Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בדוק שנית. אסור שיהיה לחיישן WIND FACTOR (שבגללו אנשים קופאים למוות בסופות וניצלים באותו מקום במחסה) .

 

 

בדוק אתה שנית. WIND FACTOR רלוונטי לגוף האדם שמייצר חום וצריך לשמור עליו. הרוח מסיעה את החום ממנו וכך מקררת אותו.

החיישן הוא גוף חסר אנרגיה תרמית בפני עצמו ולכן הרוח לא מקררת אותו.

 

רוח יכולה לקרר עצמים 'מתים' ויבשים עד כדי טמפרטורת האויר ולא למטה מזה. וזה בדיוק מה שאתה רוצה למדוד.

עצמים רטובים יכולים להתקרר לטמפרטורה יותר נמוכה מהאוויר. אבל החיישן יבש.

 

http://www.quora.com/How-does-a-car-thermometer-work

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

באופל אסטרה דור רביעי החיישן בוודאות נמצא בפגוש הקדמי לפני הרדיאטור, כך שלא נכון להגיד שבכל המכוניות זה במראות הצד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ברוב המכוניות החיישן נמצא בראי הימני.

 

במשך כל הזמן, למיטב ידעתי, רוב היצרנים היו מציגים את טמפ' החיישן כפי שהיא - וכפועל יוצא, הטמפ' לא היתה מדוייק.

 

לפחות ממה שאני מכיר, ב C5 החדשה הנתון של הטמפ' חיצונית הוא נתון מעובד. למה מעובד ?

כי ברגע שאתה עומד ליד הרכב היכן שהמראה, והמזגן בתוך הרכב דולק והמאוורר של הרדיאטור עובד כמו משוגע, הרוח החמה (מאוד !) מגיעה לאיזור המראה ולמעשה מתעתעת בקריאה האמיתית של החיישן, במיוחד בעמידה.

בתוך המערכת בנה היצרן את התוכנה בצורה כזו שהוא יודע לקחת בחשבון שברגע שמאוורר המנוע עובד (מכל סיבה שהיא, בכפוף לטמפ' המנוע עצמו ועוד כמה משתנים) הוא מציג את הנתון ה"מתוקן" לנהג ולא את הנתון האמיתי.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בדוק אתה שנית. WIND FACTOR רלוונטי לגוף האדם שמייצר חום וצריך לשמור עליו. הרוח מסיעה את החום ממנו וכך מקררת אותו.

החיישן הוא גוף חסר אנרגיה תרמית בפני עצמו ולכן הרוח לא מקררת אותו.

 

רוח יכולה לקרר עצמים 'מתים' ויבשים עד כדי טמפרטורת האויר ולא למטה מזה. וזה בדיוק מה שאתה רוצה למדוד.

עצמים רטובים יכולים להתקרר לטמפרטורה יותר נמוכה מהאוויר. אבל החיישן יבש.

 

http://www.quora.com/How-does-a-car-thermometer-work

 

החכמתי. תודה על תשובה חכמה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

בפביות עד 2010 הטמפ׳ שהחיישן מציג היתה עולה לאיזור ה45 כשמדליקים מזגן. ככה שסביר להניח שהיה נמצא איפשהו ליד המעבה.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

פורסם
בדוק אתה שנית. WIND FACTOR רלוונטי לגוף האדם שמייצר חום וצריך לשמור עליו. הרוח מסיעה את החום ממנו וכך מקררת אותו.

החיישן הוא גוף חסר אנרגיה תרמית בפני עצמו ולכן הרוח לא מקררת אותו.

 

רוח יכולה לקרר עצמים 'מתים' ויבשים עד כדי טמפרטורת האויר ולא למטה מזה. וזה בדיוק מה שאתה רוצה למדוד.

עצמים רטובים יכולים להתקרר לטמפרטורה יותר נמוכה מהאוויר. אבל החיישן יבש.

 

http://www.quora.com/How-does-a-car-thermometer-work

 

זה לא מדוייק.

פורסם
בפביות עד 2010 הטמפ׳ שהחיישן מציג היתה עולה לאיזור ה45 כשמדליקים מזגן. ככה שסביר להניח שהיה נמצא איפשהו ליד המעבה.

הייתה לי פאביה שנת 2009, לא ראיתי אף פעם שהחיישן הראה לי טמפרטורה של 45 מעלות כתלות בהפעלת מזגן.

פורסם

לאלה שטוענים שהחיישן מאחורי הגריל ולפני המעבר (בVAG לפחות)- זה לא החיישן הטמפ' שמציג את הנתונים שלו לנהג. זה חיישן שמיועד לתפקוד הרכב. איך אני יודע? יש הרבה ואגיות עם החיישן המדובר למרות שאין להם כל מחשב דרך/ מד טמפ' חיצוני/ פנימי וכדו'.

 

החיישן, כפי שנכתב כאן לפני מס' הודעות, נמצא במראה הימנית, מתחת למראה. כשהאוטו של אחי שעם החיישן המדובר יהיה פה- אצלם ואראה את מיקומו. הוא קצת מושפע מההתחממות בעמידה (המראה מתחממת מהשמש) אך כשנוסעים ויש את הקירור האוויר- הטמפ' מתייצבת. החיישן עצמו נראה כמו בליטה בגודל ראש סיכה. אם תחממו/ תקררו אותו במכוון- אתם תראו שזה החיישן.

 

עוד הוכחה מבחינתי- מישהו הוריד לו את המראה הימנית. כשאחי קיבל את הצעת המחיר על המראה הימנית- הוא חטף קצת חום. וכששאל למה- נאמר לו במוסך שזה בגלל החיישן הטמפ' ועוד כמה פיצ'רים שיושבים שם.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

פורסם

לא יודע לגבי VAG, בקורולה וגם במזדה זה מאחורי הגריל הקדמי בוודאות.

 

23659900102_large.jpg

 

לגבי אפקט הרוח - זה דווקא דבר חיובי שכן הרוח עוזרת לקרר את החיישן שמתחמם בשמש (מקרינה).

היא מקררת אותו עד לטמפ' האוויר - שזה מה שאנחנו רוצים למדוד, יותר מהר מאשר הוא היה מתקרר בעמידה בצל למשל.

הרוח לא יכולה להוריד את הטמפ' הנמדדת אל מתחת לטמפ' האויר, זה לא נתון לויכוח.

 

תקראו את אותו ויכוח באנגלית בשרשור הזה, בסוף זה שטעה אכל את הכובע :)

 

http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/270578-outside-temperature-sensor-location.html

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
אצלי בכל אופן, כבר מאז שקניתי את האוטו הרכב לא יורד מ -31 מעלות צלזיוס,

גם ב-4 בבוקר.

בימים חמים כמו בחודש אוגוסט אכן הטמפ' המוצגת בלוח השעונים היא בדרך כלל סביב 30 מעלות וזו לא תקלה.

מניסיוני עם הרכב הנ"ל במידה והייתה תקלה בחיישן הטמפ' מערכת הבקרה הייתה משתגעת.

 

אתה יכול לבדוק בעזרת התצוגה של הקלימטרוניק את נתוני החיישן והאם הוא תקין.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...