Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

דביל רציני. עקף את כל הטור של הממתינים לפנייה ימינה וניסה להידחף ליד האוטובוס (ובסוף גם הצליח). נסע אחורה רק אחרי שנהג האוטובוס הוציא את הראש מהחלון וצעק עליו.

 

[video=youtube_share;A9hDsdm7ExM]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן משהו מעניין האמת והמקרה מאוד פשוט - נהגת המאזדה אשמה, אתה צריך:

 

1. לוודא כי הצומת פנויה

2. לשמור מרחק

 

נגיד ופעלה לפי סעיף 1, מה עם סעיף 2? לאן היא בדיוק הסתכלה? שמרה מרחק? ממש לא.

רואים בוודאות כי הרכב הראשון עוצר ורכב המאזדה ממשיך להאיץ ואפילו לא טורח לבלום או להאט את מהירותו או להחליף נתיב להמנע מפגיעה, אין כאן מה לחפש אשמים.

במקרה הזה האחריות המלואה נופלת על בעלת המאזדה אשר נכנסה ברכב מאחור.

מי שנוהג צמוד לתחת האחד של השני בצומת ועוד במהירות נמוכה, כדאי שיהיה מוכן לדברים כאלו, בצומת צריכים להיות זהירים מאוד, להסתכל ולבחון מצבים.

 

לא מדובר על כביש מהיר עם בלימת פתאומית ללא סיבה אמיתית להצלת חיים או משהו כזה, בסה"כ מהירות עירונית סופר נמוכה.

נהגת עם כל הכבוד, עם כישורי נהיגה ירודים ביותר והייתה עסוקה כנראה בדברים אחרים.

 

 

טיעון משכנע בהחלט אבל נראה לי מוזר שהאישה שעברה במעבר חציה באור אדום לא אשמה בכלל.

האם נהג המאזדה יכול לטעון שגם לה יש חלק בתאונה הזו ואולי להוזיל את העלות של התיקון או התביעה עצמה?

בכל מקרה אם הייתי בסיטואציה דומה אין מצב שהולכת הרגל תצא מזה חלק,הייתי מזמין לה משטרה ובודק את הנושא מולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאורטי מאד. היא מתעלמת, ממשיכה בדרכה ולך תמצא אותה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיעון משכנע בהחלט אבל נראה לי מוזר שהאישה שעברה במעבר חציה באור אדום לא אשמה בכלל.

האם נהג המאזדה יכול לטעון שגם לה יש חלק בתאונה הזו ואולי להוזיל את העלות של התיקון או התביעה עצמה?

בכל מקרה אם הייתי בסיטואציה דומה אין מצב שהולכת הרגל תצא מזה חלק,הייתי מזמין לה משטרה ובודק את הנושא מולם.

 

התאוריה נחמדה אבל יש בעיה, מה זה משנה מה קורה בכביש במידה ונכנסת בבן אדם מאחורה במהירות עירונית נמוכה?

הרי מה מצופה? מהרכב הראשון לדרוס את הולכת הרגל?

מה היה קורה אם הייתה ניידת והנהגת למרות העבירה של הולכת הרגל, לא הייתה מאפשרת לה לעבור? הייתה חוטפת כהוגן כנראה.

 

תזכור - חיי אדם והולך רגל חשובים הרבה יותר וגם אם הוא עשה טעות וחצה באור אדום, אתה תעצור.

זה שמישהו/י עם כישורי נהיגה ירודים ביותר ועסוקים בדברים אחרים נכנסים בך מאחורה ולא שמים לב שהייתה בלימה בצומת, זה משהו אחר ואין כאן מה לחפש אשמים.

 

***סייג: כל עוד לא מדובר על מהירות בין עירונית גבוהה ונעשתה בלימת חירום שלא לצורך למשל כי צב חצה את הכביש, לדוגמא. כאן ללא ספק אותו אחד שבלם חירום יקבל אחוזים גבוהים מאוד בתרומה לתאונה, אולי אף יהיה האשם העיקרי.

 

נכון, ברמה המאוד מאוד כללית, בבית המשפט במידה ויש את פרטי כל המעורבים, אפשר לתת בקלות אחוזי תרומה לא קטנים על הולכת הרגל, זה נכון.

אבל למה זה באמת משנה אם כבר משלמים השתתפות עצמית? זה קריטי באמת? לחפש אשמים?

 

הפתרון פשוט - עירנות ומניעת התאונה עוד מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התאוריה נחמדה אבל יש בעיה, מה זה משנה מה קורה בכביש במידה ונכנסת בבן אדם מאחורה במהירות עירונית נמוכה?

הרי מה מצופה? מהרכב הראשון לדרוס את הולכת הרגל?

מה היה קורה אם הייתה ניידת והנהגת למרות העבירה של הולכת הרגל, לא הייתה מאפשרת לה לעבור? הייתה חוטפת כהוגן כנראה.

 

תזכור - חיי אדם והולך רגל חשובים הרבה יותר וגם אם הוא עשה טעות וחצה באור אדום, אתה תעצור.

זה שמישהו/י עם כישורי נהיגה ירודים ביותר ועסוקים בדברים אחרים נכנסים בך מאחורה ולא שמים לב שהייתה בלימה בצומת, זה משהו אחר ואין כאן מה לחפש אשמים.

 

נכון, ברמה המאוד מאוד כללית, בבית המשפט במידה ויש את פרטי כל המעורבים, אפשר לתת בקלות אחוזי תרומה לא קטנים על הולכת הרגל, זה נכון.

אבל למה זה באמת משנה אם כבר משלמים השתתפות עצמית? זה קריטי באמת? לחפש אשמים?

 

הפתרון פשוט - עירנות ומניעת התאונה עוד מראש.

 

צודק בסופו של דבר זה לא שווה את הכאב ראש,בכל מקרה יש ביטוח(אני מקווה..)

אני רק חושב על נהג הג'יפ איזה באסה זה לעצור את הרכב לאיזה מטומטמת שעוברת באדום ועוד מישהו נכנס בך מאחורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא פתרון קסמים אבל אפשר לבדוק מראות כדי לוודא שיש מספיק רווח בינך לבין הנהג שמאחוריך. אם אין - מפצים על כך על ידי האטה או הגדלת רווח מהרכב המוביל כך שבמקרה שתיאלץ לבלום, תוכל להפחית קצת את עוצמת הבלימה לקראת העצירה וכך לשחרר לנהג שמאחוריך מקום לעצור.

 

במהירויות של שישים קילומטרים לשעה ומעלה אפשר בדרך כלל ממש למדוד רווח מהרכב שמאחוריך (לספור שניות). מתחת לכך זה עניין של חוש: אם אתה חושב שהוא קרוב מדי אליך כבר אפשר להוריד קצת מהירות ליתר בטחון.

 

מעבר לזה, צריך לשאול את עצמך ״אם עכשיו אני איאלץ לבצע בלימה וחמיקה, לאן אני יכול לסטות?״ אם יש נתיב מילוט - אתה יכול להשתמש בו גם כדי לצאת מדרכו של הנהג שמאחוריך. אם אין - שוב, מפצים על ידי הורדת מהירות.

 

שוב, זה לא פתרון קסמים ובהחלט יש מקרים שבהם עליך לבצע בלימת חירום ולקבל את העובדה שעומדים לדרוך לך על הזנב. בדרך כלל, המתקף של התנגשות כזו אינו גבוה במיוחד אז זה לא אסון.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן - פתרון הקסמים שלך לא יפעל כאשר נהג הרכב השני לא מרוכז. הוא יפגע ברכב המוביל אם בגלל עצירה להולך רגל ואם בגלל האטה לקראת מעבר החציה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה כזה מנסים לברוח הצדה. גם זה לא פתרון קסמים כי קיימת אפשרות שכשהנהג שמאחור יגיב, הוא יסטה בדיוק לאותו כיוון, אבל גם זה משהו.

 

אגב, גם במקרה של נהג לא מרוכז יש זמן תגובה. הוא פשוט ארוך יותר.

 

נהג עירני מגיב בין 0.6 לבין 1.5 שניות.

נהג לא עירני - עד שלוש שניות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דביל רציני. עקף את כל הטור של הממתינים לפנייה ימינה וניסה להידחף ליד האוטובוס (ובסוף גם הצליח). נסע אחורה רק אחרי שנהג האוטובוס הוציא את הראש מהחלון וצעק עליו.

 

[video=youtube_share;A9hDsdm7ExM]

פניה מקוללת. כמות החצופים שנדחפים שם נוראית.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אידיוט שחושב שהכביש שייך לאביו המשכיל, וש 2.5 שניות בחייו יותר חשובות לו מכל שאר העולם.

חבל שהמצלמה האחורית לא עבדה, היה ניתן לראות שבתחילת העקיפה הוא אפילו לא היה באופק. הוא פשוט הגיע במהירות פסיכית (ואני משער שאחרי שעקף\אנס אותי, זה עוד אחרי שהאיט).

ונכון, בדיעבד ברור שהייתי עף מהשמאלי הרבה יותר מהר. וכמו שרואים אני ממש לא מהמתנחלים בשמאלי. אבל במהירות שיוט אני נוהג לעבור נתיבים לאט ובזהירות ובאופן צפוי, והרחק מהרכב שעתה עקפתי. זה לא שהוא הגיע במהירות סבירה ושהספקתי להבחין בו לפני העקיפה או במהלכה על מנת לזרז את העקיפה (או לבטלה).

למי שרוצה לנסות להעריך את המהירות שלו, אני נסעתי סביב ה 110.

 

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה ומחילה!

לאחר שבסרטון הקודם של ELI25 מאזור השרון נראה אדיוט בסיאט - וצידדתי בהתנהגות של אלי:

גם כאן כמובן האדיוט שעקף אותך וחצה קו הפרדה רצוף הוא אדיוט שסיכן את עצמו ואותך.

אבל כאן בפירוש היית צריך לחזור לנתיב ימני 2-3 שניות לפני התקרית. אלא אם תטען שקלטת את הנהג במראה וקפאת מפחד.

אני יודע שזה מעצבן לבקר דווקא את אלו שמעלים את הסרטים, אבל לדעתי ביקורת כזאת תגיע בכל מקרה. שוב מחילה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר כתבתי, בדיעבד - ברור שהייתי עובר 2 שניות קודם. אבל מדובר על אופטימיזציה ברזולוציה כ"כ קטנה. רוצה לומר, אם הבעיה בנהיגה שלי היא שאני עוקף ב 15 שניות במקום 13 שניות - דיינו. ואני בטוח שיש לי שגיאות גדולות הרבה יותר. בנוסף, אם לא היה מגיע הבבון, קשה לי להאמין שמי שהיה רואה את אותה העקיפה היה מתפלץ כמה שהעקיפה שלי ארוכה\איטית ודורשת שיפור. בניגוד למשל למתנחלים בשמאלי.

לצערי, דווקא ב 4 שניות האחרונות, אחרי שכבר התחלתי את המעבר לימין, לא הסתכלתי במראה האחורית. זה בדיוק הרגע בו כנראה שכבר היה ניתן להבחין בו טס לכיווני.

 

ואין לי בעיה עם ביקורת. אבל אם היא לא מוצדקת פשוט אתעלם. למשל אם הייתי עובר נתיב בלי להסתכל והוא היה מגיח משמאל שלי חצי שניה אחרי המעבר - הייתי מקבל את הביקורת. כי זה משהו שלא הייתי עושה בשנית בשום סיטואציה, כי תמיד יש להסתכל במראות. מצד שני כשמדובר בתת-אופטימיזציות בדיעבד, כמו לתקנן את זמן העקיפה במילי שניות (או שניות בודדות), זה לדעתי הבל. אם היה מדובר על התנחלות בשמאלי, אפילו של נניח רק דקה - אז זה מקובל. אבל כשהביקורת היא על 2.5 שניות לפה או לפה - לא השתכנעתי שעשיתי שום דבר לא בסדר ביחס למידע שהיה לי באותו הרגע. (כלומר לא אתנהג שונה בעתיד, ואני מניח שגם אתם)

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...