Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

אני כרגע חייל לקראת סוף שירות החובה שלי, נכנס לתקופה של שנה קבע בעוד כשבוע. אני משרת כמתכנת בחיל המודיעין, עוסק בעיקר בעולם ה-.net וקצת ב-web (בעיקר בזמני הפנוי, בתקווה שבתפקיד הבא זה יהיה העיסוק העיקרי).

 

אני כרגע נמצא קצת בדילמה לגבי העתיד - ברור לי שאני רוצה להמשיך לעסוק בתחום הזה, אבל אני קצת מתלבט לגבי התואר.

 

האופציה הקלאסית היא כמובן ללכת לאוניברסיטה\מכללה לשלוש שנים מלאות, מקסימום עם משרת סטודנט באמצע, ואחר כך לחזור לשוק העבודה.

 

האופציה השניה, ושאני מודה שיותר קורצת לי, היא ללמוד במסלול לימודי ערב באחת המכללות ולעבוד במשרה מלאה (או כמעט מלאה) במקביל. רוב המסלולים האלה מציעים תואר ב-4 שנים בלימודים בחמישי ובשישי, עם סמסטר קיץ. תודות לניסיון מהיחידה אני יודע שלא תהיה בעיה למצוא משרה בתחום הזה. יש לי אפשרות להתחיל ללמוד תוך כדי שירות כבר באוקטובר הקרוב, מה שמהווה יתרון מול "האופציה הקלאסית".

 

חשוב לי לציין שכבן אדם, מאוד חשובה לי העצמאות שלי, ואני מרגיש שהגיע הזמן שאצא מהבית ואעבור לגור לבד. קצת קשה לי לחשוב על עוד 3 שנים של חיים עם\על חשבון ההורים. וחוץ מזה, מפריע לי לעצור את ההתפתחות המקצועית (פרט למשרות סטודנט, שקצת קשה להתקדם בהן) ל-3 שנים מלאות.

 

מצד שני, מפריעים לי הדיבורים על התדמית הבעייתית של המכללות, למרות שאני יודע שעם ניסיון פרקטי המשקל של המוסד בו למדת יורד משמעותית. ההורים מפעילים עלי לחץ כבד לא ללכת למכללה, וגם זה משפיע.

 

מעבר לזה, אני גם לא יודע באיזו מכללה לבחור: אני מתלבט בין האקדמית ת"א-יפו לבין המכללה למנהל (שיש לי אפשרות לקבל שם מלגה של 50% ופטור מלא מעט קורסים), ושמעתי דעות לכאן ולכאן. מישהו יודע להרחיב על המקומות האלה קצת יותר? ומה עם הבינתחומי? האם יש שם מסלול דומה שמאפשר לימודים תוך כדי עבודה בצורה יחסית נוחה? ובכלל אני אשמח לדעות, בעיקר לאנשים שעשו תארים במקומות האלה, ושיש להם ניסיון תעסוקתי בתחום התוכנה.

 

תודה רבה :-D

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני גם מתכנת בחיל המודיעין. אני לומד כבר סמסטר רביעי באוניברסיטה הפתוחה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

yuvk אני לא מבין למה אתה פוסל ישר את המכללות? נכון שיש מכללות שהשד יודע מאיפה הן באו, אבל יש גם מכללות שנחשבות טובות וברמה טובה.

אני אישית לומד במכללה והרבה מאוד מהבוגרים שלה בתחום שאני לומד בו (הנדסת תוכנה) השתלבו יפה מאוד בשוק העבודה (אני יודע את זה מתוך הכרות איתם ולא מסקרים או סטטסיטיקות שמפרסמים).

ברור שאם יש אפשרות ללכת לאוניברסיטה אז עדיף שילך, אבל לא צריך "להתאבד" בשביל להגיע לשם ולפסול על הסף את כל המכללות.

 

Clutch, אני אישית לא ממליץ לך על לימודי ערב. נכון שזה נראה אחלה לשלב עבודה ולימודים כך ששום דבר לא פוגע אחד בשני, אבל זה מסלול שברוב המקרים הוכח כמתכון לכשלון.

אי אפשר ללמוד לתואר (אולי יש תארים מסויימים שכן, אבל לא מדמ"ח) ולעבוד במשרה מלאה. לדעתי, לך על מסלול רגיל, ותשלב עבודה בסופ"שים/ערבים כמו מרבית הסטודנטים.

 

שיהיה בהצלחה!

חלחליק לשעבר (או חיליק, תלוי את מי שואלים).

פורסם

בבין תחומי אין מסלול ערב, לא תוכל לעבוד יותר מחצי משרה (מניסיון) גם אם תמרח את התואר עוד שנה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אה אוקיי, עם זה אני בכלל לא מתווכח ומסכים איתך לגמרי.

חלחליק לשעבר (או חיליק, תלוי את מי שואלים).

פורסם

לדעתי, ברגע שיש לך נסיון מקצועי ברמה גבוהה וטובה - ועם השנים הוא יגדל - מה שצריך הוא הרחבות ידע בתחומי התמקצעות בענף (נושיאם שלרוב אינם נלמדים באוניברסיטאות שבהן נלמד רק בסיס והכרות שטחית, יחסית, ומקומות עבודה ישלחו אותך לקורסים כאלו) , אבל להמשך הדרך חשוב וחיוני, אפילו מאוד, תואר אקדמי. הוא לא חייב להיות בתחום המיחשוב, מספיק שיהיה תואר במשהו.

מהכרות עם אנשים בתחום ראיתי שבתחום המיחשוב של ישומים, לשוק האזרחי, חלק גדול ממה שלומדים באוניברסיטה אינו שימושי, למעט ניתוח מערכות שהוא קורס חובה בהרבה מסלולי לימוד.

הכרתי מתכנתת מצויינת שהיה לה תואר בחקלאות, כי הפקולטה היתה הכי קרובה לבית ודי קל ללמוד שם.

 

המגורים בבית ההורים זה לא נורא. אפילו נוח ויחסוך לך סכומים גדולים. גם זמן לתחזוקת דירה, קניות, אוכל וכו'.

הרי אם אתה לומד ועובד, משרה חלקית (כנראה) או מלאה - כמה זמן פנוי כבר נשאר? נוח וטוב לבוא לבית מסודר, עם השתתפות קלה יחסית שלך בהוצאות

3-4 שנים עוברות מהר, יש לך עוד 100 שנים לחיות, לפחות, ועם הזמן תראה שזו תקופה קצרה ולא מורגשת במיוחד. אתה רק בתחילת החיים, אל תתרגש מכמה שנות לימודים כי הן ישתלמו משמעותית בכל השנים העתידיות.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם
שלום לכולם.

 

אני כרגע חייל לקראת סוף שירות החובה שלי, נכנס לתקופה של שנה קבע בעוד כשבוע. אני משרת כמתכנת בחיל המודיעין, עוסק בעיקר בעולם ה-.net וקצת ב-web (בעיקר בזמני הפנוי, בתקווה שבתפקיד הבא זה יהיה העיסוק העיקרי).

 

אני כרגע נמצא קצת בדילמה לגבי העתיד - ברור לי שאני רוצה להמשיך לעסוק בתחום הזה, אבל אני קצת מתלבט לגבי התואר.

 

האופציה הקלאסית היא כמובן ללכת לאוניברסיטה\מכללה לשלוש שנים מלאות, מקסימום עם משרת סטודנט באמצע, ואחר כך לחזור לשוק העבודה.

 

האופציה השניה, ושאני מודה שיותר קורצת לי, היא ללמוד במסלול לימודי ערב באחת המכללות ולעבוד במשרה מלאה (או כמעט מלאה) במקביל. רוב המסלולים האלה מציעים תואר ב-4 שנים בלימודים בחמישי ובשישי, עם סמסטר קיץ. תודות לניסיון מהיחידה אני יודע שלא תהיה בעיה למצוא משרה בתחום הזה. יש לי אפשרות להתחיל ללמוד תוך כדי שירות כבר באוקטובר הקרוב, מה שמהווה יתרון מול "האופציה הקלאסית".

 

חשוב לי לציין שכבן אדם, מאוד חשובה לי העצמאות שלי, ואני מרגיש שהגיע הזמן שאצא מהבית ואעבור לגור לבד. קצת קשה לי לחשוב על עוד 3 שנים של חיים עם\על חשבון ההורים. וחוץ מזה, מפריע לי לעצור את ההתפתחות המקצועית (פרט למשרות סטודנט, שקצת קשה להתקדם בהן) ל-3 שנים מלאות.

 

מצד שני, מפריעים לי הדיבורים על התדמית הבעייתית של המכללות, למרות שאני יודע שעם ניסיון פרקטי המשקל של המוסד בו למדת יורד משמעותית. ההורים מפעילים עלי לחץ כבד לא ללכת למכללה, וגם זה משפיע.

 

מעבר לזה, אני גם לא יודע באיזו מכללה לבחור: אני מתלבט בין האקדמית ת"א-יפו לבין המכללה למנהל (שיש לי אפשרות לקבל שם מלגה של 50% ופטור מלא מעט קורסים), ושמעתי דעות לכאן ולכאן. מישהו יודע להרחיב על המקומות האלה קצת יותר? ומה עם הבינתחומי? האם יש שם מסלול דומה שמאפשר לימודים תוך כדי עבודה בצורה יחסית נוחה? ובכלל אני אשמח לדעות, בעיקר לאנשים שעשו תארים במקומות האלה, ושיש להם ניסיון תעסוקתי בתחום התוכנה.

 

תודה רבה :-D

 

לדעתי - אל תבזבז את הזמן שלך עם מכללה.

תנצל את המומנטום שלך בשביל לעבוד קשה, לצבור נסיון רחב ככל האפשר, ואת הזמן שהיית מבזבז על לימודים תשקיע במקום העבודה כרגע. תצטיין במה שאתה עושה. כשתהיה עם נסיון בשוק של כמה שנים וסכום כסף נאה שחסכת, אתה תהיה בעמדה טובה הרבה יותר ללמוד, אם תחליט שאתה מעוניין לעשות את זה, גם מבחינת המעסיק שלך שלרוב יגלה גמישות בשבילך אם אתה בעמדה חזקה. אגב, ברגע שאתה כבר בענף, עם נסיון וותק, אתה יכול גם ללמוד דברים שהם לא בהכרח מדעי המחשב. למעשה, אתה גם יכול להחליט שאתה לא רוצה ללמוד בכלל, זה גם לגיטימי.

 

אתה נמצא עכשיו בעמדה שסטודנט שסיים מדמ"ח יכול רק לקנא בה. תנצל את העמדה הזו. אל תעשה את הטעות של לוותר על העבודה והנסיון לטובת התואר, זה לא ישתלם לך כלכלית או מקצועית. ארבע שנות נסיון יתנו לך הרבה יותר מכל תואר שתעשה, שלא לדבר על כך שכסף שחסכת בגיל מוקדם פועל לטובתך מבחינת החזר על השקעה אח"כ.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אל תלמד במכללה.

זה מיותר ואפילו הנסיון שווה יותר.

 

קח 3 שנים ותשקיע בהשכלה שלך.

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם

תתמקצע! תתמקצע!! תתמקצע!!!

התואר פחות מעניין ברגע שיש לך ניסיון

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

מכיוון שאתה כבר נמצא בתחום וצברת ניסיון מסויים בצבא, יהיה לך משמעותית יותר קל למצוא את העבודה הראשונה באזרחות, שזו עיקר הבעיה עבור אנשים שלמדו במכללות. גם ככה אחרי העבודה הראשונה הדבר העיקרי שיסתכלו ויבחנו מעסיקים זה הניסיון המקצועי שלך משמעותית יותר מאשר איפה למדת.

 

אני אומר את הדברים בתור מי שגייס 2 עובדים ישירות מהצבא והכשרתי גם לא מעט עובדים ללא רקע ישיר במדעי המחשב, ואני מדבר על אחת מהחברות היותר מבוקשות בהייטק בישראל לא איזו חברת גולגולות כזו או אחרת.

 

המלצתי היא ללכת ללמוד מדמ״ח במסלול ערב (אני אישית למדתי פעם בשבוע בערב ויום שישי לדוגמא) תוך שילוב של עבודה במשרה מלאה בתחום.

פורסם (נערך)

מכללה? מיותר. אולי חוץ מהבין תחומי.

כשתחפש עבודה, לא יסתכלו רק אם יש לך תואר אלא גם מאיפה קיבלת אותו. במקרה הזה מתכנת ממודיעין "שווה" יותר מותאר ממכללה.

אם תרצה לפתוח יותר דלתות לעתיד (נגיד עבודה בגוגל), רק תואר מאוניברסיטה.

 

לדעתי האופציה העדיפה היא לעשות תואר באוניבסיטה ולעבוד תוך כדי.

זה מה שאני עושה כרגע עם 2-3 ימי עבודה בשבוע.

העבודה תסדר לך רמת חיים טובה (ביחס לסטודנט רגיל) וגם תשאיר אותך מעודכן לגבי השינויים בטכנולוגיות שאתה מכיר.

החסרון: במקרה שלי, תואר 3 שנתי נמרח על 4.

אם יש לך משמעת עצמית ויכולות, תבדוק אפשרות ללמוד בפתוחה.

עריכה אחרונה על ידי Morph00
פורסם

אוניברסיטה זה שווה את זה. חבל להשקיע זמן על לימודים שאחרי זה המעסיקים לא יסתכלו עליהם בעין יפה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מכללה? מיותר. אולי חוץ מהבין תחומי.

כשתחפש עבודה, לא יסתכלו רק אם יש לך תואר אלא גם מאיפה קיבלת אותו. במקרה הזה מתכנת ממודיעין "שווה" יותר מותאר ממכללה.

אם תרצה לפתוח יותר דלתות לעתיד (נגיד עבודה בגוגל), רק תואר מאוניברסיטה.

 

אגב, זה נכון. אני משער שיש מעסיקים שאינטואטיבית יראו בעין יפה יותר מתכנת ממודיעין ללא תואר מאשר מתכנת ממודיעין עם תואר ממכללה. יש מוניטין מעולה למתכנתים יוצאי חמ"ן, הם לא נתפסים כמו אנשי מכללות (וכן, ברור לי לגמרי שלאיפה שלמדת יש מעט מאוד השלכה על איכות הבנאדם והעבודה שלו. אני מדבר על עניין של תדמית). לפחות זה בלי התואר יכול לספר שהוא רוצה ללמוד בעתיד באוניברסיטה, מי יגיד ההוא שלמד במכללה?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum


×
×
  • תוכן חדש...