Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5080 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, הלכתי לראות את הפולו החדשה, ולא ברור לי איך אנשים מסתדרים איתה,

למרות שהיא נורא קצרה, רק כ 4 מטר, איכשהו כשיושבים בתוך תא הנהג ומסתכלים אחורה (כמו שעושים כשחונים),

היא נראית מאוד עמוקה ואין ממד תחושת מרחק, וראות נורמלית של מה שקורה מאחורה (איפה הרכב שמחנים אחריו במקביל, או האם יש איזה דבר אחר שמפריע). גם מקדימה הרכב מאוד מוזר, הדשבורד עולה למעלה בזווית די חדה, ואילו השמשה הקדמית יורדת למטה בזווית חדה גם היא, ככה שביחס לרכב אחר שהיה לי, מרגישים כאילו כמעט אין ראות.

 

מישהו יכול להסביר לי מדוע מתכננים רכבים בצורה הזאת? הייתה לי לנסר שנת 90 שבה הראות הייתה מצויינת, מקדימה, מאחורה, לצדדים, וכרגע אני מחפש רכב חדש, עדיף קטן, אבל קצת חושש שאני לא אוכל לראות כלי רכב אחרים בזמן שאני עובר נתיבים, חונה, וכו'...

 

האם גם בסיאט איביזה החדשה המצב הוא כזה גרוע כמו בפולו?

פורסם
כשיושבים בתוך תא הנהג ומסתכלים אחורה (כמו שעושים כשחונים), היא נראית מאוד עמוקה ואין ממד תחושת מרחק, וראות נורמלית של מה שקורה מאחורה (איפה הרכב שמחנים אחריו במקביל, או האם יש איזה דבר אחר שמפריע). גם מקדימה הרכב מאוד מוזר, הדשבורד עולה למעלה בזווית די חדה, ואילו השמשה הקדמית יורדת למטה בזווית חדה גם היא, ככה שביחס לרכב אחר שהיה לי, מרגישים כאילו כמעט אין ראות.

 

מישהו יכול להסביר לי מדוע מתכננים רכבים בצורה הזאת?כרגע אני מחפש רכב חדש, עדיף קטן, אבל קצת חושש שאני לא אוכל לראות כלי רכב אחרים בזמן שאני עובר נתיבים, חונה, וכו'...

 

זו בדיוק הסיבה שיש להשתמש במראות ולא להביט ישירות לאחור! התופעות שאתה מתלונן עליהן קשורות למבנה הקבינה וגם לסוג המנוע והמתלים (שיקולים של היצרן) אבל לאחר הסתגלות אפשר להתרגל אליהם. לגבי בעיות שדה ראיה: כיוון נכון של המראות (בדוק בחיפוש) ושימוש נכון בהן, בשילוב מספר צעדי זהירות נוספים - יאפשרו לך לשים לב להכל ולא לפספס שום רכב, כולל קטנוע פצפון, בכל רכב פרטי מודרני.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

^ לוקח כמה ימים להתרגל לרכב החדש, מעבר לזה לא הרגשתי בעיות מיוחדות.

כמו כן מומלץ לשים מצלמת רוורס בשביל לראות את המדרכות/פיתות בטון/עמודים נמוכים בזמן חנייה- לי זה מאוד עזר :wink:

זמין 8)

פורסם
מכיר את התופעה. הרגשתי אותה כשעברתי מרכב שנת 95 לרכב מודרני. אל תדאג לראות. אתה תתרגל מהר מאוד.

+1

קרה לי בדיוק אותו דבר, אני נוהג על רכב שנת 95' מהאולדסקול מה שנקרא.

התיישבתי במס' רכבים מהשנים האחרונות וזה נראה ומרגיש אחרת לגמרי אבל לאחר נסיעה קצרה בתוך העיר התרגלתי.

תחנה לפי המראות צד והמראה האמצעית, אם זה לא מספיק תשקול לשים פנורמית (רחבה יותר).

אבל לדעתי זה עניין של הרגל.

404

פורסם

אז מה אני אגיד בולוסטר? :lol: מתרגלים. נקודה. אם אהבת את הרכב, זה לא משהו שאמור למנוע ממך קניה שלו.

ואני מסכים עם פפי, מצלמת רוורס באמת תורמת רבות אבל איננה מהווה תחליף להסתכלות במראה או אפילו לאחור! היא רק תוספת שממעיטה משמעותית את הסיכוי שתתנגש במישהו\משהו שלא ראית או שמת לב אליו.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
תחנה לפי המראות צד והמראה האמצעית, אם זה לא מספיק תשקול לשים פנורמית (רחבה יותר).

 

להחנות לפי המראות - כן. לשים פנורמית - לא ולא! היצרן ידע טוב מאוד מה הוא עושה כשהוא שם מראה פנימית מינימליסטית שמראה רק את החלון האחורי. לא סתם זה המצב בכל רכב (לרבות הלמבורגיני הכי יקרה) ובכל גרסה, גם הכי מאובזרת ויקרה.

 

מצלמת רוורס - כן. מבטים לצדדים ולאחור - כן. מראות עזר צדדיות - כן. מראה פנורמית - לא!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

כבעל איביזה החדשה,האחות החורגת של הפולו,אני יכול להגיד לך שהמצב הוא אותו הדבר בידיוק!

אני עברתי מיונדאי גטס לאיביזה החדשה,לוקח זמן להתרגל ורק בהתחלה התחושה מוזרה.

----------------------------------------------------

HU:JVC746,COMP FRONT:MOREL HYBRID 6.5,COMP BACK:MOREL DOTECH 6.5,AMPS:TRU S44,TRU S500,SUB:MOREL ULTIMO SC 12

פורסם
להחנות לפי המראות - כן. לשים פנורמית - לא ולא! היצרן ידע טוב מאוד מה הוא עושה כשהוא שם מראה פנימית מינימליסטית שמראה רק את החלון האחורי. לא סתם זה המצב בכל רכב (לרבות הלמבורגיני הכי יקרה) ובכל גרסה, גם הכי מאובזרת ויקרה.

 

מצלמת רוורס - כן. מבטים לצדדים ולאחור - כן. מראות עזר צדדיות - כן. מראה פנורמית - לא!

 

לא ממש שכנעת אותי אם הלא ולא שלך תסביר את עצמך!

היצרניות לא יכולות לקלוע בול לכולם ביחד יש כאלה שזה מתאים להם ויש כאלה שלא.

אצלי ברכב יש מראה פנורמית ואני רואה איתה יותר טוב ואצלי היא רק עוזרת.

404

פורסם

קודם כל אני חוזר לטיעון העקרוני שאף רכב כולל הרכב הכי יוקרתי לא מאובזר במראה רחבה, אפילו לא כאיבזור נוסף בתשלום. כמו כן, אתה לא תראה מראות כאלו בארצות הברית, באירופה וכדומה. למה? כי לא משנה כמה המראה הפנימית תהיה רחבה - זה לא ייתן לך כלום. למה?

 

כי שדה הראיה של הראי הפנימי מוגבל על ידי מבנה הרכב. בראי הפנימי תראה רק את החלון האחורי. תשים פנורמית ומה תראה? את אותו חלון פנימי וגם את קורות הגג, המדף האחורי, המושבים האחוריים וקצת מהגג. כלומר, המראה רחבה יותר אבל בפועל אתה לא רואה אפילו עוד סנטימטר של כביש! אפילו אם אתה כן מצליח לראות משהו זה לא עוזר כי בכל מקרה תראה את אותו דבר במראות הצד.

 

מה עוד קיבלנו?

1. עיוותים בשדה הראיה

2. בלבול שנוצר עקב כפילות במה שרואים במראה הפנורמית ובמראות הצד

3. הפרעה לפתיחה של סוככי השמש כך שהם לא עוזרים או אפילו מסתירים את הכביש ולעתים אפילו מכוונים לעבר המצח בזמן תאונה.

4. סכנה לפגיעת ראש חמורה בזמן תאונה

5. רסיסי זכוכית (המראה הפנורמית בנויה מזכוכית פשוטה ודקה) בעיניים, בפרצוף וגם בידיים.

6. סכנת סנוור מרכבים אחרים מאחור ומהצדדים (למראה הפנורמית אין זכוכית כפולה).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
זו בדיוק הסיבה שיש להשתמש במראות ולא להביט ישירות לאחור! התופעות שאתה מתלונן עליהן קשורות למבנה הקבינה וגם לסוג המנוע והמתלים (שיקולים של היצרן) אבל לאחר הסתגלות אפשר להתרגל אליהם. לגבי בעיות שדה ראיה: כיוון נכון של המראות (בדוק בחיפוש) ושימוש נכון בהן, בשילוב מספר צעדי זהירות נוספים - יאפשרו לך לשים לב להכל ולא לפספס שום רכב, כולל קטנוע פצפון, בכל רכב פרטי מודרני.

 

תוכל להסביר מה במתלים ובקבינה הופכים את הראות לכזו? ומדוע זוהי תופעה אופיינית ברכבים המודרניים, ממה היא נובעת?

 

דבר נוסף שמעצבן אותי הוא ההגה החשמלי, האם כולם מרגישים כאלה מנותקים כמו למשל ביונדאי איי 30? במיצובישי לנסר 90 שהייתה לי ההגה היה ממש אינטואיטיבי לשימוש... מה הקטע של המגמה הזו? האם יש כיום רכבים עם היגוי נורמלי?

פורסם

זו תופעה מטרידה, אפילו מסוכנת, שהיא תוצאת טרנד העיצוב העכשווי שמכתיב קו חלונות גבוה יחסית וקורה C רחבה ומזוותת שהופכת את החלון האחורי לבדיחה עצובה. ואם הראות לאחור מהפולו מטרידה אותך, קפוץ לג'וק או גרוע מכך לריו החדשה ותווכח שהפולו היא כמעט אקווריום לעומתן.

פורסם
להחנות לפי המראות - כן. לשים פנורמית - לא ולא! היצרן ידע טוב מאוד מה הוא עושה כשהוא שם מראה פנימית מינימליסטית שמראה רק את החלון האחורי. לא סתם זה המצב בכל רכב (לרבות הלמבורגיני הכי יקרה) ובכל גרסה, גם הכי מאובזרת ויקרה.

 

מצלמת רוורס - כן. מבטים לצדדים ולאחור - כן. מראות עזר צדדיות - כן. מראה פנורמית - לא!

 

:mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah:

פורסם
תוכל להסביר מה במתלים ובקבינה הופכים את הראות לכזו? ומדוע זוהי תופעה אופיינית ברכבים המודרניים, ממה היא נובעת? דבר נוסף שמעצבן אותי הוא ההגה החשמלי, האם כולם מרגישים כאלה מנותקים כמו למשל ביונדאי איי 30?

 

מתלי עצה כפולה - נותנים אחיזה גבוהה אך הינם גבוהים ולכן בדרך כלל הופכים את תא המנוע לגבוה כך ששדה הראיה מלפנים קצת נפגע. כנ"ל חלק מתצורות המנוע שיוצרות מנוע ארוך (כמו במנוע שטוח או טורי) כך שליצרן אין ברירה אלא לבנות תא מנוע ארוך עם "סרח עודף" גדול וכבד מקדימה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...