Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5082 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז זהו זה? הסאגה באה על פתרונה בשלום? דווקא היה כיף ללמוד על שמנים. אני עדיין מחכה ל 1000 ש"ח שלי. מישהו התערב איתי כאן שהשמן המומלץ בטיוטה הוא 10W-30 כאשר אני טענתי 5W-30.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

טוב אז בסוף קניתי שמן סינטטי מלא 5-30 acdelco ב 100 שח 5ל' , פילטר שמן מקורי 70 ש"ח , פילטר אויר לא מקורי ב 30 ש"ח.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

תתחדש. אני ממליץ בחום להחליף את פילטר האוויר לפילטר מקורי בלבד.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

עדיין לא קיבלתי את ה 1000 שקל שלי וכנראה שגם לא אקבל.

 

לפחות אני שמח שכל הדרמה נגמרה בשלום.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
תתחדש. אני ממליץ בחום להחליף את פילטר האוויר לפילטר מקורי בלבד.

 

איתמר.

 

תודה . פילטר שמן מקורי אני מבין למה אבל פילטר אויר מקורי ? שנים אני מחליף לפילטר אויר חליפי ולא היו בעיות.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

לפילטר אוויר תחליפי יש מספר בעיות וחסרונות.

 

1. רמת הסינון שלו היא לא בהכרח רמת הסינון אותו דרש יצרן הרכב. זה עלול להתבטא ברמת סינון נמוכה מדי או גבוהה מדי, הגבלת זרימת האוויר הנדרש ופגיעה בביצועים וצריכת הדלק.

 

2. פילטר מקורי יושב בדיוק רב בתיבת האוויר ומונע כניסה של אוויר לא מסונן למנוע. פילטר תחליפי לא תמיד ישב בדיוק, לפעמים הוא קטן או גדול מדי ועלול לגרום לאוויר לא מסונן לחדור למנוע.

 

3. בהמשך לסעיפים 1 ו 2, ישנם רכבים עם חיישני MAF שרגישים לחלקיקים גדולים מדי שעוברים בסעפת היניקה. זה בא לידי ביטוי בדמות "ניקוי חול" שעושים החלקיקים לחיישן, וביום זה או אחר יגרמו להריסתו והחלפתו היקרה.

 

4. פילטר מקורי מותאם לשגרת הטיפולים שקבע היצרן. פילטר תחליפי עלול להיסתם מהר יותר.

 

5. כניסת מזהמים דרך סעפת היניקה מגבירים את כמות הזיהום בשמן, תורמים ל buildup (משקעים ובוצה) במנוע ולאורך זמן מפחיתים ביצועים.

 

6. פילטר מקורי אולי יקר יותר בכמה עשרות עד מאות אחוזים מפילטר תחליפי, אך מצד שני מדובר ב"השקעה לטווח ארוך" שכן פילטר אוויר ברכב מודרני מחליפים כל כמה עשרות קילומטרים, לא כל טיפול פעם בשנה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
יה, איזה שרשור כיפי.

 

ליקווי מולי פירסמה באחד הקטלוגים שלהם איורים של שלושה שעונים שמראים את המהירות בה מגיע השמן לכל המנוע כתלות בצמיגות שלו כשהמנוע קר. אני לא זוכר את המספרים אבל שמני 5 ו 0 זרמו מהר יותר בכמה מאות אחוזים, אני אחפש את זה ואעלה לכאן.

 

 

איתמר, האם התכוונת לזה?

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם
לפילטר אוויר תחליפי יש מספר בעיות וחסרונות.

 

1. רמת הסינון שלו היא לא בהכרח רמת הסינון אותו דרש יצרן הרכב. זה עלול להתבטא ברמת סינון נמוכה מדי או גבוהה מדי, הגבלת זרימת האוויר הנדרש ופגיעה בביצועים וצריכת הדלק.

 

2. פילטר מקורי יושב בדיוק רב בתיבת האוויר ומונע כניסה של אוויר לא מסונן למנוע. פילטר תחליפי לא תמיד ישב בדיוק, לפעמים הוא קטן או גדול מדי ועלול לגרום לאוויר לא מסונן לחדור למנוע.

 

3. בהמשך לסעיפים 1 ו 2, ישנם רכבים עם חיישני MAF שרגישים לחלקיקים גדולים מדי שעוברים בסעפת היניקה. זה בא לידי ביטוי בדמות "ניקוי חול" שעושים החלקיקים לחיישן, וביום זה או אחר יגרמו להריסתו והחלפתו היקרה.

 

4. פילטר מקורי מותאם לשגרת הטיפולים שקבע היצרן. פילטר תחליפי עלול להיסתם מהר יותר.

 

5. כניסת מזהמים דרך סעפת היניקה מגבירים את כמות הזיהום בשמן, תורמים ל buildup (משקעים ובוצה) במנוע ולאורך זמן מפחיתים ביצועים.

 

6. פילטר מקורי אולי יקר יותר בכמה עשרות עד מאות אחוזים מפילטר תחליפי, אך מצד שני מדובר ב"השקעה לטווח ארוך" שכן פילטר אוויר ברכב מודרני מחליפים כל כמה עשרות קילומטרים, לא כל טיפול פעם בשנה.

 

איתמר.

 

לא רק שזה נכון, במזדה 3 במיוחד, המסננים התחליפיים לא יושבים טוב בבית המסנן כך שנוצר מצב שהאויר "המלוכלך" עוקף את המסנן.

 

במנועי 1.6 המסנן המקורי יקר בעשרות אחוזים מהחליפי אבל במרווח החלפה של 60 אלף ק"מ זה כסף קטן.

פורסם

גם במנוע 2.0 מסנן אויר עולה 209 שקל ויקר במאות אחוזים מהחליפי.

אבל אין מה לעשות חליפי ישאר חליפי.

אני את שלי הזמנתי מאייבי עלה לי 100 שקל מקורי כולל משלוח.

אגב שמחזיקים מקורי מול חליפי רואים את הבדלי האיכות שלהם.

 

יוגב

Mazda 3 Spirit Canary Yellow

פורסם
איתמר, האם התכוונת לזה?

 

לא, אבל זו אנלוגייה לא רעה (אם כי קיצונית) למה שקורה במנוע.

שמן דליל (=מים) יזרום מהר במנוע ויגיע לכל חלקיו במהירות. שמן סמיך (=הג'לי) יזרום לאט יותר במנוע, יאט את קצב הגעת השמן לחלקים הרלוונטיים, יפחית את אפקטביות הקירור ויעמיס על המערכת ע"י העלת ההתנגדות בין החלקים הנעים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

רק שכחת לציין שהתנגדות בין השמן לחלקים אמנם מפחיתה מכוחו של המנוע אך יש לשים לכך ששמן צמיגי יותר בטמפ' עבודה יתרום להפחתת השחיקה אל מול שמן דליל יותר.

פורסם

ואני כבר מצפה לריקושט מצידך איתמר..

 

אני מסכים ששמן דליל יזרום מהר יותר ויגיע במהירות לכל מקום במכלולי המנוע.

 

אני מסכים ששמן דליל יותר יתקרר מהר יותר נוכח מהירות הזרימה.

 

אני לא מסכים ששמן דליל יותר יסכך טוב יותר לאורך זמן מכלולים מועדים לשחיקה.

פורסם

אני אגיד לך למה אני מתעניין, ולמרות שנושא השמנים נטחן בפורום הזה יותר דק מאספרסו, אני עדיין לא סגור מה לשים ברכב שלי (שבחתימה).

 

בספר הרכב באנגלית ישנם כמה המלצות ואני מעתיק:

API SL (ILSAC GF–III) grade or better

SAE 5W–30, SAE10W–30, SAE15W–40

(Cold area : SAE5W–30

Hot area : SAE 15W–40)

 

בספר הרכב בעברית ממליצים אך ורק על 15-40, האם זה בגלל שזה מה שמתאים לי באקלים הישראלי?

 

אבל מצד שני האם שמן במספר 15 שהוא קר יגיע לאט יותר לחלקים במנוע ?

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם

בכל רכב מכל יצרן אם היצרן מתיר להשתמש בשמן בצמיגות דוגמת 5w30 באקלים בארץ שלנו, עדיף להשתמש בשמן הדליל יותר ואם הוא סינטטי עוד יותר טוב.

פורסם
רק שכחת לציין שהתנגדות בין השמן לחלקים אמנם מפחיתה מכוחו של המנוע אך יש לשים לכך ששמן צמיגי יותר בטמפ' עבודה יתרום להפחתת השחיקה אל מול שמן דליל יותר.

 

ואני כבר מצפה לריקושט מצידך איתמר..

 

אני לא מסכים ששמן דליל יותר יסכך טוב יותר לאורך זמן מכלולים מועדים לשחיקה.

 

:lol:

 

הריקושט שלי יחזור בקרוב וגדול מאי פעם. אני רוצה להאמין שזה עניין של שבוע שבועיים. אחר כך נדבר על כמה מיתוסים שאתה רוצה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...