Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5794 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מרק10 שלום,

מדוע לשלול על הסף? הרי לשמן סינטטי ישנם תוספות של משפרי חיכוך וצמיגות שאין לשמן מינרלי. הטענות של החבר שציטטת יכולות להיות על בסיס עובדתי.. מנוע ש"מטפס יותר מהר בסל"ד " = פחות חיכוך פנימי בתוך המנוע. מנוע שיש בתוכו פחות חיכוך הוא מנוע שמגיב יותר בקלות ללחיצה על הגז, ופחות אנרגיה מתבזבזת על החיכוך הפנימי של החלקים השונים בתוכו. אני לא חושב שיש בזה אפקט פסיכולוגי.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שמן סינטטי מתאים יותר למנוע משמן מינראלי, בגלל טווח הצמיגות הגדול שלו.

שמן סינטטי לא מייצר בוצה אם מחליפים אותו בזמן ודואגים להחלפת פילטר שמן בתהליך.

בוצה נוצרת מהצתברות פיח בדר"כ או ממערכת שבה אין סינון נכון.

כשאתה בוחר שמן , יש לבדוק את המספר לימין ה W . ככל שהוא גבוה יותר כך הצמיגות השמן טובה יותר בטמפרטורות גבוהות (למעשה זה מעניין אותנו יותר בארץ מאשר הנמוכות ) . לכן היתי בודק - אם השמן מתאים לדרישות היצרן - אז הרווחת ואם לא - כדאי לשים 5W40 .

 

בהצלחה

פורסם
לכן היתי בודק - אם השמן מתאים לדרישות היצרן - אז הרווחת ואם לא - כדאי לשים 5W40 .

 

בהצלחה

 

סליחה,מי אמר שהשמן בצמיגות הזו מתאים למנוע הזה ספציפית? זה יכול לגרום יותר נזק מתועלת אם הוא שם שמן בצמיגות לא מתאימה.

פורסם
שמן סינטטי מתאים יותר למנוע משמן מינראלי, בגלל טווח הצמיגות הגדול שלו.

משפט מוטעה ביסודו:

טווח צמיגות של שמן הוא תכונה שמעניקים לשמן בין אם הוא מנרלי או סינתטי ולכן זוג שמנים בעלי צמיגות 5W30 אחד מינראלי והשני סינתטי, יהיו בעלי אותה צמיגות בדיוק.

 

לרוב שמן מנוע בעל צמיגות 5W30 מומלץ כמעט ע"י כל יצרני הרכב ולכן אם יש מנוע תקין ומתוחזק אני לא רואה מניעה לעבור לצמיגות הזו ולהשתמש בשמן סיתטי מלא.

כדאי רק לבדוק שוב בהמלצות היצרן ולוודא שהצמיגות הזו מותרת וכן שהשמן עומד בדירות האיכות. בכל מקרה תמיד כדא לבחור שמן מנוע בעל דירוג האיכות הכי גבוה הקיים היום.

פורסם
מרק10 שלום,

מדוע לשלול על הסף? הרי לשמן סינטטי ישנם תוספות של משפרי חיכוך וצמיגות שאין לשמן מינרלי. הטענות של החבר שציטטת יכולות להיות על בסיס עובדתי.. מנוע ש"מטפס יותר מהר בסל"ד " = פחות חיכוך פנימי בתוך המנוע. מנוע שיש בתוכו פחות חיכוך הוא מנוע שמגיב יותר בקלות ללחיצה על הגז, ופחות אנרגיה מתבזבזת על החיכוך הפנימי של החלקים השונים בתוכו. אני לא חושב שיש בזה אפקט פסיכולוגי.

 

הצמיגות היא תכונה של נוזל להתנגד לגזירה או להחלקת שיכבה אחת מעל השניה לכן שמן מינרלי (חצי סינטטי) בדרגת צמיגות 5W30 או סינטטי מלא בדרגת צמיגות 5W30 הם שני שמנים בעלי אותה התנגדות לזרימה או במילים אחרות ישפיעו באותה מידה על רמת החיכוך במנוע.

 

בכדי למדוד את השיפור בביצועי המנוע במעבר משמן בדרגת צמיגות X ל-Y יש לעלות את הרכב על דינו וגם בבדיקה זו לא בטוח שתראה הבדל בביצועי המנוע מכיוון שגם למכשיר הבדיקה יש סטייה שעשוייה להגיע ל-5 אחוז.

 

השיפור העיקרי ולא פסיכולוגי שהנהג יכול להרגיש הינו אולי בצריכת הדלק לאחר מעקב ובדיקה מדוקדקת של מספר חודשים.

איזה כייף לי :)

פורסם

בספר רכב כתוב 15w40 ואין התיחסות לסוגים וצמיגויות אחרות. אגב, כבר אחרי כמה ימים אחרי הטיפול, (ולא הרבה קמ) השמן התכהה והתלכלך, יש לזה הסבר? זה הגיוני?

פורסם
בספר רכב כתוב 15w40 ואין התיחסות לסוגים וצמיגויות אחרות. אגב, כבר אחרי כמה ימים אחרי הטיפול, (ולא הרבה קמ) השמן התכהה והתלכלך, יש לזה הסבר? זה הגיוני?

כנראה שהרכב לפני כן היה מטופל בשמן באיכות לא טובה, מה שגורם ליצירת פיח ובוץ שנתפס במנוע, ועכשיו ששמת לו שמן מאיכות גבוהה מאוד אז הליכלוך מתפרק לתוך השמן ומכהה אותו.

שיהיה לך בהצלחה.

פורסם
וזה לא יתקע איפשהוא, חס וחלילה, נכון?

 

זה יכול להיתקע בהרבה מקומות כמו הרשת של המשאבת שמן מה שיצריך פירוק אגן שמן וניקוי הרשת, זה יכול להגיע למרימים ההידראוליים ולהרוס אותם.

אם שמת לב בהודעותיי הקודמות ניסיתי להזהיר אותך לפני החלפת השמן וציינתי לך מספר בדיקות ויזואליות שהיה צריך לבצע לפני מעבר לשמן מאיכות גבוהה, אך אדון "מרק10" הסיט את תשומת לבך מהסיכונים שבמעבר משמן מאיכות נמוכה לשמן מאיכות גבוהה.

 

אני מקווה מאוד שזה לא מה שקורה אצליך ברכב.

 

שיהיה לך בהצלחה.

פורסם
וזה לא יתקע איפשהוא, חס וחלילה, נכון?

 

ידידי היקר,

 

כול רכב שגמע קילומטרא'ז כמו הרכב שברשותך השמן עשוי לשנות את צבעו לאחר מספר ימים של נסיעה מכמה סיבות ולאו דווקא מהסיבות שציין זכריה שנוטה להפחידך בתיאוריה או במיתוס שעבר זמנו לגבי מעבר משמן חצי סינטטי לסינטטי מלא.

 

1. תמיד נשארת כמות קטנה של שמן במערכת השימון של המנוע לכן שמן זה עשוי ללכלך את השמן החדש במהרה.

 

במידה ולא החלפת מסנן שמן מנוע אזי נשארת כמות של 0.5 ליטר במסנן שבמהרה ילכלכו את השמן החדש.

 

בל נשכח שהמנוע של הרכב שלך אינו חדש וכנראה לא טופל באהבה ולכן יש מעט משקעים שמתערבבים עם השמן החדש ומשנים את צבעו לכן אין לך מה לדאוג יתר על המידה.

 

כמכונאי מסוקים לשעבר (5 שנים) אחד הדברים שהקפדנו לבצע בזמן החלפת שמן מנוע או שמן ממסרה (לפי הנחיות הייצרן) הוא לשפוך כליטר שמן מנוע נקי לתוך המנוע או הממסרה בכדי שיסחוף איתו שאריות לכלוך ושמן מלוכלך לכן אני מבצע זאת גם ברכבי.

 

2. אני ממליץ לך לבצע החלפת שמן נוספת עוד 1000-2000 קילומטר בכדי שתהיה רגוע ואל תדאג ייתר על המידה מכיוון שגם בהחלפת רגילה של שמן מנוע חצי סינטטי השמן היה מתלכלך תוך מספר ימים.

 

3. במידה והייתי בודק את הרכב שלך והייתי מגלה שקיימת בוצה או משקעים נראים לעין בזמן ריקון השמ,ן או התבוננות על גל הזיזים (במידה וניתן) הייתי ממליץ לך לבצע טיפול ייסודי להסרת הבוצה והמשקעים לפני מילוי שמן חדש ולא משנה אם זה סינטטי או מינרלי.

 

4. במידה והייתה ברשותך טויוטה קורולה עם מנוע 3Z-FEE מהדגמים הראשונים הייתי שולח אותך בהקדם למוסך.

איזה כייף לי :)

פורסם
ידידי היקר,

 

כול רכב שגמע קילומטרא'ז כמו הרכב שברשותך השמן עשוי לשנות את צבעו לאחר מספר ימים של נסיעה מכמה סיבות ולאו דווקא מהסיבות שציין זכריה שנוטה להפחידך בתיאוריה או במיתוס שעבר זמנו לגבי מעבר משמן חצי סינטטי לסינטטי מלא.

 

הבחור ציין שהאוטו טופל לפני כן ב15W40 (ו99 אחוז מה15W40 בארץ הם מינרליים) אז מדובר פה על מעבר ממינרלי לסינטטי.

 

1. תמיד נשארת כמות קטנה של שמן במערכת השימון של המנוע לכן שמן זה עשוי ללכלך את השמן החדש במהרה.

 

במידה ולא החלפת מסנן שמן מנוע אזי נשארת כמות של 0.5 ליטר במסנן שבמהרה ילכלכו את השמן החדש.

 

בתוך הפילטר שמן של היונדאי קיים לא יותר מ200 גרם.

 

בל נשכח שהמנוע של הרכב שלך אינו חדש וכנראה לא טופל באהבה ולכן יש מעט משקעים שמתערבבים עם השמן החדש ומשנים את צבעו לכן אין לך מה לדאוג יתר על המידה.

 

כמכונאי מסוקים לשעבר (5 שנים) אחד הדברים שהקפדנו לבצע בזמן החלפת שמן מנוע או שמן ממסרה (לפי הנחיות הייצרן) הוא לשפוך כליטר שמן מנוע נקי לתוך המנוע או הממסרה בכדי שיסחוף איתו שאריות לכלוך ושמן מלוכלך לכן אני מבצע זאת גם ברכבי.

 

מסוקים זה לא רכב הם מטופלים בצורה הרבה יותר טובה מרכב זול כמו יונדאי אקסנט. שאלתי אותך לפני כן למה לא לעשות פלאשינג או משהו דומה לפני ששמים את השמן ולמה לא המלצת לו זאת לפני כן.

 

2. אני ממליץ לך לבצע החלפת שמן נוספת עוד 1000-2000 קילומטר בכדי שתהיה רגוע ואל תדאג ייתר על המידה מכיוון שגם בהחלפת רגילה של שמן מנוע חצי סינטטי השמן היה מתלכלך תוך מספר ימים.

 

המלצת לו לקנות שמן יקר וטוב ועכשיו אתה ממליץ לו לזרוק אותו.

 

3. במידה והייתי בודק את הרכב שלך והייתי מגלה שקיימת בוצה או משקעים נראים לעין בזמן ריקון השמן או התבוננות על גל הזיזים (במידה וניתן) הייתי ממליץ לך לבצע טיפול ייסודי להסרת הבוצה והמשקעים לפני מילוי שמן חדש ולא משנה אם זה סינטטי או מינרלי.

 

אם תקרא אני המלצתי לו את זה הרבה לפני כן ואתה פשוט הסטטת את צומת ליבו מזה ומחשיבות של זה.

 

4. במידה והייתה ברשותך טויוטה קורולה עם מנוע 3Z-FEE מהדגמים הראשונים הייתי שולח אותך בהקדם למוסך.

 

ואם היית מכונאי במוסכים היית יודע שגם ברכבים אחרים חוץ מטויוטה הרשת באגן שמן עלולה להסתם מבוצה.

 

ועוד הערה קטנה למרק10 זה פורום שאנשים באים להתייעץ עם בעלי ניסיון לא צריך פה לדרוס אחד את השני ולהבליט את האגו הנפוח שלנו, ואם אין לך ניסיון עדיף לפעמים שתשתוק.

פורסם

איך אני יכול לזהות אם יש משקעים שיכולים לחסום דברים במנוע? בנתיים הרכב נוסע בסדר גמור, והצבע של השמן קיבל גוון חום בהיר, לא משהו יותר מידי מגויף

פורסם

ידידי, סע לשלום הכול תקין. אל תתחיחס יתר על המידה לדברים שרשם חבר הפורום זכריה אשר מסתתר מאחורי מילים נדושות כגון ניסיון מקצועי/מכונאי...במקרה שלך דבריו לא מחזיקים מים.

 

צבע השמן מעיד שהשמן עושה את העבודה ואין צורך לדאוג.

 

בימינו במוסכים המורשים של הייבואן ברוב המקרים אם לא תמיד ממלאים שמן יחסית טוב העונה על מפרטי הייצרן. קשה לי להאמין שרכב ששנת הייצור שלו 2007 מילאו לך שמן מינרלי מיכוון שרוב השמנים החל משנת 2004 הם שמנים בדרגת איכות SL אשר בדרך כלל מכילים חבילת תוספים סינטטים בכמות כזו שהשמן נחשב לחצי סינטטי.

גם השמנים הנמכרים על-ידי חברות הדלק השונות וגם בחנויות בת"א רוב השמנים הם חצי סינטטים.

 

גם במוסכים לא מורשי הייבואן בדרך כלל מחזיקים שמנים סינטטים או חצי סינטטים ולא שמן מינרלי בדרגת איכות SG/SJ שקשה להשגה בימינו.

 

המעבר לשמן סינטטי ברכבך הינו מומלץ ובעתיד רק תרוויח.

 

בכדי לזהות משקעים עלייך לפרק את מכסה השסתומים או/גם את אגן השמן ומשאבת השמן.

איזה כייף לי :)

פורסם

כרגע אני מציע לך לבדוק אם יש בוצה במנוע, פתח את הפקק של מילוי השמן ותבדוק עם פנס אם יש בוצה, אם אתה רואה את החלקים בפנים נקיים אז אין לך ממה לדאוג, המקסימום המנוע יצרוך מעט יותר שמן.

 

אם אתה רואה סימני בוצה בפתח מילוי השמן, אז זה הזמן לטפל בבעיה, משום שלמן סינטטי מלא יש יכולות ניקוי טובה יותר משמן מינראלי, ולכן אם יש בוצה אז השמן הסינטטי ימיס אותה והיא תרד לאגן השמן, ומשם לרשת של משאבת השמן והיא תסתם.

 

הטיפול הוא די מהיר, מרוקנים תוסף פלאשינג למנוע(לפי ההוראות על האריזה), לאחר סיום הפלאשינג מרוקנים את שמן המנוע ופותחים את אגן השמן לניקוי כולל הרשת של המשאבה, סוגרים הכל ממלאים שמן חדש+מסנן וזהו.

 

כרגע אם אין לך בוצה במנוע כמו שתיארתי אין לך ממה לחשוש, אך לפעם הבאה אני ממליץ לך שמן 10W40 חצי סנטטי כדי שלא תהיה לך צריכת שמן גבוה.


×
×
  • תוכן חדש...