Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא חשבתי שזה יקרה לי. קנינו רכב, ואני לא מצליח לנהוג


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 3628 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים :-P

 

נסענו לתל אביב.

הנסיעה לתל אביב התחילה כנסיעה רגועה, אבל לאט לאט הבנתי למה אנשים מפחדים מנסיעה לתל אביב.

 

אני אתן את התרשמותי -

אנשים לא כל כך מכבדים את חוקי התנועה.

לא מכבדים את הנהג שמלפניהם, שמאחוריהם.

יש המון שינויים של נהגים בכביש. אם שינוי נתיב פתאום, או הידחפות, או זגזוג.

יכולים לצוץ אופנוענים בצורה פתאומית מכל צד. אם לפני שנייה לא היה דבר, בעוד רגע זה יכול להשתנות.

הולכי רגל שיכולים פתאום לקפוץ למעבר חצייה.

 

הכל פשוט קורה שם כל כך מהר.

במיוחד כשאתה מגיע ממקום שקט, רגוע. קריית גת.

אתה פשוט מקבל שוק. הלם.

 

אתה נוסע כאילו אתה דרוך, מנסה לדמיין מה יקרה בכל רגע.

אני חושב שחווית הנהיגה קצת יורדת פה, אבל אולי זה רק לנהג מתחיל כמוני, פעם ראשונה בכבישי איילון, תל אביב.

 

ביקרנו קצת בכיכר המדינה.

שמעתי הרבה על המקום הזה. מהטלויזיה בעיקר.

לא ראיתי משהו מיוחד.

הרבה חנויות של בגדים. רוב החנויות נקראות על שמות של אנשים.

אני משער שזה חנויות מעצבים בגדים או דברים אחרים.

 

החנויות היו סגורות בשעה 20:00

שזה נראה לי קצת מוזר. שהרי אנשים עובדים, יוצאים לקניות ולבילוים בערב.

 

חשבתי שאראה מכוניות מיוחדות, יצא לי לראות הרבה ג'יפים בצבע לבן של B MW אם אני לא טועה מדגם X6.

 

הרבה אנשים עושים ספורט בכיכר. שזה יפה לראות את זה. שאכפת לאנשים מאורח חיים בריא.

 

אפשר לומר שגם בכיכר המדינה יצא לי לבקר.

 

זהו חברים, מפה חזרנו לרחובות, לאחר מכן חזרתי לקריית גת.

 

 

אני פשוט מתמוגג לקרוא את התיאור שלך בכמה משפטים - את תלאביב :lol:

 

 

תודה על העדכון, נחמד מאוד לשמוע שאתה מתעלה.

ישר כוח לתומר.

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 425
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היי חברים.

 

שבוע טוב לכולם.

 

בהחלט משמח, אין ספק.

יש שינוי גדול מאוד לעומת ההתחלה. לעומת הודעתי הראשונה.

 

אני כבר יודע להתחיל נסיעה, בלי שיכבה לי המנוע.

אני מצליח לזנק בהצלחה. בדרך כלל בכל זינוק. אומנם עם השיטה של ללא גז, אבל ברכב שלנו זה תמיד עובד.

 

פחות או יותר כבר מכיר את גודל הרכב.

עדיין לא כל כך (אולי זה עוד מוקדם מדי), אבל פחות או יותר אני מסתגל לגודל שלו.

 

לכולכם יש חלק רב בהצלחה שלי. חלק גדול מאוד.

לולא האנשים פה, אין ספק שאו שהייתי נישאר באותה נקודה.

או הייתי נאלץ לעשות המון נזק לאוטו, ללמוד מטעויות, בלי הכוונה, בלי מישהו שיעזור לי.

שהרי מלווה כפי שהבנתם - אין לי.

יותר נכון, לא היה לי, בזכות הפורום הנפלא הזה - הכרתי המון אנשים נפלאים, שהיו לי למלווה בשמחה.

 

תודה לכם אנשים טובים ויקרים.

אני מעריך ומודה לכם עד היום, מוקיר לכם תודה.

זהו דבר שבוודאי שלא אשכח. אזכור את האנשים הטובים שעזרו לי, שהגיעו עד אלי, הקדישו לי מזמנם.

את האנשים שקראו, עודדו אותי, האמינו, תמכו, נתנו לי ביטחון כשלא היה לי - אלפי תודות לכולם חברים יקרים.

 

כעת זהו המבחן האמיתי - אחרי שקיבלתי כלים, הכוונה, טיפים ולימוד מאנשים, כרגע צריך לראות איך אני מיישם, בשטח.

 

יוצא לי לנהוג מדי פעם.

כשצריך להסיע את אמי ואחי.

 

הייתה נסיעה מתוכננת לים, עם חבר פורום, אבל לא יצאה לפועל, לא כל כך הצליח השבוע.

 

אני מתאמן לפעמים.

במיוחד בימים שהתנועה דלילה, אין מכוניות, הכבישים ריקים.

היום יצא לי לבחון את עצמי מעט, לבדוק איך אני בזינוק בעליה, תחילת נסיעה, פניות, עקיפות, שמירה על הנתיב.

 

רמזורים - עדיין יש טיפה בעיה.

אני לפעמים כל כך מפחד שהרמזור יתחלף לירוק ואני אשאר מאחור / אפספס את הרמזור, ואז מי שמאחור יכעס.

אז לפעמים אני חולם - פשוט מתמקד על הרמזור האדום, מחכה שיתחלף כבר.

זה מסוכן, אני חייב לשנות את זה.

יצא לי גם להשתמש בטיפ של - תסתכל על הרמזור של הולכי הרגל.

אני לא אשתמש בו.

 

כי כשלהולכי רגל היה אדום, מרוב ששמחתי, שעוד מעט לי יהיה כתום ואז ירוק - נתתי גז.

כמעט נסעתי באדום. מזל שהיה לי מקום לחזור קצת רוורס, כולם הסתכלו לא הבינו מי זה שנוהג ככה.

אבל אני מקווה שזו הייתה מעידה חד פעמית, שלא תחזור יותר. זה מסוכן מאוד. אני למדתי מהטעות.

 

בעיקרון זה הבעיות שלי: רמזורים, תחילת נסיעה ברמזורים + חניות. כניסה ויציאה מחניה.

אך ורק בגלל הגודל של האוטו. אני פשוט מסתבך בחניות בגלל הגודל.

רמזורים גם, אם הייתי יודע לזנק במהירות בלי לעכב את התנועה מאחורה - זה היה נפלא.

 

חוץ מזה, אני מאמין שהכל בסדר.

יש כמובן מכות בהעברת הילוכים - אמרו לי ללמוד התאמת סלד, אני לא יודע.

אז נקווה שעם הזמן זה יעלם, לאט לאט. ככה לא יהיו מכות לא נעימות בעת העברת הילוכים.

 

זהו חברים, אני מודה לכם, שמח מאוד בנקודה שבה אני כרגע.

תמיד יש לאן לשאוף, להשתפר.

אני רק בהתחלה. בסך הכל מראש השנה ועד היום - זה לא כל כך הרבה זמן.

אני אשפר את הבעיות הקלות עם הזמן, ניסוי וטעייה איך שאומרים.

 

תודה רבה לכולם.

שבוע טוב ומבורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה,

רק שתדע שהגעת לרמה של חלק מהנהגים הוותיקים, שלא מודעים לנהיגה (אצלם היא מזוויעה) ואתה שואף להשתפר, אז אתה תשתפר!

אם תגלול אחורה, תראה שדיברתי איתך על מדידת השיפור בשלושה חודשים. קח מהיום עוד שלושה חודשים (אם יצא לך לנהוג פעמיים בשבוע) ותראה עוד קפיצת מדרגה.

 

בהחלט משמח שהמאמצים של כולנו כאן מניבים פרי! כל הכבוד אדון רחמים.

+1. אפשר לשנות את הכותרת :mm_yeah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חבר.

 

אני חושב שאני עדיין לא נוהג כמו הנהגים הוותיקים, אבל אני שואף לשם. לאט לאט.

 

קרה לי שרציתי לעקוף, הייתי בימין, רציתי לעבור לשמאל, מכונית צפרה לי כי היא הייתה שם.

כנראה לא שיערתי נכון, היא נסעה בשמאלי - היא נוסעת יותר מהר ממני, היה צריך לתת לה לעבור, רק אז לצאת לעקיפה.

גם ללמוד להעריך מרחק בצורה נכונה.

שהרי ראיתי את המכונית במראה השמאלית שלי, הייתי בטוח שהיא רחוקה.

 

או למשל כמו שתיארתי פה, הרמזור אדום, אני פחדתי "מתי יתחלף לירוק?" אז נזכרתי בשיטה של רמזור של הולכי רגל -

התחלף להולכי רגל לאדום - נתתי גז, מזל שבלמתי. כי הרמזור שלי עדיין היה אדום.

במהירות חזרתי אחורה, ברוורס.

אפילו לא הפעלתי שיקול דעת -יש מישהו מאחורה? אין? רק עכשיו אני מבין את זה.

 

אבל מקווה שאלה טעויות שיותר לא יחזרו.

כי אני מודע לזה שאנחנו בני אדם. אנחנו טועים. פשוט בכביש טעויות יכולות לעלות ביוקר.

אני נוהג בסך הכל חודשיים מאז קבלת הרכב. שגם פה לא חודשיים שכל יום נהיגה.

אבל פחות להקשות עם עצמי, כפי שאמרו לי בתחילת הנושא.

מה שכן - תמיד ללמוד מטעויות. אף פעם לא לחזור על טעות פעמיים.

עוד יותר חשוב - להשתדל לא לעשות בכלל טעויות. אבל אני מבין שזה פחות מציאותי. אבל לפחות לכוון לשם.

 

בקרוב אתחיל לפתוח נושאים בפורום הטכני, שאלות בקשר לרכב. מקווה לקבל שם עזרה מהחברים.

 

אולי יום יבוא, גם אני אעזור לאנשים בעתיד.

גם בשאלות, גם בעזרה ככה לאנשים שיהיו זקוקים למישהו שילווה אותם, שילמד אותם.

אבל זה כבר בעתיד. כשאני אהיה מספיק מנוסה בכדי לעזור לאחרים. להחזיר על אותם ימים שעזרו לי.

 

למנהלים אם תשנו כותרת - צריך להודות לכל האנשים הנפלאים פה שעזרו לי, גם לכם שנתתם לי במה, תודה לכולם.

שכולם ידעו שהשיפור שלי, היכן שאני עומד היום - הכל בזכותכם חברי קארספורום. רק בזכותכם.

יש גם חברים שמלבד האנשים היקרים שהגיעו, שתמכו בי בכתב, דיברו איתי בטלפון - אנשים נפלאים פשוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תגאד... לא חסר נהגים וותיקים שנוהגים כמוך (או אפילו גרוע יותר :shock: ). וזה שאתה רוצה להשתפר זה מעולה! כי אתה מבין שעדיין יש בעיתיות ואתה שואף לתקן- אז אתה תצליח!

 

שיהיה בהצלחה ותמשיך לעדכן!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רחמים,

 

כמו שכבר כתבתי בעבר, יש לי שכן שהחזיק בעבר ברכב הזהה לשלך, גם כן מביטוח לאומי.

הוא גם דיווח על רגישות מוגזמת יחסית של הקלאץ' בכל הקשור לכיבוי המנוע, שכן המנוע חלש מאוד ביחס למשקל הרכב.

 

לוקח זמן להתרגל, וכאחד שנהג המון שנים על ידני, האמן לי שהוא יודע לנהוג על ידני, וגם אחרי 4-5 שנים על הרכב מדי פעם קורה שמתפקשש לו ונכבה. רק שהוא התרגל לא להילחץ ולהניע מחדש תוך התעלמות מהסביבה ולהמשיך כאילו לא קרה כלום, או במילים אחרות- "שיקפוץ העולם, אני מתנהל בקצב שלי".

 

הוא אומר שאין מה להילחץ, בסוף מתרגלים, ועובדה שהצלחת להתקדם יפה מאוד עם הרכב ב3 החודשים האחרונים!

 

אחרי ה-5 שנים, הוא קנה את הרכב להמשך שימוש פרטי (הובלת מטענים בעסק, מה שמעלה את העומס על המנוע החלש ממילא), והוא שידרג את תוכנת ניהול המנוע לתוכנה בעלת הספק גבוה יותר (אם אני לא טועה, אצל E&A autosport או אצל PIT-STOP, לא זוכר אצל מי מהשניים).

 

השידרוג העלה אצלו את הספק המנוע מ84 כ"ס ו-20 קג"מ ל-114 כ"ס ו-25.5 קג"מ ועם עקומת מומנט טובה יותר בסל"ד התחלתי שזה קריטי לתחילת הנסיעה, שזה שיפור של כמעט 40% בהספק המנוע!

 

הוא טוען שזה מדהים כמה שזה משנה את תגובות המנוע ולטובה. יותר קל לנהוג, פחות רגיש, סוחב טוב יותר וכדו'. הסדנא נותנת שבועיים התנסות בתוכנה, ואם לא נראה לך- אפשר להחזיר למצב המקורי.

 

ידעתי על האפשרות הזו (ובעצם זה אני שהמליץ לשכן לעשות זאת) כבר כשפתחת את השרשור. אבל נמנעתי מלהציע מבלי שתהיה המלצה ונסיון מהשכן שלי.

 

לדעתי אם זה מעניין אותך, אולי תשקול לעשות נסיון ותראה אם זה עוזר לך. אולי זה יהיה שווה את העלות של התקנת התוכנה, אני לא יודע אם מותר לציין פה מחירים כי בעלי הסדנאות בעצמם ספונסרים פה בפורום (בעיקר בתת פורום שיפורים), אבל לדעתי העלות לא גבוהה ביחס לתמורה. כמובן שמומלץ להתייעץ עם מבינים בתחום (ויש פה לא מעט משתמשים) לפני ההחלטה.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיפורים במנוע, אם בכלל, רק בתום תקופת האחריות, או באישור בכתב מהיבואן!

אני בכלל לא שולל את הנושא, אבל צריכים לעשות זאת בחכמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ZX2.0 -

 

תודה חבר.

תודה אישית גם, אני זוכר שהגעת אלי, עזרת לי להשתפר בנהיגה - כל הכבוד לך.

 

אני בהחלט מבין שעדיין יש בעיות, לא הכל מושלם.

גם אני חושב שבטווח זמן קצר שכזה, אני לא יכול לצפות לשלמות.

כי אם אני רוצה שלמות, אני צריך לנסוע כמעט כל יום, לתרגל ללא הפסקה.

אבל עם הזמן - יבוא השיפור. ככה אני מאמין לפחות.

 

תודה, בהחלט אעדכן, בשמחה.

לא בכל מצב, כי לא נעים לי כשהנושא כל פעם קופץ למעלה. אבל בהחלט אעדכן חברים.

 

ya_pl -

 

היי חבר, נושא מעניין מאוד, חשפת אותי לתחום שלא הכרתי.

 

קודם כל - אני שמח לקרוא שהשכן הסתדר בסופו של דבר עם הרכב. משמח אותי מאוד.

בהתחלה הייתי בטוח שהוא במצב כמוני, כעת אני מבין שהוא היה, אבל הצליח להסתדר - מעולה.

 

כתבת שהוא שידרג את הכוח סוס - אני נתקלתי בזה רק בעת הזמנת הרכב.

כששאלו אם הדגם הרגיל 84 כוח סוס, או הדגם המשודרג שאני חושב 104 כוח סוס (אם אני לא טועה).

 

זה גם מלווה בתוספת תשלום כספית.

 

כעת אתה אומר שאפשר לשדרג בלי לשנות דברים ברכב? אך ורק בצורה ממוחשבת?

שזה הרי קצת מוזר לי.

אם רכשנו רכב עם 84 כוח סוס, איך אפשר שהוא יהיה 104 כוח סוס כמו הדגם היקר שלו?

אין לו את המנוע שמסוגל לתת 104 כוח סוס. הרי ברכב שלנו יושב מנוע שמסוגל לתת 84 כוח סוס. זה מה ששילמנו עבורו.

 

אם אתה אומר שמצאו דרך לשנות את הכוח סוס, בלי לשנות את המנוע, או רכיב בתוך האוטו - האם זה באמת חוקי?

 

אישית, אני לא נחשפתי לתחום הזה מעולם.

אך ורק ממך, לראשונה. אין ספק שזה מסקרן, מעניין מאוד.

הותרת אותי עם המון שאלות. איך הדבר אפשרי? מדוע רצו מאיתנו תוספת נכבדה על יותר כוחות סוס?

האם זה באמת 104 כוח סוס כפי שמגיע מהחברה או ההרגשה שונה לעומת המקורי?

 

לא ידעתי שיש סדנאות שמתעסקות בדברים האלה.

איזה דברים יש, שאני אפילו לא חשוף אליהם. תודה שכתבת על זה.

 

תודה חבר.

 

Eily -

 

היי חבר, תודה על ההערה החשובה.

 

אנחנו כרגע באחריות החברה.

אני לא זוכר בדיוק כמה. או שנתיים או שלוש.

 

אולי באמת עדיף לקרוא על זה, ללמוד, להתעניין, רק לאחר מכן בתום תקופות האחריות - לבצע, או לנסות.

 

אני בינתיים אקרא קצת על הנושא הזה, של שיפורים במנוע. זה מסקרן מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיק לשקלל מה אחרים יגידו ומה הם חושבים. אל תתן לזה להשפיע על הנהיגה שלך!

אתה לא מכיר אותם, הם לא מכירים אותך, ואחרי כמה שניות כל אחד יסע לדרכו.

עשה מה שאתה צריך, בחר את הדרך שלך. כמובן עם התחשבות בתנועה ולא עם הפוזה.

הבטחון והנסיון מגיעים עם הזמן.

תחשב על בטיחות, לא על רושם. אם יש ספק - חכה, האט ותמשיך בבטחה. עוד כמה שניות, מה כבר קרה?

לכן הטיפ של רמזור להולכי רגל הוא רע! אתה מתחיל בנסיעה או אפילו גלישה כאשר עדיין יש לך אור אדום, מה תעשה עם נהג בכביש שחוצה את דרכך עובר בצהוב או 'גונב' את האור האדום? בום. יש גם הולכי רגל שרצים ברגע האחרון או בכלל לא מתחשבים באור שלהם.

אם מישהו מצפתף מאחור - תעיף מבט במראה ואם אין סיבה או חשש - סמן אותו כ'עירוני' פזיז. ותמשיך רגיל.

אני מקווה שייש ברכב חיישני רברס - הם מסייעים המון. תן דעתך למה שהם משמיעים ואולי מראים בצג.

 

בזמן הקרוב חפש חומר על נהיגה בחורף ובכבישים רטובים, גם בלי גשם. תגובות הרכב - היגוי, האצה ובלימה - שונות משמעותית מימים יבשים.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רוכב בודד,

 

אתה צודק.

אני אנסה באמת להתנהג ככה מהיום. לא רק לכתוב, באמת להתנהג.

 

אם זה עניין בטיחותי, כמו מעבר רמזור, אני אפסיק לחשוב מה חושבים אלה שמאחורי.

גם אם אני חלילה מעכב אותם.

כי אני רואה שלפעמים אנשים עושים פרצופים, או עוקפים אותי אחרי רמזור, כי לוקח לי הרבה זמן לעבור אותו.

או כי אני לא יודע איך לזנק מהר ברמזור, או כי אני רכב כבד. אני לא יודע מה הסיבה.

 

אבל אתה בהחלט צודק בגישה שלך.

אני אנסה להתעלם.

כיום אני אומר לעצמי "תהיה מוכן, ברגע שזה כתום, אתה כבר אמור עוד רגע לחצות את הרמזור כשיהיה ירוק,

יש מאחוריך אנשים, שלא תעכב אותם, גם ככה אתה איטי".

 

אני אשתדל שלא להתנהג ככה יותר.

לפחות לא ברמזורים.

 

כתבת הטיפ של רמזור להולכי רגל הוא רע - אני מסכים איתך. לא אעשה אותו יותר.

זה טיפ שמתאים לאנשים שמחפשים לחסוך בזמן, שמפחדים לעכב את התנועה מאחורה. אני אפסיק.

 

קראתי קצת בגוגל על נהיגה בגשם, אבל עוד לא יצא לי להתנסות.

אנחנו לא נוסעים הרבה בבית, ככה שבינתיים עוד לא הייתי במצב של לנהוג בכביש רטוב.

אומרים שבישראל אין הרבה ימי גשם, אז נקווה שרוב הזמן הכביש יהיה יבש ובטוח לנהיגה.

 

אם יצא לי לנהוג בגשם, מה שהבנתי שעלי לעשות הוא:

 

לנהוג במהירות נמוכה יותר מהרגיל.

להתחיל לבלום לפני. כי מרחק הבלימה מתארך.

לא לעשות תנועות חדות עם ההגה.

להשתדל שלא לעקוף אם אין סיבה הכרחית לעקוף.

אם הראות ממש לא טובה, יש ערפל, אז להדליק אורות אזהרה - לנסוע עם אורות אזהרה, להיות בולט לנהגים האחרים.

לפני שלוליות / בורות עם מים - להיכנס במהירות נמוכה. בכדי לא להשפריץ על אנשים / מכוניות.

לא לנהוג עם מעיל או כל בגד שיכול להקשות על הנהיגה.

להיזהר מהדוושות, כי הרגלים רטובות, אז שלא יחליקו בדוושת גז, ברקס, קלאץ'.

 

זה פחות או יותר הכללי אצבע שהבנתי לנהיגה בתנאי גשם, בחורף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לנהיגה בגשם-

 

לנסוע לאט יותר מבדר"כ, בנסיעה עירונית לחפש הולכי רגל שקופצים לכביש כדי לנסות להספיק לעבור אותו (וחלקם עם מטרייה אז הם לא רואים אותך מתקרב) וזהו בגדול... פשוט להיות זהיר.

 

בנוגע לשיפור המנוע-

 

בתת פורום שיפורים יש המון מידע ואם אני לא טועה חברת E&A היא המומחית בארץ לרכבי VW.

אם תשפר את הרכב ויעלו על זה במוסך לא תיהיה לך אחריות. מצד שני הם מבטיחים שקשה מאוד לעלות על שינוי תוכנה (מה גם שאם שלט אתה תמיד יכול לחזור לתוכנה המקורית בלי שאף אחד ידע). אני הייתי שולח להם הודעה פרטית (הם ספונסר פורום) אם כמה שאלות, גם אם רק בשביל הידע, ומשם תראה לאן אתה מתקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התוספות חבר.

 

זה חשוב מאוד כל תוספת שכזאת שמישהו כותב. מקווה שגם נהגים צעירים חדשים, קוראים את הטיפים כאן.

שהרי אני ללא ניסיון בנהיגה בגשם, לכן לא ידעתי את הטיפ שנתת לי -

 

שיש הולכי רגל, עם קפוצון על הראש, או עם מטרייה, שלא רואים אותי - הם עלולים לקפוץ לכביש, לעבור מעבר חציה.

גם לא הכי שומעים רכבים בחורף, כשיש גשם, אנשים עם כובעים / מחממי אוזניים / קפוצון / אוזניות.

צריך להיות זהיר יותר.

 

לכן תמיד חשוב גם לנהוג במהירות קצת איטית יותר.

ככול שהמהירות איטית יותר - השליטה שלך גדולה יותר. המרחק בלימה - מתקצר.

אבל - זה יכול לעצבן נהגים שמאחוריך. נהגים שכל שהם רוצים זה בסך הכל לבוא מהר לעבודה / לבית / לילדים.

 

בנוגע לשיפור המנוע -

זה בהחלט נושא מעניין מאוד, מסקרן מאוד, לפחות אותי.

לא ידעתי שאפשרי להפוך רכב חלש, לרכב חזק יותר. בעזרת כמה שינויים, בלי להחליף את כל המערכות.

 

אבל כרגע, כל עוד הרכב באחריות - אולי עדיף שלא לגעת במנוע או בכל דבר אחר.

כי אם יתנערו מהאחריות - זה יכול להיות הוצאה כספית גדולה מאוד.

הרכב אמור לשמש את המשפחה 5 שנים.

 

פשוט בינתיים אפשר לקרוא על שיפורים במנוע, להתעניין, ללמוד על הנושא, בבוא העת אולי אפילו לנסות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיפורים? מה תוכנה? הבנאדם רק התחיל לנהוג ועוד על אוטו חדש, למה הוא לעזאזל צריך שיפורים?

 

מנוע חלש? תסתדר, מה עשו פעם? הדור הקודם, היה נוסע בכל כבישי הארץ עם מנוע 900 מקרטע.

(אני לא תוקפני כלפיך חס וחלילה, פשוט אני לא מבין למה העלו את הנושא פה, ברכב הזה אני הייתי נשאר עם המקורי, ועוד ברכב גרמני שהוא נטו ליסוע מA לB ברגוע).

ועוד מנוע טורבו-דיזל.

קלאץ' חדש תמיד בעייתי למי שאין ניסיון, וגם פחות נוח למי שיש ניסיון, עוד כמה חודשים הוא יהיה יותר חלקלק ונוח.

 

לגבי הנהיגה שלך, שמח שאתה מרגיש שיפור, לאט לאט אתה תשתפר, זה עניין של ותק וניסיון, כדי להשתפר עוד תקרא ותשמע לטיפים שממליצים לך פה בתחום הנהיגה.

 

לגבי רמזורים.

פשוט תאט לפני רמזור, ולא משנה אם הוא ירוק או אדום (כמובן שעם טקט, לא בלימה חזקה, אלה להוריד הגז ולהגיב בהתאם למה שנראה).

אחרי שתכיר את הרמזורים במסלול שאתה נוסע בו יותר, יהיה לך הרבה יותר קל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ניר,

הכל בסדר חבר.

 

זה טוב שהם חושפים אותי לנושאים שלא הכרתי לפני.

 

הנושא, או התחום של השיפורים, מעניין מאוד.

אתה לא יכול לדעת חבר, אולי יש מישהו שיש לו גם טרנספורטר כמו שלנו, הוא עוקב אחרי השרשור,

הוא ירצה בזכות ההמלצה של החברים פה לשפר את המנוע שלו?

כשאצלו הרכב כבר לא באחריות, מעל ל 5 שנים נניח. או אפילו 7 שנים.

 

זה בסדר חבר, אני שמח שהם חושפים אותי לתחומים חדשים שלא הכרתי לפני.

אני בהחלט מסכים עם הגישה של לא לגעת, כל עוד זה עובד, כל עוד זה באחריות.

כי אין לי את הידע לטפל אם יקרה משהו, באחריות הם עלולים להתנער, גם כי הרכב אמור לשרת את המשפחה 5 שנים.

 

קראתי משהו שכתבת, שנתן לי קצת קצה של אור, תקווה.

לא שכרגע אני לא מסתדר, אבל היה נחמד לקרוא שכתבת שקלאץ' חדש הוא תמיד בעייתי, גם למי שיש ניסיון.

 

מה שאומר שככל שיעבור הזמן, יעלו הקילומטרים ברכב, תהיה יותר שחיקה - יהיה קל יותר עם הקלאץ'.

 

מצד אחד - שחיקה.

מצד שני - זו שחיקה טובה. כי זה יעזור לשלוט טוב יותר בקלאץ'. הוא יתנהג אחרת.

כמו שאומרים שישנה ירידה לצורך עליה? אולי זה תקף גם כאן.

 

לגבי רמזורים - תודה, בהחלט אעשה כך.

 

לפני רמזור, אם אני רואה אותו מרחוק, אבל ממש מרחוק - אני כבר מתחיל להאט.

מוריד את הרגל מהגז. נותן לאוטו להוריד מהירות מעצמו. גם אם אני בהילוך 5.

רק הערה קטנה בקשר לטריק הזה: זה קצת מסוכן, כי זה שמאחורי לא רואה אורות בלימה, הוא עלול להיצמד אלי.

כי אני לא בולם עם הבלם, אלא פשוט מוריד רגל מהגז, המהירות יורדת, בהתאם למהירות אני משלב את ההילוך נכון.

 

ככה אתה מגיע לרמזור, כשהאוטו האט, אתה הורדת הילוכים בהדרגה, אתה בהילוך 2 ויכול לנסוע. בלי לעמוד ברמזור.

כי הוא הספיק כבר להתחלף לירוק.

זה כמובן רק אם יש לך זמן, כביש ארוך, אם תכננת את המהלך לפני, אם באמת אין הרבה רכבים מאחורה. לא תמיד.

 

קראתי את הטיפ הזה באחד השרשורים פה, בנושא נהיגה נכונה, תכנון מהלכים קדימה, ראייה לרחוק.

 

אני שמתי לב, משהו שמשותף להרבה רמזורים של פניה שמאלה - בדר"כ, רוב הרמזורים לפניה שמאלה, הם קצרים מאוד.

ממש דקה והם מתחלפים.

עוד דבר, בעיר הרמזורים גם קצרים יותר. לכן בעיר אין להאיץ לפני רמזור.

אבל בכביש מהיר, הם קצת ארוכים יותר מהרגיל. כי הכביש מהיר, מכוניות כבר במהירות גבוהה.

שאלה:

 

אם אתה נוסע במהירות 80-70-60 לפני רמזור, בהילוך 5, הרמזור מתחיל להבהב, מאחוריך יש מכוניות -

מותר לך לעבור רמזור כשהוא מהבהב? אני לפעמים גם רואה אנשים עוברים ברמזור כתום.

הנסיעה היא בכביש מהיר כמובן, לא בעיר חלילה במהירויות האלה.

 

השאלה האם הם עושים זאת בכדי להימנע מבלימת חירום, האם זה מותר, או פשוט כי החוק תקף אך ורק במעבר ברמזור אדום?

 

אני אישית בכל הבהוב כבר בולם, גם אם זה בלימת חירום.

אך ורק מהסיבה שחלילה לא אעבור רמזור באדום / כתום.

כי אני רכב כבד, לוקח לי זמן. אני שוקל 3 טון אם אני לא טועה, ככה כתוב ברישיון, ביחד עם כל האביזרים שמותקנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3628 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...