Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוחב מושב אחורי


sr2sr
שימו לב! השרשור הזה בן 2751 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמנון, להבנתי אתה לא מדייק לגמרי במספר נקודות. נתחיל בכך שאין שום בעיה להושיב ילד במושב האחורי הקיצון ברכב בעל שלושה שורות מושבים ויותר. בעקרון השאיפה היא תמיד להושיב את הילד בשאיפה במרכז הרכב (המושב האמצעי, בשורת המושבים האמצעית או האחורית), אך גם המושב האחורי הקיצון נחשב לבטיחותי יחסית. חלקו האחורי של הרכב, כל רכב, מוגן על ידי אזור קריסה. אמנם אזור זה קטן יותר מאזור הקריסה הקדמי, אך מכל מקום גדול מאזור הקריסה הצדדי וחשוף בדרך כלל רק לפגיעות במהירות נמוכה.

 

גם המושבים הצדדים אינם מסוכנים במיוחד, ללא קשר למבנה ספסל המושבים. בדלתות הרכב קיימים חיזוקים וכן אזורי קריסה המרככים את הפגיעה ומנתבים אותה לקורות התקרה ומשם לרצפה ולתקרה. בנוסף, בכל הרכבים החדישים ישנן כריות צדיות, שמגנות גם על ילד במושב בטיחות (להבדיל מכרית קדמית), ובכלל יכולתם של רכבים לעמוד בפגיעה מן הצד כיום היא די טובה.

 

בנוסף, אציין כי חלוקת הספסל למושבים נפרדים מקובלת היום בכל כלי הרכב (לא רק מיניואנים) ודווקא בשל הבטיחות ולא אף על פיה, זאת מפני שכאשר הספסל היה אחוד נמצא כי הדבר גרם להחלקת היושבים אחד על השני או לעבר הדלת. חלוקת המושב לכסאות נפרדים עם תמיכה צדית פתרה בעיה זו חלקית. כמו כן, יצירת מרווח ברוב המכוניות בין צד המושב לבין הדלת, ועיצב הדלת בצורה חלקה ומרופדת, הוסיפה עוד לבטיחות, כפי שכבר צוין כאן.

 

לגבי חיבורי איזופיקס: במידה וניתן להתקין את המושב גם על ידי חגורות הבטיחות (ובמרבית המושבים ניתן לעשות את שני הדברים), חיבור נכון ישיג תוצאה זהה לחלוטין לריתום עם האיזופיקס, ולכן במידה ומיומנים בכך לא צריכה להיות מניעה משימוש במושב האמצעי. הבעיה היחידה היא שהרכבת המושב עם חגורות הבטיחות כרוכה לעתים במורכבות כלשהי ואף בהפעלת כוח פיזי "מתון." עם זאת, ברוב הרכבים כיום קיימים אמצעי עזר לטובת הרכבת מושבי בטיחות גם בעזרת החגורות כגון כוונון אורך ידני על ידי משיכת החגורה החוצה.

 

לגבי מושבים מגביהים: מושב מגביה בעל משענת גב הוא פתרון בטיחותי מצוין. "בוסטר" בעל חגורות בטיחות משל עצמו נועד בעיקר לילדים אשר מבחינת גודלם ומשקלם הינם גבוליים לשימוש במושב מגביה, ולכן קודם שמים אותם במושב עם חגורות משל עצמו, המהווה למעשה מושב בטיחות ולא מושב מגביה מבחינת רבות. עבור ילד גדול, שימוש בכסא מגביה עם גב יהיה יעיל באותה מידה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פיג'ו פרטנר 147

סיטרואן ברלינגו 150

רנו קנגו 150

בהתחלה חשבתי שלא תטרח אפילו לרשום, אבל בסוף התבררה האמת- רבותיי, אלה הן המכוניות המשפחתיות האמיתיות.

תא מטען גדול עם פתח טעינה נוח, שתי דלתות צד אחוריות ושפע של מרחב. אני יודע שאם וכאשר יהיו לי 3 ילדים, זה הרכב שאקנה. רק צריך לשכנע את אשתי שתתרגל לידני :oops:

אני יכול להעיד ממקור ראשון שביונדאי I30 CW היה אפשר להושיב מבוגר צנום ישבן בין שני כסאות האלפא אומגה במושב האחורי

מחזק, ממקור ראשון (המבוגר הצנום, 170 ס"מ על 65 קילו, היה אני)

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

 

אבל מי מבטיח שהוא עומד בתקן כלשהו?

לא מצאתי שם כלום

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אחלה תרד

היום עשיתי סיבוב במגרש עם סרט מדידה

ומסתבר שהגולף פלוס צרה להדהים

מדדנו רוחב מושב ולא ידית לידית ויצא 117 ס"מ

130ס"מ בסניק ,אוקטביה וקורולה

125 ס"מ בגטה I30 CW

:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
כל הכבוד על ההשקעה!

 

יש לי רק הסתייגות אחת - הנתון הזה לא תמיד נותן תשובה לגבי סידור המושבים ואפשרות להתקנת כיסאות בטיחות בגלל שני דברים:

1. חלוקת המושב האחורי וצורתו.

2. המיקום של המנעולים לחגורות הבטיחות.

 

לדוגמא, ברנו קנגו (לפי המדידה שלך 150 ס"מ) אין אפשרות להתקין כיסא בטיחות גדול באמצע המושב האחורי, כי המרווח בין שני המנעולים לחגורות בטיחות צר מדי. אבל בסניק ( 136 ס"מ ) זה אפשרי. כמו כן, הספסל האחורי בסניק מחולק ל 3 מושבים בצורה יעילה יותר.

 

בקיצור, אפשר להתחיל בבחירת הרכב המתאים מהנתונים שפרסמת, אבל בכל זאת צריך לבדוק את הרכב, לפחות באולם התצוגה.

 

+1

 

שאלה-האם המרווח הפנימי משתנה בין שנתונים?

" ! The fender bender bent more than just your fender "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תרד

היום עשיתי סיבוב במגרש עם סרט מדידה

ומסתבר שהגולף פלוס צרה להדהים

מדדנו רוחב מושב ולא ידית לידית ויצא 117 ס"מ

130ס"מ בסניק ,אוקטביה וקורולה

125 ס"מ בגטה I30 CW

 

ביונדאי CW וגם ברגיל המרווח מאחור הינו 130 ס"מ

" ! The fender bender bent more than just your fender "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

סחתיין על ההשקעה, מרשים ביותר.

אני נמצא היום (תחילת 2016) באותה דילמה, ואכן מסתבר שכל נתוני היצרנים זה קשקוש לא רלוונטי, ותכלס מעט מאוד רכבים מסוגלים להכניס לתוכם שלושה כסאות בטיחות מסודרים, עם גב, ועיגוני איזופיקס.

בטויוטה ורסו, נניח, יש שלושה מושבים נפרדים בשורה השנייה, והם טיפה צפופים. א ב ל , אם לוקחים את המושב האמצעי טיפה אחורה, פתאום כל העסק נהיה סופר מרווח. זה עניין של קונפיגורציה, ואם בורסו זה עובד אין סיבה שלא יעבוד בכל רכב עם שלושה כסאות נפרדים (בקארנס לדוגמא המושבים לא נפרדים, זה 2+1, והם רק מתקפלים, לא זזים קדימה אחורה כמו בצרפתיות או בורסו).

 

ברור שבטיחות היא שיקול, אבל בסופו של יום צריך להיות גם נוח לנסיעה ונוח לתפעול של הילדים. מה דעתכם?

Veni, Vidi, Visa

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין על ההשקעה, מרשים ביותר.

אני נמצא היום (תחילת 2016) באותה דילמה, ואכן מסתבר שכל נתוני היצרנים זה קשקוש לא רלוונטי, ותכלס מעט מאוד רכבים מסוגלים להכניס לתוכם שלושה כסאות בטיחות מסודרים, עם גב, ועיגוני איזופיקס.

בטויוטה ורסו, נניח, יש שלושה מושבים נפרדים בשורה השנייה, והם טיפה צפופים. א ב ל , אם לוקחים את המושב האמצעי טיפה אחורה, פתאום כל העסק נהיה סופר מרווח. זה עניין של קונפיגורציה, ואם בורסו זה עובד אין סיבה שלא יעבוד בכל רכב עם שלושה כסאות נפרדים (בקארנס לדוגמא המושבים לא נפרדים, זה 2+1, והם רק מתקפלים, לא זזים קדימה אחורה כמו בצרפתיות או בורסו).

 

ברור שבטיחות היא שיקול, אבל בסופו של יום צריך להיות גם נוח לנסיעה ונוח לתפעול של הילדים. מה דעתכם?

 

בסופו של יום -

יש מבחר לא קטן של כיסאות ובוסטרים עם רחבים שונים (למרות שלא מזיק מרווח גדול ככל האפשר)

שווה להתאים את הכיסא לדרישות האוטו מלהיפך

 

בהצלחה!

" ! The fender bender bent more than just your fender "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה טופיק!

"הבעיה" בחיבור מושב לאיזופיקס שאתה מפסיד כמה סנטימטרים מהקצה, שאפשר להרוויח אותם בחיבור עם חגורה.

 

רוב המושבי בטיחות הבטיחותיים באמת (4-5 כוכבים) הם יחסית די מאסיביים.

 

מישהו נתקל במושב\בוסטר עם רצועות (חגורות) שהוא בטיחותי ויכול להידחק באמצע בין 2 מושבים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
השרשור עתיק ולא כולל הרבה משפחתיות שהתרחבו משמעותית, אך נייס טו הב לדגמים ישנים. מושב צר במיוחד הוא קוסקו סנרה.

 

כתבה מידיעות מתחילת יוני 2016, מדדו את רוחב הכסא האחורי. ממדידות שעשיתי המספרים קרובים עד זהים , כלומר ניתן לסמוך.

 

09a3a9a254d9382da855a3bd585e382a.png

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו, לדעתי רוחב המושב בס"מ הוא לא הנתון העיקרי בטח לא עבור מי שמתכנן שלושה מושבי בטיחות.

השירשור הזה דחף אותי עכשיו לבדוק.

אנחנו החלפנו עכשיו לפורד s-max בגלל התרחבות המשפחה, הילד השלישי בדרך והגדולה עוד בכיסא תינוק.

עד היום היתה לנו מיצובישי גאלאנט 2001 רכב נהדר שמשרת אותנו מצויין וכניראה שיעבור אלה במשפחה, הוא פשוט כבר צפוף.

אז ככה:

 

רוחב המושב בגאלאנט הוא 139 ס"מ מקצה לקצה.

הרוחב בין שני חגורות הבטיחות הקיצוניות הוא 110 ס"מ.

 

לעומת זאת בפורד רוחב המושב הוא 138 ס"מ.

אבל הרוחב בין שני החגורות הקיצוניות הוא 133.

 

אם עכשיו נתקין את שני המושבים שנמצאים בגאלאנט בפורד נקבל במושב האמצעי עוד 23 ס"מ.

 

מה שבגאלאט כמעט ולא היה נין לשבת בין שני הכסאות תינוק.

 

המדידות הם נטו של המושב ללא משענות ידיים וכו'.

 

נכתב מהסלולרי אז סליחה

עריכה אחרונה על ידי פלג_
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשור שיחייה לנצח (:- רוחב המושב חשוב אך מיקום החגורות והאיזופיקס חשוב לא פחות בשילוב עם מבנה המושב. אני דוקא הצלחתי להכניס מושב בטיחות + 2 בוסטר גב בספורטאז' החדש, דוקא כי המושב נמשך ממש כמעט עד הדלת, ולכן הבוסטרים הולכים קצת לכיוון הדלתות + יש בליטה של חגורת הבטיחות מחוץ למושב שכך קל לנעול. ומושב הבטיחות יושב באמצע בכיף, כאשר אפשר להשתמש באיזופיקסים מהצדדים, או בחגורת בטיחות לפי הסוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדידה בלאנסר(ואילו בנוספות) אינה רלוונטית כיוון שקשתות בית הגלגל גונבות מהמושב האחורי דיי הרבה אבל לא ממשענת הגב ,

אפשר לשבת לצד בית הגלגל ולהרגיש מרווח בכתפיים , אבל אי אפשר לצורך בוסטרים/מושבים לילדים רוחב המושב האפשרי הוא הרבה יותר מצומצם .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2751 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...