Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5057 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
רק אני זז קצת בנתיב כדי לאפשר לאופנוען לעבור בבטחה בכביש המהיר?

גם אני, בתנאי שאני מבחין בו בזמן. הבעיה היא שבד"כ אני מבחין באופנוע רק בדיעבד - אחרי שעקף אותי - בואת לא בגלל חוסר ריכוז אלא בגלל הפרש המהירויות וכיון שהוא מגיח מאחורי משהו (עיקול, רכב אחר וכו').

חוץ מזה - חלק גדול מהבעיה אינה בכביש המהיר אלא דווקא בדרכים עירוניות צפופות וצרות שאינן מאפשרות לך לסטות. כאן הבעיה אינה כל כך המהירות אלא הנראות הירודה והחוצפה של באופנוענים (במיוחד קטנוענים) לנסוע במקומות אסורים (מדרכה, עקיפה מימין, חצית קו הפרדה רצוף וזגזוג בין מכוניות).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 145
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מביט אחורה יותר מדי. מה לעשות, אני מדבר על אופנועים כבדים המגיעים במהירויות יחסותיות ועל קטנוענים המגיחים ממקומות לא צפויים כגון מאחורי עצים שעל המדרכות או סתם מאחורי הרכב שמאחורי כאשר יש להם כל הסיבות לא לעשות זאת (קו הפרדה רצוף,תנועה נגדית וכו'). ולהזכירך - עם כל הכבוד למה שנעשה מאחורי אני יותר מוטרד ממה שלפני וקצת מצדדי, אם אני אשקיע יות רמדי בחיפוש הקטנוען החצוף את המחיש ישלם הולך רגל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
רק אני זז קצת בנתיב כדי לאפשר לאופנוען לעבור בבטחה בכביש המהיר?

גם אני עושה אתזה, קח בשחבון שצריך מאוד להיזהר, כי יכול להיות שהוא יחליט לעבור מהצד השני שלך ואז תפגע בו.

 

אתה רואה אותה מרחוק, מבט למראות, תצמד לצד של הנבתיב ואל תזוז מהצז הזה עד שהוא יעבור אותך.

 

סכנה נוספת היא שתפנה מקום בצד אחד כשאופנוע אחר ירצה לעבור בצד שני, ואז תפגע בו.

 

בגדול, המעשה הנכון הוא לא לזוז, האופנען ידע מאיפה לעבור ואם לא יהיה לו הוא יאט ויבחר דרך, כל תזוזה של רכב בצורה לא טיבעית לא תתאים לחישוב דרך שהוא עשה לעצמו בראש, אופנוען טוב לא יופתע מזה, אבל זה גם לא יעזור לו.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

אומי כמובן שאתה צודק, אבל היופי באופנוע הוא שלהבדיל מרכב אפשר, עם קצת ראייה מרחבית, להבין את התוכניות שלו, לפחות כך אני חושב. הדבר היחיד שאני עושה זה אם למשל הבנתי שהוא הולך לעבור ביני לבין הרכב שמימיני, אני נצמד מעט שמאלה ע"מ ליצור לו יותר מרחב ובכך להקל על התקדמותו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

זה לא עניין של ''טוסטוסונים'' זה עניין של נהגים מפגרים, אותו נהג היה עושה את אותו דבר גם עם רכב, יש לי חבר שפנה שמאלה מהנתיב השמאלי ביותר (הפניה שמאלה הייתה עם 2 נתיבים) ומישהי מהנתיב הימני של הפניה עשתה עליו פרסה ודפקה לו את הדלת.

אז זה לא באמת קשור, נו מה צריך להיות כזה חכם בשביל לדעת שפרסה עושים מהצד הכי שמאלי של הכביש??

יהיה טוב וטוב שיהיה טוב.

פורסם
אני מביט אחורה יותר מדי.

 

זה מא שאתה חושב.

העובדות שאתה מספר על עצמך מעידות אחרת.

אל תשלה את עצמך.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
איזו ערימת שטויות. כרוכב אני לא מצפה מהנהג "לנבא", כפי שהתבטאת, את הזיגזוגים שלי. כרוכב אני מצפה שאותה זקנה, או נהג, או נהגת תמשיך להתנהל לפי חוקי התנועה ולא תעשה תנועות/סטיות נתיב פזיזות, פתאומיות וקטלניות.

 

אתה יכול להמשיך לצפות. תחשוב לשנייה מה יקרה אם אותה זקנה תשמע רעש נוראי של מנוע של אופנוע כבד עובר לידה. מה הסיכוי שהיא תיבהל ותסטה מהנתיב בגלל זה ותמרח את האופנוע?

 

מצפה, אבל לא סומך על זה.

 

כמו שצריך.

 

ואני מצפה לעוד דבר - התחשבות מינימלית ברוכב כבכל רכב אחר המשתתף בתנועה.

 

לזה אל תצפה. אף אחד לא מתחשב באף אחד אחר על הכביש למעט כמה אנשים בודדים שיצא לי לראות במו עיניי.

 

ברגע שיהיה את אלה - גם כמות התאונות תפחת וגם אופי הרכיבה ישתנה. עד אז - כולנו באותו סיר, ונהגי רכב מבצעים לא פחות עבירות תנועה מרוכבי דו"ג. כל שאר התפלספויות מי אשם יותר - דמגוגיה ריקה.

 

עד כמה שאני יודע חזרה לנתיב הימני בסיום עקיפה היא ציות לחוק. עקיפה מימין היא עבירה. נהיגה משמאל לקו הפרדה היא עבירה. נהיגה במהירויות גבוהות מהמותר היא עבירה. שילוב של עבירות אלה עם הנראות הנמוכה של דו"ג היא מתכון בטוח לתאונה. יתרה מזאת - מי שמפתיע הוא בד"כ נהג הדו"ג אשר מופיע מאחורי רכב אחר, סוטה למסלול שלי ולא נותן לי את הזדמנות לאתר אותו ולהגיב נכון.

לגבי הזקנה בת ה-80 - זכותה לנהוג, כל עוד היא בריאה, לא נופלת מזכותך, גם אם תגובותיה קצת יותר איטיות, ועליך להתחשב בה. אני עדיין רחוק מגיל 80, הראיה והתגובות שלי תקינים ולמרות זאת אני מופתע כל פעם מחדש על ידי הדו"ג. אז אל תבלבל את המוח עם התחשבות, כיון שהתחשבות תתבצע מאליה כאשר תצייתו לחוק, לא כאשר תפתיעו את נהגי הרכב היותר כבד בעבירות כאלה. ואני מדבר על עבירות שבהן אני נתקל על בסיס יום-יומי.

 

שמע, אם אתה מופתע כל פעם, אתה כנראה לא מביט מספיק במראות. אני ידוע לשימצה בעובדה שאני מביט במראות יותר מדיי גם בנהיגה על כביש ישר וארוך גם כשאני לא צריך לעבור נתיב. אני פשוט רוצה לדעת מה קורה מסביבי כל הזמן, כדי שלא אופתע. ונחש מה? אני רואה את האופנוענים. אני גם רואה אותם עוקפים אותי, חותכים אותי(עם החיתוך יש לי בעייה, לא עם העקיפה) וכולי. לא מפריע לי במיוחד כל עוד הם לא עוברים לי 2 מילימטר מאישפוז ע"י מכסה המנוע שלי, אני פשוט ממשיך ישר וזהו, מאיט קצת כדי שיעברו בבטחה (עדיף אדיוט מלפניך ושרואים אותו מאשר אדיוט מאחוריך שעשוי להפתיע אותך).

 

היום נסעתי והייתי צריך לעבור לשמאלי כדי להשתלב לכיוון אחר, הסתכלתי במראה וראיתי אופנוען על הנתיב השמאלי, רחוק ממני ובמהירות דומה לשלי, אותתי כדי לעבור נתיב, הסתכלתי עוד פעם כדי לוודא שהוא רחוק ממני, התחלתי בסטייה לכיוון הנתיב השמאלי כשפתאום הוא הגביר מהירות והחל לצפצף כמו משוגע, איך אני אמור לנבא את זה?

אתה ישראלי? אתה נוהג בכבישי ישראל? אז אתה אמור לדעת שאף אחד לא פראייר שייתן לך לעבור נתיב מלפניו. בלי קשר לאופנוע או פחית.

רק אני זז קצת בנתיב כדי לאפשר לאופנוען לעבור בבטחה בכביש המהיר?

לא. ולא רק בכביש המהיר.

אז זה לא באמת קשור, נו מה צריך להיות כזה חכם בשביל לדעת שפרסה עושים מהצד הכי שמאלי של הכביש??

 

זה לא תמיד מדוייק. צומת לב המפרץ בחיפה. יש שם 2 נתיבים שניתן לעשות מהם פרסה... ולא תאמין כמה מפרססים שם. אבל זה היוצא מהכלל ולא הכלל.

תגידו מה שתגידו, גם הרכבים וגם האופנועים עושים עבירות. אבל לפחות הרכבים מוגבלים לתחום של הכביש, ולא יכולים להגיח לך מהמדרכה במהירות מולך ולהפתיע אותך. אני לא מצדיק אף צד בעניין, כולם (מעל 99%) מפגרים טוטאלית, רכבים ואופנועים. אבל אופנוען צריך לדעת שמה שהוא עושה, ברוב המקרים, רק הוא יודע, וכל האחרים יהיו מופתעים ובעקבות זה עלולים להגיב בדיוק הפוך ממה שהוא מצפה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
זה לא תמיד מדוייק. צומת לב המפרץ בחיפה. יש שם 2 נתיבים שניתן לעשות מהם פרסה... ולא תאמין כמה מפרססים שם. אבל זה היוצא מהכלל ולא הכלל..

 

 

אולי מפרססים של שמאלה גם מהירח לכייון מאדים אבל אין שום מצב בעולם שזה חוקי.

 

בכדי שמצב כזה יהיה חוקי, הפניה מהנתיב השמאלי יותר תהיה מותרת אך ורק לפניית פרסה, זה המצב שם?

 

לאלא שזזים בכדי לתת לאופנוע לעקוף/ לחלוף בבטחה, רוכבי אופנוע אמיתיים הם אנשים שמאוד מרוכזים בנהיגה וערנים לכל שינוי בכביש, איתות של 2 איתותים קצרים לצד ימין ולרוב האופנוען יבין בדיוק מה אתה מנסה לעשות ובד"כ אפילו יודה לך בהרמת יד קצרה כשיחלוף על פניך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בצומת ההיא יש 3 נתיבים (יכול להיות שהוסיפו נתיב רביעי, לא סגור על זה. במקרה כזה שני נתיבים מחליפים את האמצעי) כאשר פרסה ניתן לעשות בכל מקרה רק מהשמאלי בלבד, כמוגדר בתקנות התעבורה.

יחד עם זאת, (לפי 3 נתיבים) הנתיבים ימני + אמצעי מיועדים לפניה שמאלה לתוך המרכז המסחרי והנתיבים אמצעי + שמאלי מיועדים לפנייה הדוקה יותר שמאלה (כמו פרסה) לכיוון בסיס הטכני\כביש 22.

 

לגבי תזוזה מתוך התחשבות באופנועים, אני לא מאותת גם כי אני יכול לאותת מינ' 3 פעמים (אפשר פעמיים אבל זה יותר מסורבל) וגם כי לא כולם יבינו (קשה לי להאמין שרוב האופנוענים הם מקצוענים). אני לרוב מצליח לאתר אותם בזמן במראה האחורית וזז לצד המתאים במתינות על מנת לאפשר להם לעבור ביתר קלות.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

הכל תלוי בהגדרה שיושבת לך בראש ל"אופנוען".

 

אם מדובר בנער משלומפר שרוכב על איזה טוסטוס חבוט, אכן הוא לא יבין.

אם מדובר ברוכב עטוי חליפת עור שרוכב על איזה יאמאזוקי GSRZRX 1800 , יבין גם יבין.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

כל שרשור כזה גורם לי כל פעם להעריך את העובדה שאני לא גר בת"א , וכמה מגעיל שם.

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם
כל שרשור כזה גורם לי כל פעם להעריך את העובדה שאני לא גר בת"א , וכמה מגעיל שם.

 

:mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah:

 

מסכים מאוד עם הדעה הזו ומחזק. בדיוק אותו גועל נפש כמו ניו-יורק. אנשים שחיים בניו יורק לא מבינים איך אנשים חיים בכל מקום אחר רק לא שם ואנשים שחיים בכל מקום אחר לא מבינים איך אחרים חיים בניו יורק.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

I rest my case your honor. No more questions.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=372642

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.


×
×
  • תוכן חדש...