Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5708 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בנוסף לשאר העצות הטובות שקבלת אוסיף כמה מילים,

 

צמיגות השמן למנוע בעירה פנימית, נקבעת על פי מספר פרמטרים

תקנות זיהום האויר(המצאותם של ממירים קטלטיים וחיישנים)

טמפ חיצונית

טמפ עבודה

רמת הלחות

יחס הדחיסה

מבנה טבעות הבוכנה

רמת דיוק החלקים הנעים (מיסבי החלקה ,בוכנות מערכת השסתומים)

סגסוגת מיסבי ההחלקה

סגסוגת בלוק המנוע

סוג מערכת השימון

סגסוגת הבוכנה

טווח סלד המנוע

 

שמנים "כבדים" כגון 15W50 או 20W50 אכן מתאימים למנועי רכבם "קלאסיים" רבים וכל יצרן שמנים המכבד את עצמו, יחזיק בארסנל השמנים שמן לרכבים קלאסיים בצמיגות הנל.

אני משער שמדובר במנוע אמריקאי משנות הששים ,ולכן יחס הדחיסה נמוך ,טווח הסלד הוא עד 5000 ,בטמפ ארצנו,מספר הנעות קטן ,מיסבי החלקה אלומיניום/נחושת ,גל זיזים תחתון,אכן שמן ה20W50 יתאים מינרלי

 

עליך לזכור מירב בלאי המנוע מתרחש בשעת ההנעה ,כאשר יש מצב רגעי של "רעב שמן" במיסבי ההחלקה והם אינם צפים אלא יוצרים חיכוך ללא רובד של שמן

ולכן אם ברצונך לשמור על מנוע זה לשנים ארוכות עליך להתקין במנוע משאבה חשמלית להעלאת לחץ השמן לפני ההנעה

ישנם קיטים מוכנים חפש engine oil primer

 

http://www.motorspotstore.com/mocloilsae50.html

 

http://www.prelube.com/

פורסם

חן

 

נכון שהשמנים המינרליים גם הם השתפרו, אבל מאחר ואין כמעט דרישה אליהם היום לא משקיעים בהם בפיתוח כמו בחצי סינטטי וסינטטי.

 

לשמן יש סימול אוניברסלי של דרגות איכות, כשהסימול הגבוה למיטב זכרוני הוא 7j. אין כמעט למצא שמן מינרלי ובמיוחד 20-50 בדרגת איכות כזו, וזה מה שקובע את איכות השמן.

 

לשים שמן 20-50 מדרגת איכות נמוכה זה לא מועיל כי אם הוא בדרגת איכות נמוכה הוא מאבד את התכונות הבסיסיות שלו (כמו הצמיגות למשל) מהר מאוד, ובמיוחד בתנאי חום

 

יש המון מאמרים באינטרנט על שמן ואיך בוחרים אותו, אם אמצא אחד יותר מאוחר אעלה אותו.

 

אגב, בעיה נוספת בכל שמן בעל דרגת איכות נמוכה זה היווצרות בוצה במנוע, וזה דבר הרסני ביותר.

פורסם

אני מניע את הונדורה פעם בשבוע ,לוקח לי 30 שניות של סטרטר עד שמניע..

זה בריא למנוע אך לא למצבר, המנוע מסתובב ובונה לחץ שמן עד שמניע.

עדיף לתת כמה סיבובים של הסטרטר לפני ההנעה ככה יש פחות בלאי למנוע.

זוהי דעתי ואני חושב שזה נכון ולכן אני לא מנסה לסדר את הבעיה של ההנעה אחרי שבוע שהיא יחסית ארוכה.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם

בעניין הזה הטבע דואג לי, כעבור שבוע הדלק בצינורית מתרוקן. כך נוצר מצב שבכל מקרה לוקח לי כמה שניות טובות מאוד (30+ שניות) עד שהרכב מניע.

היום החלפתי את השמן ל-10W40 איכותי פלוס תוסף, ולאחר סוף השבוע אני אולי יהיה יותר חכם ויוכל להגיד האם אני מרגיש שינוי כלשהו.

פורסם

30 שניות סטארטר זה ה מ ו ן

 

מצב כזה אומר אחד משניים: או שיש בעיית הצתה או בעיית דלק. אם זה לוקח כל כך הרבה זמן קשה לי להאמין שהמנוע מתפקד אופטימלית גם כשהוא עובד. גם אם הדלק מתרוקן אם לוקח לו 30 שניות סטארטר להגיע למנוע זה לא נשמע לי בשום אופן כמו משאבת דלק תקינה, וזה במידה וכל היתר בסדר.

 

לחץ שמן נבנה בתוך פחות משניה, לא חושב שלתת כל כך הרבה סטארטרים זה דבר חיובי :shock:

פורסם

מסכים עם ארז שלושים שניות סטארטר מוגזם ביותר!

 

לגבי השמן, ב-BMW שלי הומלץ לי לשים שמן 10/40 ובחרתי לנסות.

בגלל שאינני מכיר את האופנוע לפני השינוי קשה לי לדעת אם יש הבדל

אבל בעת נסיעה מהירה והורדת הילוכים לפני עצירה נורית לחץ השמן מהבהבת קלות

לכן בשבוע הבא אני אחליף שמן ל-20/50 של ליקוויד מולי ואבדוק שוב!

אז אוכל לתת תשובה ברורה יותר-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

×
×
  • תוכן חדש...