Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים מחליפים רכב כל 2-4 שנים?


Rotem Shmueli
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3855 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לאחותי יש רכב שקיבלה מאבא שלי והמודל שלו 2000, עד היום הוא נוסע כמו רכב חדש ואין תקלות.

אני רואה את זה גם אצל הרבה אנשים אחרים, אז למה בכל זאת לא לקנות רכב 'עד שישבוק חיים'? (בהנחה שמרוצים מהרכב כמובן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם יש אמצעים כלכלים אז למה לא להחליף?

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אין כזה רכב כבר.

התקופה שרכבים נוצרו על מנת לשרוד 30 שנה כבר לא קיימת.

עם כל אלקטרוניקה ברכב מודרני פשוט לא שורדת את מבחן הזמן לאורך שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהסיבה הפשוטה שאנשים מעוניינים להתחדש, לנו יש גם רכב שנת 2013 שמוחלף בכל 3 שנים, וגם רכב שנת 2000 שכנינו יד ראשונה.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אחד וסיבותיו.

 

יש כאלה שמחליפים את הרכב בתום האחריות, יש כאלה שמחליפים כי האנשים שסביבם התחדשו והם לא יכולים להרשות לעצמם "להשאר מאחור", ובטח יש עוד כל מיני סיבות משונות, במיוחד כשהתקציב לא מהווה פה בכלל בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסיבות שנמנו לעיל נכונות. נשכחה רק סיבה אחת: רכב שנשחק! לא כולם נוסעים 10,000 ק"מ בשנה - יש שנוסעים פי 2-3, ואז הרכב בן ה-4 כבר עבר 10,000 ק"מ - וכיון שמי שנוסע כל כך הרבה גם תלוי ברכב הרי שהוא רוצה רכב אמין, לא כזה שפוזל לעבר כל ליפט.

 

mark_Avn - אתה טועה, ובגדול. הרכבים שיוצרו לפני 20-30-40 שנה ויותר היו הרבה פחות אמינים מצאצאיהם המודרניים. היו צריכים טיפול 5,000, טיפול 10,000, ניקוי ראש, צביעה כל כמה שנים בגלל חלודה ועוד טיפולים מטיפולים שונים בתדירות גבוהה בהרבה מהמקובל היום. רכב שהגיע ל-120-150 אלף ק"מ היה כבר זקן מאד.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל - מה שאמרת נכון מבחינת מרווחי הטיפול (גם היום חלק מהיצרנים מתחכמים וממליצים למשל על 30K בין טיפולים וכולנו יודעים שזה לא זה...), אבל מבחינה מכאנית ברכבים ישנים, לא היה כמעט מה שיתקלקל !

(כמו היום - גירים מתוחכמים, מחשבים על שמאל ועל ימין, וכל מיני מערכות אחרות).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה בכלל 'להישאר מאחור'?

אם מישהו קנה שברולט קרוז 2009 למה לו להחליף את הרכב השנה? סתם לדוגמא: שברולט קרוז 2014 נראה בדיוק אותו דבר חיצונית ופנימית וההבדלים מבחינה מכנית ממש לא גדולים.

ואתם אומרים פה שמחליפים רכב כי 'מעוניינים להתחדש'. איפה כל הדיבורים על 'יוקר המחיה' פה? יכול להיות שאין בכלל יוקר מחיה ואנשים פשוט רוצים יותר מדי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חולגי - הסרטן של הרכב, חלודה, פשה בכל רכב בן 3-4 שנים, בעוד שהיום אתה כמעט לא מכיר את התופעה, אלא ברכב חבוט ומוזנח. שיטות ייצור הפח והצביעה מגינות הרבה יותר טוב. גם במנועים, אמנם היו פחות חלקים וכנראה גם בפחות עומסים (יחס דחיסה 1:7-1:8, הספק של 60 כ"ס ממנוא 1.6 ליטר) - אבל הייצור היה הרבה פחות מדוייק והמטלורגיה תרמה את חלק, ובסופו של דבר החלקים נשחקו מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההורים שלי מחליפים כל שנתיים וחצי - שלוש שנים בדרך כלל, לכל היותר 4 שנים.

למה? כי הם רוצים רכב חדש עם ראש שקט ואחריות.

 

וכי אם מחכים יותר זמן, המאמץ לרכב חדש יהיה קשה יותר.

 

סתם דוגמה, אם רכב שעולה היום 100 אלף ש"ח, יעלה עוד 4 שנים 60 אלף ש"ח, ההפסד הוא 40 אלף ש"ח. (בהנחה שימכר במחירון)

אם נחכה עם הרכב הזה עוד 4-5 שנים, המחירון שלו יהיה 25-30 אלף ש"ח, ונתחיל להוסיף הוצאות של בלאי (מצברים, צמיגים, רצועות, משאבות מים, קלאץ'/שיפוץ גיר וכו'), אז גם יהיה קשה יותר להתקדם וגם ההוצאות על הרכב יגדלו ככל הנראה. (לא משנה כמה רכב מתוחזק כראוי, אי אפשר להתחמק מבלאי, אפשר לצמצם אותו).

 

אני גם בשאיפה להחליף כל 3-4 שנים רכב. אם יש לי הזדמנות כלכלית להחליף (כמו עכשיו) אז אני אחליף.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה בכלל 'להישאר מאחור'?

אם מישהו קנה שברולט קרוז 2009 למה לו להחליף את הרכב השנה? סתם לדוגמא: שברולט קרוז 2014 נראה בדיוק אותו דבר חיצונית ופנימית וההבדלים מבחינה מכנית ממש לא גדולים.

ואתם אומרים פה שמחליפים רכב כי 'מעוניינים להתחדש'. איפה כל הדיבורים על 'יוקר המחיה' פה? יכול להיות שאין בכלל יוקר מחיה ואנשים פשוט רוצים יותר מדי?

 

מעטים האנשים שקונים את אותו הרכב אבל משנתון חדש יותר,רוב האנשים אוהבים קצת שינויים.

אבא שלי למשל מחליף רכבים בתדירות גבוהה כי הוא פשוט בשנתיים גומר רכב,בשנתיים הוא יכול לעבור 120 אלף קילומטר בתנאים ממש קשים של הסעות תיירים בכבישים חמים וקשים. וזהו הוא חייב להחליף כדי לא לסבול מתקלות עתידיות.

 

עריכה:

אני למשל ממש משתעמם מרכבים (בלי קשר לסגמנט הרכבים שאני נוהג עליו) ובא לי כל הזמן להחליף.

יש לי רישיון פחות משנתיים ועכשיו בבעלותי כבר הרכב השני שלי,הספקתי גם להשתמש המון ברכב הקודם של אבא שלי וברכב הנוכחי שלו ואני כל יום יושב בלוחות ומחפש משהו שיעניין אותי כתחליף לרכב הקיים.

עריכה אחרונה על ידי GABIUBOGI

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבא שלי למשל מחליף רכבים בתדירות גבוהה כי הוא פשוט בשנתיים גומר רכב,בשנתיים הוא יכול לעבור 120 אלף קילומטר בתנאים ממש קשים של הסעות תיירים בכבישים חמים וקשים. וזהו הוא חייב להחליף כדי לא לסבול מתקלות עתידיות.

 

 

מונית שרות עובדת בתנאים הרבה יותר קשים, ונוסעת יותר. עדיין אף אחר לא מחליף מוניות שרות כל שנתיים. רבות מהן עם 500-600 אלף ק"מ או יותר.

 

120 אלף ק"מ לרכב מסחרי דיזל זה כלום. באמת. זה רכב חדש. במיוחד כזה פרטי, כשבעל הרכב עצמו נוהג ולא נהג שכיר שלא איכפת לו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני יש גם נראות בעיניי הלקוחות. מונית שירות עולה 5₪ ואתה עולה על הראשונה שבאה.

 

בעיסקי התיירות המחירים שונים ויש חשיבות למצב הרכב. רכב חדיש יותר יהיא יותר לקוחות וניתן גם לגבות מחיר גבוה יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...