Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

TDI vs TSI


JerseyPilot
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4997 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נפח זה נחמד, אבל הוא לא ממש קובע את הכ"ס.

זה כמו להשוות בין 1.2TSI שמפיק 105 כ"ס לבין 1.6 שמפיק 120 כ"ס. מי מפיק יותר כוח בכ"ס? ה-1.6 אבל בפועל ה-1.2 מהיר בכל צורה. אז תהיה ספציפי כי כוח זה לא רק כ"ס/נפח/וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.6 זה לא מנוע TSI - אין לו טורבו.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OK, הבנתי שהשאלה לא ממש ממוקדת וקשה לענות עליה בגלל שיש הרבה פרמטרים.

 

עכשיו, נניח שאני קונה רכב חדש, מה הייתם ממליצים? מה החסרונות של כל אחד. אני יודע שTDI זה טורבו דיזל וTSI זה טורבו בנזין. אני יודע שלדיזל יש יותר מומנט והוא עמיד יותר והבנזין מהיר יותר וחזק יותר.

Skoda Octavia 2002 TDI Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך השווה אני אקח פולסווגן טיגואן, אחד בנזין ואחד דיזל:

 

TSI 2.0 בנזין בעל 170 כוח סוס ו-28.6 קג"מ.

 

TDI 2.0 דיזל בעל 140 כוח סוס ו-32.6 קג"מ.

 

עונה לשאלה?

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi/130 Feel

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר בוחרים רכב, יש עוד כמה היבטים מלבד הכוח, במיוחד כאשר מדובר בבחירה בין דיזל לבנזין.

 

רכבים עם מנוע TDI יותר יקרים בגלל מיסוי גבוה וגם מפסידים יותר במחירון .

אבל הם עדיין יותר חיסכוניים (למרות שהפערים כבר לא גדולים).

כיום הרוב המוחלט של רוכשי VW עם מנועי טורבו דיזל אלה נהגי מוניות או מורי נהיגה.

מנועי TSI מספיק חזקים, די חיסכוניים והרבה יותר שקטים ממנועי TDI.

לדעתי גם לפחות ההרגשה בהאצה מהמקום יותר חזקה במנועי TSI, במיוחד עם נפח 1800 סמ"ק.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני יודע שלדיזל יש יותר מומנט והוא עמיד יותר והבנזין מהיר יותר וחזק יותר.

 

שוב, למה אתה מתכוון כשאתה אומר "חזק יותר". מה זה חוזק בשבילך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, למה אתה מתכוון כשאתה אומר "חזק יותר". מה זה חוזק בשבילך?

כשתנהג תקופה ארוכה מאוד על פסאט TDI בדגם הכי מפואר ועם המנוע הכי חזקה, לאחר מכן תנהג פעם אחת במיצובישי לנסר 1500 סמ"ק, תלחץ טיפה על הגז ותרגיש את ההבדל.

ואני גם יכול להגיד לך אותו דבר הפוך בכביש 6 בעליות, הפסאט יודעת לשמור לעלות מהירויות כאשר סיבובי המנוע נמוכים מאוד.

אני מדבר כנהג פולקסווגן פסאט TDI.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי GOLF שואל את פותח השירשור, מה זה חוזק בשבילו?

האם חוזק זה כמות כוח סוס במנוע? האם חוזק זה נפח המנוע? האם חוזק זה מספר קג"מ במנוע?

חוזק זה מושג מאוד מעורפל כשזורקים אותו בצורה אקראית!

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi/130 Feel

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשתנהג תקופה ארוכה מאוד על פסאט TDI בדגם הכי מפואר ועם המנוע הכי חזקה, לאחר מכן תנהג פעם אחת במיצובישי לנסר 1500 סמ"ק, תלחץ טיפה על הגז ותרגיש את ההבדל.

ואני גם יכול להגיד לך אותו דבר הפוך בכביש 6 בעליות, הפסאט יודעת לשמור לעלות מהירויות כאשר סיבובי המנוע נמוכים מאוד.

אני מדבר כנהג פולקסווגן פסאט TDI.

 

אני נוהג על רכב עם מנוע טורבו דיזל, וההשוואה שנתת חסרת כל הגיון. מנוע טורבו מול מנוע אטמוספרי. ומה קשור שהפאסאט "מפוארת"?

הוא אמר שהבנזין "חזק יותר". מה זה "חזק יותר"? על הנייר ל-TSI יותר כ"ס, אבל יש פחות מומנט. בהאצה הבנזין יהיה מהיר יותר, ובהאצות ביניים הדיזל. אז מה זה "חזק" בשבילו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנועי דיזל יחס המומנט- כ"ס גבוה יותר יחסית לבנזין. וזה מורגש יותר בעומסים (עליות, תאוצות ביניים לצורך עקיפה, רכב עמוס) שאז לדיזל יש יתרון.

כמובן שההשוואה היא כאשר הספק הכ"ס הוא דומה.

יש כאן (לא זוכר למי) מישהו שבחתימה שלו כתוב בערך כך: כ"ס זה המהירות שאתה נכנס בקיר. מומנט זה המרחק שלקחת את הקיר איתך.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך השווה אני אקח פולסווגן טיגואן, אחד בנזין ואחד דיזל:

 

TSI 2.0 בנזין בעל 170 כוח סוס ו-28.6 קג"מ.

 

TDI 2.0 דיזל בעל 140 כוח סוס ו-32.6 קג"מ.

 

עונה לשאלה?

 

עונה על השאלה בצורה נהדרת.

 

כמו שכבר ענו פה לפני, הנפח לא קובע בלעדית את כמות הסוסים (הכוח על הנייר), או את המומנט (הכוח המועבר לגלגלים בפועל).

נפח המנוע זה רק גורם אחד מתוך הרבה גורמים אחרים שמשפיעים (סוג/מבנה המנוע, סוג התערובת של הדלק, האחיזה של הרכב ועוד מלא דברים שאין לי כוח לפרט ב12:50 בלילה)

אם אתה בן אדם שנוסע הרבה נסיעות רגועות, במהירות שיוט, צריך מנוע חסכוני, ושנותן לך יותר מומנט כבר בסל"ד נמוך - דיזל הוא הבחירה הנכונה. בנסיעות עירוניות, האיכויות של הדיזל פחות באות לידי ביטוי. והרעש, אוי הרעש :x

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...