Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5661 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב.

היום הלכתי לעשות לרכב מסוג פונטו ספייס 2001 אוטומט טיפול.

החלפתי שמן מנוע ומסנן אוויר בלבד מכיון שהוחלפו כל החלקים הדרושים לפני 25000 קילומטר.

צילפתי עם הפלאפון מספר תמונות עקב נזילה של נוזל ירוק מהמנוע.

למעשה הכל תקין ברכב ונוסע טוב ואין בכלל התחממות של המנוע והפעם האחרונה שמילאתי נוזל קירור היה לפני חודש וחצי שבמהלכו מילאתי כוס וחצי של נוזל קירור ממש מעט.

 

הנה התמונה שצולמה.

האם זה יכול להיות רציני ודורש טיפול מעמיק יותר של פתיחת המנוע וכל מה שדרוש?

אני שמתי קרטון מתחת לרכב וראיתי שבמשך יום שלם טפטף 4 טיפות של נוזל קירור.

מה דרוש לעשות מכדי לטפל במצב כזה?

 

nmzizyywjtwz.jpg

 

 

תמונה נוספת:

 

wzyuiywwwdzm.jpg

 

 

הדבר השנה שאני צרייך יעוץ בשמחה זה שהלכתי למוסך היום נאמר לי שיש לי נזילה מהגיר.

למעשה לא קרה בכלל נזילה כזאת שטפטף שמן אדום.

נאמר לי שצרייך להחליף פילטר שמן גיר ולהחליף את השמן ולזדר את הקטר מכיון שהוא קיבל מכות ולשים חומר איטום.

 

הפעלתי את הרכב מספר דקות ובדקתי שמן גיר בעודו הרכב עובד וזה מה שמראה המד שמן:

 

 

bnlmtyjdmjzi.jpg

 

לא מראה חוסר בכלל אבל ניראה משהו די מחשיד אותי שזה בועות בשמן עצמו הגיוני?

מה יכולה להיות הסיבה לכך?

 

תודה רבה על העזרה...

פורסם

יש לך נזילת קרר (נוזל קירור) כנראה מבית הטרמוסטט. אם זה רציני או לא, תלוי בך.

לא סביר למלא כל חודש או חודש וחצי נוזל קירור. מילא היית ממלא פעם בחצי שנה או יותר.

התמונות צולמו במצלמה סלולרית גרועה, ולכן קשה לקבוע במדויק מה צריך להחליף, אבל בגדול -

זה נראה כמו החלפת טרמוסטט (וכמובן גם מילוי נוזל קירור וניקוז אויר).

 

לגבי שמן הגיר, המתן למישהו שמכיר (או בדוק ב- http://www.fiatclub.co.il) למידע נוסף.

אם המדיד לא מראה שחסר (בהנחה שבדקת לפי ההוראות בספר הרכב) - אז אין מה להתרגש.

פורסם

תודה על התגובה..אבל ידוע לי שהוחלף תרמוסטט לפני 25,000 קילומטר אם ככה זה ניראה.

המנוע לא מראה שום בעיות של חום או כל דבר אחר.

יש לרכב רדיאטור.

כמה עלות של תיקון טרמוסטט?..

 

לגבי מדיד השמן ניראה תקין ולא חסר,אני בדקתי את המדיד כשהרכב היה פועל.

אין בכלל נזילות של שמן אדום.

במוסך נאמר לי שיש נזילה מהקטר של הגיר ולסדר זאת עלות 700 שקל ויש צורך להחליף מסנן שמן.

אבל כשבדקתי בפורום באתר נאמר שלא מחליפים אף פעם מסנן שמן.

 

במידה ואין נזילה בכלל והכל תקין על הגיר מומלץ להחליף אולי לפחות שמן גיר?...ומסנן כמה זה עולה ?

 

תודה רבה.

פורסם

שמן גיר רציף בספייס מחליפים כל 2-3 שנים או 40K ק"מ. שמים אך ורק מקורי.

הם כנראה רוצים לפתוח את קרטר השמן ולהחליף את אטם הגיר. לא ידוע לי אם בעקבות זאת יש חובת החלפת מסנן גיר. במצב רגיל אם הוא לא שבור או חלוד הוא לא מוחלף. קח בחשבון שמסנן שמן גיר יקר מאוד.

 

שקול מה לעשות, כדאי אולי לקבל עוד חוות דעת כי שיפוץ גיר רציף בספייס יקר מאוד. פשוט תבקש לראות במו עייניך היכן יש נזילה.

 

נראה שיש לך מים ירוקים במערכת. צריך להחליף לפאראפלו. זה שהאוטו לא מתחמם זה לא סיבה שלא לטפל בבעיה. אתה ממש לא רוצה להגיע למצב של שיפוץ ראש מנוע. זה הרבה הרבה יותר יקר מהחלפת טרמוסטט / בית / אטם כלשהו שם. אם בכלל באמת הנזילה משם.

 

כתבת:

" יש לרכב רדיאטור. "

 

מה הכוונה ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

אם על סמך מה שצלמת אמרו לך שמן גיר אז הם קשקשנים. הפילטר גיר הוא חיצוני באוטו הזה כמו פילטר מנוע, רק שפילטר מקורי עולה 300 שח ואל תשים לא מקורי. כעיקרון לא צריך להחליף את הפילטר רק אחרי 250K .שמן גיר מחליפים כל 40K . ואתה יכול לעשות את לבד לא צריך מוסך בשביל זה זה גיר רציף ואין הרבה מה להתחכם איתו. בסה"כ מדובר ב4 ליטר שמן מקורי בלבד.

ואגב לא נתקלתי מעולם בנזילות מהקרטר גיר בפונטו אז תבדוק היטב שלא עובדים עליך.

הנזילה שיש לך היא כנראה מסעפת היניקה.

הסעפת עשויה מפלסטיק, ויש קרוב לאיפה שצילמת, כמין ניפל מפלסטיק לבן (הסעפת היא פלסטיק שחור) שמחבר בין מעבר מים בראש מנוע לבין צינור חימום והוא מהודק עם הסעפת והאטימה שלו עם גומי. יש נטיה לניפל הזה להירקב ולנזול אז תבדוק שם היטב, אני לא זוכר כמה הוא עולה.

ואני מחזק את העיצה שאמרו לך תחליף את המים לפרפלו חבל על המנוע הוא פשוט מתמלא חורים.

פורסם

2 ליטר שמן גיר רציף !

 

ואני כן ניתקלתי בנזילה מקרטר גיר רציף בספייס (לא שלי).

 

ברור שהנוזל הירוק בתמונה הוא לא שמן גיר אלא נוזל קירור.

 

כמו כן מומלץ לא לנקות את מדיד הגיר עם מפית נייר כדי שלא יכנסו ליכלוכים לשמן. רק עם בד שלא מותיר סיבים.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
שלום רב.

היום הלכתי לעשות לרכב מסוג פונטו ספייס 2001 אוטומט טיפול.

החלפתי שמן מנוע ומסנן אוויר בלבד מכיון שהוחלפו כל החלקים הדרושים לפני 25000 קילומטר.

צילפתי עם הפלאפון מספר תמונות עקב נזילה של נוזל ירוק מהמנוע.

למעשה הכל תקין ברכב ונוסע טוב ואין בכלל התחממות של המנוע והפעם האחרונה שמילאתי נוזל קירור היה לפני חודש וחצי שבמהלכו מילאתי כוס וחצי של נוזל קירור ממש מעט.

 

הנה התמונה שצולמה.

האם זה יכול להיות רציני ודורש טיפול מעמיק יותר של פתיחת המנוע וכל מה שדרוש?

אני שמתי קרטון מתחת לרכב וראיתי שבמשך יום שלם טפטף 4 טיפות של נוזל קירור.

מה דרוש לעשות מכדי לטפל במצב כזה?

 

nmzizyywjtwz.jpg

 

 

תמונה נוספת:

 

wzyuiywwwdzm.jpg

 

 

הדבר השנה שאני צרייך יעוץ בשמחה זה שהלכתי למוסך היום נאמר לי שיש לי נזילה מהגיר.

למעשה לא קרה בכלל נזילה כזאת שטפטף שמן אדום.

נאמר לי שצרייך להחליף פילטר שמן גיר ולהחליף את השמן ולזדר את הקטר מכיון שהוא קיבל מכות ולשים חומר איטום.

 

הפעלתי את הרכב מספר דקות ובדקתי שמן גיר בעודו הרכב עובד וזה מה שמראה המד שמן:

 

 

bnlmtyjdmjzi.jpg

 

לא מראה חוסר בכלל אבל ניראה משהו די מחשיד אותי שזה בועות בשמן עצמו הגיוני?

מה יכולה להיות הסיבה לכך?

 

תודה רבה על העזרה...

לפי התמונה הנזילה של המים הירוקים לא באה מהטרמוסטט אין סימנים שזה בא ממנוע. הנזילה באה מאחורה, איפה שמחובר לסעפת היניקה פלאנצ' מים מפלסטיק והוא מקבל בד"כ סדק ומתחיל לנזול וזה נראה כאילו זה בא מהטרמוסטט.

פורסם
לפי התמונה הנזילה של המים הירוקים לא באה מהטרמוסטט אין סימנים שזה בא ממנוע. הנזילה באה מאחורה, איפה שמחובר לסעפת היניקה פלאנצ' מים מפלסטיק והוא מקבל בד"כ סדק ומתחיל לנזול וזה נראה כאילו זה בא מהטרמוסטט.

 

 

מה הכונה סעפת יניקה,פלאנצ'?

מה זה אמור לעשות סעפת יניקה?

זה קשור לגוף החימום של הרכב הפנימי?..

וכמה עולה לתקן דבר כזה?

כשאני ילך למוסך מה אני יגיד לו בדיוק לראות?

פורסם

היתי במספר מוסכים היום מכדי לסדר את הבעיות של הרכב.

אז ככה:

החלפתי רפידות קידמיות של הפונטו.

המוסך נאמר לי שעבודה עולה 120 שקל ורפידות עוד 80 שקל.

באמצע העבודה המוסכניק מתקשר לחלפים ואומרים לו שהרפידות עולות 160 במקום 80 אז כעסתי אבל לא יכולתי לעשות דבר בנידון.

החלפתי אותם.

אחר כך דיברתי עם המוסכניק לגבי השמן גיר להחליף עם מסנן.

נאמר לי מחיר של 350,לאחר מספר הדיקות המחיר קפץ בעוד 200 שקל,נאמר לי שזה שמן מיוחד בצבע צהוב במקום אדום.

באותו רגע עצרתי את הכל ואמרתי לו שיספיק כי אני ממהר וסגרנו חשבון על החלפת רפידות בלבד 280 שקל(עבודה-120,רפידות-160).

אני יודע שיצאתי בקטע של הרפידות קצת פארייר אבל אני מרוצה די מהעבודה לפי דעתי ככה.

אז בסופו של דבר החלטתי ללכת למוסך מורשה ולבצע רק החלפת שמן גיר.

עלות הינה גם 280 שקל במורשה.

העדפתי לשלם קצת יותר במורשה למרות שיכולתי לקנות את הגלון שמן גיר בבקבוק מקורי עם מדבקה לבנה שרשום עליה שמן גיר לפונטו ספייס אוטומט(היתי מרוצה לראות בדיוק השמן הרצוי)

ולתת למוסך אחר למלות את השמן בעלות של 100 שקלים בלבד או שאני היתי עושה את העבודה.

בסופו של יום אני מרגיש די מרוצה למרות הקטע עם הרפידות.

 

 

אבל לגבי הנזילות של נוזל קירור הינם מגיעים מהסעת יניקה כמו שאמרתם לי בפורום.

למעשה הפלסטיק של החישן חום מנוע מתחיל לטפטף קצת.

נאמר לי שעלות חלק כזה כ-130 שקל ומחיר די יקר כ-350 שקל שדורש לפרק את כל סעפת היניקה.

 

כמה לפי הערכתכם עלות החלפת פלסטיק זה?

פורסם
היתי במספר מוסכים היום מכדי לסדר את הבעיות של הרכב.

אז ככה:

החלפתי רפידות קידמיות של הפונטו.

המוסך נאמר לי שעבודה עולה 120 שקל ורפידות עוד 80 שקל.

באמצע העבודה המוסכניק מתקשר לחלפים ואומרים לו שהרפידות עולות 160 במקום 80 אז כעסתי אבל לא יכולתי לעשות דבר בנידון.

החלפתי אותם.

אחר כך דיברתי עם המוסכניק לגבי השמן גיר להחליף עם מסנן.

נאמר לי מחיר של 350,לאחר מספר הדיקות המחיר קפץ בעוד 200 שקל,נאמר לי שזה שמן מיוחד בצבע צהוב במקום אדום.

באותו רגע עצרתי את הכל ואמרתי לו שיספיק כי אני ממהר וסגרנו חשבון על החלפת רפידות בלבד 280 שקל(עבודה-120,רפידות-160).

אני יודע שיצאתי בקטע של הרפידות קצת פארייר אבל אני מרוצה די מהעבודה לפי דעתי ככה.

אז בסופו של דבר החלטתי ללכת למוסך מורשה ולבצע רק החלפת שמן גיר.

עלות הינה גם 280 שקל במורשה.

העדפתי לשלם קצת יותר במורשה למרות שיכולתי לקנות את הגלון שמן גיר בבקבוק מקורי עם מדבקה לבנה שרשום עליה שמן גיר לפונטו ספייס אוטומט(היתי מרוצה לראות בדיוק השמן הרצוי)

ולתת למוסך אחר למלות את השמן בעלות של 100 שקלים בלבד או שאני היתי עושה את העבודה.

בסופו של יום אני מרגיש די מרוצה למרות הקטע עם הרפידות.

 

 

אבל לגבי הנזילות של נוזל קירור הינם מגיעים מהסעת יניקה כמו שאמרתם לי בפורום.

למעשה הפלסטיק של החישן חום מנוע מתחיל לטפטף קצת.

נאמר לי שעלות חלק כזה כ-130 שקל ומחיר די יקר כ-350 שקל שדורש לפרק את כל סעפת היניקה.

 

כמה לפי הערכתכם עלות החלפת פלסטיק זה?

המחיר שהציעו הינו סביר בהחלט מכיוון שצריך לפרק סעפת יניקה.

פורסם

זוהי בדיוק הסיבה שאני מעדיף לטפל מראש במוסך מורשה.

 

אין הפתעות כאן - יודעים בתוך שנייה מה בדיוק הבעיה ברכב, יודעים איך לסדר אותה ויודעים כמה זה עולה לפי מחירון קבוע מראש של חלפים ושעתון עבודה.

 

בסוף מביאים הנחה של 10% (אם מצאת מוסך נחמד) ובסה"כ גם אם יצא יקר ב-10-15% לעומת המוסך הרגיל, עדיין ההרגשה יותר טובה והחלפים מקוריים.

 

אגב - רכבים שמטופלים במורשה נמכרים מהר יותר ומעל המחירון, במיוחד פונטו ספייס.

פורסם

לגבי נזילה: תשטוף את המנוע(לבד, לא בשטיפת רכבים) ותראה מאיפה הנזילה.

דבר שני לגבי רפידות: יש רפידות שעולות 80 ש"ח ויש רפידות שעולות 160 ש"ח השאלה היא אם מה שהוא שם לך שווה את הכסף.

לגבי טיפולים במורשה: גם במורשה וגם במוסכי מדרכה עובדים אותם בני דודים. יש לי ניסיון שלילי עם 2 מוסכים מורשים של פורד בחולון. באחד ניסו למכור לי שמן גיר לא מתאים במחיר גבוה פי 3 ובשני לא יודעים להשתמש בתוכנה של חלקים ולמצוא חלק שהייתי צריך. אז תבחר לך מוסך טוב לא מורשה שאתה יכול לסמוך עליו. פה בפורום בטוח שהרבה חברים יכולים להמליץ לך.

Ford Focus 1.6 2002

×
×
  • תוכן חדש...