Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אז מדוע שמניעים את הרכב לאחר שהוא עמד זמן מה הטמפ' גבוהה יותר מאשר הטמפ' לאחר כ5דק' שהרכב מונע ונוסע?

זה קורה רק אם הרכב עומד בשמש. החיישן עצמו מתחמם מעבר לטמפ' האמיתית כי הפלסטיק שעוטף אותו מתחמם ומקרין עליו.

הרוח מקררת את הכסוי תוך דקות ואז נראית בעצם הטמפ' החיצונית האמיתית.

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברוב הרכבים החיישן דווקא מאחורי גריל קדמי, יש מקרים שהוא על המראת צד --צרפתיות-- ויש מקרים הוא מותקן בכלל בדלת תא מטען.

החיישן מודד טמפ' סביבתית ולוח השעונים מציג אותה לנהג אבל לא באופן ישיר זאת אומרת שיש תוכנה שיודעת לנטרל מדידות שגויות למשל חום שמגיע מכוון המנוע כאשר הרכב חונה כשהוא חם וכדומה.

מקווה שהבנתם.

פורסם

נגיד שבחללית של נאסא המדחום מראה 6 ספרות אחרי הנקודה. יש סיבה?

שעון חום המנוע שהוא רק קצת יותר חשוב, מראה משהו מעורפל, ולך תעשה חישוב של זויות ומרחקים כדי לקבל מספר "בערך".

לפני זמן קצר הייתי באילת, המדחם הראה 49 מעלות (ובכלל לא נורא בהרגשה!), ולא ידעתי אם הוא יכול להראות יותר.

חבל. כי אם היה 49.999 הייתי מחכה עוד קצת בשמש או מפנה את החיישן לכיוון הנכון.

 

שיו, איך שהחום משפיע פה. עוד מעלה, פחות חצי מעלה.

 

אפרופו חללית וטמפרטורות, סיפור נחמד:

כאשר התחילו בשילוחים לחלל של נאסא, התברר לאמריקאים כי אין למצוא עט שכותב בתנאי תת המשקל השוררים בחללית ובנתאי החום הקיצוניים שיש שם.

הקימו צוות פתוח, ואחרי שש שנות מחקר ופתוח והוצאה של 12 מליון דולר, הצליחו לייצר עט דיו שכותב בתנאי תת-משקל, כותב על כל סוג של חומר, כולל זכוכית, ובתנאי טמפרטורה משתנים מ 20 מעלות מתחת לאפס ועד 300 מעלות צלסיוס.

הרוסים, לעומת זאת, השליכו את העטים לפח וסיפקו לאסטרונאוטים שלהם עפרונות כדי שיוכלו לכתוב בחלליות.

ילה גבר בא נראה! מר +1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בואו נשאל שאלה כזאת, למה זה בכלל מעניין אתכם מה הטמפרטורה בחוץ? :-)

אתם מסתובבים תמיד עם איזה בקבוק יין משנת 84' שצריך לשמור אותו בטמפרטורה מסויימת?

לא צריך חיישן שיגיד לך שחם בחוץ בקיץ, או יזכיר לך שקר בחורף...

הפיצ'ר הזה שימושי כמו כדור דיסקו בבית קברות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
עכשיו חזרתי הביתה המחשב הציג 34.5 מעלות,

באיביזה הוא מדייק על המעלה, יש סיבה?

רמת הדיוק של חיישן הטמפ' נעה סביב 1 מעלה צלזיוס.

 

מה השאלה ?

איזה כייף לי :)

פורסם
אפרופו חללית וטמפרטורות, סיפור נחמד:

כאשר התחילו בשילוחים לחלל של נאסא, התברר לאמריקאים כי אין למצוא עט שכותב בתנאי תת המשקל השוררים בחללית ובנתאי החום הקיצוניים שיש שם.

הקימו צוות פתוח, ואחרי שש שנות מחקר ופתוח והוצאה של 12 מליון דולר, הצליחו לייצר עט דיו שכותב בתנאי תת-משקל, כותב על כל סוג של חומר, כולל זכוכית, ובתנאי טמפרטורה משתנים מ 20 מעלות מתחת לאפס ועד 300 מעלות צלסיוס.

הרוסים, לעומת זאת, השליכו את העטים לפח וסיפקו לאסטרונאוטים שלהם עפרונות כדי שיוכלו לכתוב בחלליות.

מניסיון של עשרות שנים בתעשיה בתחום התיכנון המכני וגם בתעופה אני חייב להוריד את הכובע בפני הרוסים שתמיד מצאו פיתרון פשוט לבעיות מסובכות.

איזה כייף לי :)

פורסם
בואו נשאל שאלה כזאת, למה זה בכלל מעניין אתכם מה הטמפרטורה בחוץ? :-)

אתם מסתובבים תמיד עם איזה בקבוק יין משנת 84' שצריך לשמור אותו בטמפרטורה מסויימת?

לא צריך חיישן שיגיד לך שחם בחוץ בקיץ, או יזכיר לך שקר בחורף...

הפיצ'ר הזה שימושי כמו כדור דיסקו בבית קברות.

זה דווקא שימושי אם אתה רוצה לקבל אינדיקציה לא רעה כמה מעלות יש בחוץ. אני מאמין שברוב המקרים המספר הוא אמת.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אף פעם לא עניין אותי כמה מעלות בחוץ. זה או שחם, נעים או קר. ואת זה אני יודע בלי חיישן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אצלי החיישן מותקן בחלקו הפנימי של הפגוש, כך שבזמן נסיעה מן הסתם הטמפ' תרד וכשהרכב יעמוד הטמפ' תעלה

סביר להניח שגם אצלך.

אגב עד לפני כמה חודשים החיישן היה זרוק איפשהו במנוע...לא הייתי מבין למה ב-12 בלילה המד מראה 50 מעלות...:shock:

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

  • 3 שנים מאוחר יותר...
פורסם

אני רוצה להתקין אצלי חיישן לטמפרטורת הסביבה שמחוץ לרכב.

מה לדעתכם המקום הכי טוב להתקין אותו כדי שימדוד טמפרטורה מייצגת, ואיפה נוהגים היצרנים למקום אותו ?

פורסם

יש יצרניות הממקמות אותו במראות הצד של הרכב.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

חיישן טמפ' חיצונית מותקן בדרך כלל מאחורי הגריל הקידמי או במראות.

 

לדעתי התקנה כזו מיותרת ולא תקבל שום אינדקציה נכונה לגבי הטמפ' החיצונית.

איזה כייף לי :)

פורסם

גם אם זה לא יהיה נורא מדוייק זה עדיין עוזר לי.

אני מתכנן פרוייקט קטן עם ארדואינו - לשים מספר חיישנים במספר מקומות בתא המנוע, וחשבתי שיהיה נחמד להוסיף אחד למדידת הסביבה (יחד עם חיישן לחות) כבר על הדרך. זה יכול גם לעזור באיבחון בעיות בקורלציה לשינויי טמפרטורה בחוץ.

פורסם

+1 לארדואינו

 

בניתי משהו דומה רק שאני מתכנן לנטר טמפרטורה בראש המנוע, אבל כמובן שאתה יכול לשים את החיישן איפה שאתה רוצה. שמתי גם באזר שיתריע על טמפ' גבוהה אבל אתה יכול לשחק עם הקוד כמובן כרצונך. החיישן הוא TMP36:

 

http://www.ebay.com/itm/2pcs-TMP36GT9-ORIGINAL-Low-Voltage-Temperature-Sensors-/171473123801?hash=item27ec9839d9

 

המסך LCD עם בורד I2C לחיים קלים יותר:

 

http://www.ebay.com/itm/Yellow-Display-IIC-I2C-TWI-SP-I-Serial-Interface-1602-16X2-Character-LCD-Module-/161096292822?hash=item25821659d6

 

#include 
#include 

#define aref_voltage 3.3         // we tie 3.3V to ARef and measure it with a multimeter!

LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 2, 1, 0, 4, 5, 6, 7, 3, POSITIVE);  // Set the LCD I2C address


//TMP36 Pin Variables
int tempPin = 0;        //the analog pin the TMP36's Vout (sense) pin is connected to
                       //the resolution is 10 mV / degree centigrade with a
                       //500 mV offset to allow for negative temperatures
int tempReading;        // the analog reading from the sensor
int buzzer = 4; 


void setup(void) {
 // We'll send debugging information via the Serial monitor
 Serial.begin(9600);   
lcd.begin(16,2);   // initialize the lcd for 16 chars 2 lines, turn on backlight
 // If you want to set the aref to something other than 5v
 analogReference(EXTERNAL);
 pinMode(buzzer, OUTPUT);
}


void loop(void) {

 tempReading = analogRead(tempPin);  


 // converting that reading to voltage, which is based off the reference voltage
 float voltage = tempReading * aref_voltage;
 voltage /= 1024.0;

 // now print out the temperature
 float temperatureC = (voltage - 0.5) * 100 ;  //converting from 10 mv per degree wit 500 mV offset
                                              //to degrees ((volatge - 500mV) times 100)

lcd.setCursor(0,0); //Start at character 0 on line 0
 if (temperatureC > 28.00) 
 {
   lcd.print("WARNING HOT!");
   delay(50);
 lcd.setCursor(0,1);
 lcd.print(temperatureC);
   digitalWrite(buzzer, HIGH);  
   delay(500);                  
   digitalWrite(buzzer, LOW);   
   delay(200);                  
   digitalWrite(buzzer, HIGH);   
   delay(500);                  
   digitalWrite(buzzer, LOW);    
   delay(200);                  
 }


  else
     { 

  ``     lcd.print("Temperature:");
     delay(50);
     lcd.setCursor(0,1);
     lcd.print(temperatureC);
     }

 delay(1000);
}

Stay Dirty


×
×
  • תוכן חדש...