Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לדעת אם להחליף רצועת טיימינג?


sharon567
שימו לב! השרשור הזה בן 5025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום לכולם

אני צריך ייעוץ

קניתי השבוע פג'ו 206 שנת 99' מסוכנות טרייד אין, 143K קילומטר.

הכנסתי אותו היום למוסך לטיפול, פלגים שמנים מסנן דלק וכו'- טיפול גדול.

ברשומים של המוסך (מורשה) הרכב טופל עד 80K בשנת 2005 ואין יותר רשומים. בטרייד אין אמרו לי שהם התקשרו לבדוק לי עם בעל הרכב ושהוא אמר להם שהוא החליף רצועת טיימינג וקלאץ' לפני 200 קילומטר - כלומר ממש לפני שהוא מסר להם אותו.

האם אני יכול לסמוך על זה? למה שמישהו יעשה טיפול לרכב ומיד ימכור אותו?

במוסך שאלו אותי מה אני רוצה לעשות, אבל איזו דרך יש לי לדעת אם הרצועה חדשה או ישנה? בבדיקה שעשיתי לפני הקניה

הבוחן אמר שהוא לא יכול לדעת אם רצועה היא חדשה או לא, זה נכון? אז גם במוסך לא יכולים לדעת?

מה כדאי לי לעשות ? אם נקרעת רצועה כי היא ישנה, האם נגרם נזק למנוע/לרכב?

כל עזרה מבורכת

שבת שלום

peugeot 206 xs 1.6 '99

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבין, בטיימינג אסור לחסוך בשום פנים ואופן. הנזק הוא עצום הן מבחינת הכיס והן מבחינת המנוע.

בכדי לאשש את חששותיך לך למוסכניק שלך שיפתח את המכסה של הטיימינג ויבדוק ולפי ההערכה שלו יחליט מה כדאי לעשות.

נתתי לך טיפ בלבד ואל תסתמך על מה שרשמתי.

אגב, בבדיקה לפני קניה לא יכלו לאבחן את מצב הרצועה מפני שברוב המקרים יש לפרק חיפוי פלסטיק מגן שתפוס עם ברגים, ולא עושים את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אחרי שפותחים את מכסה הפלסטיק קשה להעריך גיל של רצועת טיימינג, גם רצועה שעשתה עשרות אלפי ק"מ יכולה להיראות במצב לא רע.

אם יש לך עוד קצת מזומנים תכדאי שחליף בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דילמה שגם אני נתקלתי בה לאחרונה

אני אישית הלכתי להחליף

עדיף לי עכשיו לשים 1500 שקל ולהיות רגוע ל4 שנים הקרובות מאשר לא להחליף ולהיות כל הזמן בלחץ ולקחת סיכון של נזק כספי גדול פי 5.

לדעתי אי אפשר לדעת ממבט על הרצועה אם אפשר להשאיר אותה. לאבא שלי היתה מאזדה 626, אחרי 90K ק"מ הלך להחליף רצועה(לפי הוראת יצרן) והיא היתה ניראת כמו חדשה. שהחליף אותה שוב ב180K גם היתה ניראת כמו חדשה. אז אם היא לא ניראת במצב טוב - לך תדע כמה ק"מ עבר עליה.

 

מה שאתה כן יכול לעשות, זה לנסות לברר באיזה מוסך הרכב עבר את הטיימינג (אם עבר כמו שהמוכר טען) דרך חברת הטרייד אין. אם הם הסכימו לברר לך את זה פעם אחת עם מוכר הרכב, שידברו איתו שוב ויבררו באיזה מוסך נעשה הטיפול, אם נעשה. ברגע שתדע את שם המוסך, תתקשר לשם ושיבדקו במחשב (במידה וזה מתועד) אם אכן הטיפול בוצע.

 

אם לא תצליח לחקור את העניין ולהגיע למסקנה חד משמעית שהוחלפה רצועה, לדעתי האישית לא כדי להסתכן. אני אישית לא הייתי סומך על סוכן מחירות של חברת טרייד אין כזאת או אחרת. מה הם לא יגידו בשביל למכור? את אמא שלהם הם ימכרו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיקו להלחיץ את הבחור,

כאשר יצרן אומר להחליף כל 60K קמ רצועה זה אומר שהרצועה יכולה להחזיק 120K

ברוב המקרים זמן ההתבלות של הרצועה לפי היבואן בארץ הוא תמיד חצי ממה שהיצרן מצהיר,

אם רצועה אמורה להחזיק 60K, זה לא אומר ש ב61K היא תקרע וגם לא ב 80K,

בדרך כלל ששומעים על רצועה שנקרעה מדובר על 120K-160K של אי החלפה עד שבאה הקריעה,

אם היא נקרעה לפני זה אומר שהיה פגם ברצועה אן במכלול עצמו וזה כבר לא שיך לקילומטרים, והיה יכול להיקרע אפילו לפני ה 60K שמצהיר היבואן, אז חלס להלחיץ אנשים, סע בערך 20K עם הרצועה הנוכחית ואז תחליף, הסיכון הוא כמעט אפסי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור אומר שעד 80K יש רישום של טיפולים. אם לא רשום שם שהוחלפה רצועה, כדי מאוד ואף רצוי להחליף.

אם כתוב שם שכן הוחלפה רצועה, אז אפשר להישאר רגועים אבל לא לדחות את זה יותר מידי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכם

אני אנסה באמת לדבר עם הטרייד אין ואם זה לא ילך , האוטו שלי כבר במוסך ואני אבקש שיחליפו רצועה

שבת שלום ורגועה שתהיה לכולם

peugeot 206 xs 1.6 '99

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוכנויות הטרייד אין הם "לא כל כך ישרים" בלשון המעטה. גם הקילומטראז על הרכב נשמע חשוד ולא כל כך הגיוני.

אם אין לך וודאות של 100% תחליף רצועה. לכול החכמולוגים, יש חישובים ברורים לאורך חיים של רצועות ומייסבים! ברור שהיצרן

לקח מקדמי ביטחון אבל לא כדאי להתגרות במזל אם צריך פשוט תחליף אולי היא לא תיקרע אחרי 10K נוספים אבל אולי כן..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטרייד אין אמרו שדיברו עם בעל הרכב הקודם ושהוא עשה החלפת רצועה וקלאץ' חדש לפני 200 קילומטר-

לא הצלחתי להבין למה הוא התכוון , זאת אומרת שהבעלים הקודם אמר לו שהוא החליף רצועה ממש לפני שהוא עשה טרייד אין לרכב שלו. זה היה לי נשמע מוזר ולא הצלחתי להבין את העיניין.

אם אני שואל את המוסך (מורשה) הבוחן יכול לומר לי אם הרצועה חדשה לגמרי - אפשר לראות את זה?

אני בהתלבטות פה - לא ממש בטוח מה כדאי לי לעשות.

אבל אני כנראה אחליף אם אני לא אקבל תשובה חד משמעית, צריכים להחליף ברכב הזה כל 60-70 קילומטר ועכשיו בדיוק זה הזמן- 140K.

peugeot 206 xs 1.6 '99

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...