Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות רכב: טויוטה קורולה החדשה בישראל. מחיר החל מ-128 אלף ש"ח


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כעיקרון, בגלל שהייתי לבד ונראיתי צעיר, הרגשתי קצת נבוך להתחיל להיות שם שעות אז יצאתי די מהר, אבל נדמה לי שהרכב הולך להיות הצלחה גדולה.

אגב, יש לכם מושג איזה דברים אני יכול לעשות בתור אחד שמסתכל?

הכי קרע אותי מצחוק שאפילו לא ניגשו אליי, זה רק מוכיח שחשבו שאני ילדון.:-D(אבל היו עוסקים, האמת).

 

אני במקומך לא הייתי צוחק, אלא תוהה מדוע הסביבה מתייחסת אלי כאל בן 16 ולא כאל בן 20. מה אני משדר שגורם לסביבה להגיב אלי כך?

 

ההערה אולי בוטה, אך נאמרה בכוונה טובה על מנת לעורר אותך למחשבה.

 

ולעניין הקורולה, עברתי היום ליד אולם תצוגה של טויוטה, אז נכנסתי להתרשם. חיצונית, העיצוב מתאמץ מדי ולא מגובש - וסרח העודף הקדמי ארוך מדי, על אף שניסו "לשבור" אותו עם פינה מלאכותית. אין לו אפילו את ההומוגניות של הדור היוצא, סתמי ככל שהיה. בנוסף, מצאתי את אוריס החדשה הרבה יותר מרשימה.

 

בפנים, הדשבורד הגבוה יוצר תחושה של מחנק בתוך הרכב - ומונע כל תחושת בטן ביחס למיקומו של הקצה הקדמי. צפו לראות לא מעט קורולות חדשות עם פגוש קדמי משופשף. הדשבורד עצמו עמוס ושטוח מדי ונעדר השראה עיצובית. תנוחת הנהיגה עשויה להגביל חלק מהנוהגים, מאחר וההגה אינו נשלף די הצורך החוצה על הציר הטלסקופי(חסרון נפוץ בפיז'ו חדשות. מה קרה, טויוטה?:oops:)

 

בהמשך השבוע אשתדל לבצע נהיגת מבחן קצרה ולחלוק כאן את תחושותי.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 169
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא ירדת לסוף דעתי.

קהל היעד של הטויוטה קורולה לא גולש בקארזפורום, לפחות לא באופן קבוע. הגולשים הקבועים בקארזפורום (לפי תפיסתי :-P) הם חובבי רכב שמחפשים ברכבם יותר מאמצעי להגיע איתו מא' לב'.

יתר האוכלוסיה, החלק הגדול מהאוכלוסייה שלא גולש דרך קבע בקארזפורום, הוא החלק שקונה/ בוחר בליסינג בטויוטה קורולה, כי היא הרכב הכי פשוט ונוח בשבילו.

לקרוא להם עדר וללגלג על הבחירה שלהם בטויוטה קורולה עם חישוקי 15" ובלי מראות מתקפלות חשמלית, זאת בעיניי התנשאות ושחצנות.

 

דווקא מתגובתך עולה שלא זו בלבד שירדתי לסוף דעתך, גם להסכמה באשר לקהל הפוקד מקומות כמו הפורום הזה, הגענו. האופן בו אתה מפרש עמדה כזו, הוא כנראה ענין מאוד סובייקטיבי.

בכל מקרה ולמען הסדר הטוב, חשוב לציין שאני לא העליתי טענה ממנה אפשר להסיק חיבור בין מראות מתקפלות, או כל איבזור אחר לענין זה לבין התחביב הזה שאנחנו עוסקים בו. לטעמי לפחות אלו רחוקים מחיבה אמיתית למכוניות לא פחות מהענין לו נדרשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק פירסמו פרטים על הפיז'ו 308 החדשה ובין היתר תמונות פנים שלה.

 

מענין לראות את הבדלי הגישות בין טויוטה לפיז'ו בעיצוב הדשבורד,

 

בעוד שלדעתי העיצוב של הפיז'ו יפה ומודרני מאד, מינימלסטי (צג המגע כולל אפילו את השליטה על בקרת האקלים) ונראה לפחות מהתמונות גם מאד איכותי ויצוק מיחידה אחת גדולה ויש בהחלט תחושת פרימיום,

 

הרי כאמור של הטויוטה זקוף, נראה מיושן ועמוס חלקים מחומרים שונים ולא נעים למבט ולהרגשה והתחושה הכללית די פשוטה (לפחות לי). אין לי מושג מה עבר על טויוטה כשבחרו בעיצוב הזה (גם באוריס) אבל לא סתם אף יצרן לא בחר בקו עיצובי קיצוני ומיושן כל כך בו נקטה טויוטה (פיז'ו אולי פנו לקו קיצוני מודרני, אבל בעיני זה מוצא חן).

 

אני חד משמעית, לפחות על פי התמונות, מעדיף את הפנים של הפיז'ו למשל וכן של יצרנים אחרים שציינתי.

 

http://www.cartube.co.il/פיג-ו-308-החדשה-–-הפרטים-המלאים

פיזו 308-1.jpg

פיזו 308-2.jpg

פיזו 308-3.jpg

פיזו 308-4.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיצוב של הפיז'ו אכן יותר חדשני ויפה, אבל -

כל העניין של שליטה באמצעות מסך טאצ' היא מאד בעייתית בעיניי, ואפילו מסוכנת.

אני מעדיף שליטה ע"י כפתורים ופקדים מכניים, שאני יכול להפעיל במישוש בלי להסתכל, ובלי לדייק במגע של

האצבע בזמן נהיגה.

אז בקטע הזה - דווקא העובדה שבקורולה יש פאנל שליטה מכני לבקרת אקלים זה יתרון לדעתי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיצוב של הפיז'ו אכן יותר חדשני ויפה, אבל -

כל העניין של שליטה באמצעות מסך טאצ' היא מאד בעייתית בעיניי, ואפילו מסוכנת.

אני מעדיף שליטה ע"י כפתורים ופקדים מכניים, שאני יכול להפעיל במישוש בלי להסתכל, ובלי לדייק במגע של

האצבע בזמן נהיגה.

אז בקטע הזה - דווקא העובדה שבקורולה יש פאנל שליטה מכני לבקרת אקלים זה יתרון לדעתי.

 

 

אתה רגיל לפוקוס שלך שמצטיינת במיוחד בריבוי כפתורים ואולי אתה פשוט שמרני מדי :lol:, זה כמו שתכתוב שאתה מעדיף את הטלפונים הסלולריים הישנים עם הכפתורים על פני הסמרטפונים עם מסך המגע.

 

מסך מגע שמרכז את כל הפעולות ברכב זה דבר אדיר ונוח לדעתי והצירוף של השליטה על בקרת האלים דרך מסך המגע, כמו בפיז'ו, לוקח את הנושא עוד צעד אחד קדימה מבחינת נוחות התפעול. כמי שמורגל למסך מגע שמרכז מספר פונקציות מלבד מערכת בקרת האלים, אני יכול להעיד שמדובר בדבר מאד נוח ואני לא יכול לחשוב על חזרה לדרך התפעול הישנה.

 

דרך אגב מה שיפה בפיז'ו זה שגם מסך המגע וגם ופתחי האיוורור ממוקמים גבוה. בקורולה החדשה למשל מסך המגע ממוקם נמוך על חשבון פתחי האיוורור שממוקמים גבוה ויש צורך להוריד מבט כדי להסתכל במסך המגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רגיל לפוקוס שלך שמצטיינת במיוחד בריבוי כפתורים ואולי אתה פשוט שמרני מדי :lol:, זה כמו שתכתוב שאתה מעדיף את הטלפונים הסלולריים הישנים עם הכפתורים על פני הסמרטפונים עם מסך המגע.

 

מסך מגע שמרכז את כל הפעולות ברכב זה דבר אדיר ונוח לדעתי והצירוף של השליטה על בקרת האלים דרך מסך המגע, כמו בפיז'ו, לוקח את הנושא עוד צעד אחד קדימה מבחינת נוחות התפעול. כמי שמורגל למסך מגע שמרכז מספר פונקציות מלבד מערכת בקרת האלים, אני יכול להעיד שמדובר בדבר מאד נוח ואני לא יכול לחשוב על חזרה לדרך התפעול הישנה.

 

דרך אגב מה שיפה בפיז'ו זה שגם מסך המגע וגם ופתחי האיוורור ממוקמים גבוה. בקורולה החדשה למשל מסך המגע ממוקם נמוך על חשבון פתחי האיוורור שממוקמים גבוה ויש צורך להוריד מבט כדי להסתכל במסך המגע.

 

אמנון,אם ההנהלה הנכבדת פה לא הייתה מוחקת את ההודעה שלי,ורושמת בשמי דברים שלא אני רשמתי!!--בחיי!!

כולם היו רואים שציינתי לטובה את התא נוסעים המאד מרשים של ה308,זה הכל!.

יצרנים אחרים בנתיים יכולים בהחלט לשאוף לכיוון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רגיל לפוקוס שלך שמצטיינת במיוחד בריבוי כפתורים ואולי אתה פשוט שמרני מדי :lol:, זה כמו שתכתוב שאתה מעדיף את הטלפונים הסלולריים הישנים עם הכפתורים על פני הסמרטפונים עם מסך המגע.

 

מסך מגע שמרכז את כל הפעולות ברכב זה דבר אדיר ונוח לדעתי והצירוף של השליטה על בקרת האלים דרך מסך המגע, כמו בפיז'ו, לוקח את הנושא עוד צעד אחד קדימה מבחינת נוחות התפעול. כמי שמורגל למסך מגע שמרכז מספר פונקציות מלבד מערכת בקרת האלים, אני יכול להעיד שמדובר בדבר מאד נוח ואני לא יכול לחשוב על חזרה לדרך התפעול הישנה.

 

דרך אגב מה שיפה בפיז'ו זה שגם מסך המגע וגם ופתחי האיוורור ממוקמים גבוה. בקורולה החדשה למשל מסך המגע ממוקם נמוך על חשבון פתחי האיוורור שממוקמים גבוה ויש צורך להוריד מבט כדי להסתכל במסך המגע.

 

 

אני אכן אוהב את הפאנל בפוקוס (שכולם אומרים עליו שהוא עמוס מדי).

אני מאד אוהב טכנולוגיה וגאדג'טים, אבל - ברכב, אני חושב שהטאץ' הוא לא 'נכון'.

אגב בקשר לטלפון - כן, בהחלט, הייתי מעדיף ברכב שיהיה לי טלפון לחצנים של פעם, שאני יכול לחייג בו בלי להסתכל בכלל,

או רק במבט חטוף.

הכי טוב אם היה לי את הטוב מכל העולמות - פאנל כפתורים שמתחבר בבלוטות' לאייפון, ומאפשר לעשות פעולות בסיסיות

בצורה שקופה (לחייג מספרים חופשיים או לאנשי קשר בחיוג מהר או בבחירה).

אחד הדברים המסוכנים אגב - זה כשמתקשרים ומגיעים למענה קולי שדורש הקשות של מספרים (למשל קופ"ח, ת.ז. וכו').

בטלפון רגיל הייתי עושה את זה בלי להסתכל, באייפון אני חייב להסתכל על המסך ולייצב את האצבע, מאד לא בטיחותי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שהג'אנט של הקורולה ניראה דיי קטן ביחס לגודל של המכונית.

17 אינץ' היה נראה הרבה יותר טוב.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשתבוא (לאו דווקא אתה, כל רוכש אחר) להחליף צמיגים בקורולה בת 10 שתקנה ותתלונן שהם יקרים ותקנה צמיג סיני שיסכן אותך, תתנחם בזה שהג'אנט יפה? כל מגמת הגדלת הגלגלים ומידות הצמיגים מביאה בדיוק לתוצאות האלה. כל עוד הגלגל מאכלס את הבלם המיועד לרכב - הוא בסדר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמו שתכתוב שאתה מעדיף את הטלפונים הסלולריים הישנים עם הכפתורים על פני הסמרטפונים עם מסך המגע.

 

לי יש בלאקברי 9780 עם כפתורים טובים ותאמין לי שזה יותר נוח מכל סמארטפון עם מסך מגע שלא מאפשר לך לכתוב בנוחות תוך שאתה מרגיש את הכפתורים.

 

לא כל דבר שנחשב למתקדם הוא טוב יותר ממה שהיה פעם והסמארטפונים האלו עם מסך המגע הם נוראיים.

 

Fuck touch screens!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

 

כשהכפתורים האלו הם הדבר היחידי שיש לטלפונים האלו להציע אז זה כבר פיגור,

ואם נקביל זאת לעולם הרכב בחזרה, אז מסכי המגע הם האופציה הכי טובה כרגע להוסיף פיצ'רים מבלי להעמיס על העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש בלאקברי 9780 עם כפתורים טובים ותאמין לי שזה יותר נוח מכל סמארטפון עם מסך מגע שלא מאפשר לך לכתוב בנוחות תוך שאתה מרגיש את הכפתורים.

 

לא כל דבר שנחשב למתקדם הוא טוב יותר ממה שהיה פעם והסמארטפונים האלו עם מסך המגע הם נוראיים.

 

Fuck touch screens!

 

לגמרי 1+

 

כמו בכל דבר, צריך איזון ופיג'ו לקחה את זה צעד אחד קדימה מידי ופורד ואופל שניים אחורה מידי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד עוד לא ישב בפיז'ו וניסה לתפעל את המסך - אבל כבר חורצים את גורלה לשבט :oops:

 

עיצוב הפנים של 308 החדשה נהדר. נקי, מינימליסטי, מתוחכם וכמעט שלא מתחכם, למעט פעולת השעונים ההפוכה, שנועדה כנראה לפצות על הסתרת חלק מהשעונים כבדוגמת ה-208.

 

יתרון נוסף שעולה מהתמונות; עדיין ניתן להקשיב למוזיקה מדיסקים. ברנו קליאו החדשה, למשל, זה או הדיסק-און-קי שלכם או מה שנכנס ל-USB - או כלום :evil:.

 

ובכלל, נראה לי שמי שבשוק למשפחתית קומפקטית, מוטב שימתין לראות גם את המכונית הזו. בעיניי, לפחות, יש בה משהו מעניין ושונה, משהו מבטיח.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין במסך המגע הזה את התכונה שיש במערכת של קורולה, אז הוא לא שווה כלום. כי זה הדבר היחיד שיש ברכב, אז לפחות שיהיה הכי מתקדם שאפשר. ואני ממש לא אוהב את המיקום והעיצוב של לוח המחוונים, זה נראה אידיוטי לגמרי. עדיף כבר גולף "משעממת" על הדבר הזה. וגם הפנים של מאזדה 3 החדשה עדיף בהרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום "זכיתי" לטעום מהקורולה החדשה. משהו קצר ולא מחייב, ברכב עם 400 ק"מ בלבד. עם זאת, התחושות - והמסקנות - היו ברורות. בגדול, המכונית שידרגה את עצמה מעט מבחינת איבזור ותחושה פסאודו-יוקרתית, אך כמכונית, ההישג של מהנדסי טויוטה טעון שיפור. לאחר כ-20,000 ק"מ עם הקורולה היוצאת, הסתקרנתי לראות מה השתנה.

 

אם תהיתי בעבר לאן נעלם ה'זום זום' ממאזדה 6 החדשה, מצאתי לפחות חלק ממנו בקורולה. הקורולה החדשה הרבה יותר מוכוונת נהג מהקודמת. ההגה מהיר ומדויק יותר - הוא קל אבל לא ברמה מטרידה, ההפנייה מיידית, הזנב חי; לרוב המשתמשים ברכב זה יהיה יותר מדי, למיעוט חובבי ההגה שיבחר בו זה יהיה משעשע. עם זאת התחושה הכללית קלילה מדי, מעט skittish - ופוגמת מעט ברמת הביטחון של הנהג לקחת אותה אל הקצה.

 

נוחות הנסיעה בינונית מינוס - ופחות טובה מהדור היוצא, שגם לא הבריק בתחום זה. עד כדי כך בינונית מינוס, שעצרתי בדרך לבדוק לחצי אויר - שהיו תקינים. הנסיעה בקורולה אינה רגועה לחלוטין או נעימה בשום מצב. על אספלט עירוני טיפוסי היא מתנהגת כאילו יש לה 40PSI בצמיגים, על בורות ומהמורות קצת חובטת ולעתים משמיעה רעשי מתלה - ובירידה מפסי האטה ישנו נדנוד לא נעים. הוסיפו לכך שדה ראייה בעייתי, דשבורד גבוה מדי ותנוחת נהיגה שתקשה על נהגים גבוהים, בגלל הגה שאינו נשלף החוצה די צרכו - וקיבלתם מכונית משפחתית לא מפנקת. סובארו אימפרזה החדשה, על אף איבזורה הלוקה בחסר, היא מכונית נעימה יותר לשהייה ולנסיעה. אני מתפתה לחשוב שגם הקורולה הקודמת, לפחות ברמת גימור GLI.

 

להבדיל מרבים, אין לי שום בעיה עם גיר רציף טוב, כל עוד הרעש מתבטא בתוספת כח(ראו אודי, סובארו וטויוטה) ולא רק בתוספת רעש(ניסן ג'וק). הגיר בקורולה מוצלח מאד ועדיף על גיר ארבעת ההילוכים הישן. הוא מציע גם תפעול ידני מלא, להבדיל מהאימפרזה. לגנותו, יצויין כי הסל"ד נשאר גבוה 2-3 שניות יותר מדי, לאחר שהרפינו מעט מהגז. באימפרזה, למשל, לא נתקלתי בתופעה הזו. כפי שציינתי בפתיח, קורולת המבחן היתה בתולית למדי - ולכן לא חשה כאילו 132 סוסים מושכים אותה. עם זאת התחושה הבסיסית היתה טובה, עם יחידת כח חלקה למדי. שוב, ביחס לאימפרזה, הזינוק הראשוני היה נמרץ יותר.

 

יש לי בעיה עם הקורולה החדשה. היא מתאמצת מדי להיות משפחתית מצויינת, הכי טובה שאפשר - ולא ממש מצליחה, על אף כמה הברקות פה ושם. לא נראה לי שזה יפריע לעדר, שיחליף קורולה בקורולה מבלי לבצע אפילו נסיעת מבחן - ואפילו לא ירגיש שהגיר הוא רציף, אם לא יגידו לו.

 

עכשיו אני חייב לנסות את האוריס, על עיצובה המעניין וארבעת מתליה הנפרדים.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...