Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינוי תרבותי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חשבתי שאנחנו חבריי הפורום שאוהבים רכבים ומוטוריקה , כותבים פה די הרבה בנושא הנהג הישראלי וחוסר התרבות שלו.

 

מה דעתכם שכולנו ביחד ננסה לעשות שינוי כל שהוא ?

 

יש רעיונות ?

פורסם

לא מאמין שיצליח גם אם כל אחד יגיד שהוא תומך/הראשון שיתחיל/יציע הצעות,

צר לי אך זו האמת- את התרבות של הישראלים אף אחד לא יוכל לשנות ויש כל כך הרבה דברים מעצבנים שקורים בכביש מבין רבים שקורים בכל יום.

פורסם

יש!

 

היום כתבתי תגובה לא ממש קצרה בשרשור על בריונות הנהגים שמהבהבים עם אורות גבוהים למי שמעז להשתמש במסלול השמאלי לעקיפה ולא במהירות שלהם (שהיא כפולה ממה שמתיר החוק). לצערי כתבתי מהמחשב של העבודה והתגובה לא נקלטה בשרת (ונמחקה גם במחשב).

 

קיצור ישנה הרעה החולה של ה"אנגלים", אנשים שתקועים דקות ארוכות על המסלול השמאלי במהירות שאין דבר בינה לבין עקיפה (בד"כ 10 קמ"ש מפחות מהמותר). אנחנו אוהבים לתייג אנשים אלו 'זקנים' 'בחורות' 'מתנחלים' והאמת היא שהאוחזים בשמאלי באים מכל המינים. נסיונות עדינים לרמוז להם (איתות, לא הבהוב באורות מסנוורים בשום אופן) מעלים חרס.

צריך לפתח תרבות נהיגה באמצעות הסברה (בדיוק כפי שהצליחו בזמנו עם האיסור לקטוף פרחים מוגנים).

 

אני מציע:

- להפיץ דבקיות (סטיקרים) בסגנון 'המסלול הימני זה הכי אחי', 'סבבה לי בימין הכביש', 'סיימת עקיפה? חזור לימין!' . מי מרים את הכפפה?

 

- מי מקושר לצמרת "אור ירוק"? מציע שיפמפמו ברדיו על נהיגה בימין הכביש (בנוסף ל "מהירות הורגת", "אלכוהול מהנדס")

 

בנוסף רשמתי שם:

- על המשטרה לאכוף ביד קשה את תופעת הנאחזים בקרנות השמאל

- מע"צ צריכה לדאוג לחיזוק הנתיב הימני שסובל הכי הרבה מבלאי הנגרם ממשאיות כבדות

פורסם

אפשר לדבר ולדבר ולא נראה לי שאפשר לעשות.

חלק משמעותי זה חינוך והסברה. צר לי, אני לא רואה מי שישקיע בשיעורי נהיגה מונעת בבתי ספר, חינוך להרגלי נהיגה נכונים, מי שיממן סרטוני הסברה וזמן פרסום. שלא לדבר על טיוב שיטת בחינות הרישוי.שהדור הצעיר יגדל להרגלי נהיגה טובים יותר.

יש צורך בהתאמת ההדרכה לגיל ונסיון, וזו חשיבה נוספת להשקיע בה. נסה לתת טיפ על נהיגה למישהו בן 30 ...

אני גם לא רואה את משטרת ישראל מכשירה מתנדבים ומקציבה שעות מנוע כדי לסייר בכבישים ולהעביר הסברה מהירה (עם אזהרה מקנס בעתיד) לנהגים שמפריעים לתנועה או עושים עבירות "קלות" אבל קבועות, שמסוכנות להם ולאחרים. לא תמיד אנשים מודעים לסכנה, לחוסר ההתחשבות בתנועה בצד ומאחור או אפילו לפניהם.

 

אולי אני נאיבי, אבל הייתי רוצה לעצור את רוכב האופנוע הכהה שנסע אתמול בלילה בכביש 4 מרעננה דרומה בלי אורות מקדימה ואחורה ואפילו בלי אפוד זוהר, רק שיבין שהוא יכול להיפגע ולמות בשניה אחת, כי לא רואים אותו בכלל. לקחת את נהג המשאית שנוסע בצורה פרועה בנתיב שמאלי וחותך 3 נתינים כדי להכנס לאיילון. להגיד לפרחח בפונטו שגם אם הוא מאותת, אין סיכוי שהוא יצליח לעקוף מימין רכב שנוסע 100 קמש ועוד 30 מטר יעקף את מי שנוסע לאו בנתיב הימני.

לכולנו יש רשימות ארוכות כאלו, כמעו בכל נסיעה. ואלו עבירות "קלות". אבל במשטרה יסבירו שאי אפשר לאכוף אותן כי ההוכחה קשה. המצלמות בניידות וטכנולוגיה ממחושבת עדיין לא הגיעו אליהם לשימושים כאלו.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

הבעייה עם הרעיון שלך היא, שאני ספק אם החבר'ה שמתנהגים ממש כמו בהמות בכבישים חברים בקארספורום ;)

למרות שתמיד כל אחד מאיתנו יכול לעשות שינוי קטן בעצמו- לחנך את כל העולם= בלתי אפשרי, לשנות את עצמך- בהחלט כן.

(הת'רד הזה מזכיר לי שבערך לפני שבוע נהג מסחרית אחד חתך את אבא שלי בכביש בלי לאותת וכמעט גרם לתאונה, כשאבא שלי צפר לו כדי להזהיר- הוא הוציא בתגובה אצבע משולשת :evil:)

חזרתי לפורום לאחר 3 שנים מהנות במיוחד בצה"ל. :-D

(שבמהלכן קצת התבגרתי ולכן אני מעוניין מאוד לשנות את שם המשתמש שלי, אם זה אפשרי).

"172..one day you will be mine"

פורסם
יש!

 

היום כתבתי תגובה לא ממש קצרה בשרשור על בריונות הנהגים שמהבהבים עם אורות גבוהים למי שמעז להשתמש במסלול השמאלי לעקיפה ולא במהירות שלהם (שהיא כפולה ממה שמתיר החוק). לצערי כתבתי מהמחשב של העבודה והתגובה לא נקלטה בשרת (ונמחקה גם במחשב).

 

קיצור ישנה הרעה החולה של ה"אנגלים", אנשים שתקועים דקות ארוכות על המסלול השמאלי במהירות שאין דבר בינה לבין עקיפה (בד"כ 10 קמ"ש מפחות מהמותר). אנחנו אוהבים לתייג אנשים אלו 'זקנים' 'בחורות' 'מתנחלים' והאמת היא שהאוחזים בשמאלי באים מכל המינים. נסיונות עדינים לרמוז להם (איתות, לא הבהוב באורות מסנוורים בשום אופן) מעלים חרס.

צריך לפתח תרבות נהיגה באמצעות הסברה (בדיוק כפי שהצליחו בזמנו עם האיסור לקטוף פרחים מוגנים).

 

אני מציע:

- להפיץ דבקיות (סטיקרים) בסגנון 'המסלול הימני זה הכי אחי', 'סבבה לי בימין הכביש', 'סיימת עקיפה? חזור לימין!' . מי מרים את הכפפה?

 

- מי מקושר לצמרת "אור ירוק"? מציע שיפמפמו ברדיו על נהיגה בימין הכביש (בנוסף ל "מהירות הורגת", "אלכוהול מהנדס")

 

בנוסף רשמתי שם:

- על המשטרה לאכוף ביד קשה את תופעת הנאחזים בקרנות השמאל

- מע"צ צריכה לדאוג לחיזוק הנתיב הימני שסובל הכי הרבה מבלאי הנגרם ממשאיות כבדות

 

יש את אלה שמבצעים עבירה אחת בלבד והיא אי שמירה על הימין, ויש את אלה שמבצעים שתי עבירות, אי שמירה על הימין ומהירות מופרזת, והם אלה בדרך כלל שמתלוננים על אלה שתופסים את השמאלי, והם כמובן לא יותר טובים. הנתיב השמאלי הוא לעקיפה ולא הנתיב המהיר.

פורסם

נכון,

וכפי שרשמתי ההערות האלה יותר מתאימות לשרשור הקודם שנפתח בנושא!

ושם הדיון סבב סביב תרבות הנהיגה ללא שום קשר לחוק בישראל (דובר על מהירויות שמתאימות לאוטובהאן בגרמניה, ולא לכביש גהה).

אישית בכביש 6 לדוגמה, אפילו בקטע הדרומי שיש בו רק שני נתיבים, אין לי בעיה לנסוע בימני על 120-140 קמ"ש ושיעקפו אותי ב 160-180 קמ"ש. זה אמנם לא חוקי, אבל לא מפריע לי, רק כשהעומס מאפשר זאת!

פורסם

קודם כל הנהג הישראלי צריך להבין שהכביש לא של אבא שלו ,ושהוא לבד בכביש כי הוא מבכן אחרים.

8).................citroen C5 2002 Sx2000.................8)

פורסם
לדעתי צריך להתחיל לטפל בראש ובראשונה במשטרת ישראל וגניבות הרכבים.

 

מזכיר לי קצת את מה שקורה במצריים. מח**נים (תסלחו לי על הגסות) על כל מה שזז, ובסוף מאשימים את מובארק שהכל ח**.

פורסם

אני זוכר שהייתה פה יוזמה נחמדה "CF נוהג אחרת"

זה היה נמצא בנעוץ וכל חודש היה עולה משהו חדש בסגנון: שמירה על הימין,לתת לאנשים להשתלב,להדליק אורות מצוקה כשנתקלים בפקק פתאומי וכו'

חבל שזה הופסק.

V5

פורסם

לדעתי הרעה החולה של העולם המוטרי בישראל היא תרבות הנהיגה, ממש מזכירה מדינות ערביות ופחות את העולם המערבי שאליו כולנו שואפים להתקרב.

אנשים נוהגים בכביש כמו שהם היו מתנהגים בתור לבנק?

אנשים מכבדים את רכושו של האחר(למשל שריטות פגע וברח) בכביש כמו שהיו מכבדים את האגרטל של השכן כשהוא לא בחדר?

פורסם

אז זהו, שכן.

אנשים מתנהגים על ההגה כמו שהם מתנהגים בתור לבנק.

 

בדיוק אתמול הייתי בבנק משהו כמו שעה וחצי.

טרטרו אותי בין פקידים ואמרו לי להביא מסמך מסוים ואז לגשת בלי תור.

הייתה שם פרחה\ערסית מאלו שנוהגות על טוסון או טוארג עם שיער שחורדיני וחושבת שהיא ממעמד עליון למרות שרואים את הרקע התרבותי הנחות שלה (כן, אמרתי נחות! לא שונה, נחות!).

היא ישר עפה עלי ואמרה שהיא נכנסת לפקידה ואני לא.

היא הייתה מוכנה להתחיל שם צעקות ושפת הגוף שלה הייתה ממש אגרסיבית.

 

במקום להיות ישראלי, נקטתי בגישה האירופית של להגיד לה "אין בעיה, כי את מרכז העולם וכולם שפוטים שלך".

היא לא ידעה איך לאכול את זה כי היא רגילה לצעוק.

אז הפקידה גם כמעט הרימה עליה את הקול והיא אמרה לה שיש לקוחות אחרים ושמטרטרים אותי כבר שעה.

 

אחר כך היא עברה לידי שוב ונתתי לה מבט שלא מסתיר את הבוז שיש לי כלפי נבלות כמוה.

השינוי התרבותי שצריך זה ללמד אנשים כאלו שהם לא בסדר ואסור להם לזלזל באחרים.

אנשים כאלו לא רואים אחרים ואת הצרכים של אחרים, ורובם לא עברו את הגיל 5 מבחינה רגשית.

התנהגות כזו היא המקור להתנהגות עבריינית ואנחנו מאפשרים את זה.

 

אם היא הייתה מבינה שאסור לה להידחף בתור ושיש אנשים אחרים בתור, היא גם הייתה מבינה שיש אנשים אחרים על הכביש ומאותתת, לא חונה על המדרכה, לא נוהגת עם הטלפון ביד, ולא עושה את כל השטויות שפרחות כאלו עושות.

פורסם
לדעתי הרעה החולה של העולם המוטרי בישראל היא תרבות הנהיגה, ממש מזכירה מדינות ערביות ופחות את העולם המערבי שאליו כולנו שואפים להתקרב.

 

בכמה מדינות ערביות היית?

 

ואנחנו לא הופכים את זה לשרשור קיטור של "שתו לי את התור".

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...