Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
גם אם זה לא יהיה נורא מדוייק זה עדיין עוזר לי.

אני מתכנן פרוייקט קטן עם ארדואינו - לשים מספר חיישנים במספר מקומות בתא המנוע, וחשבתי שיהיה נחמד להוסיף אחד למדידת הסביבה (יחד עם חיישן לחות) כבר על הדרך. זה יכול גם לעזור באיבחון בעיות בקורלציה לשינויי טמפרטורה בחוץ.

עם איזה חיישן טמפ' אתה עובד LM35,

DS18B20 ?



 

בהצלחה.

איזה כייף לי :)

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
+1 לארדואינו

 

בניתי משהו דומה רק שאני מתכנן לנטר טמפרטורה בראש המנוע, אבל כמובן שאתה יכול לשים את החיישן איפה שאתה רוצה. שמתי גם באזר שיתריע על טמפ' גבוהה אבל אתה יכול לשחק עם הקוד כמובן כרצונך. החיישן הוא TMP36:

 

http://www.ebay.com/itm/2pcs-TMP36GT9-ORIGINAL-Low-Voltage-Temperature-Sensors-/171473123801?hash=item27ec9839d9

 

המסך LCD עם בורד I2C לחיים קלים יותר:

 

http://www.ebay.com/itm/Yellow-Display-IIC-I2C-TWI-SP-I-Serial-Interface-1602-16X2-Character-LCD-Module-/161096292822?hash=item25821659d6

 

תודה על המידע ועל הקוד, התחלתי בדיוק באותה צורה , אבל אז נתקלתי בחיישן DS18B20 במחיר דומה קראתי את דפי הנתונים שלו והתלהבתי, הוא מגיע בצורה של גליל מתכת מחובר כבר לכבל מוגן באורך של מטר והוא מכיל את כל המיקרוקונטרולר בתוך הגליל, ואפשר לשרשר על חוט חשמל אחד המון כאלה כשלכל אחד מהם יש כתובת משלו שמזהה אותו, הוא מכיל כבר מנגנון של Threshold נמוך וגבוה, שאפשר לקנפג, הוא דורש רק חוט יחיד לתיקשורת, הוא מגיע גם עם אפשרות לקבל גם את המתח על החוט היחיד הזה !. נחמד מאד וחוסך לי הרבה עבודה.

זה דורש קצת יותר קוד כדי לעבוד איתו אבל שווה את המחיר הזה לדעתי.

אז כרגע אני עוד משחק איתו ולומד לכתוב את הקוד לתקשר איתו,

ולגבי המסך אני עובד עם אותו LCD אבל בגלל ריבוי המידע שיזרום לתצוגה אני שוקל להחליף אותו במסך של

עריכה אחרונה על ידי martines
פורסם

מנסיון מר מאוד איתו קשה מאוד מאוד לקנפג אותו.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

באיזה מקומות כדאי לדעתכם לבדוק טמפרטורה ?

חשבתי למקם ביציאת המים מהמנוע, וביציאה מהרדיאטור, בכניסת הנוזל מתיבת ההילוכים לרדיאטור, וכמובן אחד לטמפרטורה בחוץ שכבר יכלול מד לחות.

פורסם

אם אני באמת רוצה לנטרל את ההשפעות של הרכב כדי למצא את טמפרטורת הסביבה המדוייקת אז אולי כדאי לפזר חיישנים בכל המקומות שהוזכרו - לפני הרדיאטור, במראה הימנית, בדלת של תא המטען ולקחת את הטמפרטורה הנמוכה שמתקבלת בכל רגע נתון ?

פורסם

לא קראתי את התגובות מההתחלה אבל, אם ירשה לי פותח האשכול, הייתי רוצה להעלות שאלה שתמיד הייתה לי בנושא:

 

אני לא מבין גדול בקירור ומיזוג אוויר, אבל האם זה נכון שיש קשר בין הטמפרטורה בחוץ, לטמפרטורת הקירור שהמזגן ברכב מייצר בעבור כל רמה ורמה שלו? אני אסביר בדוגמה.

 

בחורף, כשבחוץ נניח 10 מעלות, אם אני אכוון את הטמפ' במזגן ברכב ל-28 מעלות, יצא אוויר קריר מהמזגן. לעומת זאת, אם בחוץ 25 מעלות, ואני אכוון את הטמפ' ברכב שוב פעם ל-28 מעלות, הפעם האוויר יצא חם.

 

מישהו מכיר למה אני מתכוון? תמיד עניין אותי לשאול את זה, ועכשיו כשראיתי את הדיון על הטמפרטורות חשבתי שיהיה זמן טוב לשאול. :)

פורסם

תלוי ברמת התיחכום של בקר המזגן. ברכבים החדשים יש מה שנקרא בשם המפוצץ - "בקרת אקלים" שם אתה קובע את הטמפרטורה שאתה רוצה, והבקר משתמש בכל הכלים שלו להשיג לך את הטמפרטורה שביקשת. אם ביקשת 25 מעלות ובתוך הרכב 13 מעלות , הבקר יתחיל בחימום עד שהחיישן ידווח על 25 מעלות, וההיפך אם הטמפרטורה ברכב 33 מעלות.

ברכבים הישנים אתה קובע אם אתה רוצה חימום או קירור וזהו, אתה אחראי.

פורסם
אם זה יעבוד טוב, אני אשמח לפרסם את הקוד

 

 

אני עבדתי עם עוד מהנדס בנסיון לגרום לחיישן הזה שיעבוד בצורה נורמאלית אבל זה היה ב 8051 ולא בארדואינו.

בהצלחה!

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם
בואו נשאל שאלה כזאת, למה זה בכלל מעניין אתכם מה הטמפרטורה בחוץ? :-)

אתם מסתובבים תמיד עם איזה בקבוק יין משנת 84' שצריך לשמור אותו בטמפרטורה מסויימת?

לא צריך חיישן שיגיד לך שחם בחוץ בקיץ, או יזכיר לך שקר בחורף...

הפיצ'ר הזה שימושי כמו כדור דיסקו בבית קברות.

 

הוא נהיה שימושי כשהטמפ' נעה סביב נקודת הקיפאון, ההבדל בין 2 ל[-2] קריטי,

ובהרי הצפון זה קורה יותר מפעמיים בכל חורף, הן תו"כ נהיגה והן בהנעה בבוקר.

 

השימוש היחיד שמצאתי מעבר לזה הוא משחקי "נחש את הטמפ'" שאני עורך עם הגב'

ולפעמים כשאני נזכר לא להביט אני גם משתתף במשחק. מומלץ, נותן פרספקטיבה מעניינת.

The first one to get angry loses

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לקיפאון יש מנורה מיוחדת שמתריעה לנהג על כביש חלק.

לתצוגת הטמפ' החיצונית אין תפקיד פונקציונלי אמיתי. סתם עוד שורה בפרוספקט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לקיפאון יש מנורה מיוחדת שמתריעה לנהג על כביש חלק.

לתצוגת הטמפ' החיצונית אין תפקיד פונקציונלי אמיתי. סתם עוד שורה בפרוספקט.

 

זה נכון כשאתה גר בישראל, ובמרכז ישראל, אבל יש מקומות בארץ שמגיעים ל -4 ובעולם ל -20

ונורה של "קר בחוץ" היא מידע חלקי מאוד.

The first one to get angry loses

  • שבועיים מאוחר יותר ...

×
×
  • תוכן חדש...