Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוחב מושב אחורי


sr2sr
שימו לב! השרשור הזה בן 2751 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור שלכל אחד יש את ההתאמה שלו.

לי המזדה היתה דווקא מאד נחמדה. האיצה יפה, הרגישה קומפקטית (בכל זאת, מבוססת על ה 3) אבל החסרונות שלה עבורי הכריעו את הכף.

1. חוסר נוחות משווע בכל מושבי הרכב כשמדובר בנהיגה ארוכה יותר משעה.

עד כדי כך שהילדים מתחילים להתנועע על המושבים בחוסר נוחות ואני בתור נהג מרגיש את עצם הזנב לוחצת על המוח.

 

2. מושב נהג נורא ואיום - צר בירכיים, נוקשה ומשענת הראש מוטה קדימה בצורה מופרזת מה שגורם לכאבי צוואר בנסיעות ארוכות

 

3. שיכוך והחזרה גרועים שגורמים לרכב להתנענע על הבולמים בלי סוף מה שגורם לרגישים לבחילות ומטריף את השכל.

 

4. חוסר בתא מטען. עם כל נסיעה משפחתית היה צריך להרכיב גגון.

 

5. מיזוג אויר. המיזוג נחמד מאד לשורה הראשונה. מעבר לזה פשוט אין כלום.

בימים רגילים זה מספיק. בימי הקיץ החמים שלנו זה היה פשוט עינוי עבור אלו בשורה השניה והשלישית.

 

אחרי נסיעת מבחן די קצרה בגרנדיס הבנתי שמצאתי פתרון לכל מה שהפריע לי.

 

בכל אופן תתחדש ותהנה מהמזדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום

בתור אחד שעשה כבר את העבודה הזאת בעבר (רק רכבים משפחתיים) הנתונים יכולים להטעות וכן נסעתי פיזית בזמנו לסוכנויות (פורד, רנו, טויוטה, מאזדה, ויונדאי האופציות שהיו זמינות בליסינג) ובאולם התצוגה הרכבתי את המושבי בטיחות במכוניות.

בסופו של תהליך הכי סבירה היתה הפוקוס (בסוף זה מה שהוזמן דגם 09).

נתון מעניין ביליתי שבועיים יחד עם רומסטר שבבסיסה היא צרה אבל הילדים לא התלוננו וטענו שהרכב מרווח אותו כנ"ל לגבי 307.

 

כיום אני עם מולטיפלה והרכב מאוד רחב (הונדה FRV יתן מענה דומה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הנתונים המספריים לא תמיד מספרים את מלוא הסיפור.

אני יכול להעיד ממקור ראשון שביונדאי I30 CW היה אפשר להושיב מבוגר צנום ישבן בין שני כסאות האלפא אומגה במושב האחורי, וכיום במאזדה 6 (שלכאורה יותר רחבה) נשאר שם 20 ס"מ בקושי שאפילו נערת גומי לא תכנס.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. מושב נהג נורא ואיום - צר בירכיים, נוקשה ומשענת הראש מוטה קדימה בצורה מופרזת מה שגורם לכאבי צוואר בנסיעות ארוכות

לדעתי משענת ראש המוטה קדימה מופיעה לאחרונה בכל כלי הרכב החדשים, כי זה מה שנותן כנראה ציון טוב יותר במבחני הריסוק (ומכאן אולי גם עוזר בבטיחות).

3. שיכוך והחזרה גרועים שגורמים לרכב להתנענע על הבולמים בלי סוף מה שגורם לרגישים לבחילות ומטריף את השכל.

אני מניח שמה שבדקת לא הייתה ה-5 המעודכנת. למרות שמדובר במתיחת פנים, הבנתי ששני דברים מרכזיים שונו בקרבי המכונית: האחד, המנוע חלש יותר (אז ייתכן שהוא כבר לא מאיץ יפה אבל אולי ירוק יותר) והדבר השני הוא שהמיתלים שופרו (בדומה לשיפור במזדה 6). לא נסעתי בדגם הקודם, אך לגבי הדגם הנוכחי אני יכול להעיד שהמיתלים שלו הם הטובים ביותר מאלו שהכרתי בקרב כמה משפחתיות מהשנים האחרונות ובפרט במזדה 3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

כיום אני עם מולטיפלה והרכב מאוד רחב (הונדה FRV יתן מענה דומה).

שני אלו היו מהמועדפים עלי בטרם התחלתי לבדוק, אך לצערי הם כבר לא מוצעים כחדשים. מאוד מסקרן אותי לדעת מה הרוחב במושב האחורי של המולטיפלה. אשמח אם תוכל למדוד את רוחב המושב האחורי מידית לידית ולדווח. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

השרשור אמנם ישן, אבל בחרתי להגיב בכל זאת, על מנת שמי שיחפש מידע בנושא יוכל לקבל גם התייחסותי למספר נקודות.

 

בדיקת רוחב המושב האחורי בין ידיות הדלתות האחוריות נותן אינדיקציה מאד ראשונית לגבי האפשרות להכניס שלושה כיסאות ו/או בוסטרים ו/או מבוגרים או ילדים ללא כסאות או בוסטרים או שילוב של הנ״ל בספסל האחורי.

 

ראשית דבר עאם מדובר בכיסאות ו/או בוסטרים המתחברים באמצעות עוגני איזופיקס, הרי שבכל הרכבים המשפחתיים וגם בחלק מהמיניואנים, יש רק 2 חיבורי איזופיקס ובמושב האמצעי אין. לכן רכבים אלו פסולים למי שרוצה להתקין 3 כסאות איזופיקס (אני ממליץ רק על איזופיקס, כמובן יותר בטיחותי וגם התקנת הכסאות והוצאתן פשוטה מאד, משחק ילדים לעומת שימוש בחגורת הבטיחות).

 

כמו כן מיקום חיבורי האיזופיקס, מלבד מיניואנים בהם יש כאמור חיבור איזופיקס גם במושב האמצעי, נמצא יחסית במרכז הרכב, לצורכי בטיחות ככל הנראה. מיקום זה מאפשר לכל היותר הדחקות בקושי של מבוגר בכסא האמצעי ואולי לנער לנסיעות קצרות ולא מאפשר התקנת כסא או בוסטר נוסף אפילו באמצעות חגורת הבטיחות.

 

כמו כן גם בקטגוריית המיניואנים אותם אני בדקתי וגם בחלק מהמיניואנים בעלי 3 מושבים נפרדים במושב האמצעי יש שינויים ולא כולם מתאימים למשימה הנ״ל באופן שווה. אתן מספר דוגמאות:

 

ברנו סניק הדגם הנוכחי- שמביאים אותה חזור ושנה כדוגמה למיניואן בו הספסל האחורי מרווח ומחולק ל- 3 מושבים נפרדים, בעלי עוגני איזופיקס בכל אחד מהמושבים, המושב האמצעי צר יותר מהמושבים הצידיים ויותר גרוע מכך הוא שבמושב האמצעי התפסנים של חגורת הבטיחות יוצאים מתוך חורים במושב עצמו ולא ממוקמים בצידי המושב. כך נוצר מצב שהתפסנים עצמם גוזלים רוחב יקר מהמושב והם פשוט ממוקמים קרוב מדי אחד לשני. סידור זה לא מאפשר חד משמעית למבוגר לשבת במושב האמצעי ואני בספק אפילו אם נער יוכל לשבת שם. כלומר מדובר אפילו במצב גרוע יותר מכל רכב משפחתי רגיל. כמו כן גם לגבי חיבור כסא או בוסטר באמצעות חגורת הבטיחות אני בספק אם ניתן לבצע זאת, אולי רק באמצעות חיבורי איזופיקס.

 

בסיטרואן c4 פיקאסו- יש גם 3 מושבים נפרדים בעלי עוגני איזופיקס בכל מושב, אולם המושבים הצידיים ממוקמים קרוב מדיי לדלתות הצד ופשוט אין מרחב כתפיים ומרפקים למבוגרים. ניתן להתקין כסאות ו/ או בוסטרים אולם לדעתי יש חשש ממשי לבטיחות בתאונות צד עקב המיקום הנ״ל. בפיזו 5008 דרך אגב אין את הבעיה הזאת.

 

במאזדה 5 תוצאת מידת הרוחב יצאה גדולה במיוחד פשוט בגלל שיש לה דלתות הזזה ללא משענות יד בכלל! אשר היו מפריעות לתנועת ההזזה של הדלתות. הדלתות שטוחות וללא בליטות כלל. כמובן שיש לכך חסרון גדול למי שיושב במושבים אלו ללא כסאות ו/או בוסטרים שכן אין לו היכן להניח את היד. לגבי האפשרות להכניס 3 כסאות ו/או בוסטרים או אפילו הושבת ילד שלא לדבר על מבוגר במושב או יותר נכון דרגש האמצעי, דובר רבות ופשוט לא ניתן לעשות זאת. מדובר בסידור שהוא יותר גרוע מבכל רכב משפחתי רגיל אפילו. המידות החיצוניות של המאזדה 5 הן הצרות בקטגורייה ואפילו צרות מכל רכב משפחתי, 1.75 בסה״כ. אם הייתה מבוצעת מדידה בין דלת לדלת אבל מעל גובה משענת היד, אני מעריך שהמאזדה 5 הייתה הצרה ביותר, לפחות מבין המיניואנים.

 

הפתרון של הושבת קבע של ילד אחד או יותר בספסל האחורי ביותר לא רצוי לדעתי, לא במאזדה 5 ולא בכל מיניואן אחר, וזאת מטעמי בטיחות, המרחק לדופן החלק האחורי של הרכב מזערי ואין שום אמצעי שיגן בתאונה של רכב מאחור, מלבד דלת תא מטען חלשה, אפילו ללא קורות חיזוק פנימיים כפי שנהוג בדלתות הצד. פשוט סכנת נפשות.

 

והערה כללית לגבי בטיחות, בכל רכב בו יורכבו 3 כסאות/ בוסטרים או ישבו שלושה אנשים ללא כסאות/ בוסטרים המשמעות היא סכנה בטיחותית גדולה יותר בתאונות צד ליושבים בצדדים, לאור הקירבה שלהם לדלתות הצד. זאת בצירוף הסתייגותי הקודמת מהושבה בספסל האחורי ביותר. אם אין ברירה אז אין ברירה, אם יש מצב להימנע מכך ולפצל הנוסעים לשני רכבים, הרי שמבחינה בטיחותית זה מומלץ יותר כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני איתך בקשר לעדיפות של איזופיקס. אבל מה הרלוונטיות לבוסטרים? לא בדקתי מה קרה בתחום לאחרונה, אך עד לפני שנתיים, בוסטרים היו מבוססי חגורת בטיחות (כלומר תפקידם לתת לגוף הילד נפח שיתאים לחגורת הבטיחות).

בעניין הרוחב במזדה 5 (שנמצאת בשימוש אצלי), הוא אכן נובע מדלתות הצד. אני רואה בכך יתרון בחופש להחליט שבמקרה הדוחק ניתן להכניס שלושה כיסאות בשורה זו גם אם החגירה לא אופטימלית, אף שבאופן שוטף אני משתמש במושב בשורה השלישית.

בעניין הבטיחות בהתנגשות אני נוטה להסכים שריבוי ילדים זה פחות בטיחותי. בגישה ריאלית יותר, המרחק במזדה 5 בין הפגוש האחורי למושב בשורה השלישית הוא כ-30 עד 40 ס"מ שזה יותר מהמרחק בצדדים כידוע. כעת נותר רק לעקוב אחר סטטיסטיקות ההתנגשות (תאונות חזית - אחור, תאונות צד וכו') ולשקלל את ההבדלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני איתך בקשר לעדיפות של איזופיקס. אבל מה הרלוונטיות לבוסטרים? לא בדקתי מה קרה בתחום לאחרונה, אך עד לפני שנתיים, בוסטרים היו מבוססי חגורת בטיחות (כלומר תפקידם לתת לגוף הילד נפח שיתאים לחגורת הבטיחות).

בעניין הרוחב במזדה 5 (שנמצאת בשימוש אצלי), הוא אכן נובע מדלתות הצד. אני רואה בכך יתרון בחופש להחליט שבמקרה הדוחק ניתן להכניס שלושה כיסאות בשורה זו גם אם החגירה לא אופטימלית, אף שבאופן שוטף אני משתמש במושב בשורה השלישית.

בעניין הבטיחות בהתנגשות אני נוטה להסכים שריבוי ילדים זה פחות בטיחותי. בגישה ריאלית יותר, המרחק במזדה 5 בין הפגוש האחורי למושב בשורה השלישית הוא כ-30 עד 40 ס"מ שזה יותר מהמרחק בצדדים כידוע. כעת נותר רק לעקוב אחר סטטיסטיקות ההתנגשות (תאונות חזית - אחור, תאונות צד וכו') ולשקלל את ההבדלים.

 

כמו בכסאות בטיחות גם בבוסטרים, יש כאלו המתחברים לרכב באמצעות חגורות בטיחות בלבד ויש כאלו בעלי חיבורי איזופיקס עם אופציה לחיבור של חגורות בטיחות (יש לי באופן אישי בוסטר עם חיבור איזופיקס).

 

יש גם שני סוגי בוסטרים עיקריים, הראשון שהוא בסה"כ דרגש ללא משענת גב ונועד רק לצורך הגבהת הילד על מנת שחגורת הבטיחות של הרכב תעבור בגובה המתאים לגופו של הילד והשני בעל משענת גב ותמיכות צד ודומה למעשה לכסאות תינוק, אבל מיועד למשקל ילד גדול יותר, עד 36 ק"ג, במקום 18 ק"ג בכסאות תינוק.

 

בבוסטרים בעלי משענת הגב, יש חלוקה לשני תתי בוסטרים נוספים, הראשון הוא בוסטרים בהם אין חגורות בטיחות בבוסטר עצמו ומעגנים את הילד באמצעות חגורת הבטיחות של הרכב והשני הוא בוסטר בו יש חגורות בטיחות בבוסטר עצמו כמו בכסא תינוק.

 

כמובן שהבוסטר הבטיחותי ביותר, הוא בוסטר בעל גב אחורי ותמיכת צד, בעל חיבור עוגני איזופיקס, ובעל חגורות בטיחות בבוסטר עצמו (זה הבוסטר שיש לי).

 

לגבי נושא המרחק הגדול יותר בין החלק האחורי של הרכב לבין המושבים בספסל האחורי ביותר לבין המרחק הקטן יותר שבין דלת הרכב לבין המושב הצדי, יש להכניס כפי שציינתי את הפרמטר של מוטות החיזוק הפנימיים שקיימים בדלתות הצד, שמוסיפים הגנה לעומת דלת תא המטען שחסרה את המוטות הללו. כמו כן במבחני בטיחות בודקים פגיעות צד, מה שגורם ליצרני הרכב להשקיע בנושא זה ואילו בדיקות של תאונות מאחור לא נבדקות כלל ולכן ניתן להגיד בוודאות שנושא זה נזנח לחלוטין על ידי יצרני הרכב מטעמים כספיים והבטיחות צפיוה להיות גרועה ביותר בפגיעות מאחור.

 

דרך אגב מבחינה סטטיסטית אני די בטוח שתאונת אחורה קדימה, שנובעת למעשה מאי שמירת מרחק, היא התאונה הנפוצה ביותר בכלל ובוודאי שיותר מתאונות צד. מצד שני ייתכן שבממוצע עוצמת תאונה אחרוה קדימה נמוכה יותר מעוצמת תאונת צד, שכן לפחות בחלק מהמקרים הנהג הפוגע מאחור אולי מספיק לבלום קצת את הרכב, מה שבתאונת צד, שקורית מן הסתם בצמתים כאשר הנהג לא מבחין כלל ברכב הבא מהצד, נראה לי שלא קורה בכל והנג לא בולם כלל. אבל אלו כבר ספקולציות מורכבות מדיי.

 

אציין הערה אחרת בנושא בטיחות, והיא שלדעתי למשפחה בה יש רק שני ילדים או שנוהגת להסיע רק שני ילדים בספסל האמצעי, כדאי אולי להימנע מרכישת מיניואנים בעלי שלושה מושבים נפרדים בספסל המרכזי מבחינת בטיחות בתאונות צד, זאת משום שהם כאמור ממוקמים יחסית קרוב לדלתות הצד ולמרות המרווח והגמישות הרבים שהם מעניקים. בכל רכב אחר בעל ספסל רגיל ללא חלוקה למושבים נפרדים, חיבור כסאות ו/או בוסטרים ובייחוד באמצעות חיבורי איזופיקס או ישיבה ללא הנ"ל תהיה יותר במרכז הרכב ולכן בטיחותית יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון אמנון, אפשר לדעת על איזה בוסטר אתה מדבר? מה שאתה מתאר נשמע כמו כיסא פעוט.



כל הבוסטרים עם גב שאני מכיר (אני קונה על פי מבחני ריסוק של מגזינים אירופאים) משתמשים בחגורה של הרכב.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון אמנון, אפשר לדעת על איזה בוסטר אתה מדבר? מה שאתה מתאר נשמע כמו כיסא פעוט.

 

 

 

 

 

כל הבוסטרים עם גב שאני מכיר (אני קונה על פי מבחני ריסוק של מגזינים אירופאים) משתמשים בחגורה של הרכב.

 

 

מדובר בבוסטר של "פישר פרייס". נרכש בטויס אר אס לפני כחודשיים וגם המחיר פשוט מציאה, 450 ש"ח בלבד.

 

ראה קישור: http://www.toysrus.co.il/pl_product~357669~33~87.htm

 

משום מה בתמונה לא רואים את חגורות הבטיחות המובנות בבוסטר, אולם אצלי הן קיימות. אני יכול להבין מכך שיש שני דגמים של בוסטר זה, אחד עם חגורות בטיחות מובנות ושני ללא ובתמונה מצולם הדגם ללא חגורות הבטיחות המובנות.

 

אין לי מושג לגבי תוצאות מבחני ריסוק שנערכו לבוסטר זה, אם נערכו בכלל, אולם מפרט המבנה הבסיסי שלו הוא כאמור המפרט הטוב ביותר לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

רשימה מצויינת !

רוצה להוסיף : שברולט אורלנדו : 130 ס"מ

 

רציתי לציין במזדה 5 (ובכל היתר) אני מודד את רוחב המושב או רוחב בין ידיות , הקצר מבין השניים. כמו שאמרו פה: בדלתות הזזה יש רווח די גדול עד לידית. המרווח בין ידיות במזדה הוא כ 140+ והמושב של המזדה 5 הוא רק 126 ס"מ . מה שמסביר למה היא המיני-ואן הצרה ביותר בקטגוריה שלה. כי אם רוחב המושב/ריפוד צר, חצי תחת עלול לשבת על אויר... לא נעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד דבר חשוב:

ברכבים הצרים שמצאת לפעמים אפשר לדחוס שלושה כסאות תינוק / בוסטרים אבל אז יש קושי גדול לנעול את מנגנון החגורה בגלל הצפיפות.

 

לשם כך מצאתי פתרון מצויין : מאריך חגורה של 25 ס"מ. ניתן לקנות אותו באתרי מכירות מובילים (עדיף מארה"ב - כי פה יש עניין של תקנים ובטיחות) . ברגע שיש מאריך, קל כבר יותר לנעול/לנתק חגורה.

בקנייה שימו לב: יש מספר מחברים מצומצם . לפי דגם המכונית שלכם. צריך למדוד את לשונית הברזל בחגורה כיום כדי לקנות מאריך מתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קישור לקניית מוצר כזה היה יכול לעזור.

גם מחיר

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2751 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...