Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשיון נהיגה מדורג - רק יתרונות.


נמרוד רחמימוב
שימו לב! השרשור הזה בן 7364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רבות נאמר כאן על יוזמות כאלו ואחרות להגבלת רשיון לנהגים צעירים. רוב התגובות (לרוב מצעירים על סף רשיון) היו שליליות ומנומקות ע"י תחושות הבטן ולא ע"י עובדות.

מסיבה זו מצאתי מאמר שלדעתי מסכם את הנושא היטב. הוא פורסם ב Journal of Safety research , ומסכם שורה של מחקרים בנושא רשיון נהיגה מדורג.

להלן כמה נקודות מהמאמר שלדעתי מאוד מענינות:

1.מספר הדו"חות והתאונות הוא הגבוה ביותר בחודש הראשון לאחר קבלת הרשיון, ויורד לאורך החודשים הבאים אף שכמות הנסועה הולכת וגדלה ומכפילה את עצמה בתום השנה הראשונה.

2.כמות התאונות פוחתת עם כל חודש נוסף לרשיון. התאונות שמושפעות ביותר: ירידה מהכביש ותאונת רכב יחיד. הזמנים המושפעים ביותר הם הלילה וסופ"ש.

3.הסיבות העיקריות לת"ד בגיל 16-19 נובעות מחוסר זיהוי מצבי סכנה ולא כתוצאה מנהיגה פרועה.

4.כמות התאונות הרבה ביותר היא אחרי שעה 22:00. כמות התאונות גדלה כאשר יש נוסעים צעירים ברכב אבל לא גדלה אם יש רק נוסעות. השפעה זו פוחתת עם העליה בגיל הנהג ונעלמת אחרי גיל 25.

5.הכנסת רשיון נהיגה מדורג (GDL ) השפיעה בעיקר על קבוצת הגילאים הצעירה ביותר, עם הפחתה של עד 50% במספר התאונות ובעיקר על תאונות לילה.

6.נוכחות נהג מלווה הורידה את מספר התאונות של נהגים מתחילים בשבדיה פי 33(!) והפחיתה את כמות התאונות לקילומטר נסיעה פי 10.

7.באוסטרליה נמצא שכמות התאונות לנהג היא רבה יותר אצל נהגים צעירים אבל כמות הנפגעים לתאונה רבה יותר אצל נהגות צעירות.

 

אם לסכם, רשיון נהיגה מדורג הכולל הגבלת שעות נהיגה בלילה, לווי נהג בוגר, והגבלת מספר נוסעים הוא דבר מתבקש וחיוני ומעבר לכל ויכוח.

למי שמתענין, צירפתי את המאמר כולו.

 

נמרוד

GDL 2004.pdf

GDL 2004.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לסכם, רשיון נהיגה מדורג הכולל הגבלת שעות נהיגה בלילה, לווי נהג בוגר, והגבלת מספר נוסעים הוא דבר מתבקש וחיוני ומעבר לכל ויכוח.

 

נמרוד

 

"מעבר לכל ויכוח", נו טוף...

איפה זה כתוב במאמר?

 

יש הרבה בעיות ושאלות שצריכות להענות, חלקן ספיציפיות למדינת ישראל, שהיא לא בדיוק זהה לא לאוסטרליה ולא לשוודיה.

 

באיזה גיל יש לקבל את הרישיון הראשוני?

 

מהן, אם בכלל, ההגבלות שאתה יכול להכיל על אזרח בגיר (מעל 18) מבלי לפגוע בזכויותיו הבסיסיות (או איך תגביל מ"מ חי"ר מלנהוג אחרי 22:00 בלילה).

 

מה לגבי נהגים שהוציאו רישיון בגיל מבוגר?

 

מה לגבי אלו שהוציאו רישיון נהיגה ואין ברשותם מכונית להעביר את תקופת הליווי

 

זה שיש תקופת מלווה זה טוב, אבל מה עם מי שלא נהג בתקופה זו כלל?

האם לא עדיף, אם כך, למצוא חלופה אחרת לליווי, כמו הגדלת שעות שיעורי הנהיגה והרחבת התוכן שלהם לנהיגה מתקדמת?

 

ועוד ועוד...

 

שלא תטעה, אני חושב שבגדול מדובר בכיוון מאוד מאוד חיובי, אבל שום דבר כאן הוא לא מעבר לויכוח וכל סטטיסטיקה יש לבדוק בהתאם להנחות הבסיס והמדגם הנבדק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו רק דעה שלי אבל אני חושב שתקופת מלווה זה רק לטובה

בזמן שהנהג ינהג עם מלווה הוא לא יתפרע ויגיע למהירויות גבוהות בתקופה שהוא לא מכיר את הרכב מספיק, בזמן עם המלווה הוא יסע רגוע וילמד להכיר את הרכב וכשתיגמר תקופת המלווה הוא יהיה מוכן קצת יותר למהירויות גבוהות מאשר בעבר.

 

ומה אם אלה שלא נוהגים בתקופת המלווה? לזה כבר אין לי תשובה..

אם הייתי יכול הייתי מבטל את החוק שקובע שאסור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לסכם, רשיון נהיגה מדורג הכולל הגבלת שעות נהיגה בלילה, לווי נהג בוגר, והגבלת מספר נוסעים הוא דבר מתבקש וחיוני ומעבר לכל ויכוח.

 

נמרוד

 

.....

מהן, אם בכלל, ההגבלות שאתה יכול להכיל על אזרח בגיר (מעל 18) מבלי לפגוע בזכויותיו הבסיסיות (או איך תגביל מ"מ חי"ר מלנהוג אחרי 22:00 בלילה).

.....

זה שיש תקופת מלווה זה טוב, אבל מה עם מי שלא נהג בתקופה זו כלל?

האם לא עדיף, אם כך, למצוא חלופה אחרת לליווי, כמו הגדלת שעות שיעורי הנהיגה והרחבת התוכן שלהם לנהיגה מתקדמת?

 

ועוד ועוד...

 

שלא תטעה, אני חושב שבגדול מדובר בכיוון מאוד מאוד חיובי, אבל שום דבר כאן הוא לא מעבר לויכוח וכל סטטיסטיקה יש לבדוק בהתאם להנחות הבסיס והמדגם הנבדק.

 

כמו שאתה נותן לחייל נשק כאשר החוק באזרחות אומר שאפשר לקבל רשיון נשק רק מגיל 21.

 

למה להגדיל שעות שיעורי נהיגה???? כמה אנשים ראית שעברו טסט ראשון אחרי 28 שיעורים עם מורה? נהיגה מתקדמת דבר מצוין לנהג שלא חושב בנסיעה האם קודם ללחוץ קלאץ ואז לעביר הילוך או להפך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד (ובשיא הרצינות - יש כבוד) לקציני וחיילי חי"ר, המעמד המכובד שלהם לא תורם בכלום ליכולת הנהיגה שלהם. אולי אפילו להיפך.

תאמינו לי שמ"מ חי"ר מהולל שחוזר מפעולה הוא לא נהג טוב יותר מאוסטראלי בן גילו. אולי יש לו יתרונות בתחום האחריות והבגרות האישית, אבל יחד עם זה בא גם בטחון עצמי רב יותר, שאינו מוצדק במקרה של נהג לא מנוסה - ונסיון נהיגה נטו יש לו אולי פחות מלעמיתו האוסטראלי. שלא לדבר על העירנות של חיילים בחופשה אחרי שבוע מפרך בצבא.

 

נהג לא מנוסה הוא נהג לא מנוסה וזהו. אין שום משמעות לפרמטרים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עפ"י המפתח הבא :

 

פיתקנתרופוס ארקטוס

 

אוסטרלופיתקוס אפריקנוס

 

אוסטרולופיתקוס אפארנסיס

 

הומו הביליס

 

הומו ארקטוס

 

ניאנדרתאלי

 

הומו סאפיינס (בתקווה שיימצאו כמה... :? ).

 

 

נדמה לי שזה יכסה את כל דרגות הרשיון... :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה יקרה על ידי חיוב נהיגה במצבים קשים -בלימות חירום,חושך,כביש רטוב, וכו... ובנוסף לכל זה למצוא פיתרון ולקחת אנשים באופן מסודר לעזור מספר שעות מינימלי במוסדות שיקום כגון בית לוינשטיין -יותר טוב מאלף פרסומות שלא יזיזו לאף אחד ומבזבות כסף שאין :!:

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה יקרה על ידי חיוב נהיגה במצבים קשים -בלימות חירום,חושך,כביש רטוב, וכו...

 

הבעיה היא שבשיעורי הנהיגה מלמדים איך לעבור טסט, ונוצר מצב שנהגים חדשים מקבלים רשיון עם 0 ידע ונסיון במצבים כמו: נהיגה בכביש הררי, תנאי ראות מוגבלת, גשם (אלא אם כן לומדים בחורף), בלימות חירום על יבש ועל רטוב, התחמקות ממכשול, עקיפות בכביש דו-סטרי (ללומדים בגוש דן) וכו' וכו' - ואת התוצאות אנו רואים במודעות האבל.

 

חובת המלווה הוכנסה בין היתר ע"מ לשפר מצב זה, כלומר שההורים יקחו את הבונבון שלהם להתנסות בכל המצבים הנ"ל, אבל התוצאה בשטח לפי מה שאני שומע היא שבתקופת המלווה נוהגים מעט מאוד, וגם זה בד"כ בתנאים רגילים (נסיעה לסופר) בלבד.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנהיגה צריך לחוקק שבשביל לקבל רישיון צריך לעבור את כל הקורסים לפני הטסט והם יהוו תנאי שבילעדיו אי אפשר יהיה לגשת לטסט!!! וכל יום שזה לא קורה זה מחדל!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לסכם, רשיון נהיגה מדורג הכולל הגבלת שעות נהיגה בלילה, לווי נהג בוגר, והגבלת מספר נוסעים הוא דבר מתבקש וחיוני ומעבר לכל ויכוח.

למי שמתענין, צירפתי את המאמר כולו.

 

נמרוד

 

אני ממש לא מסכים איתך!

נהגים חדשים אמנם חסרי נסיון (יחסית), אבל זה לא אומר שצריך להוציא נגדם כל כך הרבה חוקים.

את החוק של המלווה- אני בהחלט מבין! יהיה מיותר לדעתי לשנות אותו לחצי שנה במקום חודשיים, אבל זה פחות חשוב

אבל להוציא חוק שיגביל את מספר הנוסעים ברכב (ל2, חוץ מהנהג, אם אני זוכר נכון)- זאת הגזמה! אותו דבר לגבי שעות נהיגה בלילה.

אולי זה יפחית מעט מתאונות דרכים... אולי, אבל זאת הגזמה. באותה מידה יכולים לא לתת לנהגים חדשים לנהוג בכלל ואני מבטיח לך שזה יפחית את מספר תאונות הדרכים.

ואם כבר- בוא נאסור את הנהיגה בארץ ולא יהיו תאונות דרכים בכלל!

יש חוקים הגיונים, ויש חוקים מוגזמים. הגבלת מספר הנוסעים ברכב,לדוגמא- זאת הגזמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לסכם, רשיון נהיגה מדורג הכולל הגבלת שעות נהיגה בלילה, לווי נהג בוגר, והגבלת מספר נוסעים הוא דבר מתבקש וחיוני ומעבר לכל ויכוח.

למי שמתענין, צירפתי את המאמר כולו.

 

נמרוד

 

אני ממש לא מסכים איתך!

נהגים חדשים אמנם חסרי נסיון (יחסית), אבל זה לא אומר שצריך להוציא נגדם כל כך הרבה חוקים.

את החוק של המלווה- אני בהחלט מבין! יהיה מיותר לדעתי לשנות אותו לחצי שנה במקום חודשיים, אבל זה פחות חשוב

אבל להוציא חוק שיגביל את מספר הנוסעים ברכב (ל2, חוץ מהנהג, אם אני זוכר נכון)- זאת הגזמה! אותו דבר לגבי שעות נהיגה בלילה.

אולי זה יפחית מעט מתאונות דרכים... אולי, אבל זאת הגזמה. באותה מידה יכולים לא לתת לנהגים חדשים לנהוג בכלל ואני מבטיח לך שזה יפחית את מספר תאונות הדרכים.

ואם כבר- בוא נאסור את הנהיגה בארץ ולא יהיו תאונות דרכים בכלל!

יש חוקים הגיונים, ויש חוקים מוגזמים. הגבלת מספר הנוסעים ברכב,לדוגמא- זאת הגזמה.

 

תשמע נכון שזה מעצבן כל ההגבלות האלה ונשמע כמו הגזמה אבל אם במקומות אחרים בעולם וזה הוכיח את עצמו אז כנראה שזה הדבר הנכון וזה ממש לא נורא אם בתקופה הזאת שהיא הכי מסוכנת לא יסתכנו עוד אנשים ברכב

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה מתקדמת דבר מצוין לנהג שלא חושב בנסיעה האם קודם ללחוץ קלאץ ואז לעביר הילוך או להפך...

 

נהיגה מתקדמת זה לא מתחילה בבלימה במהירות תלת ספרתית בעקומה.

בלימת חירום והתחמקות ממכשול זה א' ב'.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול מה שכתוב נכון, רק הבעיה שבשוודיה מלווה את הנהג הצעיר נהג בוגר אחראי ומנומס, אחד שיודע לזהות מצבי מצוקה וסכנה, ולא אחד שעסוק כל הזמן במי לחתוך, את מי לעקוף, או איך להתקע במסלול השמאלי...

שם לומד הנהג הטרי ממישהו שיכול לשמש לו כדוגמא, ולא מאחד מנהגי

ישראל, שלרוב רק יעצבן את הבחור/ה שרק קיבלו רשיון, ולרוב לא יועיל

לו כ"כ.

נכון, יש יוצאים מן הכלל, אבל לפי מה שאנחנו רואים על הכביש, אולי הנהג

המלווה רק מזיק ולא מועיל לחבר'ה הצעירים יותר.

קורסים בנהיגה מתקדמת יועילו הרבה יותר, כי הם ילמדו אותם דברים

שרוב נהגי ישראל לא יודעים וגם לא יידעו לעולם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...