Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5500 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

ניסיתי מספר פעמים לצלם תמונות עם חשיפה ארוכה במטרה להשוות "רכות" למים זורמים, כמו בתמונה הבאה:

 

normal_orig_20080318_IMG_4409_resized.jpg

 

הבעיה שאני נתקל בה היא שבתנאי אור יום או תאורה חזקה אחרת התמונה פשוט "נשרפת" לחלוטין ומקבלת חשיפת יתר.

ניסיתי לפצות על החשיפה הארוכה בכל מיני דרכים (הורדת ISO לערכים מינימליים, הורדת ערכי חשיפת אור למינימום,משחקים עם עומק שדה ועוד כל מיני אופציות אחרות).

 

ועדיין- התמונות נשרפות.

 

איך ניתן לצלם תמונה כמו זאת שצירפתי כאן בתנאי תאורה חזקים ?

 

רוב תודות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

מבריגים מספר פילטרים אחד על השני ND (ר"ת של NEUTRAL DENSITY) שמורידים כמות חשיפה פי כמה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

ניסיתי כמובן סגירת צמצם ככל הניתן, זה לא הספיק בצילומים של חשיפה באורך 2-3 שניות.

 

יכול להיות שהאופציה של פילטרים שיצמצמו את כמות האור באמת ייפתרו לי את הבעיה.

 

 

יש אופציות נוספות ?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

הרי המטרה ברורה, לצמצם את כניסת האור ורגישות לאור כדי להגיל את זמן החשיפה

ניסית את כל הדרכים הרגילות, ISO נמוך וצמצם סגור וזה לא עזר

אז כל מיני פילטרים מכהים אולי יעזרו אבל השאלה אם הם לא יפגעו בצבע של התמונה.

 

אופציות אחרות :

הכי טוב לבוא בשעה שמאפשרת חשיפה ארוכה, אין מה לעשות קשים חייו של צלם.

לצלם 10 תמונות על חצובה בחשיפה נכונה ואולי להצליח להגיע למשהו דומה ב HDR (למרות שלא תגיע למריחה יפה כזו של המים אולי זה שווה נסיון)

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם

תסתכל בהגדרות של המצלמה, ישנה אפשרות שכל תמונה תצולם שלושה פעמים, פעם אחת מאוזנת, פעם אחת במינוס ואחת בפלוס ליצירת HDR.

פורסם

אכן כן,

רק פילטר ND יעזור, ותצטרך כנראה להרכיב כמה ביחד.

מומלץ שיהיה בנוסף - גרדיאנט ND, לטובת הכהיות חלקיות בפריים, שמים בהירים למול אדמה כהה.

 

ועזבו אתכם מHDR,

א'- כמעט תמיד זה נראה לא טבעי, ואם כך, אני כבר אסתדר עם קובץ RAW ולייטרום.

וב' - יותר כיף להיות צלם , לא טכנאי.

supreb 2016 l&k 280 4*4

פורסם

הבעיה שאני נתקל בה היא שבתנאי אור יום או תאורה חזקה אחרת (...)

איך ניתן לצלם תמונה כמו זאת שצירפתי כאן בתנאי תאורה חזקים ?

 

קיבלת את כל התשובות הנכונות. בנוגע לשאלתך,

התהליך צריך להיות הפוך - אם אין תנאי תאורה טובים (יענו, 12 בצהריים) לא מצלמים בכלל.

רוצה צילום מעניין? תגיע למקום בשעה המתאימה. למשל, בהנחה והתמונה שצירפת

איננה מעובדת באופן מוגזם בפוטושופ, הרי שזה נראה כמו משהו שקרוב לחושך,

או וואחד פילטר ND.

 

עוד דבר: בשביל לגרום למים להיראות ככה אתה לא צריך 2-3 שניות,

חצי או רבע שנייה יכולים להספיק. שחק עם זה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הרכות של המים בתמונה לא באה רק מהחשיפה, גם מהעובדה שאין הבהקים והחזרות של אור, והגוון של המים. הגוון הכחול בתמונה מלמד שהיא אכן צולמה בשעות בין ערביים (אלא אם כן היה פוטושופ בעניין).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

רק פילטר ND יעזור, ותצטרך כנראה להרכיב כמה ביחד.

וב' - יותר כיף להיות צלם , לא טכנאי.

 

בעקרון אין צורך להרכיב כמה פילטרים ביחד.

פילטרי ה ND מגיעים בכמה רמות סינון שונות.

 

לגבי ב', אני מסכים איתך לגמרי!

 

לצורך הדוגמה:

בלי פילטר בכלל כמות האור הנכנסת היא 100%

עם פילטר ND2 (שזה הנמוך ביותר) כמות האור יורדת ל50%.

עם ND4 ל25%

עם8 ל12.5%

עם 16 ל6.25%

והבנתם את הרעיון.

למיטב ידיעתי הפילטר עם רמת הסינון הגבוהה ביותר הוא ND8192 אשר מקטין את כמות האור הנכנסת ל 0.012%!

 

זו היא הדרך היחידה להארכת זמן החשיפה מבלי לקבל תמונה שרופה.

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

כתבתי כנראה, ואני מדבר קצת קצת מנסיון.

 

אתה מפריך אותי עם "כעקרון"...אז אנא, החכם אותנו , איפה נכתב לו העקרון ומהו העקרון.

 

או שמא אענה,

אין שום עקרון, למעט מה הצלם רוצה להציג.

 

ואם בא לו לחשוף את הפריים ל5 שניות תמימות באמצע היום, כדאי לו כי יהיו לו כמה ND על העדשה.

ואם בא לו להשאר עם פילם 800 אסא , ובכ"ז לצלם חשיפות ארוכות בלי לזרוק פילם שלם לפח, ND כפול כמה - זה הפתרון.

וכמובן שיותר פרקטי לרכוש 3 פילטרי ND בסטופים של 1/2/4 , ולא 1 של 8.

supreb 2016 l&k 280 4*4

פורסם

וואו, לקחת את זה קשה:shock:

 

מצטער אם פגעתי בכבודך או בידע שלך.

 

הכוונה הייתה שאין צורך בכמה פילטרים כי כיום קיימים כאלו המסוגלים לבדם לספק את מינון האור הרצוי. גם כאשר מדובר בחשיפה של 5 שניות תמימות באמצע היום.

 

אם יש את הממון לקנות 3-4-5 פילטרים, אדרבא.

למי שאין את הממון והוא יודע שאת רוב הצילומים הוא יעשה בתנאי תאורה דומים, יש את האפשרות לקנות רק פילטר אחד.

 

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

×
×
  • תוכן חדש...