Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5057 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
האופנוען אולי רואה קדימה, אבל אינו רואה מה שלידו. הוא מצפה מאותה בת 80 - שסביר מאוד שהיא נהגת מנוסה ושקולה - לנבא את הזגזוגים שלו. כנהג עם נסיון קטן של 34 שנים לא יודע לנחש מה יעשה אותו אופנוען - ואם הוא מהיר מאוד, ואני מניח שהוא נוסע לפחות 60-80 קמ"ש יותר ממני - גם לא יהיה לי זמן מספק לזהות את המצאו בקרבתי, ובודאי לא לחזות את המסלול שלו.

לכן הרוכב אולי מפוקס, אבל טיפש - יש לו סיכוי טוב למצוא את עצמו תקוע באחוריו של איזה ואן שחוזר מעקיפה ושנהגו לא היה יכול להבחין באופנוען המגיח מאחורי רכב אחר לעקיפה מימין.

 

איזו ערימת שטויות. כרוכב אני לא מצפה מהנהג "לנבא", כפי שהתבטאת, את הזיגזוגים שלי. כרוכב אני מצפה שאותה זקנה, או נהג, או נהגת תמשיך להתנהל לפי חוקי התנועה ולא תעשה תנועות/סטיות נתיב פזיזות, פתאומיות וקטלניות. מצפה, אבל לא סומך על זה. ואני מצפה לעוד דבר - התחשבות מינימלית ברוכב כבכל רכב אחר המשתתף בתנועה. ברגע שיהיה את אלה - גם כמות התאונות תפחת וגם אופי הרכיבה ישתנה. עד אז - כולנו באותו סיר, ונהגי רכב מבצעים לא פחות עבירות תנועה מרוכבי דו"ג. כל שאר התפלספויות מי אשם יותר - דמגוגיה ריקה.

  • תגובות 145
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אסי,

זה שאתה ממוקד זה סבאבה.

זה לא נותן לך זכות להגיח מלפניי וליצור מצב שאני צריך לבלום.

 

זה שסובבים נבהלים מאופנוע שחולף על פניהם מהר זה בכלל לא העיניין.

מי שנבהל שיקח כדור הרגעה ולהבא שיסתכל יותר במראות אחוריות אז רוכב מהיר לא יפתיע אותו.

 

אני מדבר על נהיגה חצופה, בלתי אחראית ומזלזלת באחרים.

כמו אותו רוכב שסיפרתי עליו אשר בחר לבצע עקיפה בצומת כאשר היה ברור לגמרי שנהגת לפניו מבצעת פניה שמאלה.

 

שאופנוע/קטנוע הגיח לפניך הוא לא רצה להפתיע אותך הוא פשוט כנראה מצא את עצמו בין נתיבים, והעדיף להתנהג לדקה או שתים כרכב עד שיתפנה מסלול נסיעה ופתח מתאים שיוכל להכנס ולהמשיך בנסיעה, ועל זה לפעמים אני רואה ביום יום חוסר התחשבות בלתי נסבלת מסוג הנהגים שמסכנים אותי וניסיון לסגור לי את פתח המילוט, שזה פשוט מגעיל...הרי אני לא עוד רכב שעומד מולך, עוד שניה ואני יפנה לך את העוד כמה מטרי התקדמות שלך, ותגיד תודה שזה ככה כי במקומות אחרים בעולם האופנועים מתנהגים כמו מכוניות. הייתי רוצה לראות את הפרצוף שלך שתראה את ההורנט שלי תופס לך את החנייה בעיר או לחילופין כל אופנוע/קטנוע אחר שצורת הנסיעה שלו היא כ של רכב.

 

סליחה, אבל הטענה שלך לא מצדקת לחלוטין. לא משנה כמה נסתכל במראות זה לא יספיק בשביל להימנע מהפתעות שהרוכבים מכינים לנו. מה גם, שאם נתעסק יותר מדי במראות, יש סבירות גבוהה שנתקע ברכב שלפנינו או נדרוס הולך רגל, לא מזיק להסתכל גם על הכביש מדי פעם :roll:. הרי זה ידוע שהולכי רגל בארצנו מתפרצים לכביש כאילו הם קמו בבוקר עם כוונה להתאבד. חלקם אפילו לא טורחים להסתכל האם יש איזה רכב בסביבה במקרה.

 

אף אחד לא מכין לך "הפתעות" יש לנו קווי נסיעה ומסלול מאוד מוגדרים, ורוכב שלא עושה זאת ולא משתמש בראיה המרחבית שלו כדי לתכנן לו קווי נסיעה מוגדרים ומשתנים בהתאמה לתנועה פשוט לא יכול להתקיים, או שתמצא אותו מתפקד אחד לאחד כמו רכב.

 

האופנוען אולי רואה קדימה, אבל אינו רואה מה שלידו. הוא מצפה מאותה בת 80 - שסביר מאוד שהיא נהגת מנוסה ושקולה - לנבא את הזגזוגים שלו. כנהג עם נסיון קטן של 34 שנים לא יודע לנחש מה יעשה אותו אופנוען - ואם הוא מהיר מאוד, ואני מניח שהוא נוסע לפחות 60-80 קמ"ש יותר ממני - גם לא יהיה לי זמן מספק לזהות את המצאו בקרבתי, ובודאי לא לחזות את המסלול שלו.

לכן הרוכב אולי מפוקס, אבל טיפש - יש לו סיכוי טוב למצוא את עצמו תקוע באחוריו של איזה ואן שחוזר מעקיפה ושנהגו לא היה יכול להבחין באופנוען המגיח מאחורי רכב אחר לעקיפה מימין.

 

נתחיל בזה שאישה זקנה בת 80 מסוכנת על הכביש הרבה יותר מרוכב ממוצא, אם ניקח בחשבון את הזמן תגובה האיטי, תוך חוסר ידיעה מהיחלצות ממצבים, ותוך כדי זה שהיא משנעת מכונה ששוקלת בממוצא טון וחצי-וזה בלי להתחייס למצב הבריאותי שלה. אישה כזאת למשל משלמת פחות ממני על ביטוח, שבשבריר שנייה יכולה לעשות טעות ולקחת משפחה שלמה.

 

ולגביך ידידי, אני יחזק את מה שאמר אבא גריזלי...אף אחד כמובן לא מתצפה ממך שתנבא לי את כיוון הנסיעה, תפקידך על הכביש הוא לנהוג ולהיות עירני, אהיה סבלני אל תעשה תנועות חדות אם תרצה לפנות נוכל לראות זאת ולפעול בהתאם.

בכל אופן עם סבלנות משני הצדדים שגם אני מיישם אותה יום יום נוכל להגיע לפלאים.

 

חבר'ה המלצה מנהג בדימוס-:lol: תזנחו את הרדיו עם כל הדיווחי תנועה ותעשו דיסק של vivaldi עם מוזיקה קלאסית ותראו איך הכל פתאום הרמוני ויפה. בלי לחץ שנייה לפה שנייה לשם No worries

Honda hornet 600

 

פורסם

מחזק את גריזלי,

עוד תופעה מוכרת בקרב נהגי הפחיות זה עקיפה שלא כחוק.

במקום לבצע עקיפה חוקית אתם נכנסים לנתיב ככה שגם אני וגם נהג הפח באותו הנתיב.

 

הפיוז הולך ונהיה קצר, מראה אחת כבר שברתי לנהג אידיוט.

פורסם

הפיוז הולך ונהיה קצר, מראה אחת כבר שברתי לנהג אידיוט.

 

גיבור גדול (וגם טיפש גדול)!

 

תמשיך עם ההתנהגות החוליגנית הזאת ומהר מאוד תמצא את הנהג שישמח להזמין לך נופש של 6 חודשים באורטופדית א'.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
איזו ערימת שטויות. כרוכב אני לא מצפה מהנהג "לנבא", כפי שהתבטאת, את הזיגזוגים שלי. כרוכב אני מצפה שאותה זקנה, או נהג, או נהגת תמשיך להתנהל לפי חוקי התנועה ולא תעשה תנועות/סטיות נתיב פזיזות, פתאומיות וקטלניות. מצפה, אבל לא סומך על זה. ואני מצפה לעוד דבר - התחשבות מינימלית ברוכב כבכל רכב אחר המשתתף בתנועה. ברגע שיהיה את אלה - גם כמות התאונות תפחת וגם אופי הרכיבה ישתנה. עד אז - כולנו באותו סיר, ונהגי רכב מבצעים לא פחות עבירות תנועה מרוכבי דו"ג. כל שאר התפלספויות מי אשם יותר - דמגוגיה ריקה.

שאופנוע/קטנוע הגיח לפניך הוא לא רצה להפתיע אותך הוא פשוט כנראה מצא את עצמו בין נתיבים, והעדיף להתנהג לדקה או שתים כרכב עד שיתפנה מסלול נסיעה ופתח מתאים שיוכל להכנס ולהמשיך בנסיעה, ועל זה לפעמים אני רואה ביום יום חוסר התחשבות בלתי נסבלת מסוג הנהגים שמסכנים אותי וניסיון לסגור לי את פתח המילוט, שזה פשוט מגעיל...הרי אני לא עוד רכב שעומד מולך, עוד שניה ואני יפנה לך את העוד כמה מטרי התקדמות שלך, ותגיד תודה שזה ככה כי במקומות אחרים בעולם האופנועים מתנהגים כמו מכוניות. הייתי רוצה לראות את הפרצוף שלך שתראה את ההורנט שלי תופס לך את החנייה בעיר או לחילופין כל אופנוע/קטנוע אחר שצורת הנסיעה שלו היא כ של רכב.

עד כמה שאני יודע חזרה לנתיב הימני בסיום עקיפה היא ציות לחוק. עקיפה מימין היא עבירה. נהיגה משמאל לקו הפרדה היא עבירה. נהיגה במהירויות גבוהות מהמותר היא עבירה. שילוב של עבירות אלה עם הנראות הנמוכה של דו"ג היא מתכון בטוח לתאונה. יתרה מזאת - מי שמפתיע הוא בד"כ נהג הדו"ג אשר מופיע מאחורי רכב אחר, סוטה למסלול שלי ולא נותן לי את הזדמנות לאתר אותו ולהגיב נכון.

לגבי הזקנה בת ה-80 - זכותה לנהוג, כל עוד היא בריאה, לא נופלת מזכותך, גם אם תגובותיה קצת יותר איטיות, ועליך להתחשב בה. אני עדיין רחוק מגיל 80, הראיה והתגובות שלי תקינים ולמרות זאת אני מופתע כל פעם מחדש על ידי הדו"ג. אז אל תבלבל את המוח עם התחשבות, כיון שהתחשבות תתבצע מאליה כאשר תצייתו לחוק, לא כאשר תפתיעו את נהגי הרכב היותר כבד בעבירות כאלה. ואני מדבר על עבירות שבהן אני נתקל על בסיס יום-יומי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כל הבדלי הדעות המצויים כאן, נובעים בדיוק מאותו מקום ממנו הנהג שעקף אותך כשאתה במסלול השמאלי על 60 הוא אדיוט ועבריין מסוכן, כי עקף מימין ואתה מבחינתו זקן מטומטם שלא יודע שהימין הוא המקום הנכון, אם בכלל, בו אתה עם האוטו המזורגג שלך צריכים להיות. בקיצור לנהגים נקודת התייחסות משלהם, לרוכבים אחרת ונוגדת כמובן. הואיל ודרישה ממישהו להבין את רעו היא אולי מופרזת, די אם נסתפק בגילוי ערנות מקסימלית מצידנו, לא נתעסק בסנדביץ', קפה או שיחה בטלפון במהלך הנהיגה ואז היכולת שלנו להתמודד עם מצבים שאינם צפויים תגדל באופן משמעותי ותחסוך מפגשים לא רצויים שלעיתים נגמרים רע.

פורסם
איזו ערימת שטויות. כרוכב אני לא מצפה מהנהג "לנבא", כפי שהתבטאת, את הזיגזוגים שלי. כרוכב אני מצפה שאותה זקנה, או נהג, או נהגת תמשיך להתנהל לפי חוקי התנועה ולא תעשה תנועות/סטיות נתיב פזיזות, פתאומיות וקטלניות. מצפה, אבל לא סומך על זה. ואני מצפה לעוד דבר - התחשבות מינימלית ברוכב כבכל רכב אחר המשתתף בתנועה. ברגע שיהיה את אלה - גם כמות התאונות תפחת וגם אופי הרכיבה ישתנה. עד אז - כולנו באותו סיר, ונהגי רכב מבצעים לא פחות עבירות תנועה מרוכבי דו"ג. כל שאר התפלספויות מי אשם יותר - דמגוגיה ריקה.

+1

 

 

ולי מחכו את התגובה על סעיף שפה לא נאותה.

מוזר קצת בשרשור עם כותרת תת-רמה שכזו אבל מילא...

פורסם

אפשר להביא הרבה דוגמאות:

 

אתמול עקף אותי ועוד שיירה של מכוניות אופנוען בכביש עם נתיב אחד, בפניה עם אפס ראות, שאם בחלקיק השניה הלא נכון היה מגיח רכב לפניו הוא היה נמרח על הרכב הזה או על הרכב שאותו הוא ניסה לעקוף.

 

היום נסעתי והייתי צריך לעבור לשמאלי כדי להשתלב לכיוון אחר, הסתכלתי במראה וראיתי אופנוען על הנתיב השמאלי, רחוק ממני ובמהירות דומה לשלי, אותתי כדי לעבור נתיב, הסתכלתי עוד פעם כדי לוודא שהוא רחוק ממני, התחלתי בסטייה לכיוון הנתיב השמאלי כשפתאום הוא הגביר מהירות והחל לצפצף כמו משוגע, איך אני אמור לנבא את זה?

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם
כל הבדלי הדעות המצויים כאן, נובעים בדיוק מאותו מקום ממנו הנהג שעקף אותך כשאתה במסלול השמאלי על 60 הוא אדיוט ועבריין מסוכן, כי עקף מימין ואתה מבחינתו זקן מטומטם שלא יודע שהימין הוא המקום הנכון, אם בכלל, בו אתה עם האוטו המזורגג שלך צריכים להיות. בקיצור לנהגים נקודת התייחסות משלהם, לרוכבים אחרת ונוגדת כמובן. הואיל ודרישה ממישהו להבין את רעו היא אולי מופרזת, די אם נסתפק בגילוי ערנות מקסימלית מצידנו, לא נתעסק בסנדביץ', קפה או שיחה בטלפון במהלך הנהיגה ואז היכולת שלנו להתמודד עם מצבים שאינם צפויים תגדל באופן משמעותי ותחסוך מפגשים לא רצויים שלעיתים נגמרים רע.

רועי, ההתיחסות שלך היא כאילו צריך לסלק כל נהג מהכביש, חוץ מאשר, כמובן, את רועי. הרי הזקן (בן ה-40) מפריע לך לנסוע 180 (או אולי רק 160) קמ"ש ולעקוף מימין את הנהג הנוסע בנתיב הימני, או לעקוף משמאל, אבל גם משמאל לקו ההפרדה הרצוף. אני חייב לומר שמבחינתי, כפאראפראזה על האמור על בעלי מקצוע מסויים, 99% מנהגי הדו"ג מוציאים שם רע לאחוז הנותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לדעתי אין טעם בויכוח היכן נמצאים הברברים, על הטוסטוס או בתוך הפחית, בשני המקרים יש מהם בשפע.

אני חושב שרוב חברי הפורום יכולים להוציא ספר שלם שמתאר סיטואציות כאלו ואחרות אשר התרחשו על הכביש. הפתרון הוא בחינוך, חינוך לכיבוד החוק, חינוך להתחשבות בזולת תוך הבנה ש"אני" לא היחיד (זה אפילו יותר חשוב מחינוך לכיבוד החוק). הרי אנשים ששמים *** על נהגים אחרים (בין אם בתוך רכב ובין אם מדובר על רוכב אופנוע\קטנוע) מתנהגים כך לא רק בכביש אלא גם בתחומים אחרים של החיים. אותם אנשים אחרי זה ידחפו בתור או סתם יעקפו אותו כי הם רק צריכים לשאול משהו\לקנות משהו קטן\כל דבר אחר. אולי יום אחד ישכילו להבין הגורמים הרלוונטיים שכאן מצוי הפתרון ויפעלו ליישם זאת בצורה יעילה ומאורגנת.

דברים ברוח זו נאמרו בטח כבר אלפי פעמים, אך אי אפשר לחזור על כך יותר מדי.

את הגרמנים ביסמרק חינך, מי יחנך אותנו?

 

המורה שלי לפיסיקה תמיד אמר :"לבנט! אין מה לעשות..." :)

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
רועי, ההתיחסות שלך היא כאילו צריך לסלק כל נהג מהכביש, חוץ מאשר, כמובן, את רועי. הרי הזקן (בן ה-40) מפריע לך לנסוע 180 (או אולי רק 160) קמ"ש ולעקוף מימין את הנהג הנוסע בנתיב הימני, או לעקוף משמאל, אבל גם משמאל לקו ההפרדה הרצוף. אני חייב לומר שמבחינתי, כפאראפראזה על האמור על בעלי מקצוע מסויים, 99% מנהגי הדו"ג מוציאים שם רע לאחוז הנותר.

 

לא הבנת את שרציתי לומר ואני כמובן נוטל על עצמי את האחריות בשל דוגמה כנראה לא מוצלחת. ננסה יותר פשוט, כל נהג, בין שהוא מאחורי הגה, בין מאחורי כידון, סבור שהוא נוהג נכון והאחרים, ודאי אלו שמפתיעים אותו, נוהגים בחוסר אחריות. הואיל ואת התחושה הזו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לשרש, כדאי שנסגל, כל אחד לעצמו, נהיגה ברמת ריכוז גבוהה ככל האפשר ועד כמה שניתן ללא עיסוקים צדדיים, כאלו שמפחיתים באופן מסיבי את יכולתנו להתמודד עם מצבים בלתי צפויים.

פורסם

רועי, הפעם הסברת עצמך יותר טוב. אין ספק שריכוז מרבי, ציות לחוק והתחשבות באחר הם יסודות חיוניים בנהיגה נכונה הבעיה היא שהם חסרים בארץ. נהגים אירופיים יצייתו לחוק, ולא מעט בשל החינוך להתחשבות בזולת, ואת ההבדל אתה מרגיש בדקה הראשונה של הנהיגה באירופה.

בכל זאת שתי הערות:

1. יש הדרדרות חמורה באיכות הנהיגה של הישראלי המצוי במהלך 10 השנים האחרונות, והרבה תופעות שליליות שהיו נדירות קודם הפכו נפוצות ביותר.

2. ביקורת עצמית היא דבר קשה, ועוד יותר במצב דינמי כמו נהיגה, שבה החלטות מתקבלות בשבריר שניה וקשה מאד לשחזר את המצב לצורך ניתוחו בדיעבד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רק אני זז קצת בנתיב כדי לאפשר לאופנוען לעבור בבטחה בכביש המהיר?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

לא. יש הרבה שעושים את זה.

כן, חלק גדול מהאופנוענים נוהגים כמו חוליגנים אבל כל עוד הם מסכנים רק את עצמם ולא תופסים נתיב עם טון וחצי מיותר של פלדה, שיבושם להם.

 

הכי חשוב שהתנועה תזרום.

 

אגב, אחת הבעות הגדולות שיש עם אופנועים היא העובדה שאין מספיק מהם.

אם היו יותר, כל מי שנוהג על "פחית" היה מתרגל אליהם.

כיום אנחנו לא רגילים לזה שיש אופנוענים אז שמים אליהם רק כשהם חותכים אותנו או מתנהגים כמו חארות.


×
×
  • תוכן חדש...