Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4329 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מוסך אשר סוגר איתך עסקה מראש לפני פתירת התקלה צריכה להדליק לך נורה אדומה.

 

מוסך אמין ומקצועי מעולם לא יקבע מחיר לפני ביצוע עבודה גם אם הוא יודע בוודאות מה התקלה.

הוא רק יכול להעריך את עלות התיקון במידה והכל ילך חלק.

 

פרט לפעולות קבועות מתומחרות מראש כגון: טיפול 10,000 \ החלפת טיימניג \ וכו' וגם שם מוסך אמין יאמר לך שהמחיר במידה והכל ילך חלק ולא יתגלו תקלות או בלאי ברכב.

 

ולמקרה שלך:

 

נניח והתקלה אובחנה ובאמת המעברים סתומים אני לא רואה סיבה להחלפה,אני רואה סיבה לנקות ולהתקדם.

ולפי מה שאתה מספר אני גם כמעט בטוח שהוא לא יחליף אלא רק ינקה את המעברים.

ונניח שהוא יחליף ולא תיפתר התקלה הוא יגיד לך שצריך להחליף את X תשלם לו עוד? הרי שלימת כביכול על פתירת התקלה

אני לא מאמין שהוא יקח על עצמו את ההוצאות.

 

אני ממליץ לך לגשת למוסך מחר בבוקר ולראות מה הוא מעולל לרכב שלך.

 

נ.ב - סוף מעשה במחשבה תחילה - הכוונה הייתה שהיית צריך לעלות את הבעיה לפני שהלכת למוסך.

גם אני לא חי את הנושא יום יום ואני לא מחשיב את עצמי לאחד שמבין אך הנושא מאוד מעניין אותי אז התחלתי ללמוד אותו באופן עצמאי ותוך כדי הגלישה בפורום גיליתי שהרבה מהתקלות אפשר לאבחן בצורה פשוטה וחלקן אף לתקן בבית.

Skoda Felicia 1.6 M.P.I 2000

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ניר , קודם תודה על התגובות , דיברתי עם המוסכניק והוא אמר לי שכל המעברים מעוקמים ומדלדלים לטענתו ולא ניתן לנקות עקב כך שהכול רופף ויתעקם בניקוי , הוא כבר פירק את כל מה שמחובר למעבה , והוא אמר שישים מעבה חדש יש לו לבדוק לחצים כי זה כבר קשור למזגן , ומבחינתו ניקוי הכי טוב לו פחות עבודה .

עכשיו לטענתו מעבה מזגן 900 ש"ח עבודה 600 ש"ח הכל כולל מע"מ 1500 ש"ח .

אני מניח שבפורום הזה ישנם בעלי מקצוע שתפקידם הוא מוסכניקים וזה מקור פרנסתם

1 . האם לא לתת אמון במוסכניקים ?

2 . האם לקוח שנותן אמון בבעל מוסך הוא תמים ?

3. האם הגישה ההתחלתית לבעל המוסך צריכה להיות יותר מאיימת ( אם לא אז ) .

 

לטענתו האוטו ישן ויש בלאי גדול , האוטו סכ"ה עשה 112000 ק"מ , הוא לא האוטו שהייתי ממליץ עליו לחבר אבל חשוב לציין כמו שרואים לא חסכתי עליו בטיפולים ולא בתחזוקה .

פורסם

תראה, יש מוסכים ויש מוסכים ולא חסרים סיפורים מפה ועד הודעה חדשה. בכל מיקרה מה שאני ממליץ לך להבא כאשר מדובר בסכומים כאלה גבוהים פשוט לגשת לשמוע חוות דעת נוספות בעניין ולעשות סקר שוק במחירים. עכשיו אחרי שהכל נעשה מה שחשוב יותר מכל שהבעיה תיפתר ושאותו מוסך ייקח על עצמו את האחריות אם הבעיה לא תיפתר.

פורסם
היי, קובי

 

כשהתכוון המוסכניק למעבה מזגן סתום ולכן אין זרימת אוויר למעבה הראשי,

הכוונה שלו שהמעבה מזגן אינו סתום פנימית אלא במעברי אוויר החיצוניים וכן מאוד הגיוני שעם השנים הצטבר שם לכלוך \ חרקים \ וכו'.

 

אין צורך להחליף אפשר פשוט לנקות.

 

אם יש לך קצת הבנה טכנית בנושא הייתי ממליץ לך להפריד קצת בין המעבה מזגן למעבה הראשי ולנקות בלחץ מים ואפילו עם קצת מסיר שומנים רק להיזהר עם החומר שלא יגע בחלקי גומי או פלסטיק מחשש שהחומר יאכל את החלקים ובכך לגרום לנזקים.

 

אפשר גם באותה ההזדמנות לנקות את מעברי האוויר במעבה הראשי זה אף פעם לא מזיק.

 

לפני כל זה בצע בדיקה פשוטה:

הנע את הרכב והמתן לעליית הטמפ' לטמפ' עבודה ותבדוק האם המאוורר נכנס לפעולה באם המאוורר נכנס לפעולה מוקדם או מאוחר מידי יכול להיות מאוד שהבעיה בכלל בחיישן טמפרטורה או יוניט מאורר.

 

אם זה היה לכלכוך וחרקים היו מצעיים ניקוי בדרך כלל שקובעים שצריך להחליף מעבה אז זה בגלל שסנפירים של מעברי האויר פשוט עקומים בצורה מאוד קשה שגם קשה מאוד ליישר אותם

אבל אם פעולת המזגן תקינה אני בספק אם מעברי האוויר של המעבה כל כך גרועים ואולי כל הסיפור זה פשוט רדיאטור סתום פנימית

בכל מקרה אם אקבל תמונות של המעבה אוכל לחוות דעה יותר קונקרטית

פורסם

לקחנו את האוטו מהמוסך , שילמנו למוסך את מה שהתחייבתי לשלם לו , נאמץ את הרכב ונראה אם הוא מתנהג שונה מבחינת חום המנוע , ונקווה לטוב , עם המוסך המטפל כשל ולא טיפל בבעית חום המנוע כמו שהתחייב נחזור אליו .

 

לומדים בחיים , נופלים וקמים יותר מחוסנים להבא !

פורסם

חזרתי לעדכן !

יום חמישי נסענו לירושלים והאוטו התחמם בדיוק כמו שהיה לפני הטיפול , המד חום נע בין 2\1 ל 4\3 , משמעו של דבר שהבעיה לא הייתה במעבה של המזגן כמו שהמוסך טען , ואני באמון מוחלט נתתי למוסך שמטפל שהוא היועץ המקצועי שלי לרכב 1700 ש"ח לעבודה הזו .

 

1 . מעבר לכך שהייתי תמים , האם על מנת להחזיק רכב משומש אני צריך להיות בעל תואר במכונאות ?

2 . איך אתם מציעים לי לפנות לבעל המוסך בזה שהוא לא פתר את הבעיה ?

3 . במידה ובעל המוסך התנער , האם יש לי סיבה מספקת להתלונן עליו ? ואיך עושים זאת ? ( לדעתי נעקצתי פה )

 

תודה מראש !

פורסם

יש ירידה במפלס נוזל קירור?

 

אחרי שקראתי שוב פעם את כל השירשור - יתכן והכל אצלך תקין.

בעליה ארוכה במאמץ טבעי ביותר שטמפרטורת נמוע תעלה קצת מעל 1/2 בשעון.

 

יש רכבים, בהם שעון טמפרטורה מראה 90 מעלות, כשבפועל טמפרטורת מנוע נעה בין 70 ל 105 בערך, כדי לא להטריד את הנהג. ברכב עם שעון כזה אכן לא אמורים לראות שום שינוי.

 

ויש רכבים בהם השעון מראה את הטמפרטורה האמיתית. אם אצלך ברכב השעון הוא כזה, אז בהחלט תקין שהוא יהיה בין 1/2 ל 3/4 במצב מאמץ.

 

 

פורסם
חזרתי לעדכן !

יום חמישי נסענו לירושלים והאוטו התחמם בדיוק כמו שהיה לפני הטיפול , המד חום נע בין 2\1 ל 4\3 , משמעו של דבר שהבעיה לא הייתה במעבה של המזגן כמו שהמוסך טען , ואני באמון מוחלט נתתי למוסך שמטפל שהוא היועץ המקצועי שלי לרכב 1700 ש"ח לעבודה הזו .

 

1 . מעבר לכך שהייתי תמים , האם על מנת להחזיק רכב משומש אני צריך להיות בעל תואר במכונאות ?

2 . איך אתם מציעים לי לפנות לבעל המוסך בזה שהוא לא פתר את הבעיה ?

3 . במידה ובעל המוסך התנער , האם יש לי סיבה מספקת להתלונן עליו ? ואיך עושים זאת ? ( לדעתי נעקצתי פה )

 

תודה מראש !

1. לא תואר אבל בהחלט ידע בסיסי כדי לא להגיע למצב שאליו ניקלעת.

2. לחזור לאותו מוסך להיכנס למנהל בלי להיתבייש ולבקש שיחזירו את המצב לקדמותו ואת הכסף חזרה. הבעייה לא ניפתרה, ועוד שילמת חתיכת סכום ובלי תירוצים מיותרים.

3.כן, סיבה מספיק טובה להיתלונן. פנייה לאיגוד המוסכים.

יש ירידה במפלס נוזל קירור?

 

אחרי שקראתי שוב פעם את כל השירשור - יתכן והכל אצלך תקין.

בעליה ארוכה במאמץ טבעי ביותר שטמפרטורת נמוע תעלה קצת מעל 1/2 בשעון.

 

יש רכבים, בהם שעון טמפרטורה מראה 90 מעלות, כשבפועל טמפרטורת מנוע נעה בין 70 ל 105 בערך, כדי לא להטריד את הנהג. ברכב עם שעון כזה אכן לא אמורים לראות שום שינוי.

 

ויש רכבים בהם השעון מראה את הטמפרטורה האמיתית. אם אצלך ברכב השעון הוא כזה, אז בהחלט תקין שהוא יהיה בין 1/2 ל 3/4 במצב מאמץ.

 

אם המצב היה תקין המוסך היה יודע זאת (אחרי הכל מדובר בבעל מקצוע) ואם הוא מנסה לדחוף דברים על מצב שכביכול תקין אז הנה לנו עוד שירשור שהולך לכיוון הלא נכון. פשוט מקומם וחבל!

פורסם
חזרתי לעדכן !

יום חמישי נסענו לירושלים והאוטו התחמם בדיוק כמו שהיה לפני הטיפול , המד חום נע בין 2\1 ל 4\3 , משמעו של דבר שהבעיה לא הייתה במעבה של המזגן כמו שהמוסך טען , ואני באמון מוחלט נתתי למוסך שמטפל שהוא היועץ המקצועי שלי לרכב 1700 ש"ח לעבודה הזו .

 

1 . מעבר לכך שהייתי תמים , האם על מנת להחזיק רכב משומש אני צריך להיות בעל תואר במכונאות ?

2 . איך אתם מציעים לי לפנות לבעל המוסך בזה שהוא לא פתר את הבעיה ?

3 . במידה ובעל המוסך התנער , האם יש לי סיבה מספקת להתלונן עליו ? ואיך עושים זאת ? ( לדעתי נעקצתי פה )

 

תודה מראש !

כמו שאני רואה זאת יכולות להיות כמה בעיות אבל ראשית חשוב לדעת האם יש איבוד נוזל קירור או לא

שנית יתכן מאוד שכל הבעיה היא בתצוגה אמיתית מידי של שעון חום ואת זה ניתן לאבחן ע"י נסיעה במאמף עם סורק תקלות וקריאה של הטמפ נוזל קירור האמיתית

 

לגבי התקון שבוצע האם יש ברשותך החלקים הישנים ?

פורסם

נוזל קירור לא חסר בכלל , החלק הישן לא אצלי אבל בדקתי עם פנס וראיתי שהרדיאטור חדש ( השאלה שאם בניקוי הוא נראה חדש כמו חדש ?).

הסקלה של החום מתייצבת בנסיעה עירונית בין 4\1 ל 2\1 , במאמץ היא עולה , פתחתי את מכסה המנוע 5 דקות אחרי שהסקאלה הייתה על ה 4\3 הוונטה עבדה מיכל הקרור היה בקו העליון המים לא בעבעו .

פורסם

באוטו שלי בנסיעה עירונית עם מזגן הטמפ' 82 מעלות, לפי שעון ולפי סורק.

שזה בדיוק בין 1/4 ל 1/2 בשעון.

 

בעליה לירושליים בקטע שבין שער הגיא לבין מחליף שורש, כשנוסעים מהר ולוחצים יפה על הגז, הטמפרטורה 105 מעלות. גם כן, לפי שעון ולפי סורק.

 

שזה ביו 1/2 לבין 3/4 בשעון.

 

ככה זה היה ביום יציאה מהחברה וככה זה היום אחרי 200 אלף קילומטרים.

 

 

פורסם

אני מחר ייפנה למוסך ואסביר לו שמה שהוא עשה זה אך ורק הזדמנות למלות את הכיס שלו בסכום כסף לא מבוטל מזוג צעיר ושלושה ילדים , עקב כך שאנחנו שומרי חוק ואני אישית גם חונכתי לא לנבל את הפה אם אראה שהתשובה של המוסכניק תהיה מזלזלת כלפי ולא עניינית וסותרת את כל ההשכלה בעניין מכונאות רכב שקיבלת בפורום היעיל הזה , אפעל נגדו בהליך משפטי ( במידה שגם אשתי תסכים לכך ) , אמשיך לעדכן בהמשך !

פורסם

לפני הכל, תוודא שהרכב באמת תקין, דברים שרואים משם, לא רואים מכאן.

 

אם אין אפשרות לבצע נסיעת מבחן עם סורק תקלות, לפחות תנסה ליצור קשר עם בעל רכב זהה לשלך ותאמת את העיניין.

 

כמו שכתבתי, יש רכבים בהם השעון לא אמור לזוז ויש כאלה שכן.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...