Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4330 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קובי היקר.

 

בשברולט שלך... בדיוק כמו בשברולט שלי השעון לא אמור לזוז ככה.

 

זה עדיין לא אומר שמשהו לא תקין.

 

אבל ההתנהגות של השעון שלך מזכירה לי את ההתנהגות של השעון בסקודה שלי ששם אין תרמוסטט ואז השעון משחק פעם קצת מעל החצי פעם למטה וכו' באמת תלוי במאמץ ובמהירות נסיעה.

 

יכול להיות וזו רק השערה שהתרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח שזה שווה ערך לבלי תרמוסטט בכלל.

אתה יכול לקבל על כך רמז ע"י בדיקה פשוטה: בהנעת בוקר תבדוק כמה זמן לוקח למחוג להגיע ל 1/2.

כמובן שכדאי לבדוק את זה ללא נסיעה כדי שרוח לא תשפיע על טמפ' מי הקירור.

 

שוב יכול להיות שזה בכלל לא קשור למקרה שלך.

אני פשוט יודע שאצלי השעון משחק בגלל חוסר תרמוסטט.

 

ולדעתי מנסיון קודם יכול מאוד להיות שהמעבה הרשאי שלך סתום חלקית (פנימית) ובכך במאמץ הוא לא מספיק לקרר את מי הקירור העוברים דרכו. ואז מאוד הגיוני שהטמפ' תעלה במאמץ.

 

אני לא בעל מקצוע וכל מה שאני כותב הן רק השערות וקצת ידע מנסיון עבר.

 

ניר

Skoda Felicia 1.6 M.P.I 2000

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

היי ניר !

לפני 5 חודשים לערך עקב פנייתי למוסך המטפל עקב אותה הבעיה הוחלפו רדיאטור ראשי לחדש ותרמוסטט , וזה היה בעלות של 1700 ש"ח , משמעו של דבר שילמתי למוסך 3200 ש"ח ללא טיפול בבעיה המדוברת פה .

עקב כך שקיבלתי המון מידע מהפורום ( ממכם) הגעתי למסקנה שהמוסכניק ניצל את עצם העובדה שאנחנו עמלים קשה ולא יכולים להישאר אתו במוסך ולראות מה הוא עושה במקום לבצע כיוון פלגים או להחליף UNIT או לצאת עם האוטו שנייה לאזור עם מאמץ ( עד 2\1 שעה ) ולבדוק את הבעיה , הוא החליף רכיב יקר שהעבודה שלו גם יקרה ( לחצים נוזל קירור ) , בקיצור תפר אותנו בצורה גועלית , חסרת מצפון , להתנהג ככה ללקוח שנותן אמון בך זה גועל נפש , אני אומר תעקוץ אותי ב200 ב300 ש"ח אבל בסכום כזה?

פורסם

אחת הסיבות שהלכתי ולמדתי את התחום הזה היא בגלל שאני כל כך מבין לליבך ויודע מה אתה מרגיש. ומה שיותר מציק זה שהמוסך נותן לך את ההרגשה הטובה ובונה לך את האמון כלפיו ובנקודה הזו מגיעה העקיצה. לא פעם ראשונה שזה קורה ועוד ימשיך לקרות לצערנו. בתחום הזה לחזירות אין גבול. זה אומנם לא כל המוסכים ככה אבל כניראה שאת ההוגנים והישרים בתחום נמשיך לספור על יד אחת.

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

שלום !

 

הרכב : שברולט ויואנט , מנוע 2000 , שנת 2004 , 117000 ק"מ

 

האוטו אינו מתחמם כלל בנסיעה בכבישים מישוריים ואף בנסיעה בעליות במהירות גבוהה יחסית , אך כשאני עוצר את הרכב ומתחיל ממהירות 0 לטפס בעלייה האוטו מתחמם , למה ?

חשוב לציין שהחלפתי רדיאטור ראשי...

פורסם

בקיץ האחרון סבלתי המון עם הניסן שלי שגם הייתה מתחממת.

לך מהקל לכבד.

דבר ראשון, תבדוק שלא חסר נוזל קירור (ועדיף נוזל קירור ולא מים).

דבר שני, גש לחשמלאי שיבדוק לך שהמאוורר רדיאטור נדלק (אצלי הייתה בעיה פיוז שרוף, תוקן ב5 דק' ונגמרו הבעיות).

דבר שלישי, תבדוק טרמוסטט (בדיקה עצמאית-תניע מנוע על סרק ותחכה עד שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה. א"כ תבדוק שצינורות הרדיאטור חמים גם מלמעלה וגם מלמטה. אם יהיה חם רק מלמעלה כנראה טרמוסטט תקוע).

וא"כ כבר תעבור הלאה ליוניטי חום, רדיאטור, בועות אוויר, ניקויים וכו'.

אני רוצה להאמין שהבעיה בנקודות הראשונות.

 

בהצלחה ותמשיך לעדכן מה קורה.

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

שלום רב !

 

ברשותי רכב מסוג " שברולט ויואנט " 2004 , מנוע 2000 , 120000 ק"מ .

 

הרכב לא מתחמם , בנסיעה בעיר , בכבישים מהירים , בנסיעה מהירה בעליות .

 

הרכב כן מתחמם , אך ורק בעלייה תלולה ממהירות 0 קמ"ש ( תחילת נסיעה בעלייה תלולה , יציאה מעצור בעלייה תלולה , או אחרי כיכר בעלייה תלולה ) .

 

אנו חיים במישור , לכן אין לנו בעיה יומית עם חום המנוע , אך ורק שאנו נוסעים פעם בחודש למקום שיש בו עליות תלולות , וזה קורה במיוחד בקיץ . וכשזה קורה אנו עוצרים בצד לסרוגים וממשיכים שהחום יורד .

 

זו בעיה שקיימת ברכב תקופה ארוכה , החלפנו רדיאטור ( מים ירוקים ), וזה לא פתר את הבעיה . מעבה מזגן חדש וגם לא פתר את הבעיה ,התרמוסטט תקין ( בעל המוסך אומר )

 

החום יורד כשאנו עוצרים בצד והמנוע ממשיך לעבוד .

 

1. גם אם מזגן עובד , וגם בלי מזגן עובד , התופעה קיימת

2. שני המאווררים עובדים

 

נ.ב : אנו בכללי מרוצים מהרכב .

 

1.מה לפי דעתכם הבעיה ?

2.משאבת מים לא תקינה או לא תואמת יכולה להסביר את זה ? ( משאבת מים הוחלפה כשביצעתי החלפת טיימינג לפני 3 שנים לערך )

 

תודה מראש !

עריכה אחרונה על ידי kobi1969
פורסם

צריך לבדוק משאבת מים, רדיאטור, יוניט הפעלת מאווררים,

האם הרכב מאבד נוזל קירור?

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

גם לי היתה את אותה הבעיה שהרכב היה מתחמם החלפתי משאבת מיים ונפטרה לי הבעיה .המשאבה לא היתה מסובבת את הכנפיים של המשאבה במהירות ולא היתה סירקולציה טובה של המיים

פורסם (נערך)

טוב, דפדפתי אחורה וזה אתה הבחור שהחליף כבר חצי אוטו לשוא. מבין הדברים שנשארו הייתי הולך על משאבת מים (ובשביל המצפון מנסה זמנית להוציא את הטרמוסטט)

עריכה אחרונה על ידי armagedon
פורסם

שלום רב !

הערה למגיב האחרון !

ברכב לא משמשים במצפוון, לא כפתרון קבוע, ולא כפתרון זמני, לא קיימת שיטת מצפון ברכב !

לשאר המגיבים, קראו היטב את השרשור, ותגלו שרדיאטור הוחלף, כולל רכיבים רבים שקשורים, מלבד משאבת מים שהוחלפה לפני כשלוש שנים, ולא הוחלפה מזמן.

המסקנה יש להחליף את המשאבת מים, מהטעמים שהצביע עליהם אבי 08, ושלא מטעמי מצפון.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

משאבת מים זה לא הכוון

מעניין לדעת איך אתה מזהה את ההתחממות האם מיד לאחר תחילת נסיעה בעליה או רק אחרי שאתה עוזה זינוקים כאלו מספר פעמים

לכמה מגיע השעון ואיזה עוד סמפטומים מורגשים ברכב כאשר אתה מזהה שהוא מתחמם ?

האם חסר נוזל קירור ?

פורסם

א. חסר מידע על ההתחממות - כמה מתחמם? לאיזו טמפ'? האם מאבד נוזל קירור כשזה קורה? מה קורה אם כשמתחמם עומדים במקום? האם הטמפ' יורדת לנורמה כשהמנוע עובד?

ב. מציע לבדוק אם הרדיאטור שהוחלף דומה למקורי. אני זוכר תקלות דומות ברכבים בהם הורכבו רדיאטור תחליפיים באיכות נמוכה עם מספר שורות נמוך יותר למשל.

ג. האם יש קורולציה בין מועד החלפת משאבת המים לפני שלוש שנים לתחילת התקלה?

פורסם
שלום רב !

הערה למגיב האחרון !

ברכב לא משמשים במצפוון, לא כפתרון קבוע, ולא כפתרון זמני, לא קיימת שיטת מצפון ברכב !

לשאר המגיבים, קראו היטב את השרשור, ותגלו שרדיאטור הוחלף, כולל רכיבים רבים שקשורים, מלבד משאבת מים שהוחלפה לפני כשלוש שנים, ולא הוחלפה מזמן.

המסקנה יש להחליף את המשאבת מים, מהטעמים שהצביע עליהם אבי 08, ושלא מטעמי מצפון.

בברכה

צביקה

וודאי שמצפון היא לא מילה מתחום אחזקת הרכב, אבל תקן אותי אם אני טועה:

טרמוסטט קיים ברכב על מנת לסייע למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה מהר ככל שניתן מצד אחד, ולשמור שלא יעבור את טמפרטורת העבודה, מאידך.

כאשר יש חשש לאי-תקינות במערכת הקרור, פתרון זמני יהיה עבודה ללא טרמוסטט (קרור עם סרקולצית נוזל מלאה תמידית) מה שימנע מהמנוע להגיע לטמפרטורת עבודה, יגדיל את צריכת הדלק והבלאי מחד, אך ימנע הרס של המנוע מאידך.

פורסם

אתה טועה

אחד כי טרמוסטט לא שומר על התחממות יתר

שתים במקרה של טרמוסטט כפול אז תגרום להתחממות המנוע אם תוציא אותו

במקרה של חשש לאי תקינות מפרקים את הטרמוסטט ובודקים אותו עם מים חמים ומד טמפרטורה


×
×
  • תוכן חדש...