Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5059 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא הבנתי את הלוגיקה בטיעון הזה.

אם רוכב דו"ג נפגעים יותר במקרה של התנגשות אז זה מקנה להם זכות לעשות מה שבא להם על הכביש כאילו נהגי מכוניות הם משתמשי דרך סוג ב'?

אין לזה הצדקה נקודה!

אבל רוב מוחלט רוכבי דו"ג שאני רואה ממש לא מבינים את זה.

לא רק זה - אני רואה אותם כמה פעמים ביום שמית נהגים אחרים בסיטואציה של כמעט תאונה.

מנהגים שחשופים לפגיעות קשות הייתי מצפה ליותר אחריות.

 

אסי,

זה שאתה ממוקד זה סבאבה.

זה לא נותן לך זכות להגיח מלפניי וליצור מצב שאני צריך לבלום.

 

זה שסובבים נבהלים מאופנוע שחולף על פניהם מהר זה בכלל לא העיניין.

מי שנבהל שיקח כדור הרגעה ולהבא שיסתכל יותר במראות אחוריות אז רוכב מהיר לא יפתיע אותו.

 

אני מדבר על נהיגה חצופה, בלתי אחראית ומזלזלת באחרים.

כמו אותו רוכב שסיפרתי עליו אשר בחר לבצע עקיפה בצומת כאשר היה ברור לגמרי שנהגת לפניו מבצעת פניה שמאלה.

 

CROC, איזה זכות שבעולם יש לנהג מכונית פרטית להיכנס ברווח שנהג משאית 30 טון שומר בינו לבין המכונית שלפניו ולגרום לנהג המשאית לבלום? בעברי היה לי ניסיון עם משאיות, אין לך מושג כמה חוליגנים נכנסים בין המשאית לבין המכונית שלפניו וגורמים למשאית להאט או לבלום. אתה רואה? יש גם קקות במכוניות פרטיות שכנראה בעלי אגו מנופח. אני לא הייתי מסתכן שסמיטריילר עם 30 טון בערך יכנס בי מאחורה. כנראה שיש עארסים שזה לא ממש מפחיד אותם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • תגובות 145
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
נסיעה בדו"ג שונה לגמרי מנסיעה ברכב, מצחיק שאני אומר את זה אבל כן יש אנשים פה ואני נזהר לא להכליל שקשה להם פשוט להפנים את זה. תיקחו רוכב אופנוע ממוצא לנהג רכב ממוצא....הרוכב יהיה פי 10 יותר מפוקס בכל מה שקשור לכביש, לנו אין 10001 דברים להתעסק איתם, בנסיעה זה נטו אנחנו והמכונה!

אז שרוכב קטנוע חתך אתכם זה לא כי הוא נפל מהשמים זה כי לא הסתכלתם מספיק ולא הייתם מספיק מפוקסים בכביש כדי להבין שאוטוטו רוכב יגיח מימין או משמאל- מה לעשות לא מתאים לי לעמוד לפני בחורה שמתאפרת לי ברמזור וגולשת עליי בלי לשים לב, או לפני נהג ממורר בפקק שנותן גזיות בפקק כאילו אין מחר כאילו שזה יגרום לו להגיע מהר יותר.

ושרוכב אופנוע חלף במהירות על פניכם ונבהלתם זאת לא אשמתו שיש לו מנוע 4 בשורה :lol: הוא באמת לא התכוון להבהיל...

חבר'ה כולנו בני אדם, ואחרי הכל- מי שרוצה להשאר על רכב שישאר על רכב, מי שרוצה לעלות על אופנוע שיעלה על אופנוע, הרעיון כאן, זה שתעיפו עוד מבט- אם הופתעתם זאת לא אשמתנו כנראה שלא הסתכלתם מספיק אופנועים לא קופצים מהשמים...

והמשפט הזה נאמר לשני הצדדים.

 

אסי. rs2000 בציר 94' בדימוס :-)

 

סליחה, אבל הטענה שלך לא מצדקת לחלוטין. לא משנה כמה נסתכל במראות זה לא יספיק בשביל להימנע מהפתעות שהרוכבים מכינים לנו. מה גם, שאם נתעסק יותר מדי במראות, יש סבירות גבוהה שנתקע ברכב שלפנינו או נדרוס הולך רגל, לא מזיק להסתכל גם על הכביש מדי פעם :roll:. הרי זה ידוע שהולכי רגל בארצנו מתפרצים לכביש כאילו הם קמו בבוקר עם כוונה להתאבד. חלקם אפילו לא טורחים להסתכל האם יש איזה רכב בסביבה במקרה.

פורסם
CROC, איזה זכות שבעולם יש לנהג מכונית פרטית להיכנס ברווח שנהג משאית 30 טון שומר בינו לבין המכונית שלפניו ולגרום לנהג המשאית לבלום? בעברי היה לי ניסיון עם משאיות, אין לך מושג כמה חוליגנים נכנסים בין המשאית לבין המכונית שלפניו וגורמים למשאית להאט או לבלום. אתה רואה? יש גם קקות במכוניות פרטיות שכנראה בעלי אגו מנופח. אני לא הייתי מסתכן שסמיטריילר עם 30 טון בערך יכנס בי מאחורה. כנראה שיש עארסים שזה לא ממש מפחיד אותם.

 

לא אמרנו שאין.

ההבדל שנהגי פרטיות לא בוכים שכולם דופקים אותם על הכביש ושבלי סיבה מעלים להם ביטוח.

 

ועוד הבדל אחד - רוב רוכבי דו"ג שאני נתקל בכביש עושים את זה כי זה כנראה נורמה מקובלת ולדעתם בסדר לגמרי - הם הרי יותר מהירים ויותר מפוקסים.

זה עובד עד שהם נופלים על נהגת שלא מעניין אותה והיא פשוט לא לוחצת על הבלמים כדי להציל את חוצפן/מטומטם הזה.

 

אני אומר בפעם שלישית - מי שפגיע וסובל מהתנהגות רעה של אחרים צריך להוות דוגמא.

אם הוא בעצמו נוהג כמו כולרע - אז למה הוא מצה מאחרים?

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

צודק, רוכבי הדו"ג בוכים על עליית תעריפי הביטוח ונהגי המכוניות בוכים על עליית מחירי הדלק. כל אחד מסתבר בוכה על משהו.

 

דרך אגב, מדברים על ביטוח לאופנועים. אתה יודע מה עוד יותר מעציב רוכב דו גלגלי? בתאונה שנגרמת ולא באשמתו רוב הסיכויים שהוא יגמור באישפוז או טיפול בבית החולים. עכשיו, האם ידעת שישנם רוכבים ששוקלים פעמיים אם בכלל לגשת לטיפול רפואי? ברגע שאדם מצהיר שהוא נפגע בתאונת דרכים ומקבל טיפול רפואי מבית החולים שכזה, מבחינת חברת הביטוח זה נחשב כתביעה.

אז קח רוכב אופנוע אומלל שרוכב לפי כל החוקים ואיזה שמוק באוטו נכנס בו, רוכב האופנוע שמקבל טיפול בבית החולים מבחינת חברת הביטוח נחשב כאחד שהגיש תלונה. מה הבעייה כאן? או שחברת הביטוח תייקר לרוכב האופנוע את פרמיית הביטוח או שהיא תסרב לבטח אותו ואז רוכב האופנוע יצטרך לבטח את עצמו בפול בתעריף אסטרונומי. והכל בגלל איזה שמוק ברכב שלא שם לב ונכנס ברוכב הדו גלגלי. עכשיו אתה מבין מה כאן מוסיף למירמור?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

שירשור מיותר לחלוטין, ללא ספק.

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

סרברל,

זה אכן מצב עצוב.

וביטוח מקיף לאופנוע 9,000 ש"ח נשמע פסיכי.

 

אבל זה עדיין לא מצדיק התנהגות התנהגות חצופה ומזלזת של רבים מרוכבי דו"ג.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
סרברל,

זה אכן מצב עצוב.

וביטוח מקיף לאופנוע 9,000 ש"ח נשמע פסיכי.

 

אבל זה עדיין לא מצדיק התנהגות התנהגות חצופה ומזלזת של רבים מרוכבי דו"ג.

 

כרוכב דו-גלגלי גם אצלנו לא חסר רוכבים שנוהגים כאילו הכביש זה של אבא שלהם...

אבל זה לא אומר שתרבות הנהיגה בארץ של נהגי מכוניות היא טובה יותר במילים סלחניות.

 

אנחנו מדינה שלא יודעת מהו ספורט מוטורי ולא יודעת מהי רכיבה/נהיגה מקצועית.

אני עשיתי "אופנוען מאומן" אצל גידי פרדר ומאז אתה חושב הרבה יותר מקצועי והחלטתי יותר בכביש.

הגעתי לרמה שלנהגי המכוניות כיף לנהוג לידי.

 

ישראלי הוא אותו ישראלי אם הוא על דו-גלגלי או על מכונית, כמו שקצין בצה"ל הוא ישראלי כמו הנגד בצה"ל.

שניהם אוכלים פלאפל, שלניהם יש אופי משלהם שאיתו הם הולכים...

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם
כרוכב דו-גלגלי גם אצלנו לא חסר רוכבים שנוהגים כאילו הכביש זה של אבא שלהם...

אבל זה לא אומר שתרבות הנהיגה בארץ של נהגי מכוניות היא טובה יותר במילים סלחניות.

 

אנחנו מדינה שלא יודעת מהו ספורט מוטורי ולא יודעת מהי רכיבה/נהיגה מקצועית.

אני עשיתי "אופנוען מאומן" אצל גידי פרדר ומאז אתה חושב הרבה יותר מקצועי והחלטתי יותר בכביש.

הגעתי לרמה שלנהגי המכוניות כיף לנהוג לידי.

 

ישראלי הוא אותו ישראלי אם הוא על דו-גלגלי או על מכונית, כמו שקצין בצה"ל הוא ישראלי כמו הנגד בצה"ל.

שניהם אוכלים פלאפל, שלניהם יש אופי משלהם שאיתו הם הולכים...

 

תובנה מדהימה ... :-o

פורסם
והשרשורים שלך על איך להתחיל עם בנות בפורום פולגז לא היו מיותרים ?

 

פששש איזה אורח, הליצן השכונתי.

עדיין אתה נמצא בתיכון?

עוד לא התגייסת?

 

כי אתה מדבר כמו ילד בן 16.

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

אני מבין שכל אחד מהצדדים בוויכוח, גם רוכבי הדו"ג וגם נהגי המכוניות כבר ראו מצבים שבהם הצד השני היה אשם.

 

אתם לא צריכים לריב מי עושה יותר שטויות על הכביש, כי יש גם מכאן וגם מכאן.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

סמיילי, אני מסכים איתך לגבי תרבות נהיגה.

 

מבחינת התנהגות גרועה על הכביש - אני רואה הרבה יותר מצד של רוכבי ד"וג מאשר מנהגי רכב.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

אני לא יודע כמה אנשים מודעים לאפקט פסיכולוגי שכמעט בלתי אפשרי להתנתק ממינו:

תמיד נראה לנו שמה שאנו עישום הוא בסדר - כי אנו בשליטה ומבינים את קו המחשבה שמאחורי הפעולות שלנו

כל מה שחריג מסביבנו נראה לנו מטורף ולא תקין - כי אנו לא בשליטה ולא מבינים מה קורה

 

לדוגמה:

אישה מבוגרת נוהגת 80 על כביש מהיר ופתאום אופנוע עוקף אותה בטיסה תוך כדי זיגזוגים בין נתיבים ורכבים. לה זה נראה מטורף ומסוכן לשלומה.

אופנוען רואה הכל קדימה, מאוד מפוקס, חולף על פני כל רכב תוך עשירית שניה וזה מרגיש לו מאוד בטוח ולא מסוכן בכלל.

 

הבדלי טפיסה ומוקד שליטה.

 

אני מודע לזה ומשתדל לבחון את המתרחש משני צדדים של המטבע.

אבל זה אכן לא פשוט ואני מניח ש-99.99% מהאוכלוסיה לא מודעים וגם חינוך של אנשים בארץ היא לא בדיוק על הצד העדין ומתחשב בזולת.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

לדוגמה:

אישה מבוגרת נוהגת 80 על כביש מהיר ופתאום אופנוע עוקף אותה בטיסה תוך כדי זיגזוגים בין נתיבים ורכבים. לה זה נראה מטורף ומסוכן לשלומה.

אופנוען רואה הכל קדימה, מאוד מפוקס, חולף על פני כל רכב תוך עשירית שניה וזה מרגיש לו מאוד בטוח ולא מסוכן בכלל.

 

האופנוען אולי רואה קדימה, אבל אינו רואה מה שלידו. הוא מצפה מאותה בת 80 - שסביר מאוד שהיא נהגת מנוסה ושקולה - לנבא את הזגזוגים שלו. כנהג עם נסיון קטן של 34 שנים לא יודע לנחש מה יעשה אותו אופנוען - ואם הוא מהיר מאוד, ואני מניח שהוא נוסע לפחות 60-80 קמ"ש יותר ממני - גם לא יהיה לי זמן מספק לזהות את המצאו בקרבתי, ובודאי לא לחזות את המסלול שלו.

לכן הרוכב אולי מפוקס, אבל טיפש - יש לו סיכוי טוב למצוא את עצמו תקוע באחוריו של איזה ואן שחוזר מעקיפה ושנהגו לא היה יכול להבחין באופנוען המגיח מאחורי רכב אחר לעקיפה מימין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אני לא יודע כמה אנשים מודעים לאפקט פסיכולוגי שכמעט בלתי אפשרי להתנתק ממינו:

תמיד נראה לנו שמה שאנו עישום הוא בסדר - כי אנו בשליטה ומבינים את קו המחשבה שמאחורי הפעולות שלנו

כל מה שחריג מסביבנו נראה לנו מטורף ולא תקין - כי אנו לא בשליטה ולא מבינים מה קורה

 

לדוגמה:

אישה מבוגרת נוהגת 80 על כביש מהיר ופתאום אופנוע עוקף אותה בטיסה תוך כדי זיגזוגים בין נתיבים ורכבים. לה זה נראה מטורף ומסוכן לשלומה.

אופנוען רואה הכל קדימה, מאוד מפוקס, חולף על פני כל רכב תוך עשירית שניה וזה מרגיש לו מאוד בטוח ולא מסוכן בכלל.

 

הבדלי טפיסה ומוקד שליטה.

 

אני מודע לזה ומשתדל לבחון את המתרחש משני צדדים של המטבע.

אבל זה אכן לא פשוט ואני מניח ש-99.99% מהאוכלוסיה לא מודעים וגם חינוך של אנשים בארץ היא לא בדיוק על הצד העדין ומתחשב בזולת.

 

אכן, יש כאלה חושבים שזה שהוא טס במהירות זה אומר שהוא מסכן את עצמו או את הסובבים לו, אבל בפועל מדובר באופנוען מיומן שרגיל לחיות במהירויות פליליות, כלומר זמן התגובה שלו הוא הרבה יותר קצר מזמן תגובה של נהג ישראלי מצוי.

 

כמו שאומרים - "מה שרואים משם, לא רואים מכאן".

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".


×
×
  • תוכן חדש...