Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא חשבתי שזה יקרה לי. קנינו רכב, ואני לא מצליח לנהוג


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 3628 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברי קארספורום היקרים - תודה רבה לכם מכל הלב. המון תודה.

 

מחמם לי את הלב לקרוא את ההצעות שלכם, אנשים טובים באמצע הדרך.

את העידודים שזה בסדר, שזה טבעי, שלא נהגת הרבה זמן וזה יעבור - המון תודה.

 

נקווה שזה עניין של זמן ואני אשתפר.

 

אנחנו הלכנו אתמול לישון בשעה 3, התעוררנו ב 6, עד 17:00 היינו בחברה המאבזרת למדידות וכו'.

 

החבר אומר לי מה אתה מתפלא, כמעט לא ישנת, לא אכלת - מה אתה רוצה?

אבל אני אומר לו שגם רקדן שלא יודע לרקוד, תמיד מאשים את הרצפה שהיא עקומה.

 

אם אתה יודע לנהוג אתה תדע לנהוג בין אם ישנת, לא ישנת, אתה ערני, אכלת, לא אכלת. זה לא באמת משנה.

כפי שאמרתי, אומרים שרכב דיזל צריך כישרון מיוחד בכדי שיכבה לך - לי נכבה.

 

נקווה שאני סתם מקשה על עצמי עם הביקורת שלי כלפי.

 

לחברים היקרים, שחיממו לי מאוד את הלב, אני בטוח שגם לאחרים חימם את הלב לראות את עם ישראל עוזר אחד לשני - אני מאזור הדרום: אשקלון, קרית מלאכי (אני גר בעיר ליד הערים האלה, מרחק של 10 דקות נסיעה).

 

כולי תקווה שאני אשתפר.

שאני יותר אהיה מרוכז. אסתכל במראות אפתח לי התנהגות של נהג שפשוט אין מצב שלא מסתכל על המראות.

שלא יכבה לי הרכב בכלל. אם נכבה לי פעם אחת אני כבר מאבד את כל הביטחון.

מקווה להפסיק גם עם ההרגל של להיצמד יותר לימין, מדרכות, כבישים, לנהוג בזיגזג.

 

אני אשמח אם ילמדו אותי בבקשה איך להפעיל את המערכת שדיברו עליה פה. מערכת עזר לזינוק בעליה.

 

אתה טועה, כאשר אתה עייף וחסר נסיון אתה תנהג הרבה יותר רע מאשר עירני וחסר נסיון. תהליך קבלת ההחלטות.לחסרי נסיון הוא מודע ולא תת מודע(אוטומטי) מה שאומר שהתהליך ייפגם כאשר אתה עייף. בקיצור, תישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 425
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום לך רחמים,

 

אני עוקבת אחרי הספור שלך ומתפעלת מחברי הפורום -האנשים הטובים באמצע הדרך.

 

קראתי מה שכתבת על רצונך לעשות למען אחיך והמחשבה הראשונה שלי היתה שכדאי לך לפנות לעמותת אתגרים. שמעת עליהם? זו עמותה שהוקמה עלידי נכי צה"ל ואנשי שיקום כדי לעזור לילדים בעלי מוגבלויות מסוגים שונים לממש את הפוטנציאל שלהם. חפש בגוגל כיצד להתקשר עימם.

 

זה יכול להיות נפלא לאחיך וגם לכם, בני משפחתו. איני יודעת אם זה מתאים אבל אין לך מה להפסיד, רק להרוויח בגדול.

 

בהצלחה!

 

חנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

misterb -

 

אתה כנראה צודק חבר, מקווה שלא יצא לי לבלום בלימות חירום.

יצא לי היום לבלום קצת חזק, הרגשה לא הכי נעימה.

 

אני אישית מעוגן היטב, עם החגורה, הכל בסדר.

אבל כשאחי יושב לצידי, ראיתי את הראש שלו נופל קדימה ואחורה במהירות - כשזה אתה אשם, זה לא נעים.

 

תודה על ההסבר בקשר לבלימות חירום.

 

OriAk -

 

זה הגיוני מה שאתה אומר, אני גם בטוח שזה נכון.

בימים שיוצא לנו לישון מוקדם בבית, אז באמת הכל שונה יותר.

אין ספק ששינה תורמת המון. לא רק בנהיגה, אלא בכללי, בכל תחום.

 

חנה פ.-

 

שלום לך חנה,

אני שמח לקרוא שאת עוקבת, אם אנשים קוראים ורואים כמה אנשים טובים יש פה - זה משמח אותי.

 

באמת שמגיע את כל הכבוד לאנשים פה בפורום.

לאנשים שנפגשו איתי, שדיברו איתי בטלפון, שהגיבו פה, כמוך, כמו רבים ואחרים, גם מי שרק קורא, תודה לכם.

 

יש חבר פורום שמנסה לבדוק לנו על עמותת אתגרים.

לאח שלי יש ניוון שרירים, ככה שאולי זה לא הכי יצליח. כי אולי צריך שם קצת כח פיזי, אבל נקווה.

 

תודה לך חנה.

 

_____________

 

עדכון קטן מהיום:

 

שלום חברים,

הסעתי היום את אמי ואחי לאבחון שאחי עובר בשבועות האחרונים.

 

האבחון נמצא באשקלון. מטעם הביטוח לאומי.

זה באותו מקום שעזרתם לי למצוא בו חניה, להסתדר - תודה לכם, בזכותכם הגעתי לשם בקלות.

 

נסיעה ראשונה שלי היום בגשם, כשאמי ואחי איתי.

הנסיעה הייתה בסדר גמור. כשהיה גשם פשוט הפעלתי את המגבים, מקדימה, מאחורה.

 

נסעתי במהירות חוקית, אפילו קצת פחות, כי הכביש חלק.

בלמתי לפני, כי המרחק בלימה מתארך. באמת שהרגשתי את זה, כשהתחלתי לבלום, לקח קצת יותר זמן מברגיל.

 

אפילו הצלחתי לחנות בצורה טובה. כמובן לא חנייה ברוורס, אבל בדרך כלל הייתי מסתבך שם קצת. כי צפוף.

 

מה אני צריך לשפר, אולי תוכלו לנתח את הבעיה דרך הכתיבה, לומר לי מה עלי לעשות בכדי שלא יקרה?

 

כשאני מעביר הילוכים, זה במיוחד קורה בהורדת הילוכים, אבל לפעמים גם בהעלאת הילוכים.

במיוחד בהילוכים מספר: 1,2,3.

כשאני מעלה / מוריד, אז יש קפיצות כאלה, אני אכתוב נגיד כמו בומים כאלה.

מה עלי לעשות בכדי שזה לא יקרה חברים?

 

אמרו לי שזה בגלל שההילוך לא התאים למהירות סל"ד, אז פשוט לתת יותר בלימה לפני.

אם אני אכתוב שלמרות הכל, זה עדיין קורה - זה הגיוני? או אני פשוט עדיין לא נותן מספיק בלימה?

 

גם נאמר לי שזה יכול לקרות בגלל זריקת קלאץ'.

פשוט הורדת רגל שמאל מהקלאץ' בצורה חדה, במכה.

למרות שאני משתדל שזה לא יקרה. אבל אין לי מושג למה זה קורה.

 

חוץ מזה, אני חושב שהכל בסדר.

 

גם היום נתתי בלימה קצת חזקה, ראיתי את אח שלי, הולך עם הגוף קדימה ואחורה, אז שוב להיות עדין עם הבלם.

 

מקרה לא נעים שקרה לי, אני סתם חושב עליו. כי ככה אני לצערי.

למרות שלא הייתי צריך בכלל לחשוב, למחוק פשוט. לא לכתוב על זה.

 

כשיצאנו מהחניון, זה חניון צפוף מאוד.

אז אנחנו עם רכב גדול. היה גם גשם. יצאנו ברוורס.

אז הייתה אישה שרצתה להיכנס עם הרכב שלה, רכב קטן. אני חושב היה לו תו נכה ירוק.

אז עיכבתי אותה 2-3 דקות, כי המצלמה לא עבדה, כי היה גשם, היא נרטבה.

גם השדה ראייה שלי לא הכי טוב לאחור, בגלל המעלית ובטרנספורטר החלון למעלה הוא קטן.

יצא שנסעתי קדימה, אחורה, קדימה אחורה, סידרתי את עצמי בכדי שחלילה לא אפגע בשום רכב.

 

אז כשיצאתי משם, היא אמרה לי "מטומטם מי שנתן לך רישיון, אני אומרת לך".

 

לא נעים בכלל.

אח שלי אמר לי שאל תשים לב רחמים, היא לא מרגישה מה זה להיות באוטו גדול.

אז אמרתי לו שהכל בסדר, לא צריך לשים לב לדברים כאלה, אני כבר שכחתי.

כשבאמת לא באמת שכחתי. אלא חשבתי על זה.

 

הרי יש לך תו נכה, את אמורה להבין אותנו קצת.

גם אני לא רוצה לפגוע חלילה ברכבים שמאחורה או לצידי.

 

בזמן שניסיתי לצאת מהחניון ברוורס, ביקשתי מבחורה צעירה אם היא יכולה לכוון אותי בבקשה.

היא פשוט הסתכלה עלי, המשיכה בדרכה.

 

לא נעים כשקוראים דברים כאלה, אבל בסדר. יהיה צריך ללמוד להתעלם מדברים כאלה.

אני יודע איך צריך להתנהג, פשוט צריך לשכוח. לפעמים יש גם מצבים כאלה.

פשוט זה נראה לי מוזר, לא חשבתי שככה באמת אנשים מתנהגים.

 

אם היו מבקשים ממני עזרה, אני שמח.

אני לפעמים כשאני רואה שמישהי מסתבכת, אני שואל אם לכוון אותה.

בדרך כלל אנשים מחייכים ומודים לך. כשאתה בזבזת בסך הכל שנייה מחייך.

 

בסדר לא נורא.

אני יודע שיש לי אופי קצת דפוק, שאני חושב על זה, מנתח את זה, לא עוזב את זה.

כזה אני לצערי.

 

לפחות הנסיעה עברה בסדר.

אח שלי מתקדם עם האבחון, מקווה שהתוצאות יצאו טובות, אחי יצא לדרך חדשה.

 

זהו חברים, זה העדכון.

תודה לכם, הכל בזכותכם. עד לפעם הבאה כשיהיה עדכון חשוב.

כי אני לא אעדכן בכל פעם, כי לא נעים לי. הפעם עדכנתי נסיעה ראשונה שלנו בגשם.

 

אני מודה לכם חברים, לכל מי שהגיע ועזר לי בזמנו, לכל מי שהגיב ועודד אותי - תודה רבה רבה על הכל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח להתעדכן!

נפגשת בשני אנשים לא הכי מוצלחים, יש גם כאלה, אבל יש גם אנשים הגונים.

יותר מאוחר אעלה עדכון לגבי אחד כזה.

 

אני שמח שהסתדרת בגשם. יהיו מצבים עם גשם כבד יותר עם ראות גבולית. אם יש ממש מבול חזק, כדאי לעצור במקום בטוח ולחכות כמה דקות. יש מעט מאוד ימים עם גשם רצוף (5-10 בשנה, קצת פחות באזור שלך).

הבעיה העיקרית היא בבלימה ובסיבוב, לכן צריך כל הזמן לשמור על מהירות נמוכה יותר.

 

טוב שלקחת לתשומת לבך את עניין הזהירות ביציאה מחניה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לך שאתה מתמיד ומנסה להשתפר, אני עוקב אחר השרשור הזה כבר כמה זמן ואני שמח לשמוע שאתה תופס בטחון יותר ויותר כל פעם.

 

1. לגבי קפיצות בהעברת הילוכים, זה כנראה משחק עם הקלאץ'

 

תפעול נכון של הקלאץ' אומר שכאשר אתה מחליף הילוך בשחרור הקלאץ' אתה צריך להוציא אותו עד לנקודת החיכוך, להחזיק אותו בנקודה עד שתרגיש את ההעברה, ורק אז להוציא אותו עד הסוף.

 

הפתרון הפשוט הוא אימון אימון ואימון! תנסה בכל העברה שלך להתאמן בלשחרר את הקלאצ' באופן נכון.

במיוחד בהורדת הילוכים שהיא פעולה קשה יותר לביצוע.

 

2. לגבי נושא הסל"ד בהורדת הילוכים:

 

ככל ששינוי הסל"ד בין הסל"ד בהילוך הגבוה להילוך הנמוך גדול יותר ככה יהיה לך יותר קשה לבצע העברה חלקה.

 

תנסה לנסוע בהילוך שני במהירות שבה הסל"ד נוח (אני לא מכיר את הרכב שלך ולמעשה לא נסעתי ברכב ידני גדול כמוך אף פעם), נגיד ובמהירות 30 קמ"ש הסל"ד בהילוך שני עומד על 2200 סיבובי מנוע לדקה, תדע שיהיה לך יותר קל להוריד משלישי לשני במהירות זו מאשר במהירות 40 שבה הסל"ד עומד על נגיד 3000 סל"ד.

 

פשוט תסע עם הרכב ותנסה למצוא את המהירות הנכונה להורדת הילוך איתו.

 

3. לגבי בלימות:

 

תשתדל לבצע בלימות מתונות יותר ולא להתקרב במהירות לצומת ואז לבלום חזק.

 

זה יהיה הרבה יותר נוח לך ולנוסעים, יאפשר לך לבצע הורדת הילוכים מסודרת ויתרום לאורך החיים של הבלמים.

 

4. תו נכה הוא סימן להתחשבות של החברה בזולת ובמי שצריך את העזרה שבו.

אותה אחת שמשתמשת בתו זה ולא מתחשבת באחרים שנושאים אותו לדעתי צריך לקחת לה אותו, זה זלזול בערכי החברה וניצולם באותה העת מבחינתי.

 

 

תזכור שלא משנה כמה מצפצפים לך או כמה באים אליך בטענות, אם חס וחלילה תשפשף מישהו או תעשה תאונה לא תוכל לבוא בטענות לאף אחד מאלה שהלחיצו אותך, פשוט תתעלם מהם ותעשה הכל בקצב שלך ובביטחון שלך.

 

 

חוץ מזה סע בדרכים טובות ותמשיך לצבור בטחון על הכביש!

 

 

עריכה:

 

לגבי נושא הגשם, יש לך כרגע שני רכבים: אחד כשיבש ואחד כשרטוב.

 

הרבה נהגים לא מודעים לשינויים שתנאי חורף וגשם מבצעים ברכב שלהם, אותם אנשים לא מכירים את הרכב שלהם בכלל בגשם ונוסעים רגיל כאילו לא קרה כלום עד שהם מגלים זאת בדרך הקשה.

 

סע בזהירות ובמהירות נמוכה בגשם, יש לך בלמים חדשים לחלוטין להכיר ולדעת את הגבולות שלהם.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Eily -

 

אני שמח שאתם קוראים את העדכונים, כל הכבוד. תודה.

 

אני בטוח שישנם אנשים טובים.

ביום יום אני נתקל בהמון אנשים טובים. מבוגרים, צעירים, המון.

 

פשוט לא הפסקתי לחשוב על זה מאז, אז החלטתי להוציא את זה על הכתב, בפורום.

זו בעיה אצלי. אני יודע שלא צריך לחשוב, צריך להעביר נושא, למחוק, אבל אני בכל זאת אחשוב. לא יודע מדוע.

כי זה משהו שאני לא רגיל אליו. זה נראה לי לא יפה פשוט.

כי אם בן אדם מבקש עזרה, בצורה יפה, אתה יכול לעזור לו.

אם אתה לא יכול, אתה יכול לומר לו שהיית רוצה לעזור בשמחה, פשוט אתה לא יכול, או ממהר.

 

ואם מעכבים אותך, באמת שזה 2-3 דקות, מסיבה טובה - כי לא רציתי לגרום נזק לרכבים האחרים.

אז אתה צריך לדמיין שפעם הבאה הרכב שלך יעמוד מאחורי הרכב שלנו, אני גם אתעכב, בכדי לא לפגוע בו חלילה.

אז מדוע לכעוס עלי? אבל בסדר. אצטרך להתרגל כנראה.

 

כתבת שיהיו ימים עם גשם כבד - זה קצת מפחיד, אבל זה בטח עובר בראשו של כל נהג חדש ומתחיל, ללא ניסיון.

מקווה שיהיה בסדר. שהראות תהיה בסדר, או פשוט אולי לא ניסע בימים כאלה.

הטיפ עם לעצור בצד הדרך, טיפ טוב. רק מקווה שלא יהיה מסוכן. כי אם הראות לא טובה, אולי עלולים לא לראות אותך.

אז לכן צריך לעצור רק במקום בטוח, לא בשולי הכביש בכביש מהיר, אלא במפרצים שמותר, או מקומות בטוחים.

 

תודה חבר.

 

DJI -

 

תודה חבר, שמח לקרוא שאתה עוקב אחר השרשור.

בטח גם שמת לב שהשיפור שלי, ההתקדמות - הכל הודות לחברים, לאנשים הטובים מהפורום, שהגיעו ועזרו לי.

מגיע להם המון תודה והערכה. תודה לכם חברים יקרים. מודה לכם מאוד.

 

אני נזכר בימים שלא ידעתי לנהוג.

ממש, לא ידעתי דבר ברכב שלנו. אומנם לנהוג ידעתי, אבל ברכב קטן. לא ברכב גדול.

אני ממש אתאר את זה, ככה זה היה אחד לאחד - היה נכבה לי ממש כל שנייה, בכיכרות, בזינוקים - בכלל בכלל.

היום אני מצליח לקחת את אמי ואחי לאשקלון, שזה פשוט נפלא. התקדמות מדהימה מבחינתי. הודות לאנשים הטובים, שלא חסכו דבר, הגיעו, היה אכפת להם.

 

ידידי, אני רוצה לומר לך שאני פשוט לא ידעתי את מה שאתה אומר.

ברצינות, ככה מעבירים הילוך? :-o

 

צריך ללחוץ על הקלאץ', להעביר להילוך, נניח מהילוך 2 להילוך 3, אז צריך להחזיק בנקודת חיכוך ורק אז לעזוב?

אני אפילו הצלחתי לבלבל את עצמי.

אני חושב שזה יהיה קשה להסביר בכתב.

אבל אני פשוט מופתע, לא ידעתי על הטכניקה הזאת. לא הכרתי אותה.

 

אני פשוט הייתי לוחץ על הקלאץ', עד הסוף, מעביר את ידית ההילוכים להילוך הרצוי, עוזב את הקלאץ'.

לא ידעתי שנקודת החיכוך קשורה גם פה.

חשבתי נקודת החיכוך היא לדבר אחד בלבד - זינוק בעליה. פשוט לעזור לאוטו להתחיל לנסוע.

 

אני ממש אשמח אם אפשר לקבל וידיאו או הדגמה שתמחיש לי איך מעבירים הילוכים בעזרת נקודת החיכוך?

כי אולי אני צריך ללמוד, אבל כרגע אני לומד רק ממך.

תודה לך שגילית לי את השיטה הזאת, תודה רבה. לא ידעתי עליה בכלל.

 

בנוגע לבלימות, תודה חבר. אשתדל לעשות כך.

פשוט לבלום לפני, נכון חבר? בלימות קטנות, לפני. בשביל שלא נגיע למצב של בלימה גדולה, חזקה, ברגע האחרון.

 

אני מסכים איתך בקשר לתו נכה חבר.

לא צריך לקחת לאותה גברת, כי אני בטוח שהיא קיבלה אותו ביושר.

כי מי שמקבל תו נכה, זה בן אדם שמגיע לו. אני מאחל לאנשים האלה ולכלל האנשים - רק בריאות חברים יקרים.

 

אבל קצת התחשבות אם אפשר.

כי זה לא נעים.

אם הייתי לבד, אז תעליבי אותי, זה בסדר. כי רק אני, את יכולה לעשות מה שתרצי רק בשביל שתרגישי טוב.

 

אבל אני עם אמא ואחי שיושב לידי באוטו, תחשבי קצת על זה.

זה לא נעים שאני נהג חדש, כרגע אני מראה להם שאני יודע לנהוג, את אומרת דבר כזה לידם?

שמי שנתן לי רישיון הוא בן אדם מטומטם? זה פשוט לא יפה.

 

אנחנו יצאנו מהחנייה, גרמנו לך להמתין באמת ש 2-3 דקות, אני אפילו מגזים בדקות.

את לא צריכה להתעצבן על זה. להפך, אם הייתי במקומה, היה אפשר לדומם מנוע, לצאת, לעזור.

זה למען ההרגשה האישית הטובה. אבל בסדר, מאחל לה רק טוב. בפעם הבאה אם אראה אותה ותצטרך עזרה, אעזור לה בשמחה.

 

תודה לך חבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הורדת הילוכים: ממה שאני זוכר, ברכב שלך כשמורידים להילוך שלישי במהירות קטנה מ-25 קמ"ש, אז אפשר לשלב אותו יותר בקלות ובצורה חלקה בלי קפיצה.

הורדה להילוך שני מתחת ל-15 קמ"ש.

להילוך ראשון לא צריך להוריד, אלא בעמידה.

 

התחלת נסיעה בהילוך ראשון זה משהו שאתה יודע לעשות, תתאמן עליו ועם הזמן תתחיל חלק יותר. פה צריך להתאים את הקצב של עזיבת הקלאץ' מרגע החיכוך, ותוספת גז, בהתחלה כמות קטנה, ולהוסיף כל התהליך קצת.

המעבר מראשון לשני קצת דומה לשילוב ראשון אצלך, בגלל היחסים של הגיר (נובעים מאופי המנוע ומשקל הרכב), וגם אולי בגלל שאת המהירות שאתה צובר בהילוך ראשון אתה קצת מאבד, כי לא שילבת מספיק מהר להילוך שני, במיוחד בעליה.

מנוע שכבה בשילוב להילוך שני זה רק בגלל "זריקת קלאץ' " מהר מדי, במהירות נמוכה מדי בלי מספיק גז. קפיצה, גם אם המנוע לא נכבה, מאותה סיבה (או יותר מדי גז).

בכלל, קפיצת הילוכים כמעט תמיד נובעת משחרור מהיר מדי של הקלאץ.

אבל את הקלאץ' משחררים לאט רק בשילוב להילוך ראשון (אצלך גם בשני) ובהורדת הילוכים. יתר המעברים, לא לבצע בשחרור ממש מהיר, אבל אין כמעט צורך להתעכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן חבר, זוכר שכתבת לי את זה?

אבל מאוד קשה להגיע למהירות 15 בכדי להוריד להילוך 2.

 

אגיד לך מדוע, כי הרכב מתחיל לגמגם.

הוא פשוט רועד, יצא גם שנכבה לי לפעמים.

 

כנראה אני לא מהיר מדי.

או אולי אני הבעייתי, לפעמים אולי הנהג גרוע מדי, או לא טוב.

 

עד שאני מגיע למהירות 15, הרכב מגמגם, גם נכבה לי.

לכן אני מוריד תמיד במהירות 20-25. מהחשש שיכבה לי הרכב. כי זה לא נעים.

יש כמו בום חזק כזה ואז נכבה הרכב.

 

איך שחברי פורום הגיעו, הם הצליחו להעביר הילוכים להוריד להילוך 2 גם במהירות מעל 15, להם לא היה דבר?

אני גם רוצה ללמוד בבקשה. ממש רוצה, רק צריך בבקשה שמישהו יסביר לי, ילמד אותי.

 

כי למשל יש דברים שלא ידעתי בכלל.

כמו שצריך להגיע לנקודת החיכוך כשמעבירים הילוכים.

 

כשאני מתחיל נסיעה בהילוך ראשון, אני לא נותן גז.

אני מרים את הקלאץ', האוטו רועד, זה נקודת החיכוך, אני עוזב בלם - האוטו נוסע.

 

רק אחרי שאני נוסע כמה שניות בהילוך ראשון, רק אז כשיש רעש אני מעביר להילוך 2.

 

יתר ההילוכים הכל בסדר.

ממש כאילו לא שומעים רעשים, אין בומים, אין שום דבר.

אני מדבר כמובן על הילוכים מספר 3,4,5.

אבל הילוכים 1,2,3 אלה הילוכים מאוד בעייתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן חבר, זוכר שכתבת לי את זה?

 

כשאני מתחיל נסיעה בהילוך ראשון, אני לא נותן גז.

אני מרים את הקלאץ', האוטו רועד, זה נקודת החיכוך, אני עוזב בלם - האוטו נוסע.

 

רק אחרי שאני נוסע כמה שניות בהילוך ראשון, רק אז כשיש רעש אני מעביר להילוך 2.

 

אתה כן צריך לתת גז בהילוך ראשון ולא "לגלוש" על הקלאץ' בלבד עד הילוך שני.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

הבעיה היא שרחמים התרגל להתחיל נסיעה כמו שמורי נהיגה מלמדים תלמידים מתחילים, להגיעה לנקודה, לעזוב ברקס ורק אז להוסיף גז.

 

בתחילת נסיעה: אתה צריך להגיע למצב שאתה כבר מכיר בעל פה איפה נקודת החיכוך ולא מחפש אותה כל פעם מחדש.

ככה אתה יכול לעזוב את הברקס (יש מערכת שמחזיקה את הרכב 2 שניות, זוכר?) ומייד נותן מעט גז, לא הרבה.

ובו-זמנית מגיע עם הקלאץ' עד לנקודה. משם אתה פשוט צריך באופן הדרגתי ורציף לשחרר קלאץ' ולהוסיף מעט גז. תלמד לשלוט בזה ותהיה לך התחלת נסיעה חלקה ובונוס: מינימום שחיקת קלאץ'.

 

כנראה שמי שהוריד להילוך 2 מעל 15 קמ"ש ביצע אינסטנקטיבית התאמת סלד (נתן קצת גז לפני השילוב, כך שמהירות המנוע תתאים למהירות הרכב בהילוך הזה) אלה פעולות שאחרי שלומדים אותם הן נהיות אוטומטיות ולא ממש חושבים עליהן.

 

אתה כבר יודע את התאוריה ורק צריך תרגול-תרגול-תרגול.

אבל, המצב הוא שאתה לא נוסע כל יום, אלא רק כשצריך, ומצד שני אתה כבר מספיק מיומן לבצע את הנסיעות ורק צריך להשתפר. אז יקח לך די יותר זמן להשתפר מאשר אם תיסע כל יום, ואני חושב שאין עם זה בעיה כל עוד אתה לא שוכח את מה שאתה מתרגל מנסיעה לנסיעה (כלומר רצוי יותר מנסיעה בשבוע, לפחות עוד נסיעה אחת או שתיים קצרות בתוך העיר. כמו באימון גופני, לא מספיק אימון אחד בשבוע כדי להשתפר, צריך יותר!).

 

קח בחשבון שכל חבר פורום שנסעתם ביחד (כולל אחי) נהג עשרות אלפי ק"מ ברכב ידני, זה בערך פי 100 ויותר ממה שנהגת.

תראה כמה השתפרת ב 1000 ק"מ, שמור על קצב השיפור הזה, ואתה על הסוס!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי, אני רוצה לומר לך שאני פשוט לא ידעתי את מה שאתה אומר.

ברצינות, ככה מעבירים הילוך? :-o

 

צריך ללחוץ על הקלאץ', להעביר להילוך, נניח מהילוך 2 להילוך 3, אז צריך להחזיק בנקודת חיכוך ורק אז לעזוב?

אני אפילו הצלחתי לבלבל את עצמי.

אני חושב שזה יהיה קשה להסביר בכתב.

אבל אני פשוט מופתע, לא ידעתי על הטכניקה הזאת. לא הכרתי אותה.

 

אני פשוט הייתי לוחץ על הקלאץ', עד הסוף, מעביר את ידית ההילוכים להילוך הרצוי, עוזב את הקלאץ'.

לא ידעתי שנקודת החיכוך קשורה גם פה.

חשבתי נקודת החיכוך היא לדבר אחד בלבד - זינוק בעליה. פשוט לעזור לאוטו להתחיל לנסוע.

 

אני ממש אשמח אם אפשר לקבל וידיאו או הדגמה שתמחיש לי איך מעבירים הילוכים בעזרת נקודת החיכוך?

כי אולי אני צריך ללמוד, אבל כרגע אני לומד רק ממך.

תודה לך שגילית לי את השיטה הזאת, תודה רבה. לא ידעתי עליה בכלל.

 

 

זה מצחיק כי ממש לפני כמה חודשים חברה טובה שלי קנתה רכב חדש וידני, ובימים הראשונים אמרה לי שיש איתו בעיה כי ההילוכים בו כל הזמן קופצים.

 

לאחר כמה ימים כשהתפנה לי זמן באתי אליה לבדיקה, עלינו לרכב ופשוט הייתי בשוק, היא פשוט זרקה את הרגל מהקלאץ' בלי לשים לב כלל בכל פעם והרכב התחיל לרקד על הכביש.

 

 

אם המקרה הזה לא היה קורה אני מבטיח לך שהייתי חושב שהתגובה שלך צינית, לשחרר קלאץ' זה הא' ב' של רכב ידני ומהדברים שמורים וטסטרים מקפידים עליו הכי הרבה, כנראה שהשנים בלי עושות את שלהם וזה לא באמת כמו אופניים.

 

 

אתה לא צריך שום מדריך, תנסה לשחרר את הקלאץ' בעדינות עד לנקודת החיכוך להרגיש את המנוע והגיר מתחברים ואז לשחרר עד הסוף.

 

תתאמן על זה ותראה שיפור.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולנו היינו ככה בהתחלה אין מה לעשות אחי בהתחלה עושים המון טעיות אתה חייב להירגע ולעשות סיבובים תחילה צמוד לבית עם עוד מלווה אתה תתרגל לרכב ובעזרת ה' הכל יהיה בסדר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רחמים אני קורא את העדכון שלך וכועס!! לא עלייך,עליי. הייתי צריך להתעקש עוד על החניה ברוורס. תחשוב איזה כייף היה לך היום אם היית חונה ברוורס. לא היית צריך בכלל להתיקל בשני הבחורות הללו. בנסיעה הבאה שלנו אנחנו נעבוד רק על חניה ברוורס עד שתעשה אותה מתוך שינה!! לגבי הקפיצות כבר אמרתי לך,זה עניין של ניסיון\הכרת הרכב\תרגול. אין שום בעיה בך או ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DJI -

 

לתת גז בהילוך ראשון, לא לגלוש בלבד עם הקלאץ' - זה מה שכתבת חבר.

אני לא זוכר איך לעשות את זה.

חבר פורום ניסה ללמד אותי, אני חושב אפילו הייתה הצלחה, אבל זה היה לפני חודש - פשוט שכחתי מזה לגמרי.

 

חבל, כי זה דווקא היה נחמד.

 

Eily -

 

אכן חבר, ככה התרגלתי.

אני נוהג כפי שבשיעורי נהיגה. כי ככה לימדו אותי, ככה למדתי.

 

להגיע למצב שבו אני מתחיל נסיעה, בלי להתעכב מספר שניות על הקלאץ', בכדי לחפש את נקודת החיכוך - מאוד

מקווה שיצא לי להגיע לרמה כזאת, כי בינתיים זה עוד לא קורה.

אני לא זוכר איפה היא, אני מחפש אותה.

אני לא יודע אם אוכל בכלל בשניות לדעת היכן היא. רק לחשוב על זה, זה קשה.

 

שמעתי בעצתך, לנסות לנסוע לבד.

הלכתי לעשות סיבוב קטן, לבד, בלי אחי.

לפני שעה-שעתיים. לכמה דקות בודדות.

 

היה בסדר, רק עדיין יש את הבעיות עם הקלאץ'. אבל נאמין שזה יעבור עם הזמן.

 

אתה צודק בכל שכתבת, תודה רבה לך חבר.

השתפרתי בזכותכם, בזכותך גם חבר, מקווה להשתפר עוד יותר.

 

DJI -

 

כל הכבוד לך שעזרת לחברה.

 

יכול להיות שיש לי את אותה הבעיה שהייתה לחברה.

 

אני משתדל לעשות את מה שכתבת, קצת קשה לי חבר. זה עדיין קורה, מה שתיארתי.

אני לא יודע מדוע, אולי החבר שלנו מוזר קצת?

זה רכב שנותן להוריד בצורה טובה להילוך 2 רק במהירות פחות מ 20/15. רכב מוזר פשוט.

 

Eliran_cohen -

 

תודה חבר.

אני כבר לאט לאט שולט ברכב.

אפילו עושה נסיעות מקרית גת לאשקלון, מסיע את אמי ואחי, לבד.

זה בזכות חברי הפורום אם לא עקבת חבר, הגיעו אנשים טובים לעזור לי. בזכותכם אני יכול כבר לנסוע.

 

רק צריך להשתפר עם הקלאץ'.

כי יש דברים שאני לא יודע שאני אמור לבצע אותם, אז אני מבצע כפי שאני יודע / זוכר / חושב.

 

E-A -

 

אלי,

על מה אתה כועס חבר?

 

אתה בסדר גמור.

השקעת מזמנך, הגעת אלי, עזרת לי, גם עם הבעיה שהייתה לנו, גם בתרגול נהיגה אישי.

 

אם כבר, אני האשם.

בזמנו כשרצית ללמד אותי רוורס, לא הצליח לי מספר פעמיים - התייאשתי במהרה.

שזה לא התנהגות. כי אם תתייאש בכל דבר בחיים - לא תצליח. אם בכל פעם שקצת קשה, תרים ידיים. לאן תגיע?

 

אני פשוט צריך פעם הבאה לא לוותר.

אם חבר פורום, או כל אדם אחר, ירצה ללמד אותי משהו שקשה לי - לנסות, לנסות, לנסות.

קשה, לא מצליח, מעצבן, מרגיש, נכבה - אין מה לעשות. רק ככה לומדים.

אז אולי אני פחות טוב מאחרים. לאחרים כל יותר, לי קשה. אולי קשה לי להבין, אולי הקליטה שלי איטית.

 

אלי, תודה על פעם קודמת חבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רחמים, לגבי נקודת חיכוך והעברת הילוכים - תשתמש יותר באינטואיציה, תחושה. אל תחשוב על זה יותר מדי.. זה יותר פשוט ממה שאתה חושב. שחרר לאט את הרגל מהקלאץ', תהיה בהיכון על הגז וכשהרכב מתחיל לרעוד תתן גז בהדרגה.

עם הזמן, כשתכיר יותר את הרכב, זה כבר יבוא לך טבעי ואתה תדע מתי בדיוק לתת את הגז, בלי להרגיש את הרעידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3628 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...