Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5707 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המנוע אוכל מעט מאוד שמן (כמובן שהכל יחסית).

ברצוני להחליף שמן ואני מתלבט איזה שמן הכי מומלץ להשתמש (לאריכות חיי המונע ודאגה לבריאותו ותפקודו)?

כבר קיבלתי מספר תשובות (20-50, חצי סינטטי), אך כיוון שיש שוני בינהם חשבתי שלא יזיק לשאול שוב.

המנוע 429 (כלומר +\-7100 סמ"ק), שנת 66.

המנוע מונע פעם בשבוע, ובשאר הזמן נמצא במנוחה (עד למפגש הבא).

באיזו תדירות מומלץ להחליף שמן? (כל שנה או כל חצי שנה)

 

תודה

פורסם

לפי דעתי השמן 20W50 מיצרן טוב יתאים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הוראות היצרן הכי טובות לרכב שלך, ברכבים ישנים היתה גם המלצה מאוחרת יותר

לשינוי השמן ומעבר לשמן אחר, בדוק מה ההמלצה לגבי הרכב שלך.

 

שמנים חדשים וחכמים לא תמיד מתאימים למכוניות ישנות לפעמים דווקא שמן

פשוט הוא הנכון-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

למנוע מהדגם שאתה מזכיר,ובתנאי העבודה שאתה מציין אין חשיבות גדולה לסוג השמן (מנוע "לא מתאמץ")

כעקרון אם יש במנוע שלך דחיפים הדראולים אני ממליץ על 5W30 סינטטי מלא.

במידה והדגם אינו בעל דחיפים הדראולים 10W40 חצי סינטטי יספיק בהחלט.

אגב

שמן 20W50 הוא שמן מינרלי רגיל.

דני

מירוצי מכוניות

פורסם

כמו כן, המעבר משמן רגיל לסינטטי, במיוחד במנועים ישנים, לפעמים גורם לדליפות מפני שהשמן הסינטטי שוטף את הליכלוכים שעל מחזירי השמן. כלומר: תביא בחשבון שיתכן שתצטרך להחליף את כל מחזירי השמן - מה שאולי גם כרוך בהוצאת תיבת ההילוכים.

 

דני

פורסם

קודם כל כמובן תודה על התשובות,

אני מאמין שהתשובה של דני היתה הכי "מפחידה" המספקת מספיק סיבה למה להשאר ולהמשיך להשתמש בשמן 20-50

ולא לקחת סיכונים מיותרים (מקווה שהוא לא טועה), לרגע הייתי אופטימי מה יכול להזיק בשטיפה ונקיון הליכלוך.

אולי בעתיד לאחר שיפוץ המנוע (כשיגיע זמנו, וניראה שיש עוד מספיק זמן) נעבור לחצי סינטטי.

פורסם

תלוי עד כמה הצריכה, האם המנוע מעשן וכמה ק"מ עבר?

אני משתמש בונדורה ב15-40 של AC DELCO לאחר שהשימוש בחצי סינטטי 10-40 שגרם ללחץ שמן קצת נמוך העדפתי לעלות קצת את הצמיגות ועכשיו הלחץ תקין ויש צריכה מעטה עקב מחזיר שמן שנוזל קצת .

אני ממליץ על 15-40 הוא גם יותר בריא בהנעות בוקר כמו שלך פעם בשבוע השמן יגיע מהר יותר לחלקי המנוע.

אם המנוע מעשן או אוכל יותר מליטר שמן ל1000ק"מ אז לך על 20-50 מחברה טובה כמובן.

 

לא משנה מה אתה קונה אל תקנה שמן של אמריקן איגל.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם

דני, אני שנים משתמש בחצי סינטטי 20/50 מומלץ בהחלט למנועים כמו שלנו.

גידי אשכנזי נפטר בנובמבר 2011. יהי זכרו ברוך

 

..........................................

גידי אשכנזי - אתר הבית www.gidiashkenazi.com

ומשהו על הגברת:

http://sport.nana10.co.il/Article/?ArticleID=559554

פורסם

מה לגבי תדירות ההחלפה? פעם בשנה מספיק? או כל חצי שנה? ואם כל חצי שנה, האם חובה להחליף גם פילטר שמן כל חצי שנה?

פורסם

בשום פנים ואופן לא חצי סינטטי במנועים הישנים! הם לא נועדו לזה- גם אם השמן הזה יותר איכותי והכל!!! כל מי שחושב אחרת- טועה ומטעה! יותר מזה: יש מקרים כאשר במנוע ישן שאפילו במקור הומלץ לו שמן 10-40 לדוגמה- עדיף לשים 20-50 מינרלי! אתן שתי דוגמאות: בוואנדורה שלי, כאשר שמתי 10-40 האוטו "אכל" שמן כמו מטורף! ברגע שעשיתי ניסוי, והחלפתי ל-20-50- התופעה נעלמה כמעט לחלוטין! דוגמה שניה, הרבה יותר חמורה: בטרנזיט שלי (שנת 68 להזכירכם, מנוע מקורי "חדש" שעשה אז פחות מ-60 אלף!) המוסכניק שלי שם בטיפול 10-40, בטענה שזה "שמן מצויין, הרבה יותר איכותי, ושלא יבלבלו לך את השכל"! אני לא אהבתי- אבל אמרתי- טוב, מה כבר יכול להיות? -ובזמן הקרוב ביותר בהתחלה התחילה להבהב לי נורית לחץ שמן, ואחרי זה התפרק איזה לאגר וגרם לזה שהייתי צריך לעשות אוברול! נכון, שאין הוכחה לקשר ישיר- אבל יותר אני מעדיף לא להסתכן!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם
בשום פנים ואופן לא חצי סינטטי במנועים הישנים! הם לא נועדו לזה- גם אם השמן הזה יותר איכותי והכל!!! כל מי שחושב אחרת- טועה ומטעה! יותר מזה: יש מקרים כאשר במנוע ישן שאפילו במקור הומלץ לו שמן 10-40 לדוגמה- עדיף לשים 20-50 מינרלי! אתן שתי דוגמאות: בוואנדורה שלי, כאשר שמתי 10-40 האוטו "אכל" שמן כמו מטורף! ברגע שעשיתי ניסוי, והחלפתי ל-20-50- התופעה נעלמה כמעט לחלוטין! דוגמה שניה, הרבה יותר חמורה: בטרנזיט שלי (שנת 68 להזכירכם, מנוע מקורי "חדש" שעשה אז פחות מ-60 אלף!) המוסכניק שלי שם בטיפול 10-40, בטענה שזה "שמן מצויין, הרבה יותר איכותי, ושלא יבלבלו לך את השכל"! אני לא אהבתי- אבל אמרתי- טוב, מה כבר יכול להיות? -ובזמן הקרוב ביותר בהתחלה התחילה להבהב לי נורית לחץ שמן, ואחרי זה התפרק איזה לאגר וגרם לזה שהייתי צריך לעשות אוברול! נכון, שאין הוכחה לקשר ישיר- אבל יותר אני מעדיף לא להסתכן!

 

 

שמע, אני לא יודע אם המנוע שלך נשפך בגלל שמן לא נכון, מה שבטוח שהמכונאי שלי פירק עוד כשהייתי ילד כאלו מנועים עם כפפות איגרוף ואני סומך על הנסיון והידע שלו. התוצאות הם טובות, לחץ שמן תקין בניגוד לשמנים בעלי סמיכות נמוכה שלא כל כל מגיעים בשעון לחץ השמן ללחץ רצוי. בנוסף האיכויות של השמן מאוד גבוהות והשתפרו ובתוספת תוסף מנוע המנוע יעבוד כמו שעון. טפו.. טפו..

וברור אם המנוע עייף ומעשן מומלץ שמן לא סינטטי וסמיך יותר + תוסף

גידי אשכנזי נפטר בנובמבר 2011. יהי זכרו ברוך

 

..........................................

גידי אשכנזי - אתר הבית www.gidiashkenazi.com

ומשהו על הגברת:

http://sport.nana10.co.il/Article/?ArticleID=559554

פורסם

בשום פנים ואופן לא חצי סינטטי במנועים הישנים! הם לא נועדו לזה- גם אם השמן הזה יותר איכותי והכל!!!

 

צר לי ,המשפט הזה לא רציני ולא מקצועי.

 

מנוע מדגם ישן תקין "יהנה" משמן מודרני משובח.

מירוצי מכוניות

פורסם

תעשו טיפול לפני טסט ,זה הכי טוב וגם בדרך בודקים את המכלולים והאישור לטסט לא עולה כסף.

אני שוב ממליץ על 10-40 למי שאין נזילות או אכילת שמן ולמי שיש אז 15-40 מחברה טובה.(כמוני)

אם המנוע גמור ומעשן אז 20-50 כי הוא סמיך .

למי שיש שעון לחץ שמן יבין למה אני מתכוון במאמץ של המנוע.

הלחץ אצלי היה על המינ' עם 10-40 ובמעבר ל15-40 הוא יציב על החצי ולכן אין צורך ב20-50.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם

אני מציע שמישהו שתעשה מחקר רציני על שמנים סתם בשביל הענין. לעניות דעתי הרבה ממה שנכתב כאן הוא סוג של אמונה טפלה.

שמני 20-50 ברובם לא מדרגת איכות גבוהה, וזה יותר חשוב מאשר הצמיגות. יש שמן של קסטרול שהוא 20-50 לא רע, אבל עולם השמנים התקדם מאוד, והשמנים ה"ישנים" בדרך כלל מפגרים מבחינת איכות.

 

במקום לחפש שמן צמיג יותר אני הייתי עושה נסיון עם תוסף כגון moa של בי ג'י, לדעתי הוא עלול לפתור הרבה יותר בעיות מאשר שמן צמיג יותר.

עשיתי כמה ניסויים עם 20-50 וזה לא העלה לי את לחץ השמן במילימטר, יש דעות אחרות כמובן.

 

שמן ספציפי שאני ממליץ עליו מנסיון הוא ליקווי מולי מתוסף, ודווקא למנועים ישנים. מנסיון שלי הוא שומר נהדר על המנוע, מפחית רעשים ועוצר הידרדרות באופן מעולה. לדעתי הוא יתן לך פתרון מצוין.

פורסם

בוולבו שלי, שנסעה עד היום 350K, אני משתמש בשמן 20-50 של דלקול ובמסנן שמן מקורי.

המכונאי שלי טוען שבמכוניות ישנות אין שום יתרון לשמן חצי סינתטי, מה גם שאיכות השמנים המינראליים בימינו גבוהה בהרבה מאיכותם לפני 40 שנה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...