Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

יכול להיות שקראתי את הודעתך רק לפני העריכה, יכול להיות שפספסתי.

אחרי שהעליתי את ההודעה שלי ראיתי שכתבת את זה במפורש, ולא הייתה לי שום כוונה לצלוב אותך.

 

בכל אופן, במיוחד אחרי ההודעות האחרונות בפורום, ובכביש כזה פנוי עם ראות טובה לפנים, עם הפרש מהירויות מהרכב שמאחורי אני משתדל מאוד לחזור לימני כבר כשאני רואה את פנסי הרכב מבעד לחלון האחורי (זה 2-3 שניות לפני שחזרת, כאמור) וזה כיוון שיש ראות מלאה לפנים. אם אני משוכנע במליון אחוז שהכביש פנוי לחלוטין מאחור, אז אפשר לעבור קצת יותר רגוע לנתיב הימני, ואז יהיו לנהג מאחור באמת 2 שניות למקרה שתגיח במהירות חיה גדולה לכביש ולא אספיק להתחמק בזמן ואצטרך לבלום פתאום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אידיוט שחושב שהכביש שייך לאביו המשכיל, וש 2.5 שניות בחייו יותר חשובות לו מכל שאר העולם.

חבל שהמצלמה האחורית לא עבדה, היה ניתן לראות שבתחילת העקיפה הוא אפילו לא היה באופק. הוא פשוט הגיע במהירות פסיכית (ואני משער שאחרי שעקף\אנס אותי, זה עוד אחרי שהאיט).

ונכון, בדיעבד ברור שהייתי עף מהשמאלי הרבה יותר מהר. וכמו שרואים אני ממש לא מהמתנחלים בשמאלי. אבל במהירות שיוט אני נוהג לעבור נתיבים לאט ובזהירות ובאופן צפוי, והרחק מהרכב שעתה עקפתי. זה לא שהוא הגיע במהירות סבירה ושהספקתי להבחין בו לפני העקיפה או במהלכה על מנת לזרז את העקיפה (או לבטלה).

למי שרוצה לנסות להעריך את המהירות שלו, אני נסעתי סביב ה 110.

 

 

110 זה כלום לאור הכביש הפנוי והראות הטובה.

עקפת רכב ונשארת עוד 10 שניות בשמאל מבלי להסתכל במראה,לא משנה מה המהירות שלו אתה היית אמור להבחין בו טס אליו כי הראות היית מצוינת.(שמש לא מסנוורת וכביש פנוי).

בכל מקרה העקיפה שלו מטורפת אבל אתה והקודם אלי25 פשוט לא מבינים שאם אתם בשמאל אתם צריכים להיות תמיד עם עין אחת על המראה הפנורמית כי תמיד ירצו לעקוף אתכם,וזה לא משנה באיזה מהירות נסעת,מישהו רוצה לעקוף? תן לו שיסע גם על 200 מה אכפת לך?

כל העקיפות האלה שאתם מעלים פה זה רק אתם אשמים,סיימת לעקוף? תחזור לימין.

לא תחזור לימין? אתה מסכן את עצמך בעיקר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חושב שתוקן, תגיד לי בבקשה אם זה נכון :)

 

כן, עכשיו זה בסדר.

 

לנושא הווידאו, אני חושב שלא פחות חמור מהחדירה הפסולה שלו/ה לנתיב שלך הוא חוסר ההאטה שלו/ה לפני הולך הרגל שהיה כבר על מעבר החציה. אם הולך הרגל היה פתאום נעצר או אפילו מאט מסיבה כלשהי, הוא היה נמרח.

 

110 זה כלום לאור הכביש הפנוי והראות הטובה.

עקפת רכב ונשארת עוד 10 שניות בשמאל מבלי להסתכל במראה,לא משנה מה המהירות שלו אתה היית אמור להבחין בו טס אליו כי הראות היית מצוינת.(שמש לא מסנוורת וכביש פנוי).

בכל מקרה העקיפה שלו מטורפת אבל אתה והקודם אלי25 פשוט לא מבינים שאם אתם בשמאל אתם צריכים להיות תמיד עם עין אחת על המראה הפנורמית כי תמיד ירצו לעקוף אתכם,וזה לא משנה באיזה מהירות נסעת,מישהו רוצה לעקוף? תן לו שיסע גם על 200 מה אכפת לך?

כל העקיפות האלה שאתם מעלים פה זה רק אתם אשמים,סיימת לעקוף? תחזור לימין.

לא תחזור לימין? אתה מסכן את עצמך בעיקר..

 

נכון מאוד. איך שראיתי את סיום העקיפה התחלתי לשאול את עצמי "למה הוא לא יורד ימינה? ... למה הוא עדיין לא יורד ימינה? ... למה לוקח לו כ"כ הרבה זמן לרדת ימינה?"

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שמעתם על "מודה ועוזב ירוחם" הא?

 

שיסע גם 250, הוא לא יכול לסכן ככה מכוניות אחרות, בדיוק כמו שאני לא יכול לסוע על 50 בעיר ולדרוס הולכי רגל בגלל שהם לא עברו במעבר חציה, אפילו אם הם עומדים באמצע הכביש. זה לא מקנה לי זכות לכך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שמעתם על "מודה ועוזב ירוחם" הא?

 

שיסע גם 250, הוא לא יכול לסכן ככה מכוניות אחרות, בדיוק כמו שאני לא יכול לסוע על 50 בעיר ולדרוס הולכי רגל בגלל שהם לא עברו במעבר חציה, אפילו אם הם עומדים באמצע הכביש. זה לא מקנה לי זכות לכך!

 

אני לא מצדיק את הנהג המטורף שעקף ככה בפראות,אני בסך הכל רוצה לעזור לבחור שהעלה את הסרטון להבין שכשהוא נשאר בשמאל הוא מסכן בעיקר את עצמו,אי אפשר לחנך את כולם לתרבות נהיגה,אבל להימנע כמה שיותר ממצבים מסוכנים אפשר,במיוחד אם הוא מעלה סרטונים לפה ומחכה לקבל תגובות מאנשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו רוצה לעקוף? תן לו שיסע גם על 200 מה אכפת לך?

מצידי שיעקפו אותי גם על 300 עם גלגל אחד. שוב, חבל שאין לי סרטון מהמצלמה האחורית. גם לפני העקיפה וגם במהלכה, לא רואים אף רכב שאפילו מתקרב אלי. לא מבין למה נראה לכם שלא נתתי לעקוף, זה בבירור לא המצב.

אולי לא צפית בסרטון, כי אתה מורה לי לחזור לימין בעוד זה בדיוק מה שעשיתי. לא מדובר במקרה שנסעתי בשמאלי בכיף שלי, כמו שאולי מנסים להציג. רואים זאת בבירור. סך הכל 3-4, גג 5 שניות מסכנות ומיותרות בשמאלי, כאשר למיטב ידיעתי אז לא הפרעתי לאיש. (רק לשם קנה מידה, שימו לב מה היה המרחק של הברנש 5 שניות אחרי שעקף אותי. וקחו בחשבון שהוא כנראה הגיע מהר ממה שהוא עזב, אז 5 שניות לפני העקיפה שלו אותי, הוא היה אף רחוק יותר מאחורה. ובטח שלא היה אפשר לאמוד את המהירות שלו ממרחק כזה, גם אם היה אפשר לראות אותו).

אז פעם שלישית, היה אפשר לבצע את העקיפה שניות בודדות מהר יותר. בטח שבדיעבד ולאור מה שקרה. אבל אני לא מקבל את הניסיון להציג את המקרה כהתנחלות בשמאלי והפרעה לעקיפה. סך הכל מדובר על שניות בודדות לכל היותר שהיו ללא הצדקה, אך הכביש היה פנוי ואף אחד לא ישב עלי במהלך העקיפה והפרעתי לו, רק טמבל שהגיע בשניה האחרונה בהפרש מהירויות של עשרות קמ"ש ולא התחשק לו להוריד 10-20 קמ"ש בשביל לשמור על חיי אלו שלא נוהגים עשרות קמ"ש מעל החוק. מי שמנסה להשוות עקיפה שהתבצעה ב 17 שניות במקום 12 ללא אינדיקציה שרכב אחר מתקרב, ללהשאר לפחות 20 שניות שלמות על השמאלי כשרכב אחר יושב עליך כמה מטרים מאחוריך [כלומר שאי אפשר לא לראות אותו] - פשוט עושה מעצמו צחוק.

וגם אם כל המכוניות היו אוטונומיות וללא טעויות, רכב אחר שיגיע ב 60-70 קמ"ש מהר יותר, עלול למצוא את עצמו פוגש במכונית כזאת בשמאלי, גם כשהיא 100% בסדר - גם מתחילה עקיפה רק כשהשמאלי פנוי לפי מה שהיא יכולה לראות, וגם כשהיא מסיימת את העקיפה ברגע שאפשר.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצידי שיעקפו אותי גם על 300 עם גלגל אחד. שוב, חבל שאין לי סרטון מהמצלמה האחורית. גם לפני העקיפה וגם במהלכה, לא רואים אף רכב שאפילו מתקרב אלי. לא מבין למה נראה לכם שלא נתתי לעקוף, זה בבירור לא המצב.

אולי לא צפית בסרטון, כי אתה מורה לי לחזור לימין בעוד זה בדיוק מה שעשיתי. לא מדובר במקרה שנסעתי בשמאלי בכיף שלי, כמו שאולי מנסים להציג. רואים זאת בבירור. סך הכל 3-4, גג 5 שניות מסכנות ומיותרות בשמאלי, כאשר למיטב ידיעתי אז לא הפרעתי לאיש. (רק לשם קנה מידה, שימו לב מה היה המרחק של הברנש 5 שניות אחרי שעקף אותי. וקחו בחשבון שהוא כנראה הגיע מהר ממה שהוא עזב, אז 5 שניות לפני העקיפה שלו אותי, הוא היה אף רחוק יותר מאחורה. ובטח שלא היה אפשר לאמוד את המהירות שלו ממרחק כזה, גם אם היה אפשר לראות אותו).

אז פעם שלישית, היה אפשר לבצע את העקיפה שניות בודדות מהר יותר. בטח שבדיעבד ולאור מה שקרה. אבל אני לא מקבל את הניסיון להציג את המקרה כהתנחלות בשמאלי והפרעה לעקיפה. סך הכל מדובר על שניות בודדות לכל היותר שהיו ללא הצדקה, אך הכביש היה פנוי ואף אחד לא ישב עלי במהלך העקיפה והפרעתי לו, רק טמבל שהגיע בשניה האחרונה בהפרש מהירויות של עשרות קמ"ש ולא התחשק לו להוריד 10-20 קמ"ש בשביל לשמור על חיי אלו שלא נוהגים עשרות קמ"ש מעל החוק. מי שמנסה להשוות עקיפה שהתבצעה ב 17 שניות במקום 12 ללא אינדיקציה שרכב אחר מתקרב, ללהשאר לפחות 20 שניות שלמות על השמאלי כשרכב אחר יושב עליך כמה מטרים מאחוריך [כלומר שאי אפשר לא לראות אותו] - פשוט עושה מעצמו צחוק.

וגם אם כל המכוניות היו אוטונומיות וללא טעויות, רכב אחר שיגיע ב 60-70 קמ"ש מהר יותר, עלול למצוא את עצמו פוגש במכונית כזאת בשמאלי, גם כשהיא 100% בסדר - גם מתחילה עקיפה רק כשהשמאלי פנוי לפי מה שהיא יכולה לראות, וגם כשהיא מסיימת את העקיפה ברגע שאפשר.

 

שמתי לב שאתה לא מתנחל בשמאל כי רואים בהתחלה שאתה יוצא לעקיפה מהנתיב הימני.

אני פשוט אומר שאם אתה בשמאל אתה צריך לשים לב יתר על המידה בכדי לא לעקב ולהפריע לנהגים אחרים.

הוא באמת עקף אותך כמו מטורף,אני מנסה לחסוך לך סיכון מיותר בכך שאמליץ לך להישאר כמה שיותר בימין אם אתה ממשיך לנסוע 110 בתנאי דרך טובים שכאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בכביש 6, אני נוסע 100-110 (שזה לאט) ככה שאני נמצא על הימני מעל 99% מהזמן. בודק את המראות לפני העקיפה, במהלכה, ובזמן שאני חולף על פני הרכב הנעקף (ומראה ימנית לפני החזרה לימין ובמהלכה). עד הטייס האחרון, בצורה כזו הבחנתי מראש בכל רכב שהגיע ולא הפרעתי לו במאום.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

***סייג: כל עוד לא מדובר על מהירות בין עירונית גבוהה ונעשתה בלימת חירום שלא לצורך למשל כי צב חצה את הכביש, לדוגמא. כאן ללא ספק אותו אחד שבלם חירום יקבל אחוזים גבוהים מאוד בתרומה לתאונה, אולי אף יהיה האשם העיקרי.

אתה מזכיר לי שהאטתי פעם בעיר כי יונה לא זזה מהכביש , ואז ברמזור מישהו אמר לי 'מה, האטת בגלל יונה?!??' .... מה מצופה? שאני אדרוס חיות?

עוד אידיוט שחושב שהכביש שייך לאביו המשכיל, וש 2.5 שניות בחייו יותר חשובות לו מכל שאר העולם.

חבל שהמצלמה האחורית לא עבדה, היה ניתן לראות שבתחילת העקיפה הוא אפילו לא היה באופק. הוא פשוט הגיע במהירות פסיכית (ואני משער שאחרי שעקף\אנס אותי, זה עוד אחרי שהאיט).

ונכון, בדיעבד ברור שהייתי עף מהשמאלי הרבה יותר מהר. וכמו שרואים אני ממש לא מהמתנחלים בשמאלי. אבל במהירות שיוט אני נוהג לעבור נתיבים לאט ובזהירות ובאופן צפוי, והרחק מהרכב שעתה עקפתי. זה לא שהוא הגיע במהירות סבירה ושהספקתי להבחין בו לפני העקיפה או במהלכה על מנת לזרז את העקיפה (או לבטלה).

למי שרוצה לנסות להעריך את המהירות שלו, אני נסעתי סביב ה 110.

 

אל תעשה לעצמך את זה, לפני שבועיים העלתי סרטון דומה ויותר גרוע... צלבו אותי בכל הרשת!

אפשר לבדוק מראות כדי לוודא שיש מספיק רווח בינך לבין הנהג שמאחוריך. אם אין - מפצים על כך על ידי האטה או הגדלת רווח מהרכב המוביל כך שבמקרה שתיאלץ לבלום, תוכל להפחית קצת את עוצמת הבלימה לקראת העצירה וכך לשחרר לנהג שמאחוריך מקום לעצור.

לא רק שזה לא עוזר בישראל, הנהג מאחוריך עוד יותר מתעצבן, וכשאתה מעלה סרטון כזה לפורום גם תוקפים אותך.. אהמ, תקרא שוב כמה עמודים אחורה

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מזכיר לי שהאטתי פעם בעיר כי יונה לא זזה מהכביש , ואז ברמזור מישהו אמר לי 'מה, האטת בגלל יונה?!??' .... מה מצופה? שאני אדרוס חיות?

 

אתה לא צריך להאט בשביל יונים, הם יודעים להימנע מדריסות טוב מאוד. אני אף פעם לא מאט בשביל יונים ועוד לא קרה שפגעתי באחת.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק שזה לא עוזר בישראל, הנהג מאחוריך עוד יותר מתעצבן, וכשאתה מעלה סרטון כזה לפורום גם תוקפים אותך.. אהמ, תקרא שוב כמה עמודים אחורה

 

יופי שזה מעצבן את הנהג שמאחור. גם פיצית על חוסר שמירת הרווח שלו וגם עודדת אותו לעקוף. אחלה!

 

עקפת רכב ונשארת עוד 10 שניות בשמאל[...]כל העקיפות האלה שאתם מעלים פה זה רק אתם אשמים,סיימת לעקוף? תחזור לימין. לא תחזור לימין? אתה מסכן את עצמך בעיקר..

איך שראיתי את סיום העקיפה התחלתי לשאול את עצמי "למה הוא לא יורד ימינה? ... למה הוא עדיין לא יורד ימינה? ... למה לוקח לו כ"כ הרבה זמן לרדת ימינה?"

 

אולי משהו קטן שנקרא שמירת רווח?

 

110 זה כלום לאור הכביש הפנוי והראות הטובה..

 

זה לא "כלום", בטח שלא בקטע כביש לא מגודר.

 

אתה והקודם אלי25 פשוט לא מבינים שאם אתם בשמאל אתם צריכים להיות תמיד עם עין אחת על המראה הפנורמית.

 

על איזו מן מראה פנורמית מדובר בדיוק? אתה חושב שרכב עוקף כזה לא ייראה במראה הפנימית המקורית של הרכב?

 

וגם אם כל המכוניות היו אוטונומיות וללא טעויות, רכב אחר שיגיע ב 60-70 קמ"ש מהר יותר, עלול למצוא את עצמו פוגש במכונית כזאת בשמאלי, גם כשהיא 100% בסדר - גם מתחילה עקיפה רק כשהשמאלי פנוי לפי מה שהיא יכולה לראות, וגם כשהיא מסיימת את העקיפה ברגע שאפשר.

 

אפילו מבלי שאף אחד אחר מתחיל עקיפה - הפרשי מהירויות כל כך גדולים זה אף פעם לא דבר טוב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר האחרון שתרצה הוא לפגוע במחנה במהירות בינעירונית. בהחלט יכול להגיע לתביעות ביווח

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא צריך להאט בשביל יונים, הם יודעים להימנע מדריסות טוב מאוד. אני אף פעם לא מאט בשביל יונים ועוד לא קרה שפגעתי באחת.

אף פעם לא חשבתי לקחת את הסיכון, רק שבוע שעבר סטיתי קצת לשול בגלל ציפור שהייתה על הנתיב הימני, וגם אחרי שחתכתי אותה היא נשארה לעמוד באותו מקום.

 

 

על איזו מן מראה פנורמית מדובר בדיוק? אתה חושב שרכב עוקף כזה לא ייראה במראה הפנימית המקורית של הרכב?

 

ב.

אולי חברינו תומאס לא יודע לכוון מראות, לכן הוא קנה מראה פנורמית באוטודיפו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא חשבתי לקחת את הסיכון, רק שבוע שעבר סטיתי קצת לשול בגלל ציפור שהייתה על הנתיב הימני, וגם אחרי שחתכתי אותה היא נשארה לעמוד באותו מקום.

 

יונים בהחלט יכולות להידרס על ידי רכב ממהר. הן לא תמיד מספיקות לברוח בזמן.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...