Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4571 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

TTurbo-

אם אתה מעוניין יש אתר שמוכר b14 לרכב שלך ב 4200 כולל משלוח!

פנה אליי בפרטי אם אתה מעוניין :-)

2004 C5 PK

CLIO 172 PH2 2003- SOLD

MEGANE RS 225 2008

 

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ההבדל במחיר מ B12 ו KW V2 הוא כפול, לפחות מחו"ל.

 

כיצד כוונת את הקשיחות ב V2? זו אופציה שאתה משתמש בה לעיתים?

 

 

 

אגב מי היבואן בארץ של KW ו בילשטיין?

 

היבואן של בילשטיין הוא בכלל אספיר... ולא פיטסטופ.

 

אבל אני (החבר של אוראל עם האבארט פונטו איבו) 8)

 

קניתי בכלל מTOP RPM, הם נתנו לי את ההצעה הכי זולה.

 

לאחר מכן התקנה וכיוון במעבדה אצל ז'וז'ו.

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

פורסם
אצלי הורכבו ה-B14 על הקליאו לפני כמה ימים.

 

רשמים ראשוניים במיוחד (אחרי נהיגה אחת בערך..) - לא הרגשתי הבדל תהומי כמו שציפיתי.

ההבדל מורגש בעיקר ב-body roll של עיקולים מהירים (הילוכים 3-4) ופחות בפניות מאד טכניות לדעתי.

בנוסף זה מאד מורגש בכבישים גליים עם עליות-ירידות, שאין הרבה "תחושת ריחוף" כמו שהייתה לפני.

 

האוטו יחסית עדין יותר עם בורות/סדקים/אספלט לא מושלם משחששתי, אבל כמובן שהרבה פחות טוב מהמקורי.

 

דקל

 

 

אתה יכול להרחיב על הסטאפ שלך?

 

כמה הנמכת (מה מהלך ההנמכה)?

פורסם

oria1199 - בגלל שאני חבר חדש בפורום אני עדיין לא יכול לשלוח הודעות פרטיות.

אתה מוזמן כמובן לשלוח לי פרטי התקשרות בפרטי ואשמח ליצור קשר.

 

דקל, גם אני אשמח אם תוכל להרחיב בפרטים, כמו למשל: כמה הנמכת קדימה/אחורה?

 

evgeni432 - לא ציינתי קודם אבל אחרי ששללתי כל מיני אופציות של קוילאוברים/קפיצים+בולמים זולים יותר, מבחינתי היו שתי אופציות:

Bilstein B14

KW Street Comfort

 

ה-KW Street Comfort קצת יותר יקרים, אבל אמורים להיות נוחים יותר. (מבחינת ביצועים כנראה שהB14 יהיו עדיפים)

מבחינת תקציב ה-B14 יותר מתאימים עבורי וסביר שגם אהיה מרוצה מהביצועים שלהם, אז ההתלבטות היחידה שלי פה היא עניין הנוחות.

פורסם

אהלן,

הקוילאובר הותקן במוסך ומשם נסע ישר לכיוון פרונט אצל אלי קרמן ברמת גן.

אני יכול להעיד מהדרך לשם שהאוטו היה פשוט משוגע - רגע מושך ימינה, רגע שמאלה, יצא לי אפילו לנסוע ישר עם הגה מסובב, שלא נדבר על התגובה של האוטו לבורות.. פשוט התנהגות הזויה.

אחרי כיוון פרונט (עם TOE OUT של 2 מ"מ וקאמבר של -2 מקדימה) האוטו חזר להתנהג :-)

 

קצת קשה לי להגיד כמה בדיוק הנמכתי כי אני לא בטוח. לא עשינו כיוון לפי גובה מסוים,

אלא לפי הגובה שבו הצמיגים כבר לא נכנסו בבודי של האוטו (בגלל הקאמבר השלילי).

 

איזנו ככה שכלל הגלגלים היו מאוזנים, אבל לא מדדתי כמה במ"מ האוטו ירד.

אני יכול להעיד שהוא נראה נמוך יותר מקליאו של חבר טוב עם קוני-אייבך.

 

הסט-אפ שלי:

- קוילאובר בילשטיין B14

- אנטי רול קדמי מקורי, אנטי-רול אחורי של Whiteline

- ברגי קאמבר מקדימה של Whiteline, מכוון ל 2- כאמור

- צמיגים 195/50/15 (מידה מקורית), מאחורה Toyo R1R, מקדימה Toyo R888

 

קצת המחשה של הגובה:

IMG_20131210_WA0003.jpg

 

דקל

פורסם

אתה שואל על שינוי מתלים ולא אומר מה המטרה שלך - איך אפשר לתת היצע טובה?

בכל אופן - מדובר בשני יצרנים מכובדים. אבל לשניהם יש מוצרים יותר מוצלחים וגם לא מוצלחים.

איך יעבוד הסט אפ הספציפי על הרכב הספציפי זה תמיד הימור.

הדרך הכי טובה זה לברר אצל משתמשים אחרים שניסו שילוב בדיוק כזה כמו שאתה רוצה.

 

לגבי מחירים - לא מחליטים על בחירת מתלים על סמך הפרש של 500 ש"ח.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

מה שאני מחפש זה הפחתה של התנועה הלטרלית מצד לצד (העברות משקל ימינה שמאלה) והפחתה של העברות משקל קדימה אחורה.

 

הרכב הוא לא רכב מסלול, זה מה שנקרא fast road application לכן קשיחות יתרה לא רצויה.

 

המרחק בין קצה עליון של גלגל לכנף הוא כ 4 ס״מ במנוחה ורכב ריק.

 

הנמכה של B12 היא 15 מילימטר קדימה ואחורה, קבוע בקפיצים של אייבך

 

הנמכה של b14 היא 20-30 מילימטר מקדימה ו 15-30 מאחורה, קפיצים של H&R פרוגרסיבים.

 

אין כוונוני קשיחות.

 

הרכב כרגע על 225/35/18 צמיג conti sportcontact2 צמיג לא ספורטיבי בשיט. בעתיד יוחלף למשו דביק הרבה יותר בגודל 225/40/18 בגלל שלל הדגמים שקיימים במידה ומחירם הגמיש יותר.

 

מה שיצמצם את המרווח ב 11 מילימטר נוספים.

 

לרכב יש תנועה מאוד קפיצית ביום יום שנותנת הרגשה כאילו הקפיצים חזקים מהבולמים שלא מספיקים לרסן אותם. מצד שני בשינוי כוון חזק יש העברות משקל מורגשות,

 

B 12 מותקן על גרסת הביצועים שלא נמכרת בארץ וזכתה להרבה שבכים בחו״ל.

 

הרי שאני יודע שאני לא יכוון אותם נמוך יותר מ 15 או 20 מילימטר אז אני חושב אם כדאי להביא קוילים או להסתפק בבולמים שתפורים על הקפיצים במערכת מוכנה ומתוכננת מראש.

פורסם

במידה הזאת, יש לך גודייר F1 אסימטרי. זה לא זול במיוחד, אבל זה מה יש.

 

אף אחד לא יאשר לך את המידה השונה (225/40), היא לא קיימת ברכב בשום מקום שהוא.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

יבגני, תשנה קצת את הקו מחשבה שלך - המכוניות הללו קופצות לעיני השוטרים, אתה תיתן לו פרנסה קלה והורדה שלך מהכביש. עצוב שזאת המדינה בה אנו חיים ושוטרים ננעלים על מכוניות חמימות, אבל זה המצב, אז למה לתת להם להנות ולנצל את זה? :roll:

 

לא מבין את החסכנות הזאת. לשנות לצמיג שיותר קל למצוא - אבל לא מאושר ע"י אופל לרכב הספציפי. ה"זול" הזה יגמר אך ורק ביקר ובלא נעים. אתה חושב שתחסוך הרבה ב-225/40/18 אם תבחר בצמיג דביק? אתה טועה, אולי 500 ש"ח לסט. לא שווה את זה.

 

לחבר יש קורסה OPC (מהראשונות שהגיעו), הוא נאלץ להחליף צמיגים - והיה מאוד קשה למצוא. מסכים איתך לחלוטין. אבל... סבלנות הייתה לו (למרות שהקונטי' שלו היו על תקן הכמעט סליקס - הרבה נס הרים... הרבה מאוד) והפנצ'ריה הקבועה שלנו איתרה לו במהרה סט של הגודייר F1 אסימטרי. אז נכון, המחיר לא זול במיוחד (4K לסט) - והתמורה בהחלט קיימת. צמיג מטריף.

 

לגבי השאלה המקורית, בולמים / קפיצים - מניסיון בכמה רכבים - הופך את הרכב לקשיח יותר ופחות נוח. השיפור בהתנהגות קיים כמובן. אני הייתי נשאר על ההמלצה ל-KW / בילשטיין (ה-B14 PSS). ספק רב אם יפגעו בנוחות הגם ככה מזעזעת של ה-OPC. מאמין שכן יהיה שיפור בנושא הזה. בכל מקרה - שינוי מורגש בהתנהגות יהיה. כרגע הקורסה די נעה על מתליה, זה יחסל את זה. אם אתה רוצה לחדד עוד קצת - חפש לך אנטירולים שמנמנים יותר קדימה / אחורה. תרוויח גם קצת שובבות בזנב.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

זה יותר כמו 2000 שקל חיסכון אם אני הולך על R1R למשל שהיא הדוגמא לדעתי לצמיג דביק שנות תמורה מלאה למחירו...

 

T1 SPORT שהוא צמיג לא רע בכלל.

 

לאחר מכן יש את הNITTO למינהם.

 

FEDERAL 595 RSR שעולה בסביביות ה 800 לצמיג.

 

כל אלה הם פי כמה וכמה מהמקוריים ולדעתי ברמת אחיזה עולים על הASYMETRIC שמחירו מעל 1000 ליחידה.

 

הוא צמיג נהדר אבל אם כבר מחליפים אז על דביקים.

 

החלטתי לעשות הכל לפי הסדר מהזול ליקר:

 

צמיגים זה א' משם ניסע תקופה ונראה מה מפריע לי...

 

אנטירול אין לרכב הזה, הוא כבר עבה מספיק ומאחורה יש מוט פיתול. יש רק POWERFLEX שאפשר להחליף. שכחתי כבר איך קוראים לגומיות האלה...

 

לאחר מכן אני ילך על קפיצים פרוגרסיבים של אייבך, ומשם אם אני לא מבסוט יבואו קוילים.

 

נדלקתי מאוד חזק אבל אני יעשה טעות אם אני ימהר, לפחות עשיתי את כל העבודה מסביב ומחקר מעמיק אם כמה חברי פורום פה לגבי מקומות להזמין מהם.

 

פורומים של ח"ול שם אני מבלה את רוב זמני לאחרונה מתקינים בהתאם לכיס ולצרכים. החל מקפיצים ל בולמים וקפיצים וקולאוברים ברמות שונות החל נB14 וV1 עד V3 וAST.

פורסם
זה יותר כמו 2000 שקל חיסכון אם אני הולך על R1R למשל שהיא הדוגמא לדעתי לצמיג דביק שנות תמורה מלאה למחירו...

 

T1 SPORT שהוא צמיג לא רע בכלל.

 

לאחר מכן יש את הNITTO למינהם.

 

FEDERAL 595 RSR שעולה בסביביות ה 800 לצמיג.

 

כל אלה הם פי כמה וכמה מהמקוריים ולדעתי ברמת אחיזה עולים על הASYMETRIC שמחירו מעל 1000 ליחידה.

 

הוא צמיג נהדר אבל אם כבר מחליפים אז על דביקים.

 

החלטתי לעשות הכל לפי הסדר מהזול ליקר:

 

צמיגים זה א' משם ניסע תקופה ונראה מה מפריע לי...

 

אנטירול אין לרכב הזה, הוא כבר עבה מספיק ומאחורה יש מוט פיתול. יש רק POWERFLEX שאפשר להחליף. שכחתי כבר איך קוראים לגומיות האלה...

 

לאחר מכן אני ילך על קפיצים פרוגרסיבים של אייבך, ומשם אם אני לא מבסוט יבואו קוילים.

 

נדלקתי מאוד חזק אבל אני יעשה טעות אם אני ימהר, לפחות עשיתי את כל העבודה מסביב ומחקר מעמיק אם כמה חברי פורום פה לגבי מקומות להזמין מהם.

 

פורומים של ח"ול שם אני מבלה את רוב זמני לאחרונה מתקינים בהתאם לכיס ולצרכים. החל מקפיצים ל בולמים וקפיצים וקולאוברים ברמות שונות החל נB14 וV1 עד V3 וAST.

 

מניסיון עם R1R (אפילו ב-225/40/18), ברגע שהוא מתחיל להשחק - הוא מאבד מהאחיזה (יבש / רטוב), מרעיש ומקומו בפח. אז מגיע עוד סט של R1R, גם אותו שוחקים תוך זמן קצר / ק"מ נמוך, ואז שוב הצורך בסט חדש. בקיצור - לא כדאי בעליל. מעבר לעובדה שסט R1R ב-225/40/18 כבר לא עולה 2000 ש"ח, אולי 2500 ש"ח - וגם זה בספק. היבואן של TOYO הקפיץ את המחירים.

 

את ה-595 חבר הרכיב ב-OPC שלו (זוג), עד שהגיעו הגודייר אסימטרי. זה לא צמיג, זה פלסטיק קשיח. האוטו אחז זוועה והרעיש מאוד - בהשוואה אל הקונטי' המקוריים וכמובן בהשוואה אל הגודייר הטריים. הייתה טעות לקנות אותם מלכתחילה.

 

עם ה-NITTO אין לי ניסיון, אבל בהסתמך על הניסיון עם מותג האם (TOYO) - כנראה שהייתי משאיר אותו כאופציה אחרונה בהחלט. ה-T1R היה צמיג שאני לא אהבתי בכלל למשל. לא יצא לי לנסות את ה-T1SPORT, אבל חבר'ה כאן מדווחים על שיפור מורגש.

 

הקונטי' המקוריים טובים בהחלט. לפחות כשהם חדשים - ויש עליהם עוד בשר. היה לי סט כזה על הפאביה - האוטו מעולם לא אחז טוב יותר, גם לא על SDRIVE (שהם לטעמי עדיפים על ה-T1R, אולי גם על ה-T1SPORT). הבאסה שהם נגמרים די מהר ויקרים להחריד לרכישה. מעבר לכך, אל תשכח שמדובר בצמיג יחסית ישן, מאז יצא גם SC3 (שהיה טוב יותר) והיום יש SC5 (שביקורות אומרות שהוא הטוב ביותר בקטגורייה שלו). בכל מקרה, גם ה-SC2 צמיג טוב. אפילו על רטוב.

 

אני עדיין חושב שאתה טועה וממליץ לך לשקול מחדש את כל ענייני הצמיגים במידה המקורית. אם תצטרך עזרה, אל תהסס לפנות אלי, אבדוק מול חבריי היקרים בפנצ'ריית הבית שלי, אולי הם יוכלו לארגן לך סט אחר (זול יותר מה-F1) בהזמנה מיוחדת והמתנה קצרצרה.

 

לגבי הבולמים / קפיצים, בדקת זאת היטב? על ה-VAGיות הקפיצים של אייבך (בלי בולם מתאים) הופכים את האוטו לדי זוועתי בכל הנוגע לנוחות הנסיעה. זה מה שקורה אצל חבר בלאון 1.8TSI שלו. בהתחשב בעובדה שה-OPC רחוקה מלהיות נוחה, הייתי שוקל זאת מחדש. לא יודע עד כמה מהותי יהיה השיפור אצלך - על קפיצים - בלי סט בולמים טוב במקביל. מעבר לעובדה שבולמים מקוריים על קפיצי הנמכה, משמע אורך החיים שלהם מתקצר.

 

מבחינת בלימה אתה מרוצה? בנסיעה האחרונה שלנו לגרמניה, הבאנו ל-OPC סט של ATE (דיסקים מחורצים - PowerDisc, רפידות קידמיות קרמיות - ATE Ceramic, רפידות אחוריות מקוריות ATE). שיפור ניכר בהחלט - דעיכה לא מורגשת תחת עומס ויש נשיכה טובה מהותית מהסט המקורי (Brembo). החסרונות הם - שורקים מעט כשהם קרים וזקוקים לחימום קליל כדי לקבל בלימה בלימתית. השלב הבא - צינורות בלימה שזורים (וכנראה לעבור לתוכנה אחרת) :wink:

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

יש שני סוגי קפיצים של אייבך. הפרו והספורטליין. הספורטליין קשים מאוד. הפרו רכים יותר ופרוגרסיביים.

 

הנמכה לא מטורפת של 30ממ.

 

מהבלמים המקוריים אני עדיין מבסוט, לא נתקלתי באיזהשהם בעיות של התחממות, אבל אני גם לא עושה איתה יותר מידי ימי מסלול מרוכזים בפניות מהירות שצורכים האטות דכופות.

 

מקסימום תמיד אפשר לחזור אחורה. או לרכוש בולמים מתאימים.


×
×
  • תוכן חדש...