Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא חשבתי שזה יקרה לי. קנינו רכב, ואני לא מצליח לנהוג


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 3609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

DJI :

איני רואה צורך להפוך את השרשור לדיון בנושא הגדרות, נהג טוב זה שילוב של הרבה פרמטרים והרבה מיומנות.

נהג טכני טוב לא הופך אותך לנהג טוב אם אתה לוקח סיכונים מיותרים. ונהג כביש טוב לא הופך אותך לנהג טוב אם אתה נוסע על כל הבורות בכביש ונותן ברקסים חריפים מידי.

 

כוונתי היתה להגדיר את המושג "נהג טוב" בצורה שתהיה מובנת לפות"ש ולכלל השרשור.

המשפט ששכחתי לשים בסוף הפוסט שלי הוא שנהג טוב זה נהג שמשלב את שתי מרכיבים שכתבתי למעלה.

לבקשתך לא נעסוק בנושא הזה יותר.

 

לגבי נהיגה בצורה חלקה כמו תיבה פלנטרית- הדבר אפשרי ואני מצליח לעשות אותו רוב הזמן- גם לי אין עשרות שנות נסיון על הכביש ואני קרוב מאוד בשנות נסיון שלי לשנים שלך, מאז שאני נוהג על ידני שמתי לעצמי מטרה לנהוג בצורה החלקה ביותר שאני יכול ולהכיר את הרכב בצורה הטובה ביותר- ואני מצליח באמת רוב הזמן לשמור על צורת נהיגה נכונה והעברות חלקות עד כמה שאפשר.

 

המחמאה הכי גדולה שקיבלתי על הנהיגה שלי היתה כשהסעתי מכרה לילה אחד בחושך ואחרי רבע שעה של נסיעהבערך היא הופתעה לגלות שהרכב שלי ידני.

 

המטרה היא כל הזמן לתרגל ולא להתעצל.

 

DJI

 

תודה על ההסבר.

אני הייתי בטוח שהופעל הטורבו, ידעתי שאני מדבר שטויות :oops:

 

אז בעצם מה שקרה, זה שנתתי המון גז, העלתי את הסיבובי מנוע, הקלאץ' היה לחוץ, ברגע ששחררתי את הקלאץ' - האוטו זינק במהירות.

 

כתבת שהדרך הנכונה להתחיל נסיעה, היא שיטת המספריים.

רגל שמאל עולה, רגל ימין יורדת.

אבל קשה מאוד לעשות את זה.

או בגלל שאני מנסה לעשות זאת במודע - קשה לי.

כמו שחבר פורום שהגיע אלי אמר לי, כשאתה הולך, אתה חושב איזה רגל תתרומם, איזה תיגע ברצפה? לא, אז אותו הדבר.

 

אבל אם לא אחשוב, לא אצליח לדעתי. זה קשה לי.

 

כתבת לי בתחילת נסיעה שלב טיפה גז עם הרמת הקלאץ' עד לנקודה - אני חושב שלפעמים יש לי קשיים בהבנה.

אני לא כל כך מצליח או להבין את זה, או ליישם את זה.

 

כוונתך היא שאני עומד ברמזור, הילוך 1, קלאץ' לחוץ.

עוד רגע יהיה ירוק, כבר יש כתום.

אני אמור להתחיל ללחוץ על הגז, לראות את הטורים עולים, לשמוע רעש, ורק אז להעלות את הקלאץ'?

הייתי בטוח שזה לא טוב. שזה נקרא "פול גז בניוטרל".

משמע סתם לבזבז דלק, סתם לשרוף את הקלאץ', סתם לעשות רעש בשביל להתלהב - האם טעיתי?

 

כרגע אני פועל הפוך לגמרי ממה שכתבתי.

כרגע אני בכלל לא נוגע בגז. רגל שמאל על הקלאץ', מרים אותו לאט לאט, כשהאוטו כבר מתקדם, רק אז גז.

 

תודה חבר, אני אוהב כשאתם מגיבים עם דוגמאות, עם הסברים - מעריך מאוד, זה מאוד עוזר לי.

 

____

 

אני אנסה להסביר את זה ביתר פרוט:

 

אם תוציא את הקלאץ' לבד בלי לגעת בשתי הדוושות האחרות הרכב ירעד וירגיש לא טוב ביציאה מהמקום.

כדי שזה לא יקרה נהוג להוסיף מעט מדוושת הגז בתחילה הנסיעה כדי למנוע את הרעידות ולהעלות טיפה את סל"ד המנוע.

אתה מתחיל עם מעט גז ובמקביל מוציא את הקלאץ' (תנועת המספריים), וכאשר הקלאץ' מגיע לנקודת החיכוך ועובר אותה אתה יכול להוסיף את שאר הגז כי אז הוא כבר לא יעבוד על ריק.

 

 

זה נשמע נורא מסובך אבל זה נהיה טבע שני ברגע שמבינים את העקרון.

 

כמו שphpclub אמר, נהג טוב הוא "פונקציה של נסיון על רכב ספציפי עם קלא'ץ ספציפי וגיר ספציפי.", פשוט צריך להמשיך ולהתאמן עד שתצא מהמקום בקלות ובצורה חלקה.

 

מי שאמר לך שזה בא לו בלי לחשוב היה צריך להתאמן הרבה כדי להגיע למצב כזה, זה עוד יגיע, המטרה עכשיו היא לתרגל נכון.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 425
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

phpclub -

 

תודה חבר.

אני אכן מבין את שאתה אומר.

גם אני מאמין שזה פונקציה של זמן וניסיון.

אני פשוט רוצה להטמיע בי הרגלים נכונים, שיטות עבודות נכונות, פרקטיקה נכונה. כי כרגע אין לי את כל אלה.

 

ככה הזמן והניסיון יהיו טובים יותר, יחד עם שילוב הדברים שכתבתי למעלה.

 

DJI -

 

תודה על ההסבר הנוסף.

אני בטוח שזה קשה לך להסביר בכתב. הרבה אומרים שלא מלמדים בהתכתבות.

 

אני מיד אצא לכמה דקות של אימון, אני ממש רוצה לנסות את מה שלימדת אותי פה, את השיטה הזאת.

 

זה מה שאעשה בחוץ:

 

אסע למקום ריק, איפה שאני לא מפריע לאיש.

אתחיל נסיעה בהילוך 1.

רגל שמאל לוחצת על הקלאץ' עד הסוף.

רגל ימין מתחילה ללחוץ על הגז כשהקלאץ' עדיין לחוץ עד הסוף (כאילו האוטו בניוטרל).

אחרי שאני רואה שהטורים יעלו קצת, או אחרי שאני מרגיש שזהו, זה מספיק, נתתי למנוע את הכח שהוא זקוק לו,

אני אתחיל לשחרר את הקלאץ', אחרי שאני מתחיל לשחרר ממש לקראת הסיום כשהוא כבר תכף משוחרר סופית - אוסיף עוד מנה נדיבה של גז.

 

מקווה שהבנתי נכון.

מקווה שזה גם לא יגרום נזק, כי קראתי פעם שיש דבר כזה לשרוף קלאץ' ודברים כאלה.

דבר אחרון שאני מקווה, זה שכיבוים מרובים גם לא יעשו נזק.

כי מטבע הדברים כשאני מתאמן - אני גם נכשל.

כשאני נכשל - המנוע נכבה, אני מניע מחדש. זה יכול לקרות כמה פעמיים.

אז מקווה שאני אחזור עם עדכונים משמחים.

 

שמחתי שהגבת לי. כי ככה בלי שנפגשנו, עם הסבר, עם פירוט - הצלחתי להבין את השיטה, עכשיו אני רק צריך לנסות ליישם.

 

אני תכף יוצא, תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

phpclub -

 

תודה חבר.

אני אכן מבין את שאתה אומר.

גם אני מאמין שזה פונקציה של זמן וניסיון.

אני פשוט רוצה להטמיע בי הרגלים נכונים, שיטות עבודות נכונות, פרקטיקה נכונה. כי כרגע אין לי את כל אלה.

 

ככה הזמן והניסיון יהיו טובים יותר, יחד עם שילוב הדברים שכתבתי למעלה.

 

DJI -

 

תודה על ההסבר הנוסף.

אני בטוח שזה קשה לך להסביר בכתב. הרבה אומרים שלא מלמדים בהתכתבות.

 

אני מיד אצא לכמה דקות של אימון, אני ממש רוצה לנסות את מה שלימדת אותי פה, את השיטה הזאת.

 

זה מה שאעשה בחוץ:

 

אסע למקום ריק, איפה שאני לא מפריע לאיש.

אתחיל נסיעה בהילוך 1.

רגל שמאל לוחצת על הקלאץ' עד הסוף.

רגל ימין מתחילה ללחוץ על הגז כשהקלאץ' עדיין לחוץ עד הסוף (כאילו האוטו בניוטרל).

אחרי שאני רואה שהטורים יעלו קצת, או אחרי שאני מרגיש שזהו, זה מספיק, נתתי למנוע את הכח שהוא זקוק לו,

אני אתחיל לשחרר את הקלאץ', אחרי שאני מתחיל לשחרר ממש לקראת הסיום כשהוא כבר תכף משוחרר סופית - אוסיף עוד מנה נדיבה של גז.

 

מקווה שהבנתי נכון.

מקווה שזה גם לא יגרום נזק, כי קראתי פעם שיש דבר כזה לשרוף קלאץ' ודברים כאלה.

דבר אחרון שאני מקווה, זה שכיבוים מרובים גם לא יעשו נזק.

כי מטבע הדברים כשאני מתאמן - אני גם נכשל.

כשאני נכשל - המנוע נכבה, אני מניע מחדש. זה יכול לקרות כמה פעמיים.

אז מקווה שאני אחזור עם עדכונים משמחים.

 

שמחתי שהגבת לי. כי ככה בלי שנפגשנו, עם הסבר, עם פירוט - הצלחתי להבין את השיטה, עכשיו אני רק צריך לנסות ליישם.

 

אני תכף יוצא, תודה רבה.

 

 

בהצלחה, רק עוד פרט אחד קטן:

 

אתה לא צריך שהטורים יעלו, אם הם עולים אתה שם יותר מדי גז, אתה פשוט צריך שהטורים לא ירדו מה1000 סל"ד, זו המטרה שלך. ברגע שהמנוע יורד מתחת לזה מתחילים הגמגומים.

 

תשתמש בגז רק מעט מאוד, כדי למנוע את הגמגומים, תתחיל עם מעט ותנסה לראות כמה גז אתה צריך כדי שהמנוע לא יגמגם

 

אתה צודק שנהיגה לא מלמדים בהתכתבות, תמיד עדיף שמישהו ילמד אותך את זה בשטח, לצערי אנחנו רחוקים מאוד אחד מהשני, אני גר בצפון כך שלא אוכל להגיע אליך ולהסביר לך כמו חברים אחרים בפורום.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחיצה הראשונית של הגז צריכה להיות רק ברגע שהגעת לנקודת החיכוך ובמקביל, לא לפני.

אם תעלה סלד לפני שאתה משחרר קלאץ (כמו שרשמת), אתה תקבל הרבה רעש מנוע צורם באוזניים ושחיקת קלא'ץ אם אינני טועה.

 

המטרה שלך זה פעולת מספרים, כשרגל אחת יורדת רגל השניה עולה, לא כל אחד בנפרד, אלא שניהם באותו הזמן.

אתה תגיע לנסיעה חלקה ברגע שהצלחת להגיע ליחס נכון של רגל אחת לעומת רגל שניה, כמובן תלוי הרכב שלך (בכל רכב תקבל תגובה שונה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוזר עם עדכון חברים:

 

יצאתי לנסות ליישם את שלמדתי פה.

 

אני חייב להודות שזה באמת עובד.

אני חושב שאולי אפילו זו הדרך הנכונה לנהוג. אולי ככה כל אחד צריך לנהוג, או שאני מגזים מרוב התלהבות?

 

מה שכן, חבל שמיהרתי לצאת, ולא קראתי הכל.

 

אם הייתי קורא שלא צריך לתת גז לפני שהרמתי את הרגל מהקלאץ' - זה היה חוסך את מה שאכתוב כרגע.

 

אני הייתי לוחץ על הגז, כשהרגל שמאל עדיין על הקלאץ'. כאילו האוטו בניוטרל.

היו הרבה קולות של מנוע כמו "ררר" כאילו אני סתם נותן גז.

ואז הייתי מרים לאט לאט את הרגל מהקלאץ', והאוטו היה פשוט טס קדימה. לא בקצת, אלא ממש טס.

מה שטוב - השיטה עובדת. מה שלא טוב - היא עובדת, האוטו טס, אבל הרעש ממש לא נעים. זה כאילו אתה בתחרות.

 

זה שיפור משמעותי לעומת השיטה הישנה שלי, בלי גז בכלל, אלא רק להרים את הרגל לאט לאט מהקלאץ', לנסוע.

הרגל בשיטה הישנה הייתה בקלאץ' + ברקס.

רגל שמאל - קלאץ'.

רגל ימין - ברקס.

 

היום עם השיטה החדשה זה

 

רגל שמאל - קלאץ'.

רגל ימין - ברקס כשאדום.

רגל ימין - עוברת מהברקס לגז כשהרמזור מהבהב, נותנת מנה של גז, ואז מרימים את רגל שמאל מהקלאץ'.

 

היו מספר פעמיים שנכבה לי.

בהתחלה נלחצתי, אבל אז הפעלתי אורות אזהרה.

אני בטוח שעצבנתי כמה נהגים, עיכבתי אותם. מקווה שלא יותר מדי, הרגשה לא נעימה בכלל.

 

היו מספר פעמיים גם שמהלחץ עשיתי את השיטה שלי, הישנה, שאני עדיין שולט בה טוב יותר.

 

אבל אני שמח, למדתי היום שיטה חדשה, שעוזרת לתחילת נסיעה מהירה יותר בהילוך 1, ברמזורים.

מה שתמיד רציתי.

ככה לא אעכב יותר לא את התנועה, לא את הנהג מאחורי, לא "אשרוף" רמזורים למי שמאחורי.

 

מה שכן - צריך עוד לתרגל.

 

עוד דבר - צריך לזכור שהיום לא תרגלתי בצורה נכונה.

לא ידעתי שהגז מגיע רק לאחרי שרגל שמאל עזבה מעט את הקלאץ', עד לנקודת החיכוך.

אלא הייתי נותן הרבה גז כשרגל שמאל לחצה עד הסוף את הקלאץ'.

 

זה בטח קשה יותר לתת גז כשאתה מגיע לנקודת החיכוך.

כי צריך להבין, מתי אני בנקודה? עכשיו? איך אדע? רגע, האוטו רועד? הוא לא רועד

יותר קל כשכל הקלאץ' לחוץ, פשוט לתת הרבה גז, לעזוב את הקלאץ'.

אבל אני מבין שלא ככה עושים, אז אשתדל פעם הבאה לתרגל בצורה הנכונה.

 

תודה רבה לכולם!

למדתי היום משהו חדש.

כנראה שתמיד אפשר ללמוד, הכל תלוי באיך מסבירים. גם ללמוד בהתכתבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאט לאט אתה תתפוס את זה.

את נקודת החיכוך אתה צריך ללמוד בעל פה (שוב, זה מגיע עם הזמן, או ניסיון מאולץ לזכור את הנקודה), אין צורך לאתר אותה כל פעם מחדש ע"י הרעידות.

 

בתחילת נסיעה אתה מקפיץ את הקלא'ץ במהירות לאותה נקודה, מוסיף גז ובמקביל משחרר את שאר הקלא'ץ.

 

דבר נוסף מאוד חשוב, הלחיצה על הגז היא מתונה, גם את הרגש על הגז אתה צריך ללמוד בעל פה, נסה להעלות סל"ד בניוטרל לבערך 1300-1500, קלוט כמה גז אתה צריך ללחוץ (ממש בעדינות), ואז תנסה להוסיף את הקלא'ץ לסיפור.

קרוב לוודאי שבגלל חוסר הרגש על הגז הקפצת את הסלד להרבה יותר גבוה ואז שחרור קלא'ץ הקפיץ את האוטו מהמקום כמו מרוץ.

 

רגש לחיצה על גז בניוטרל != רגש לחיצה על גז בהילוך משולב. שני דברים שונים לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חבר.

מקווה שאתפוס את זה, כמו שכתבת.

 

להכיר את נקודת החיכוך אני לא יודע למה אני לא מצליח.

אני תמיד מתעכב כמה שניות.

האוטו אצלנו כבר מספר חודשים, הרי הייתי אמור כבר להכיר, נכון? אבל אני לא מכיר.

 

כל פעם אני מעלה את הרגל לאט לאט, האוטו רועד, אבל לא נכבה - זה נקודת החיכוך.

 

אתה מתאר פה מצב שהוא ממש לשלוט בצורה מדהימה.

להרים את הרגל, בשנייה להקפיץ לנקודת החיכוך, לתת גז.

זה לדעתי יכולת של נהג וותיק מאוד, מנוסה מאוד.

 

בקשר לרגש בגז, לא ידעתי שזה חשוב.

חשבתי שהרגש החשוב הוא בברקס - בלימה איטית, כמו חמאה, למען הנוסעים.

בקלאץ' - כי אז האוטו יעשה קולות / יכבה.

 

בגז הייתי בטוח שהרגש הוא אך ורק בגלל החיסכון בדלק.

אני אשתדל להיות גם עם רגש בגז.

 

תאמין לי חבר, לפעמים כשאני קורא את התגובות שלי, אני בעצמי מתפלא מזה שאני נוהג.

כי אני כותב כאלה דברים מוזרים, שאני בטוח שלאחרים זה מובן מאליו, או נראה להם מוזר.

אני אישית הייתי אומר על עצמי, מהצד, איך הוא נוהג? זה פשוט נראה שהוא לא יודע דבר.

אבל מקווה להשתפר, לאט לאט. עם כל הבושה והכל.

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה רחמים, בהמשך למה שרשמת.

את השאר אני\אחרים יוכל להסביר לך רק בצורה מעשית, קשה ללמד דרך האינטרנט.

 

תנסה לעשות את מה שאמרתי למעלה, כל פעם תאתגר את עצמך קצת יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין ניר, תודה רבה, אני אשתדל לאתגר את עצמי כפי שכתבת.

 

אם יהיו עדכונים, אעדכן בשמחה.

 

עכשיו אני יודע את התהליך, מה עלי לעשות.

כשלפני זה לא הייתי יודע.

 

עכשיו אני יודע שאני צריך להתחיל נסיעה, עם גז, זה בתנאי שאני רוצה לצאת מהר.

או שלא נכון, זה לא בתנאי של לצאת מהר, זו פשוט הדרך הנכונה לנהוג. כי כשאני יוצא רק עם הקלאץ' - אני שוחק אותו.

 

אשתדל ללמוד את נקודת החיכוך בעל פה.

לאחר מכן, אתן גז רק כשאני בנקודת החיכוך, לאט לאט אעזוב את הקלאץ', האוטו אמור לזנק.

 

מקווה שלא יכבה לי הרבה פעמים כשאתרגל לדעת היכן נקודת החיכוך.

מאוד קשה לי לזכור היכן היא בעל פה.

אם אני אתרגל, בוודאות יכבה לי המון פעמים, המון המון.

אבל בסדר, נשתדל להתמודד עם זה. אם יכבה לי מעל 20 פעם אני אתרגל יום אחר - בכדי לא להעמיס יותר מדי על הקלאץ'.

 

אולי זה גם לא בריא לאוטו שהוא נכבה כל כך הרבה פעמים.

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רחמים, זה לא בריא לרכב שאתה נוהג בו, אז פשוט אל תעלה על ההגה...

 

ועכשיו ברצינות, תפסיק כבר לחשוב מה כן ומה לא, אתה צריך להשתפשף, גם אם אתה שוחק את הקלא'ץ ואת הסטרטר, אז מה?

אתה לא מעמיס ולא נעליים, רכב מיועד שתסע איתו, במיוחד רכב מסחרי כמו שלך.

תתרגל כמה שאתה רוצה עד שתצליח.

 

התוספת גז זה לא רק כשאתה רוצה לצאת מהר, זה באופן כללי התחלת נסיעה שהיא יותר חלקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטובת הקוראים ארשום שאני לא מנסה להוציא לך (רחמים) את הרוח מהמפרשים, ממש לאחרונה יצא לי להתרשם שוב מהנהיגה שלך, אתה נוהג ברמה טובה מאוד לנהג עם הניסיון שלך, בניגוד למה שעלול להשתמע מהכתיבה שלך (שמעידה על שילוב של חוסר ביטחון קל ופרפקציוניזם בנוגע לנהיגה).

 

השיטה שנהגת בה עד עכשיו, להרים את הקלאץ', לאתר את הנקודה, להוסיף גז ולשחרר לאט, מתאימה ללימודי נהיגה למתחילים.

יש בה חסרונות:

- לוקח הרבה זמן לזנק (הזמן עד שתגיע לנקודה הוא מיותר)

- עם חיפוש הנקודה, הקלאץ' נשחק קצת יותר - מיותר.

- המנוע קצת רועד ועלול להכבות.

 

הכללים לתחילת נסיעה מיומנת יותר רשומים די במדוייק ע"י PHPCLUB פחות או יותר. ככה שאתה יודע לאן לשאוף.

 

ה"נקודה" היא לא ממש נקודה, אלא תחום צר, שאפשר להרים את הקלאץ' עד אליו על מנת ליצור חיבור הדרגתי. אתה כבר מכיר את המהלך של הקלאץ' אצלך, נסה ללמוד פחות או יותר איפה הנקודה. עד אליה אפשר להרים את הקלאץ' בבת-אחת, תוך כדי תוספת גז. אפשר להוסיף ממש מעט גז לפני כן, כדי לייצב את המנוע לקראת החיבור עם משקל הרכב. עדיף בו-זמנית.

 

אני מניח שמה שהרגשת היה פרפור גלגלים: הרכב בעל הנעה קדמית, מבחינה פיזיקלית קשה יותר לגלגלים הקדמיים להאיץ לעומת הגלגלים האחוריים. העלית את הסל"ד והעברת לגלגלים בבת-אחת יותר כח ממה שהם מסוגלים להעביר לכביש, כך ששמעת קול של חריקת צמיגים (כמו בבלימה חזקה מדי, רק שמדור בהאצה) הפעולה הזאת מאוד שוחקת את הקלאץ' והצמיגים אם חוזרים עליה הרבה פעמים (מפעם אחת לא קורה כלום).

הטורבו מזרים אוויר למנוע בלחץ גבוה יותר, מה שמעלה את ההספק. הוא עובד כל הזמן ורק מורגש יותר מסל"ד גבוה יותר (המניפה פועלת על גזי הפליטה, ואין לחץ פליטה גבוה בסל"ד סרק) בהחלט יתכן שהיתה השפעה של הטורבו. הקול שהטורבו מייצר הוא שריקה של המניפה.

 

ועכשיו לדיון הכללי המעניין שהתפתח פה:

עד לאחרונה המטרה של הגירים האוטומטיים הייתה לחקות את הפעולה של נהג מיומן (לא נהג סופר מקצועי, אלא נהג ממוצע בעל ניסיון) עם דגשים על נסיעה חלקה, וחיסכון בדלק.

הרבה חסרונות היו לגיר אוטומטי: יקר יותר לפיתוח וייצור, לא בולם את הרכב בירידות, צורך יותר דלק, כבד, פחות אמין.

השימושים העיקריים היו לנהגים שמתקשים לתפעל רכב ידני (מסיבות של מוגבלות), ובארה"ב הגיר נהיה מוצר פינוק, כמו חלונות חשמל, והיום הוא סטנדרט בארה"ב (יפן וישראל) ופחות נפוץ בארצות אירופה.

לאחרונה צצו גירים רובוטיים שהם מהירים יותר ממה שנהג מסוגל לפעול (בכל זאת, רובוטים) נעימים או חסכוניים יותר (גיר רציף) אבל תמיד תמיד יקרים יותר לייצור, ופחות אמינים, כך שכל עוד מיצרים מנועי בעירה פנימית, יהיו גם גירים ידניים.

 

גיר אוטומטי, גם מודרני, לא פעם יתלבט בין הילוכים בעליה/ירידה, אם הוא לא חדש או לא תקין לחלוטין הוא גם יקפוץ לפעמים, כמו גם הרבה מהגירים שהם לא פלניטריים אלא רובוטיים (שהם עובדים על אותו עקרון של הגיר הידני רק שרובוט מבצע את הפעולות של הפרדה ושילוב). מצד שני באירופה, כל אחד שאין לו מגבלות (גבר/אישה צעירים ומבוגרים) נוהגים בגיר ידני, בלי הרבה בעיות. אז לא צריך להפריז בשבחו של הגיר האוטומטי, רק קצת ניסיון.

 

תמשיך לעדכן, תענוג לקרוא!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי חבר.

 

אשתדל פחות לחשוב אם אני עושה נזק, או מה יקרה.

זה פשוט ככה אני, באופי שלי. אני תמיד חושב קצת קדימה, גם כשלא צריך.

 

כי אחרי הכל, אתה צודק.

זה רכב מסחרי. הוא נועד לדברים האלה.

פשוט לפעמים קצת קשה לרשום שהוא נועד לזה.

כי אחרי הכל, אם הוא נכבה לי 20 פעם באימון, כיבוי אחרי כיבוי, קצת לא נעים.

אני יודע שלאוטו אין רגש, אבל זה כאילו לא יודע איך לתאר, זה לא נעים לתת לאוטו שיכבה פעם אחר פעם.

במיוחד כשזה בכוונה, לא כיבוי פתאומי שבלי כוונה.

 

אם זה 20 כיבוים בחודש נגיד, זה נראה לי בסדר. לא באותו היום, או באותה השעה.

אבל פעם אחר פעם, זה פשוט משהו אצלי בהרגשה. כי אני כאילו גורם לאוטו דבר שלא טבעי לו. קצת מעמיס עליו.

 

אבל עזוב חבר, אתה צודק.

רואים, אני פשוט קצת בן אדם מוזר כזה :oops:

אפילו מרכב אכפת לי, שזה באמת קצת מוזר :-D

 

תודה חבר, קיבלתי את דבריך.

היום כמעט כל היום הנושא היה בעמוד הראשון, מקווה שזה בסדר.

אתם כבר יודעים שאני לפעמים חושב מה יגידו המשתמשים, שבגללי הנושא שלהם לא בעמוד הראשון.

 

זהו, אפסיק לדבר על זה.

אשאיר את התגובות כשיהיה לי מה לעדכן.

 

תודה לכולם.

שיהיה לנו סוף שבוע נעים ורגוע חברים.

 

עריכה: לא ראיתי את תגובתו של החבר Eily.

 

Eily היקר, מה שלומך?

שמח לראות תגובה שלך.

 

שמחתי מאוד להיפגש איתך, תודה רבה שהגעת, הקדשת לי מזמנך. תודה.

 

כל הכבוד על ההסבר המפורט, נהניתי מאוד לקרוא.

יש לך המון ידע, תמשיך להעביר אותו לאחרים, ללמד אחרים, זה כיף לראות את זה.

 

בקשר לשיטה שבה נהגתי - אכן, כפי שתיארת.

כעת משתדל לנהוג לפי השיטה שהחברים לימדו פה.

 

תודה שניסית גם להסביר לי, עכשיו יהיה צריך ליישם בשטח, לבדוק אם הבנתי ממש, לעומק.

אבל זאת אעשה ביום, כשיש ראות טובה, בשמש. לא בלילה כמובן.

אם היה מותר, הייתי מנסה אפילו עכשיו, אחרי שאסיים עם העיסוקים בבית, אבל כבר מאוחר, חשוך, מסוכן.

 

לאחר שהסברת לי, מה לדעתך קרה, באותו מקרה שתיארתי - אני חושב שאני מבין טוב יותר.

אולי אפילו קלעת בדיוק לנקודה, אני חושב שזה באמת מה שקרה.

עשיתי זאת בלי להיות מודע כמובן, פשוט הייתי לחוץ, פספסתי את הרמזור מספר פעמיים, לחצתי המון גז, עזבתי קלאץ'.

היה בדיוק מה שתיארת.

 

כתבת שלדעתך יש לי פרפקציוניזם בנוגע לנהיגה, יש סיכוי טוב מאוד שאתה צודק.

אבל אני פשוט חייב לדעת לנהוג בצורה טובה. למען הנוסעים באוטו.

כל בקשתי, היא פשוט לנהוג בלי טלטלות, בלי רעשים, בלי מכות, להאיץ מהר ברמזורים, לא לעכב אחרים.

כי אז יש מבטים לא נעימים, יש צפירות שלא מוסיפות להרגשה האישית. רק בגלל זה חבר.

 

תודה שהגבת לי, אעדכן בשמחה, אני רואה שאתה באמת קורא ונהנה.

למרות שאני יודע כמה התגובות שלי ארוכות מאוד, כמו מגילה, אז מתנצל מראש כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רחמים, אתה לא חייב כלום, פשוט תרגע ותן לזמן לעשות את שלו - כולנו היינו בדיוק כמוך כשהתחלנו לנהוג, ועוד אתה ברכב גדול וכבד, עם הלחץ של להוביל את המשפחה איתך. זה לא פשוט ואל תשפוט את עצמך לחומרה, פשוט תן לזמן לעשות את שלו ואתה תשתפר כבר גם בלי שתרצה. אתה מתקדם בדיוק כמו כולם בקצב טוב מאד.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שזה שרשור שרץ כבר מספר חודשים, אני הנחתי עליו את עיניי רק עכשיו (וגם, רפרפתי בזריזות על חלק קטן ממנו).

 

אני מכיר את התחושה של נהיגה עם מישהו שיושב בכסא גלגלים איתך ברכב, תחושת אחריות עצומה מחד,

 

וגם תחושת סיפוק אדירה שבזכותך הוא "רואה עולם" - מאידך. התחושה הזו מוכרת לי מקרוב מאוד, לצערי.

 

אשמח לסייע לך בשמחה בכל מה שאוכל בנושא, אנא השאר לי טלפון בהודעה פרטית ואצור עימך קשר,

 

אני מדריך לנהיגה מתקדמת עם ניסיון עשיר בליווי, הדרכה והדגמה של מצבי חירום וטכניקות נהיגה נכונות,

 

החל מנהגים חדשים וכלה בנהגי מירוץ תחרותיים עם רקורד בארץ ובחו"ל,

 

כולל כמה עשרות חברי פורום שעברו תחת ידיי במהלך השנים.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

elibaba -

 

היי חבר,

 

תודה שאתה מנסה להרגיע אותי חבר.

אתה מנסה, ומרגיע. זה עוזר לי תגובות כאלה.

מאוד משמח אותי לקרוא את שאתה כותב, באמת, תודה רבה לך חבר.

 

אני שמח לקרוא שאתה כותב שאני מתקדם.

אני רק אציין, שאני מתקדם בזכות החברים, האנשים היקרים פה.

 

אולי לפעמים, זה נראה שאני חוזר על זה. אני מודה.

אבל מהסיבה - שזה באמת אך ורק בגלל זה. בגלל האנשים הנפלאים שהגיעו אלי.

שנתנו לי את הכלים, שבעזרתם אני מצליח להתקדם לאט לאט, אל שליטה טובה ברכב, נהיגה טובה ונעימה.

 

אז תודה לכולם, תודה לכם, תודה לך חבר.

 

Kundason -

 

שלום חבר,

כשקראתי את תגובתך, עוד לפני שסיימתי, כבר רציתי לפנות אליך.

אבל הרגשתי לא נעים.

כי קראתי שאתה מדריך לנהיגה מתקדמת, לכן אולי אני עלול עוד להטריח, לגזול מזמנך.

ממש הופתעתי לקרוא הודעה, של בן אדם, שהצליח לנסח בכמה מילים בדיוק את מה שאני מרגיש.

 

בגלל זה המשימה הזאת, של לדעת לנהוג טוב, היא כל כך חשובה לי.

שלפעמים אני מתבייש לכתוב אותה פה, שאנשים חלילה לא יחשבו עלי משהו.

אני ממש רוצה שהנהיגה תהיה מושלמת עבור אמי ואחי, במיוחד עבור אחי, שיושב מקדימה.

כמה מלחמות היו לנו שהוא יצליח לשבת מקדימה, כמה התעקשנו - כעת כשהוא יושב מקדימה - מה כל זה שווה?

אם אני לא יכול לנהוג כראוי כשהוא יושב לידי?

כי זה שאני נוהג טוב עם אדם רגיל, שלא מושפע מכל תנועה קטנה - זה מצוין.

אבל הכי חשוב לי זה כשאחי יושב לידי. זה הדבר שהכי חשוב לי מכל בנהיגה.

 

אם אני בולם, בצורה כזאת, שהוא הולך עם הגוף והראש קדימה?

או לוקח פניות בצורה כזאת שלאחר מכן צריך לעצור בצד, לעזור לו לסדר את עצמו?

שיש מכות באוטו, בעת העברת הילוכים, ועוד כל הדברים שאני תמיד כותב שאני רוצה לשפר.

 

אני מרגיש קצת אכזבה.

כי אחי חלילה לא יתלונן, הוא ילד טוב ומתוק.

אבל אני בטוח שכשאתה נוטה עם הגוף קדימה, בבלימה, עם הראש קדימה - זה לא נעים.

או בכיכרות כשאתה הולך עם הגוף בכיוון הסיבוב, זה גם לא נעים.

לכן אני כל פעם כועס על עצמי בלב, בשקט. אומר לעצמי, רחמים, אתה תשתפר.

 

כשאני מסיע אדם אחר לידי, שהוא לא בכיסא גלגלים, אז הבעיות לא כל כך מורגשות.

אבל כשזה אחי, שכל דבר קטן יכול להפיל אותו לצד - זה מאוד מרגיז אותי שאני זה שאחראי על זה. אני חייב לשנות את זה.

 

אם אני רואה שתחושת הסיפוק, שהוא רואה עולם דרכי, תהיה באמת תחושת סיפוק מהנה.

כי כל ייעודי ברכב שנרכש, הוא להסיע את אחי בצורה הטובה ביותר. להסב לו כמה שיותר אושר והנאה.

 

אם תרצה לספר לי בהודעה, לשתף אותי, בניסיונך בהסעת נכים - אני מאוד אשמח לקרוא, מאוד מאוד.

אני אשלח לך הודעה פרטית, תרגיש חופשי לספר לי, אפילו בהרחבה, זה מאוד מסקרן אותי.

תודה רבה לך חבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...