Jump to content

dneebrkr

  • הודעות

    9
  • כאן מאז:

הנקודות של dneebrkr

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

1

מוניטין

  1. גם אני חוטא לפעמים בהצגת נתונים שאינם מגובים במקור מהימן. נראה לי שהקביעות פה הן קצת יומרניות אבל המסר הוא ברור אני חושב שאחת הבעיות אולי זה הקלות שבמדינות מסויימות אפשר להצטייד ברכב חדש שלא לדבר על הפיתוי בהתגנדרות ברכב חדש והמבוי הסתום שנקלעים אליו כשלא מצליחים לשלם על הרכב....(או המשכנתא) ת'כלס, אם מסתכלים על תעריפי הביטוח בארץ אני לא מבין למה אנשים ממשיכים לרכוש אופנועים. טפו טפו טפו התמזל מזלי ואני יכול להרשות לעצמי בינתיים. צריכה להיות תעמולה עיקשת על שינוי השיטה שבה מאפשרים לנהגים לעלות לכביש עם רכב דו"ג כשחלק מהשיטה היא שיעורי העשרה כגון התעקשות על מראות, על מבט לרחוק, הפנית מבט. במקביל להגביר ולהחמיר עם האכיפה: החנת על מדרכה וחסמת - קנס, נכנסת לפארק -קנס, התפרעת - קנס. עם זה תבוא המודעות והזהירות ולכו תדעו אולי גם תרד כמות הפגיעות ברוכבי דו"ג ואז ירדו תעריפי הביטוח.
  2. כמה שאתה צודק. הקלות שבה אפשר לעלות על הכביש עם כלי רכב כזה היא מדהימה. סיבוב במגרש וסיבובון בחוץ ועוד על כלי שדורש מיומנות נהיגת כביש והתנהגות כביש כ"כ גבוהה זה על גבול המחדל
  3. מילים יפות. זהירות חברה' זה שם המשחק. וטיפ של אלופים שמישום מה אני נתפס אליו עוד מראשית שנות ה 90 עת עברתי שעורי נהיגה: מראות, מראות, מראות נהיגה היא לא דבר טריוויאלי אבל כשנוהגים אסור להתפתות ולעסוק בדברים אחרים. חשוב להיות מרוכזים בנהיגה עצמה והמראות, כן כן, הן הכלי להשיג מודעות לסביבה תוך כדי תנועה ומשם תבוא גם הזהירות. למטבע שני צדדים, כל נהג על כל כלי רכב להבין שברגע שיצפצף בבוטות על החוקים ועל הסובבים אותו כנראה שסופו לחטוף כאפה (למרות שלדעתי מי שנוהג ככה בדר"כ לא יקרה לו כלום ולא יבוא על עונשו, ככה זה בעולם הרבה אי-צדק....) אתה יכול להשתמש במראות, להתחשב, לשמור על השלווה שלך ושל הנהגים האחרים אבל אז יבוא נהג אוטובוס שיוצא מהתחנה תוך כדי שהוא עסוק בכרטיסים של הנוסעים שעלו ופשוט יעיף אותך. אבל אז יבוא הנהג מונית שראה נוסע ויכנס בך ובואו לא נלך רחוק מדי, נהג בן 80, עם ריכוז לא משהו וראייה ככה ככה שלא לדבר על מהירות תגובה לקויה בחסר יכול לגרום לאסונות.
  4. תודה רבה, פעם ראשונה בחיים שלי שמישהו מסכים איתי על משהו באיזשהו פורום. לפעמים אני חושב שאני לבד במערכה/ות. אבל כנראה שיש עוד כמה כמוני, שחוסר המודעות והחוצפה ממש מפריעים להם אבל הידיעה שקול הצעקה לא משפיע פשוט השאירה אותה איפשהו בשוליים. אחי, אל תעיר. זה מסוכן. אם יש אנשים שמקללים שוטרים בפנים ומשתוללים כשבכלל פונים אליהם, אם יש אנשים שמאיימים על פקחים אז אזרח מן השורה כבר בסכנת חיים בסיטואציה כזו (אלא אם אתה יוצא שייטת מטכ"ל, לוחם נינג'ה מדופלם עם תעודת שוטר). אם לידי וליד הילדים שלי רוכב קטנוע נוסע על מדרכה ואומר לגברת זקנה שהעירה לו "זוזי או שאני נוסע עליך", אז אחי, עזוב את זה. זה מכעיס, זה נורא אבל החיים שלך שוים פי אלף יותר מזה. מי שימצא את עצמו במיון/כירורגית/פתולוגית זה אתה. את העבודה הזו צריכים להשאיר לשוטרים שברגע שנמצא אותם נוציא אותם מהניידות, נלמד אותם ללכת ברגל קצת ונשחרר אותם לציד ברחובות שלנו, במדרכות ובגנים. ואז יתחילו "להעמיס" רוכבי קטנועים, נהגי אוטובוסים ואפילו אמהות שלוקחות את הילד לגן או מהגן. ושכל הכוכבים האלה ישאלו "למה?" ו"מה עשיתי?" אז יסבירו להם יפה מאוד. ומשם (מהכיס) תבוא המודעות. ושוב תודה
  5. ואתה לא מזגזג או חותך בפקקים? וכל פעם שעלית על מדרכה כדי להגיע למקום חניה עשית זאת רגלית עם מנוע מדומם וקסדה על הראש (כמו שהחוק אומר) ? אם כן, אז אין לי בסיס לדיון איתך. אבל תדע לך שאתה אחד הבודדים. כל מי שעולה על אופנוע בסופו של דבר יעבור על החוק בצורה כזו או אחרת. אי אפשר לעלות על הכלי הזה ולא לזגזג. אגב, שוטר לא יעצור אותך על זגזוג אם לא גרמת למישהו לבלום (זה לא קורה בדר"כ כי עד שנהג שם לב אליך עברת אותך ב 200 מ', שזו גם בעייה קשה מאוד) או אם זיגזגת בין טורים בתנועה. ע"פ החוק זיגזוג בין טורים סטטיים הוא עבירה על החוק. שלא תבין אותי לא נכון, מי שמקל ראש עם עצמו ומוותר לעצמו ע"ח הולכי רגל צריך לשלול לו את הרשיון. לפעמים עמוק עמוק בלב אני מאחל לרוכבים כאלה דברים לא כ"כ נעימים. אבל להפוך את הדו"ג למשהו כמעט מוגבל כמו מכונית זה איוולת לדעתי
  6. אמן! אהבתי את הקטנה על הנהגי מוניות
  7. אין חייה כזו. מעטים אלה שיעמדו בתור, מעטים ברמה שזה זניח. מתוך הלא מזגזזגים יש את שומרי החוק האדוקים ואת אלה שלא יכולים לזגזג כי הם נוסעים על איזו מפלצת. אני מהזגזגים ואשאר מזגזג. יש דרך לזגזג, אפשר לעשות את זה בביטחה בלי להוריד את הלב לתחתונים של אף אחד. יש לי חדשות בשבילך, אתה רוצה שנזגזג, אתה פשוט רוצה שנעשה זאת אחרת. גרועים פי אלף הם אלה המזגזגים כשהם בתוך רכב פרטי, בלי לאותת, בלי להסתכל במראות, בלי להחשב בשדה ראייה, בלי להסתכל טיפה יותר רחוק. הם אלה שיפגעו ברכב אחר, שיהרגו את ההולך רגל על מעבר חצייה. ושלא תחשוב, בין אלה קיימים טובי איזרחנו רק שהם גרועי נהגינו. לא משתוללים, פשוט לא מודעים
  8. האמת אתה הכי צודק בעולם. אלה שכלי הרכב שעליו הם נוהגים הוא כלי העבודה שלהם קרי, שליחים, נהגי תחבורה ציבורית ובעיקר האוטובוסים, נהגי משאיות וכיו"ב הם אלה שצריכים להיות תחת הזכוכית מגדלת הכי גדולה בעולם. בתור אלה שצריכים לשמש דוגמא ושגם נמצאים רוב היום על הכביש וסופגים את כל הטירוף הזה, הם אלה שצריכים להשאר הכי מאופקים והם הראשונים שצריכים לשלול להם את הרשיון כאשר הם מבצעים עבירה. מישהו כתב שראה שוטרים עוצרים קטנוע בנתניה. מישהו איי פעם ראה שוטרים עוצרים אוטובוס של חברת "דן", "אגד" או "קוים" ? הולכים איפה שקל, הולכים איפה שלא נדרש ראש גדול, מתאימים את המשימות לחומר האנושי ובטח גם לכסת"ח.
  9. זה אחד הדיונים החזקים בנושא. לא ראיתי הרבה פורומים שהחברים בו הקדישו כ"כ הרבה כדי להביע את דעתם בנושא ויש הרבה דעות. אני רוכב על קטנוע שנים רבות. לא התחלתי כנער בן 16 אלא בחיי הבוגרים, לא זוכר ממתי אבל הרבה זמן. אני גם נוהג דיי הרבה ברכב פרטי בעיקר בסופי שבוע. בקיצור אני חיי את שני העולמות חייב להודות שבתור רוכב דו"ג גם אני חוטא, עובר בין טורי מכוניות נוסעות או עומדות (אגב כשהן עומדות זה עבירה על החוק), עולה על מדרכה כדי להחנות לעולם לא כדי לקצר והדברים הרגילים. מה שכן אני יודע שבהתנהגות זו אני לוקח אחריות על המעשים שלי. גם אם יש ספק באשר לחוקיות אז מבחינתי אני עושה משהו שכנראה לחלק מהנהגים יפריע ו/או לא ידעו להנהג באינטראקציה איתי. לכן כל מה שאני עושה בכביש אני תמיד שם לנגד עיני את שוולת הנפש של הזולת, לעולם אני לא יעשה משהו שיעצבן נהג אחר או יעצבן אותי אם אני אהיה מאוחרי ההגה. דבר שני, מבחינתי הולכי רגל הם קודש הקודשים. בהגיעי למדרכה בין אן בכניסה לבית שלי או במקום הבילוי שלי במידה ויש הולך רגל אני פשוט עוצר. לעולם לא אכנס לפארק, גינה או שטח שבו משחקים ילדים. לעולם אעצור להולך רגל שעובר במעבר חצייה (יש איזו סברה שנהגי דו"ג לא צריכים לעצור במעבר חצייה), לעולם לא אעמוד על מעבר חצייה בצומת (אני כן אעמוד אחרי המעבר אם זה לא מסוכן). בתור אחד שנהנה משני העולמות, בתור אבא לילדים וסתם בתור אזרח שמציקים לו הדברים האלה אני עושה הכל כדי לשמור על שלווה בכביש. אני לא אנהג ואעשה משהו בו זמנית, אתרכז בנהיגה כי נהיגה זה לא דבר טבעי (אלא אם אתה שומאכר וגם על זה יש ויכוחים). מי שחושב שכאשר ינקו את הכבישים מטוסטוסים יפתרו את הבעייה טועה טעות גמורה. זה כמו הרעיון של הטארנספר. אנשים מרשים לעצם להתנהג כפי שהם מתנהגים כיוון שאין אכיפה או ששמים ז** על העוסקים באכיפה. אם על טיילת ת"א נוסעים קטנועים בין הולכי הרגל אז משהו פה מסריח; אם רוכב קטנוע אומר לגברת "זוזי או שאני עולה עליך" אז משהו פה מסריח; אם פקח לא נותן דו"ח כי מישהו מערבב אותו או מראה סימנים של אגרסיביות אז למה יש לצפות? יש פה עניין של חוסר מודעות ומצד שני אין סיבה שתהיה מודעות כי אין אכיפה. כשאין נוכחות ואכיפה שמתחילה מאזורי המגורים ורכוזי האוכלוסיה ויוצאת החוצה (כשרק בסוף מגיעים לכבישים המהירים) אז לעולם לא תהיה מודעות וכשלא תהיה מודעות אז יהיו הרבה מקרים של התנגשויות (גם לא פיזיות) בין דו"ג לרכב פרטי, בין רכב להולך רגל וכו' וכרגיל יהיו לא עלינו פגיעות בנפש. זה טוב לדבר על מקרי הקצה ועל החוויות שלכם אבל צריך לחשוב על פתרון שהוא יישים, ולנתב את השוטרים ואת הפקחים למקומות הלרוונטיים, למקור שבו הכל מתחיל לדעתי יהיו תוצאות הרבה יותר טובות וואו איזו מגילה מקווה שהגעתם עד לפה ואולי תגיבו
×
×
  • תוכן חדש...