

 

ההנחה שלך, שאנשים מקבלים החלטות שקולות, מיודעות ורציונאליות, עומדת בניגוד לכל מה שידוע היום על ההתנהגות האנושית.

 

מי שמחליף מכונית ממוצעת אחת באחרת, דומה, לאותם שימושים נורמטיבים, ועושה זאת כל כל שנתיים-שלוש, זורק עשרות אלפי ש"ח לפח.

אין לזה הצדקה.

אין בזה היגיון.

אין בזה קבלת החלטות נכונה.

 

כי אין סיבה להחליף מכונית תקינה, שעונה על הצרכים, רק כי היא בת שנתיים-שלוש, משום בחינה כלכלית ותפעולית.

 

פשוט בזבוז של כסף.

 

 

טיפשים לא מתים הם רק מתחלפים!

למה להוציא 100.000על רכב,שאפשר לסוע על רכב של 10,000או 20,000 שיעשה את העבודה אותו דבר

ותראה אותם קונים אח"כ מצרכים בשוק של טירה או ברמי לוי,!

אנשים קונים יקר רק דברים שרואים,מה שלא רואים מחפשים בחצי מחיר,(למשל)

שבא אליהם טכנאי או איזה בעל מקצוע מחפשים להרויח כמה שקלים,(אפשר במזומן ללא קבלה?),וכו

אבל שמדובר בפוזות כולם קונים יקר

פראיירים!

גל

 

 

סתם כדי לסבר את האוזן ירידת ערך אמיתית של הפאסאט ודומותיה לקבוצת המנהלים היא כ- 20 אחוז לשנה הראשונה וכ- 15 אחוז לכל שנה אחר כך.

 

דהיינו ירידת הערך היא כ- 40 + 24 + 20= 84,000 ש״ח.

 

אבל לרכב יפני, קוריאני משפחתי חדש כדוגמת טויוטה, הונדה ומאזדה, יונדאי, ירידת הערך היא כ- 15 אחוז לשנה הראשונה וכ- 10 אחוז לכל שנה לאחר מכן.

 

דהיינו ירידת הערך של רכב שעלותו היא כ- 130,000 ש״ח היא כ- 20 + 11 + 10= 41,000 ש״ח.

 

עכשיו לך תמכור את הרכב גם במחיר מחירון, כלומר מהמחיר הזה יש להפחית עוד כמה אלפי ש״ח.

 

אבל צריך לזכור שניתן לקבל גם הנחות שיכולות להגיע עד כ- 10,000 ש״ח, דבר שמקזז את ירידת הערך.

 

צריך גם לזכור שגם ברכישת רכב משומש יש ירידת ערך אלא אם אם כן אתה רוכש רכב שעולה כמה אלפי ש״ח בודדים.

 

אם נניח תרכוש רכב משפחתי יפני, קוריאני, כדוגמת הנ״ל בעלות של כ- 60 אלף ש״ח, מאחר ואתה רוצה בכל זאת לנסוע על רכב ברמת מודרניות ואמינות סבירים, ירידת הערך תהיה כאמור של כ- 10 אחוז לשנה.

 

דהיינו כ- 6 + 5 + 5= כ- 16,000 ש״ח.

 

דהיינו הפרש בירידת הערך בין רכב חדש לרכב משומש בהתאם לדוגמא שהבאתי יעמוד על סך של כ-25,000 אלף ש״ח בלבד בשלוש שנים. ואולם אם רכשת את הרכב החדש בהנחה הנ״ל ואת הרכב המשומש במחיר מחירון, ההפרש יכול לקטון לכ-15,0000 אלפים ש״ח בלבד. לא נורא כל כך (בייחוד למעמד הביניים ״המסכן״)אם אתה לוקח בחשבון שעל רכב משומש תוסיף עוד כמה אלפי ש״ח על שימוש שוטף כגון צמיגים, מצבר, טיפולים יקרים יותר התואמים קילומטרז גבוה יותר, ההפרש עוד פוחת.

 

אם רכשת רכב חדש בהנחה גדולה יותר עקב רכישתו למשל כיד ראשונה אפס קילומטרים ההפרש יהיה אף פחות, משום שככל שהרכב מתיישן, שווי ההפחתה באחוזים שתצטרך להוריד במכירתו כמשומש נשאר אמנם זהה פחות או יותר ואולם הערך הכספי של שווי זה יורד משמעותית.

 

עכשיו לרכב חדש מדגם חדש (ולא רכב חדש שנמכר כמה שנים באותה התצורה ואתה יכול לרכוש אותו כמשומש גם) יש כמובן יתרונות שונים ובראש ובראשונה בטיחות, שלא ניתן לכמת אותה בכסף, צריכת דלק נמוכה יותר שמפחיתה מהעלויות (מצד שני עלויות ביטוח גבוהות יותר), גאגדים שונים ואחריות.

 

בקיצור ברכישת רכב חדש בעיקר יפני, קוריאני בעל שמירת ערך טובה ועוד בהנחה והחלפתו כל 3 שנים השד לא כל כך נורא כמו שאתה חושב ולאלא מדובר גם בזריקת כסף לפח לדעתי מאחר ויש גם תמורה לתוספת התשלום.

 

התמורה היא ממשית במיוחד כאשר יש קפיצת טכנולוגית. למשל עד שנת 2011 נמכרו בישראל רכבים משפחתיים עם גירים אוטומטיים בעלי 4 הילוכים ולא נמכרו כמעט רכבים משפחתיים עם בקרת שיוט.

 

רכבבים כאלו פסולים אצלי על הסף, לא מסוגל לנהוג עליהם בנסיעה בינעירונית, התמורה מאביזרים אלו מאד משמעותית בשבילי.

 

כך למשל גם עם בקרת שיוט אדפטיבית שמתחילה להיכנס לרכבים משפחתיים (לישראל בינתיים היבואנים מפשיטים את הרכבים מאביזר זה, אבל הוא יחלחל בסוף כאביזר סטנדרט). זה אביזר שאני מחכה לו זמן ומהווה בשבילי תמורה מאד משמעותית.

 

שלא לדבר על מערכות הבטיוחת החדשות המזהירות מפני תאונות. אתה לא מרגיש בהן עד שהן מונעות אסון שיכול לקרות לך ו/או לבני משפחה או להולך רגל או לנוסעי רכב אחר. שווים את התמורה.

 

ואין לזה סוף.

 

בסוםו של דבר אני מסכים שמבחינה כלכלית גרידא לרכוש רכב חדש ולהחליפו כל שלוש שנים אינו צעד כלכלי חכם, אבל גם לא נוראכמו שאתם מציגים אותו. ובוודאי שלא מדובר בזריקת כסף לפח מאחר ומתקבלת תמורה, כפי שמתקבלת תמורה מרכישת כל מוצר חליפי אחר (מדוע לרכוש טלויזיות lcd ולא להישאר עם הטלוויזיה הישנה? וכן הלאה).

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אנשים מחליפים רכב כדי לא להחליף צמיגים וברקסים בזמן כי אלו "מחלות של אוטו ישן"?!

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם (נערך)
האם עדיף לנסוע עם סימן שאלה גדול ולנסוע ברכב שכל כמה עשרות ק"מ צריך עצירות, או שעדיף לנסוע ברכב מודרני שברמת העקרון לא צריך עצירה אחת אפילו?

חבר, אני מדבר איתך על אוטו בן 6-7 שנים, כן?

רכב מהעשור האחרון, ובעצם כל רכב, בהנחה והוא מתוחזק כמו שצריך ולא בתחזוקת שבר האהובה כל כך על הישראלים, יכול לנסוע לאן שתרצה וכמה שתרצה. אתה נשמע לי מאותם החבר'ה שפותחים שירשור "האם אוטו שנת 2004 יכול להגיע לאילת".

כדי לסבר לך את האוזן- השבוע ירדתי לאילת עם "גרוטאה" שעלתה לכביש לפני 7 שנים :shock:, לא סימן שאלה ולא נעליים.

לפני חמש שנים הייתי נוסע פעמיים בחודש מרמת גן לערד (150 ק"מ כל כיוון) עם רכב בן 17, שהייתי בטוח במאה אחוז ביכולתו לצלוח את המשימה.

צא מהדעות המיושנות שלך ידידי :-D

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
אנשים מחליפים רכב כדי לא להחליף צמיגים וברקסים בזמן כי אלו "מחלות של אוטו ישן"?!

 

:splat:

 

ידידי, זה מצב טוב. יש כאלו שחוסכים בהחלפת שמן...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it


×
×
  • תוכן חדש...