Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא חשבתי שזה יקרה לי. קנינו רכב, ואני לא מצליח לנהוג


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 3626 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבנתי, תודה רבה חברים.

 

בירידה - הילוך נמוך ביותר.

 

דילוג על הילוכים בכדי לא להסתבך עם סדר פעולות - רק אם אני במהירות המתאימה להילוך.

לדוגמה: הילוך 2 לא במהירות מעל 40 קמ"ש. כי אם אנסה להוריד להילוך 2 במהירות גבוהה - נזק לרכב.

 

אם אני בכביש מהיר, במהירות 80-90, עוד מעט אצטרך לפנות או לעצור בגלל רמזור או כל סיבה אחרת - פשוט להוריד

את מהירות הנסיעה על ידי בלימה, לא לגעת בהילוכים, כשהמהירות ירדה אני יכול להוריד ישירות מהילוך 5 להילוך 2.

 

לא ידעתי את זה. חברים מהפורום שהגיעו אלי אמרו לי ושכחתי - בכל אופן, תודה רבה לכם.

 

לא ככה לימדו אותי בשיעורי נהיגה.

בשיעורים למדתי שצריך להוריד הילוך אחרי הילוך. לכן זה נתקע אצלי ההרגל.

בשיעורים גם למדתי שלפני תמרור תן זכות קדימה צריך לעצור, לשלב להילוך 1, לגלוש.

אני זוכר שהמורה היה אומר לי שככה הטסטרים אוהבים לראות את התלמידים נוהגים.

אבל כשהגיעו אלי חברים מהפורום, אמרו לי שלא צריך לגלוש, אפשר להישאר בהילוך 2 אם השדה ראייה מאפשר, רק לצאת לאט.

אני עדיין גולש. תמיד משלב להילוך 1 וגולש.

 

תודה חברים.

 

עריכה: רציתי להוסיף תוספת נחמדה מאוד - הרגע קראתי תגובה של חבר פורום, שאהבתי מאוד.

החלטתי לאמץ את איך שהוא נוהג לעשות ברמזורים.

 

אצטט לכם את מה שהוא כתב:

"פרנקוס, תירוץ חלש.

גם אני נוסע בטרנטה שמאיצה לאט, לכן אני מתמקם בכל רמזור בנתיב הימני.

כן, גם אם בנתיב השמאלי יש 5 מכוניות פחות בתור.

זה נקרא התחשבות בזולת. מושג שיראלי טיפוסי לא יבין."

אהבתי מאוד.

כל הכבוד לך חבר יקר.

מי שעקב אחרי שהשרשור יודע שיש לי בעיות עם תחילת נסיעה ברמזורים - זה בדיוק בשבילי!

בכל רמזור - אני אתמקם בנתיב הימני. ככה לא אפריע לנהגים. ככה יהיה לי זמן להתחיל נסיעה בצורה רגועה.

 

תודה רבה לך חבר.

לחבר קוראים redroze. תגובתו נלקחה מפה - #1806

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 425
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה דור.

 

אני אכן עושה את מה שכתבת שלא לעשות.

תיארתי את זה בעמודים הקודמים. 2 עמודים אחורה אני חושב.

 

כתבתי שקשה לי להתחיל נסיעה ברמזור.

אני מתחיל בראשון, כמו כולם כמובן. גם ככה זה קשה, כי בדרך כלל יש זינוק בעלייה ברמזור.

אז לוקח לי זמן עד שאני מעביר להילוך 2. אני מושך את ההילוך הראשון המון.

נותן המון גז. השעון של הטורים עולה מאוד. אבל אין מה לעשות - רק ככה אני יוצא מרמזור בפעם אחת.

 

אם אנסה לצאת בעדינות - לא אצא.

קרה לי שנתקעתי ברמזור יותר מפעם פעמיים. זה מצב לא נעים.

אנשים מאחוריך. פספסו את הרמזור בגללך. בגלל שלא הספקת / נכבה לך המנוע. לא נעים בכלל.

 

כמו שכתבתי - אני אחפש יום יפה, יום מואר, יום רגוע, אנסה לצאת לאינטל.

בדרך כלל ריק שם. אין כמעט מכוניות. אני אוכל להתאמן שם בחופשיות.

אני אחזור עם עדכונים חברים יקרים, אם זה עדיין מעניין אתכם. מקווה שהשבוע יהיה יום יפה.

אתה חייב למצוא את הנקודה הנכונה שבה הקלאץ' משתחרר ולהוסיף מעט גז והאוטו יזנק מהמקום כמו שצריך, בלי לפרפר ובלי לעכב את התנועה.

גם אני בהתחלה לא הכרתי את זה ברכב שלי ועכשיו אני מזנק מרמזורים מאוד מהר (לא בקטע של התפרעות אלא בקטע שאני יודע בדיוק כמה למשוך את הקלאץ' וכמה להוסיף גז כדי שהאוטו יסע בלי לעכב אף אחד)

הילוך ראשון לא צריך למשוך, כמה שפחות - זה הילוך שנועד להזיז את הרכב.

והילוכים לא מושבים בטח לא ברכב דיזל כשעיקר המומנט וההספק מתקבל בסל"ד נמוך דווקא.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

vpvi -

הטכניקה שאתה מדבר עליה נקראת "התאמת סל"ד" והוזכרה בשרשור הזה לפני כמה דפים (אני לא באמת מצפה מכל מגיב לקרוא את כל השרשור). כיוון שרחמים בצעדיו הראשונים, החלטנו לא לסבך אותו עם העניין הזה, אלא פשוט להוריד למהירות המתאימה לשלב הילוך מסוים, לפני שמשלבים אותו (בהמשך בהחלט מומלץ לבצע התאמת סל"ד).

 

רחמים,

כשמעלים הילוכים מן הסתם לא ניתן לדלג על הילוכים (למעט מצב של ירידה תלולה, אז אפשר לדלג על הראשון).

כשמורידים הילוכים, כדאי להוריד הילוך אחר הילוך בהתאם למהירות, אבל אפשר גם לרדת ל-60 עם חמישי, להאט מהר יותר עם הברקס ואז לשלב שלישי (או שני מתחת ל-15 קמ"ש) זה לא מומלץ אבל עדיף ממצב שאתה נכנס מהר מדי לפנייה כי לא הספקת להוריד הילוך.

 

בדיוק כמו בעצירה כשמתחלף הרמזור לאדום פתאום (עוצרים, לא מורידים הילוכים).

זה גם מה שעושים למשל אם יש נתיב מאוד קצר לפנייה שמאלה בכביש בינעירוני (מהיר יחסית, למשל הפנייה למושב אלומה):

משתלבים במסלול השמאלי מעט לפני שמתחיל הנתיב, לא מאטים עד שלא נכנסים לגמרי לנתיב הפנייה. כיוון שהנתיב קצר, אי אפשר לעבור על כל ההילוכים, אז אפשר להאט מחמישי, לשלב שלישי או שני ולפנות אם אין רכב ממול, או לעצור אם יש רכב ממול.

 

הורדת ההילוכים בעצירה מבוקרת היא לא כדי לעזור לרכב להאט, יותר למצב שבו תיאלץ להאיץ פתאום/לברוח ממכשול אז שתהיה כבר עם ההילוך המתאים משולב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים אותי לקרוא את השרשור הזה .

 

רחמים היקר , ביידיש יש את המילה "מענטש" , משמעותה היא בן אדם , אבל כשאומרים על אדם שהוא "מענטש" הכוונה שהוא אדם מהמעלה הראשונה , בקיצור ,מענטש.

 

על פי סגנון הכתיבה שלך , וההתנהלות שלך כאן תרשה לי להדביק לך "מענטש".

 

איחולי הצלחה ונהיגה מהנה.

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dorsht -

 

אני ממש רוצה למצוא את הנקודה כפי שאתה מתאר.

אתה יכול לתאר לי בכתב פחות או יותר מה עלי לעשות?

אני חושב שזה יהיה הפתרון לבעיות שלי של התחלת נסיעה ברמזורים.

 

אני מתכוון למה שכתבת פה - "אתה חייב למצוא את הנקודה הנכונה שבה הקלאץ' משתחרר ולהוסיף מעט גז והאוטו יזנק מהמקום כמו שצריך, בלי לפרפר ובלי לעכב את התנועה."

 

איך אני אמצא את הנקודה? תעזור לי בבקשה.

 

בקשר למשיכת הילוכים - אני אשתדל שלא למשוך. כתבת במיוחד שזה דיזל - אני לא יודע מה הבדל, אבל אני מבין שזה לא

בריא לרכב, אני אשתדל לא למשוך.

 

הכוונה כשאנשים אומרים למשוך זה הרעשים נכון? שהטורים עולים, יש רעשים לא נעימים - זה למשוך?

או למשוך זה אם המחשב מראה לך ↑2 ואתה עדיין נשאר בהילוך 1. זה למשוך? תראה אפילו דברים כאלה אני לא מבין.

 

 

אני מקווה לא למשוך יותר מדי את ההילוך הראשון.

כמו שאמרת, הילוך 1 זה הילוך לתחילת נסיעה. זה לא טוב מה שאני עושה.

 

 

Eily -

 

 

כשמעלים הילוכים אי אפשר לדלג - אני יודע חבר. תודה.

 

אבל כשמורידים, יצא לי לראות נהגים שמדלגים - לכן חשבתי לעצמי, מותר לי גם? אם כן, זה יכול לעזור לי מאוד.

 

כשעוצרים אם יש רמזור, מה שאני עושה זה מאט את מהירות הנסיעה, כשרגל שמאל לוחצת על הקלאץ' עוד לפני

שרגל ימין לוחצת על הבלם, אז בולם עם דוושת הבלם, מגיע לרמזור לא משנה באיזה הילוך אני ופשוט מעביר לניוטרל.

 

זה טיפ שקיבלתי.

אני לא זוכר ממי אבל זה עוזר.

הרגל נחה, הכוונה לרגל שמאל. היא לא צריכה להיות על הקלאץ' כל זמן העמידה ברמזור.

מה שכן - זה קצת שיטה לא הכי טובה למתחילים. אני אסביר, כי כשהרמזור מתחלף לוקח מעט זמן להעביר לראשון,

למצוא את נקודת החיכוך, להתחיל לנסוע. זה הקושי. חוץ מזה, השיטה עוזרת מאוד שהרגל לא תתעייף. כשמעבירים לניוטרל.

 

 

הייתי בטוח שהורדת הילוכים בצורה מבוקרת עוזרת למנוע להאט, זה מה שחשבתי עד שקראתי את ההסבר שלך.

תודה על ההסבר חבר.

 

amisha -

 

גם אני חבר.

מדהים אותי האנשים שיש פה. כל הכבוד לכל אחד ואחד מכם.

בזמנים שאומרים שכל אחד דואג לעצמו. אדם לאדם זאב. שאנשים שכחו לעזור אחד לשני.

כאן בפורום המדהים הזה, בקארספורום, אנחנו רואים כמה שזה לא נכון.

יש כאן קהילה מדהימה. אנשים שלא הכירו אותי, הציעו לי מטוב לבם לבוא ולעזור לי. כל הכבוד לכם אנשים יקרים.

כן ירבו אנשים כמוכם.

 

אני חושב שאת המילה "מענטש" ידידי היקר, אפשר לומר עליכם. חברי הפורום.

כל אחד ואחד מכם שהגיע, שטרח, הקדיש לי מזמנו.

כלא חד ואחד שהשקיע, קרא את השרשור, הגיב לי, נתן לי טיפים ועצות - אתם "מענטש".

 

תודה על איחולי ההצלחה חבר.

בהצלחה גם לך ולכל החברים הנפלאים כאן.

שתהיה לכם שנה נפלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נקודת החיכוך, אחרי ששילבת להילוך ראשון, כשאתה לוחץ על הקלאץ' תרים אותו לאט לאט עד שתתחיל להרגיש רעידות - זה הזמן לתת גז ולשחרר את הקלאץ'.

 

משיכת הילוכים - הבנת נכון. חשוב גם לא להעלות הילוך כשהטורים נמוכים מידי.

 

הורדת הילוכים - אני מדלג בדר"כ כאשר יש צורך בהורדת מהירות חדה. זה לא קורה הרבה.

כשאני מתקרב לרמזור אדום אני מאט בהדרגה - הורדת רגל מהגז, הורדת הילוכים, בלימה לפי הצורך, עד לעצירה (במידה שהרמזור לא התחלף עד אז) - גם בטיחותי יותר, גם פחות בלאי לבלמים וגם חסכוני בדלק.

 

עמידה ברמזור - אכן מומלץ להעביר לניוטרל. זה לוקח כמה שניות לשלב לראשון ולהתחיל נסיעה, אבל אפשר לצפות מתי בערך הרמזור עומד להתחלף ולשלב הילוך מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לירן -

 

תודה רבה חבר.

 

אני אנסה ליישם את הקטע עם נקודת החיכוך, לתת גז. אני אזכור את זה.

 

משיכת הילוכים - להפסיק. לא טוב, לא בריא לרכב, לא נוהגים ככה - להפסיק.

גם לא להעלות הילוך מוקדם מדי. דבר שאני עושה לפעמים, הייתי בטוח שלא עושה נזק. למדתי משהו חדש.

 

היום יצא לי לתרגל מעט, עשיתי בדיוק כמוך ברמזורים. ככה חבר הפורום אמר לי לעשות. מיד אכתוב עדכון כל היום.

 

עמידה ברמזור - אכן ככה אני עושה. זה קצת קשה, כי זה לוקח מעט זמן, אבל זה נותן לרגל שמאל מנוחה.

 

תודה חבר.

 

_______

 

עדכון מהיום חבר:

 

היום הגיע אלי חבר פורום בשם תומר.

תומר נוהג על רכבים גדולים. הוא גם עובד במקצועו בתור נהג שמסיע נוסעים. דבר שעוזר מאוד.

כי גם אני כאילו מסיע נוסעים, חשוב לי לנסיעה טובה, נעימה חלקה. כי אחי הרי יושב מקדימה, הוא מעוגן על ברזל שמחזיק אותו בלבד.

כל תנועה, כל תזוזה חדה - זה לא נעים לו. אני בטוח בזה.

 

תומר הגיע אלי, נפגשנו, עברנו לרכב שלנו.

פתחנו מכסה מנוע. אני כבר מכיר אותו בעל פה פחות או יותר. מדדנו שמן, כי הרבה זמן לא מדדתי - הכל יצא בסדר.

למדנו עוד טיפה על מה שיש מתחת למכסה המנוע, סגרנו, נכנסו לרכב.

 

תומר עזר לי לכוון את המשענת ראש, שתהיה קצת למעלה. שאני אגע עם היד במשענת - אצליח לגעת בה.

כיוונו את הזווית של המשענת גב, עד היום לא התעסקתי בזה. כיוונתי תמיד רק את הגובה כיסא, מרחק. זהו.

 

התחלנו נסיעה, לא ידעתי לאן נוסעים.

נסענו לרחובות. אף פעם לא הייתי ברחובות. חשבתי שזה ליד תל אביב. קצת חששתי מהנסיעה.

 

אבל זה כנראה עשרים דקות - חצי שעה מקרית גת.

הנסיעה עברה בשלום.

 

רחובות מאוד עמוסה, מאוד צפופה, יש פקקים, יש המון שיפוצים, עבודות בכביש. מאוד קשה לנהג לא מנוסה.

 

אבל למרות הכל למדנו עם תומר. היה כיף מאוד.

למדנו ביחד כמעט 4 שעות. שזה המון זמן.

 

תומר נתן לי טיפים מהניסיון שלו.

ניסיתי ליישם את הטיפים. מקווה שגם הצלחתי.

אני אישית מרגיש טוב אחרי היום הזה. הרגשתי שלמדתי כמה דברים חדשים.

 

מכל אדם חדש אני לומד דברים חדשים. אני משתדל לנצל את הזמן כמה שיותר ללמידה, ללמוד, להכיר יותר את הרכב.

זה בדיוק מה שעשינו היום.

 

הכי חשוב - הסתכלות לרחוק.

להתחיל להאט כבר מרחוק. אתה רואה שהרמזור אדום, אתה נוסע במהירות 100 קמ"ש, כבר תוריד את הרגל מהגז.

לאט לאט תתחיל להוריד, הילוך 4, קצת ברקס, הילוך 3, קצת ברקס, הילוך 2. הגעת לצומת - ניוטרל. הרמזור אדום.

 

אם הרמזור ירוק - לא להאיץ. להפך, תוריד רגל מגז. עדיף גם שתשלב להילוך אחד פחות.

ככה שאם תצטרך שליטה ברכב, לעצור / להאיץ - יהיה לך קל יותר.

 

נסיעה ברוורס - כמה שיותר לאט.

אתה בתור נהג לא מרגיש שאתה נוסע מהר. זה נראה לך שזה רק 10-15 קמ"ש.

אבל זה המון. זה גם מסוכן. אסור להתרגל לנהוג ככה, אחרי זה יהיה קשה לשנות התנהגות. ככה אני חושב.

לכן תומר תמיד אמר לי - נסיעה ברוורס לאט. לאט. לאט. הכי לאט שרק אפשר.

 

לא למשוך את הטורים כפי שאני עושה - לא לעבור את ה 2.000 או 3.000 אני לא כל כך זוכר. אבל לא למשוך.

 

להעביר הילוכים לא מהר מדי. אני מעביר מהר מאוד.

לתת נגיעה לידית הילוכים, לראות שהידית חזרה לניוטרל, לאמצע, רק אז להעביר.

כל הורדת הילוך / העלאת הילוך - נגיעה לידית, ניוטרל, רק אז להכניס להילוך. לא ישירות בבום.

זה אמור להיות ממש במהירות, אבל לא לדלג על האמצע, שהידית תהיה באמצע לשנייה כשאתה מעביר.

בדיוק כמו שנוהגים נהגי מוניות, נהגים מנוסים. הם נוהגים בעדינות, ברוגע, מעבירים הילוכים בעדינות. ככה אני צריך.

 

לקחת פניות רחבות - אני רכב גדול. אני צריך לקחת פניות קצת יותר רחבות.

 

לשמור מרחק עם שיטה שנקראת 21-22 שניות. משהו כזה בערך.

אם לוקח לך 2 שניות להגיע לנקודה שהרכב שמלפניך היה בה - אתה שומר מרחק כפי שצריך.

לפעמים אפילו עדיף לשמור 3 שניות. 21-22-23. ליתר ביטחון.

 

לפני משאיות - לא להאיץ. משאית זה רכב כבד, לוקח להם זמן להתחיל נסיעה. להתחיל לאט, רגוע.

לנסות לא לעקוף משאיות, במיוחד לא כשאני נהג מתחיל, לא מנוסה. אפילו אם אני רואה שכולם עושים ככה. לא לעשות.

 

עבדנו גם על כיוון מראות נכון.

תומר עובד ברכב הסעות גדול יותר משלי.

הוא עזר לי לכוון את המראות כפי שמכוונים ברכבים כאלה. עכשיו המראות מכוונות בדיוק כפי שצריך. זה עוזר מאוד בנהיגה.

 

זהו חברים יקרים.

היה לי כיף מאוד היום להכיר עוד חבר פורום חדש. חבר פורום יקר. בן אדם טוב.

 

תודה תומר היקר.

עזרת לי מאוד היום. אני מודה לך מאוד. למדתי ממך המון.

 

כל הכבוד לכם חברים. שאתם טורחים, משקיעים מזמנכם האישי, מגיעים אלי, מלמדים אותי, מחזקים אותי - מגיע לכם

את כל הערכה שיש. את כל התודה, תודה רבה מכל הלב. לכל אחד ואחד מכם. מודה לכם מקרב לב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כיף לשמוע על נהג הסעות שגם מתייחס לעבודה שלו ברצינות:

בודק את מצב הרכב, מכוון מראות, מתייחס לחשיבות משענת הראש ומתכנן את נסיעה. לצערי זה לא מובן מאיליו בימינו!

עוד יותר כיף שאותו אדם גם מעביר מהידע שלו למי שזקוק. (אותי זה לא מפתיע. שני הדברים בסופו של דבר נובעים מאותו מקור)

 

וגם כיף לשמוע שאתה מתרגל ומתקדם. בסיבוב הבא אני כבר לא בטוח מי ילמד יותר ממי.

 

באשר להאטה עם ההילוכים: אתה צודק, הורדת הילוכים יוצרת האטה באמצעות המנוע. אבל גם יוצרת עומס על הגיר והמצמד, והסיבה לעשות את זה היא פחות להקל על הברקסים (חוץ מבירידה ארוכה שבה אסור להאט רק באמצעות הברקסים!) ויותר בשביל מה שכתבתי: כח זמין בכל רגע. גם אם הרמזור יתחלף פתאום לירוק, תוכל להמשיך מיד בנסיעה כי אתה נמצא כבר בהילוך הנכון, ומשולב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק רוצה להבין, לא מומלץ לבלום עם הילוכים? למה?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודע לזה שזה מסוכן. מודע לזה שהרכב יכול להתהפך (ככה אמרו לי), מודע לזה שאסור - אבל למה? לא יודע.

 

הסר דאגה מלבך, הרכב לא יכול להתהפך. כדי שרכב מודרני יתהפך הוא צריך מנוף (לפגוע במשהו) ולהנהג במהירות לא סבירה בעליל.

 

כדאי גם שתדע מה זה גז ביניים כאשר אתה מוריד הילוך בהאטה של הרכב. עוד מידע על זה אפשר למצוא באינטרנט.

 

למה לבלבל אותו עם טכניקות נהיגה מתקדמות???

 

אין צורך להתעסק בגז ביניים. זה לא לנהיגה יומיומית, רגילה.

 

-

כי לפעמים אני לא מספיק להוריד הילוכים בזמן, אז אני יותר שקוע בהחלפת הילוכים, לא שם לב שאני במהירות גבוהה.

 

עצה חשובה - עזוב את ההילוכים בזמן ההאטה. קודם כל יורדים למהירות שאתה מרגיש איתה נוח. אח"כ תוריד הילוך (או הילוכים, אין בעיה להוריד להילוך יותר נמוך, במכה אחת). כשהרכב נוסע מהר מדי לתחושתך, זה גורם לפאניקה בהורדת ההילוך. כשאתה כבר במהירות שנוחה לך, יש לך זמן ונחת להוריד הילוך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק רוצה להבין, לא מומלץ לבלום עם הילוכים? למה?

 

דוסקס לעייפה. בצע חיפוש, אל תגנוב את השרשור הזה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק רוצה להבין, לא מומלץ לבלום עם הילוכים? למה?

אם השאלה מכוונת לדברי: כן מומלץ להוריד הילוכים בעת ההאטה: לא בשביל לעזור לברקסים, כן כדי לשלוט ברכב. מידע נוסף בחיפוש כאמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן רחמים,

אני אחד שרק קורא את התגובת (אני גר יחסית רחוק ממך (חיפה) ואין לי ניסיון על רכבים גדולים לכן לא חושב שאני יכול לעזור לך).

אני רוצה להגיד לך שמהצד נראה שיפור דרסטי בנהיגה שלך ויותר חשוב מזה בביטחון העצמי!

בשריות הצבאי שלי לקחתי את המפשט הזה איתי "המעז מנצח!"

ואני בטוח שאתה תיהיה נהג טוב!

אתה נשמע (כותב) בצורה יותר שלווה בלי לחץ מיותר כפי שהיה בהתחלה.

קורה שעושים טעויות, לא קרה שום דבר. הכי חשוב ללמוד מהם. אם לא היית עושה טעויות והיית חושב שהנהיגה שלך ממש טובה אז פה הייתה בעיה שיש להרבה אנשים עם עודף ביטחון מוגזם על הכביש, דבר שמסכן רבים.

לא יודע אם אתה עושה את זה/ כבר בעל מספיק ניסיון, אבל להתחיל לתרגל נסיעות (חניות זינוק בעליה בלימות שמירת מרחק) לבד אפילו בשכונות הקרובות כדאי שתעשה. זה יחזק את הביטחון שלך.

בקצב הזה אני בטוח שתהיה נהג טוב ואפילו טוב מאוד. (לא הרבה אנשים יודעים לנהוג טוב ברכב גדול וידני. במיוחד לא על ההתחלה.)

אני לא דתי קיצוני אפילו לא עם כיפה אבל,

אם אתה בחור מאמין הייתי ממליץ לך לקרוא תפילת הדרך לפני כל נסיעה, אנחנו בצבא לפני כל יציאה לפעילות מבצעית אחד החבר'ה (כולם חילונים גמורים) היה קורא את התפילה זה היה מאוד נחמד ומחזק. אבל זה כבר דיון אחר...

אם אתה מרגיש שנהג רגיל בלי ניסיון על רכב גדול יכול לעזור לך אני אגיע במיוחד לאזור שלך ונתרגל כמה שתרצה.

הכי חשוב תשמור על חיוך ותהנה מהנהיגה כי בסופו של דבר זה כיף!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Eily -

 

אכן, משמח מאוד.

בן אדם שבאמת אכפת לו.

 

הוא נתן לי טיפים איך לנהוג בצורה שתהיה כמה שיותר מהנה ומתחשבת לנוסעים ברכב.

הוא אפילו נתן לי טיפ: תחשוב שיש לך מאחורה ארגזים של זכוכית. ככה תאלץ לנהוג ממש בעדינות. ברוגע.

 

אני שמח שיש לנו נהגי הסעות כאלה. כל הכבוד תומר.

 

תודה על ההברה בקשר להורדת הילוכים. עכשיו אני מבין זאת טוב יותר.

תודה חבר.

 

עוד דבר שחידשת לי, שבירידה אסור להשתמש יותר מדי עם הברקסים - לא ידעתי. אני אזכור.

אז פשוט לשלב להילוך 2 או 3.

או שעזוב, אני לא אתחיל לשאול פה כל שאלה שיש לי. אני אחפש בגוגל למה אסור להשתמש בירידה עם הבלמים.

 

תודה רבה.

 

falou -

 

אני שמח לקרוא חבר.

אתה אומר שאל תדאג, הרכב לא יתהפך בכזאת קלות - אני שמח.

זה לא אומר שעכשיו לא צריך לנקוט במשנה זהירות. אבל גם לא לפחד יותר מדי. תודה חבר.

 

תודה על הטיפ בנושא הורדת הילוכים.

אתה אומר בעצם, אם אתה בכביש מהיר, עוד מעט אתה מתקרב לרמזור. אתה במהירות 90 קמ"ש.

אל תתעסק עכשיו לאיזה הילוך אני צריך להוריד, האם אני אספיק, מה לעשות.

אתה אומר תוריד את הרגל מהגז, תן לאוטו להאט, תלחץ עם רגל שמאל על הקלאץ', תתחיל להאט עם הבלם.

ברגע שהגעתי למהירות מתאימה אני יכול לשלב להילוך 1 או 2. או לעשות את השיטה הנוספת שלמדתי - ניוטרל.

 

תודה חבר.

 

idoam -

 

אהלן עידו.

 

אני שמח מאוד לקרוא תגובות כאלה.

אם אתה מהצד רואה שיפור - זה אומר שאני בדרך הנכון. אני שמח.

 

תודה על העצה של לתרגל בשכונות, עוד לא יצא לי.

החשש שלי זה לגרום נזק לרכב אחר. לכן אני לא ממהר כל כך.

אבל זה בהחלט דבר שאני אהיה צריך להתחיל לעשות אם אני רוצה להיות נהג טוב יותר.

 

קל לי יותר בכביש מהיר. כשאין מכוניות או רמזורים או כל דבר אחר. כשאתה במהירות קבועה בהילוך 5.

אבל אתה לא יכול קל החיים לנהוג ככה.

 

יצא לי לפעמים לקרוא תפילת הדרך. עוד לפני שהיה לנו רכב במשפחה.

אני אולי באמת אנסה לקרוא, אי אפשר לדעת, אולי זה יכול לעזור לי. תודה עידו.

 

אני מודה לך גם על ההצעה שלך לבוא לעזור לי, אבל ברגע שאני קורא שבן אדם מחיפה, מרחק רב מאוד מקרית גת.

אני מעדיף שלא. זה יהיה סתם להטריח אותך, אני ארגיש לא נעים.

הכל בסדר חבר, אני מאמין שעוד מעט אני כבר אוכל לנהוג בחופשיות, בקלות. רק צריך עוד קצת. טיפה.

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רחמים.

קודם כל אני חייב להגיד שנראה שאתה מתקדם וזה מצויין!

בנוסף - יש דבר אחד שהוא חשוב מאד שמפריע לי בתור צופה מהצד וזה שאתה נתפס לפרטים קטנים, ברור לי שזה פועל יוצא מהאישיות שלך, ואין בזה דבר רע - אבל נסה, במיוחד בנהיגה, "לזרום", למה אני מתכוון בלזרום? לזה שזה לא ממש משנה אם תעלה הילוך ב20 קמ"ש או ב25, ב2000 סל"ד או ב3000, הכל גמיש והכל צריך להתאים למצב, לפעמים רוצים להאיץ קצת יותר מהר, לפעמים קצת פחות - אל תתקבע על מספרים מדוייקים.

זה בדיוק העניין של אותה נק' חיכוך שדיברת עליה, אף אחד לא יכול להגיד לך שזה נמצא בדיוק בנקודה X, יותר מזה - הקלאץ' הוא רכיב מתכלה ברכב, הוא נשחק לאט לאט, אז הנקודה הזאת תזוז עם הזמן (אל תדאג מדובר על שנים לא שבועות).

כשאני נכנס לרכב ידני בפעם הראשונה, אחרי שמצאתי את תנוחת הנהיגה הנכונה וכיוונתי מראות, אני בודק את הגובה של אותה נק' בקלאץ. איך?

נסה לעמוד במגרש חנייה ריק, שלב להילוך ראשון, ותרים לאט לאט את הקלאץ' עד שהרכב יתחיל לרעוד וירצה לנסוע.

כאן מתחילה נק' החיכוך, שים לב שהיא לא ממש נק' אלא תחום קצר, בזמן שהדוושה בתחום הזה אתה אמור להוסיף 'גז' ולהתחיל לנסוע. כלומר אתה מתחיל ללחוץ על הדוושת הגז בנק' שבה אתה מגיע לנק' החיכוך בדוושת הקלאץ'. תרגל את זה במגרש ריק כלשהו כמה וכמה פעמים עד שתצליח לבצע זינוק חלק.

בעליות מוסיפים מעט יותר גז ומשחררים את הקלאץ' לאט יותר.

 

 

אגב קטן.

אני קורא שכאשר אתה מתחיל לבלום אתה קודם כל לוחץ על הקלאץ'.

אני אישית לא תומך בשיטה זו, אני חושב שכאשר עושים את זה יש מאין הרגשה שהרכב 'בורח', כי אין בלימה של המנוע.

לדעתי במהירויות של הילוך 3 ומעלה, נכון יותר לבלום עם הילוך משולב וללחוץ קלאץ' רק לקראת עצירה מלאה.

אני אישית, כאשר אני מזהה את האור האדום מרחוק בכביש בין עירוני, אני נוהג לבלום 'דרך ההילוך ה3' - זאת אומרת אני בולם רגיל, אבל בערך באמצע הבלימה כאשר ירדתי ל40 קמ"ש(שוב זה לא מספר מדוייק ומשתנה מרכב לרכב, אני לא מכיר את הרכב שלך ספציפית) אני משלב ל3 וממשיך לבלום עד אשר אני מגיע כמעט לעצירה ולוחץ קלאץ'.

 

אשמח אם חברי הפורום יגידו האם לדעתם זו שיטה טובה בשביל נהג מתחיל.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3626 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...