Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה במקרה של תאונה. מה הענישה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5382 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

יש לי שאלה לגבי מקרה ומהי הענישה במקרה כזה באופן תאורתי.

אני נוסע בכביש שמותר לנסוע בו 70 כביש עירוני עם שלושה נתיבים.

התנועה זורמת במהירות שלי (70 קמש) ולפני נמצא רכב המסתיר מלפניו קטנוע

הרכב זז לפתע נתיב אחד שמאלה ומתגלה רוכב הקטנוע בנתיב האמצעי

נוסע בערך 30 קמש. במקרה שאני נוסע במהירות המותרת בולם חזק ככל האפשר אך בכל זאת נכנס

ברוכב הקטנוע והוא מת מפצעיו מי אשם, האם אני יכול לרצות מאסר בפועל במקרה זה.

 

הכל באופן תאורתי כמובן אשמח לתשובה.

 

תודה מראש.

פורסם
שלום,

 

יש לי שאלה לגבי מקרה ומהי הענישה במקרה כזה באופן תאורתי.

אני נוסע בכביש שמותר לנסוע בו 70 כביש עירוני עם שלושה נתיבים.

התנועה זורמת במהירות שלי (70 קמש) ולפני נמצא רכב המסתיר מלפניו קטנוע

הרכב זז לפתע נתיב אחד שמאלה ומתגלה רוכב הקטנוע בנתיב האמצעי

נוסע בערך 30 קמש. במקרה שאני נוסע במהירות המותרת בולם חזק ככל האפשר אך בכל זאת נכנס

ברוכב הקטנוע והוא מת מפצעיו מי אשם, האם אני יכול לרצות מאסר בפועל במקרה זה.

 

הכל באופן תאורתי כמובן אשמח לתשובה.

 

תודה מראש.

 

באוםן תיאורטי, אתה צריך לשמור מרחק מהרכב שלפניך,

 

בוא ננסה עוד משהו תיאורטי: את המילים שהדגשתי באדום תחליף במילים: סלע ענק/מטען של ברזל/ גלגל שהתפרק ממשאית / רכב תקוע(מקולקל)

 

החוק בנוגע לשמירת מרחק:

 

עבירת אי שמירת מרחק מוסדרת בסעיף 49 לפקודת התעבורה התשכ"א 1961

רווח בין רכב לרכב-

(א)לא ינהג אדם רכב בעקבות רכב אחר אלא תוך שמירה על ריווח המאפשר לעצור בכל עת את הרכב ולמנוע תאונה, בהתחשב במהירות הנסיעה של שני כלי הרכב, במצב הדרך ובמצב הראות והתנועה בה.

(ב)בלי לגרוע מן האמור בתקנת משנה (א), לא ינהג אדם רכב בעקבות רכב אחר הנוסע לפניו באותו נתיב אלא אם כן הוא שומר על מירווח זמן של שניה אחת לפחות כדי לעבור, במהירות נסיעתו אותה שעה, את המרחק שבין שני כלי הרכב.

על הנהג להיערך תמיד לכל התפתחות ולאפשרות של בלימת פתע של הרכב שלפניו ולכן צריך לשמור מרחק המאפשר להיעצר בכל עת למניעת תאונה .

פורסם

היה מרחק של שניה מהרכב שלפני הבעיה כשהוא זז האופנוע נסע במהירות נמוכה מאוד של 30 קמש אם הייתי נכנס בו אז בכל מקרה הייתי יוצא אשם?

פורסם

רק אני לא הבנתי דבר אחד?

 

איך אתה נוסע 70 קמ"ש, והמשאית שלפנייך וגם הרוכב אופנוע על 30 קמ"ש?

 

אם הם על 30, המהירות שלך אוטומטית אמורה גם להיות נמוכה יותר, עוד לפני שהמשאית עברה בכלל נתיב.

Peugeot 206 1.4 automatic '01

פורסם

(א)לא ינהג אדם רכב בעקבות רכב אחר אלא תוך שמירה על ריווח המאפשר לעצור בכל עת את הרכב ולמנוע תאונה, בהתחשב במהירות הנסיעה של שני כלי הרכב, במצב הדרך ובמצב הראות והתנועה בה.

(ב)בלי לגרוע מן האמור בתקנת משנה (א), לא ינהג אדם רכב בעקבות רכב אחר הנוסע לפניו באותו נתיב אלא אם כן הוא שומר על מירווח זמן של שניה אחת לפחות כדי לעבור, במהירות נסיעתו אותה שעה, את המרחק שבין שני כלי הרכב.

על הנהג להיערך תמיד לכל התפתחות ולאפשרות של בלימת פתע של הרכב שלפניו ולכן צריך לשמור מרחק המאפשר להיעצר בכל עת למניעת תאונה .

 

היה מרחק של שניה מהרכב שלפני הבעיה כשהוא זז האופנוע נסע במהירות נמוכה מאוד של 30 קמש אם הייתי נכנס בו אז בכל מקרה הייתי יוצא אשם?

 

כן...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

האמת שזו אחת הסיטואציות המפחידות יותר על הכביש.

 

נטלוז, אם המשאית נוסעת במהירות סבירה, אך במקום להאט מתקרבת מאוד לאובייקט (לא משנה אם אופנוע, סלע או חייזר) וחותכת לאחד הצדדים כדי להמנע מהתנגשות.

הרכב שמאחורי המשאית (שכמובן אין לו שדה ראיה על הקורה לפני המשאית) נסע במרחק של שלוש שניות מהמשאית, מבחנתו המשאית פשוט החליפה נתיב. רק שפתאום יש קרוב מאוד אליו אובייקט נייח.

כשאני נוסע מאחורי רכב, אני תמיד יכול להספיק לעצור, אבל אני לוקח בחשבון שיש לו מרחק בלימה. אם את מוציאה את מרחק הבלימה של הרכב לפנייך מהשיקול, את צריכה מרחק גדול בהרבה.

 

 

מי האשם? אין לי מושג. אני יודע שאני עושה כל מאמץ אפשרי כדי להמנע מהסיטואציה הזאת, וכדי לא להכניס אליה אחרים.

 

 

 

עריכה:

עופר, למה הנהג יוצא אשם? מבחינת לשון החוק אתה אמור לשמור על מרחק שיאפשר לך לעצור בהתחשב במרחק ובמהירות הרכב שמולך. אתה מתכנן בהתאם לכך את הנסיעה שלך.

יש "להערך לכל התפתחות ולאפשרות של בלימת פתע של הרכב שלפנים" אבל אם, באופן היפוטתי, הרכב מולך לא היה בולם, אלא נעצר באופן מיידי, מרחק התגובה הנחוץ היה קצר בהרבה. ולזה אתה לא ערוך.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

איגור, על פניו עושה רושם שאם זה מה שפותח השרשור היה רוצה שאול - היה שואל.

 

שני המצבים שונים לחלוטין (חוץ מהBOOM שבסוף :wink:).

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

 

עריכה:

עופר, למה הנהג יוצא אשם? מבחינת לשון החוק אתה אמור לשמור על מרחק שיאפשר לך לעצור בהתחשב במרחק ובמהירות הרכב שמולך. אתה מתכנן בהתאם לכך את הנסיעה שלך.

יש "להערך לכל התפתחות ולאפשרות של בלימת פתע של הרכב שלפנים" אבל אם, באופן היפוטתי, הרכב מולך לא היה בולם, אלא נעצר באופן מיידי, מרחק התגובה הנחוץ היה קצר בהרבה. ולזה אתה לא ערוך.

 

בשביל זה יש שופט שיעריך את מידת הרשלנות וייקבע את העונש בהתאם לכמה לא היית זהיר ועד כמה לא סביר (או אפילו עברייני) נהג זה שנכנסת בו.

אבל החוק לא יכול להתייחס לכל מצב ומצב, ולכן קובע קביעות עקרוניות.

 

אני מניח שרכיבה ב-30 קמ"ש בנתיב האמצעי זו לא רכיבה נכונה או זהירה, אבל זה עדיין לא מנקה את מי שנכנס ברוכב כזה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
איגור, על פניו עושה רושם שאם זה מה שפותח השרשור היה רוצה שאול - היה שואל.

 

שני המצבים שונים לחלוטין (חוץ מהBOOM שבסוף :wink:).

 

אם הוא היה מנסח את השאלה בצורה שאני ניסחתי, השרשור היה ננעל ונסגר.

 

המצב שהבחור מתאר, לא יכול להיווצר בזמן נהיגה נכונה.

 

אין שום אפשרות שתיסע מאחורי רכב , תשמור מרחק, ואז כשהוא יעבור נתיב אתה תעלה על הקטנוע שנסע לפניו ללא אפשרות להספיק לאט.

זה פשוט מצב בלתי אפשרי בנהיגה נכונה.

המצב הזה יכול להיווצר אך ורק בנהיגה פרועה, זגזוג וישיבה על התחת.

 

כי כמו שתיארת, אותה משאית שמחליפה נתיב, לא משגרת את עצמה לנתיב המקביל. מעבר נתיב לוקח זמן ובנוסף יש גם את המרווח שממשיך להיות קיים בינה לבין הקטנוע במשך אותו הזמן.

פורסם

איך זה פיזית אפשרי בכלל המצב שתיארת?

שמור מרחק והכל יהיה בסדר וככה לא ''תשב'' כי ריסקת רוכב קטנוע שנסע 30 קמ''ש :roll:

 

נ.ב

 

איגור, אופנוע יפה יש לך, ופעם הבאה שאתה עוקף CBR כחול לבן תגיד 'היי' :-P

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

פורסם

מצב של נסיעה כאשר את נוסע במרחק סביר למהירות מסויימת מאחורי מישהו כמו משאית, אבל הוא מתעסק בטלפון/רדיו/פיתה ולא בדיוק שם לב לקטנוע 30 קמש/התחיל עצירה מולו וברגע האחרון הוא רואה אותו וחותך למסלול מימין או שמאל ומשאיר לך את אותה הפתעה ויוצא מצב שאתה לא כמו המשאית, לא יכול לסטות הצידה כי עכשיו המשאית שם ואתה נכנס בקטנוע.

מצב די נדיר ולא סביר, אבל בהחלט יכול לקרות.

2017 Citroen C3 Shine

פורסם

אם ברגע שהרכב זז מיד הקטנוע היה לפניך, כנראה שלא שמרת מרחק בכלל...

אי אפשר לחזות מה יהיה העונש. תלוי בסעיף העבירה שייוחס ומידת הראיות לגבי אותו סעיף.

מאסר בפועל אפשרי אבל זה תלוי מאוד בחומר הראיות בתיק.

פורסם

הקטנוע לא היה לפניו באותו רגע אבל מפאת המהירות הנמוכה שלו לקראת עצירה, המרחק מיד הצטמצם פלאים.

אני לא מדבר מנסיון, זאת סתם סיטואציה שאני יכול לדמיין שמתרחשת.

2017 Citroen C3 Shine

×
×
  • תוכן חדש...