Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5629 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בהולנד, כשאתה מגיע עם רכב אספנות לשיפוץ, הרכב נכנס לבדיקה מקיפה, בבדיקה

משתתפים בוחן רכב שמכיר את הדגם, בעל המוסך, "מחסנאי" החלקים, ובעל הרכב.

 

 

 

בארץ הבוחן ובעל המוסך והמחסנאי הם אותו אדם.

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בהולנד גם יש כמויות של סיטרואנים ישנות בכביש מה שבישראל לא קיים בכלל.

אז מן הסתם יש גם חלקים שגם הם לא קיימים בישראל.

וחוץ מזה למה כבר אתה מצפה מפחחות וצבע עבור 3000 ש"ח?

 

בהולנד אתה סתם מטייל ברחוב ופתאום רואה חונה DS שנראית כמו חדשה.

זה בכלל לא דומה אפילו לישראל ,אז לא נראה לי שיש שם בעיה להשיג חלפים אפילו חדשים.

מה גם שהם עובדים ביורו וגם הצרפתים.

פורסם

הבעיה פה היא גם מצד הלקוחות וגם מצד בעלי המקצוע.

השארתי את הרכב כדי שיתקנו אותו ויעבירו אותו טסט.

לא סוכם על מחיר בכלל מכיון שגם לדעתי קשה להגיע להערכה מדוייקת ברכב הנ"ל וגם מכיון שאני סומך על בעל המוסך.

הבעיה היא שבעל המוסך (וזה מאפיין הרבה בעלי מקצוע בארץ) מעריך שהלקוח הממוצע ישלם לו מחיר נמוך בכל מקרה

ולכן כל העיסקה לא משתלמת במיוחד מה גם שמדובר בכאב ראש לא קטן.כתוצאה מכך שמתי לב שהעבודה על הרכב מתבצעת רק

בזמן הפנוי של העסק ונמרחת .

פורסם

אין לך גם הרבה ברירה כי כמה מוסכים בארץ כבר יהיו מוכנים לטפל ברכב כזה ובאמת מכירים אותו?

יהיה מעניין אם תפרט(בלי מחירים) מה נעשה ברכב רק בשביל לדעת מה כולל שיפוץ של רכב כזה והאם זה באמת כל כך נורא כמו שזה נשמע.

פורסם

מלבד התיקונים והטיפולים הרגילים (החלפות שמן,בלמים וכיו"ב) היה צורך בתיקון ההגה -מדובר בהגה פרוגרסיבי שחוזר למרכז.

המזל הוא שלהבדיל מהדגם שהחליף את ה cx ה xm כאן אין צורך בפירוק המנוע והתיקון יותר פשוט.

בנוסף יש את מערכת החשמל הסבוכה . הרכב כולל אלקטרוניקה סבוכה של שנות ה70 עם חיישנים ןמערכות מתקדמות לאותה תקופה.

בנוסף ישנו גיר הc-matic החצי אוטומטי למרות ששם לא היו בעיות.

לאחר שהשגתי ספרים מקוריים של סיטרואן משנות השבעים שיועדו למוסכים מורשים הרכב באמת מסובך ומורכב

בנוסף לכל הצרות בכל הספרות של סיטרואן מופיעים כלי עבודה יעודיים לcx ובספר של היינס ישנן אפילו הוראות כיצד לבנות כלים כאלו

לבד.סה"כ מדובר באמת ב,he rmhbh ואני בהחלט יודע למה נכנסתי.מצד שני קיים בחו"ל מלאי חלפים נרחב וברכב הספציפי

יש את כל החלקים,הוא במצב סביר ובעל המוסך עצמו השתמש בו במשך מספר שנים .

פורסם

סיטרואן מהולנד: אחת מזרטי אחת דשבו, אחת מעובבת עם אמרקאית, ותמונה אחת

מקדשת לחבר בעל הרכב דומה כאן בארץ לדעתי היחידי....

 

* אגב כשכתבתי על "גאווה מקצועית" התכוונתי שבעל המוסך יודע כמה העבודה שלו שווה

אם הוא מתמכר נמוך משוויה הרי שאין לו על מה להתלונן, אם מכוון לשוויה האמיתי אז אין

לו מה לבכות, אי אפשר לנסות ולהתחרות במחיר, התחרות צריכה להיות בטיב העבודה, כמו בתחום הרפואה

אנשים מוכנים לשלם מחירים דמיוניים ולחכות לניתוח בשביל להיות מטופלים ע"י מומחה בעל שם

למה לא בתחום הרכב?-רן

DSCF7096.jpg

DSCF7160.jpg

DSCF7086.jpg

DSCF7161.jpg

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

מה שאני לא אהבתי זה את ה"גלגלים" בשעוני מהירות וסל"ד במקום מחוגים רגילים כמו שהיה בGSA וב BX בשנים הראשונות.

זה דבר שממש לא נוח לשימוש ולא נותן כלום.

לקראת סוף שנות ה80 סיטרואן עברו למחוגים רגילים גם ב BX וגם ב CX.

לא הבנתי מה נותן הגה שחוזר לבד למרכז.

פורסם

מדובר בסיטרואן האמיתית האחרונה.

ההגה ההידרופניאומטי עם החזרה למרכז נועד לנוחות כמובן.

בקשר לשעונים ההזויים -זה חלק ממה שאהבתי ברכב.הוא פסיכי.

נתנו שם למהנדסים יד חופשית.

אגב יש שם המון מחשבה בתכנון-למשל במרכז ההגה החד חישורי יש למעשה כרית שבולמת את המכה במקרה של תאונה.

מעל הספרות במד המהירות יש גם את ציון מרחקי הבלימה בכל מהירות.יש חיישנים של שחיקת הרפידות בבלמים וכיו"ב

דברים שהיו נדירים באותה תקופה .הווינקרים הם לחצנים וכל העיצוב מזכיר לך חללית של סרטי מדע בדיוני ישנים

וכמובן אסור לשכוח את הנוחות של הנסיעה.

פורסם

ב BX הראשונות עד 1986 השעון טורים היה בעצם אורגן אורות כזה.

שורה של נוריות בירוק אדום וכתום אם אני לא טועה-הזוי לגמרי.

והוינקרים היו 2 כפתורים שלא התבטלו לבד אחרי פנייה.

כל הדברים האלה אולי מעניינים אבל בנהיגה זה מאוד מאוד לא נוח ואפילו מפריע ומרגיז לדעתי.

אני אהבתי הרבה יותר את הBX מ87 ומעלה ששם הכל היה "רגיל" ודומה לפיג'ו.

 

על נוחות הנסיעה המעולה ועל המושבים המדהימים אין מה להתווכח אבל על נוחות תפעול כנראה שהצרפתים לא חשבו כי אם זה היה חשוב להם היו עושים בדיוק כמו בפיג'ו.

עובדה שבסוף הגיעו למסקנה הזאת.

פורסם

את ה"לויינים" האלה במקום ידיות היה גם בBX הראשונות וגם בVISA .

פעם כתב כאן מישהו בפורום שזה מאוד נוח,לי אין נסיון בזה.

לא ידעתי שבGSA היה אפילו שעון טורים.

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

הצרפתיה עברה טסט בשבוע שעבר.

לקחתי אותה הביתה כדי להתחיל את השיפוץ היסודי שהיא ראויה לו.

למרות המצב הרעוע שלה נוחות הנסיעה הפתיעה אותי כולל ההגה עם מערכת הdiravi

למעשה רכות הנסיעה שלה ותחושת הריחוף הרבה יותר חזקות מה c5 שאני משתמש ביומיום.

כמות הדברים שצריך לסדר ברכב די רצינית ככה שהרמתי כבר טלפון לדוקטור בני ל. כדי לקבוע תור

בינתיים היא סיפקה לי אנקדוטות משעשעות.

כשהורדתי את הכיסוי כדי לצלם שמעתי קולות התפעלות ליד.מסתבר שאיזו משפחה לידי הייתה עסוקה במירוק נמרץ של הקורולה.

האישה ניגשה ושאלה למה הרכב נמוך כל כך -התחלתי להסביר לה על המערכת ההידראולית כשבעלה הסביר לה שזו טכנולוגיה ישנה

וככה פעם היו עושים את הרכבים......

אגב משבוע שעבר אני החבר מספר 802...

SANY0550.JPG

SANY0549.JPG

SANY0548.JPG

פורסם

WOW:shock:, איזה אוטו מדהים!

הספידומטר מזכיר לי שלאבא של חבר היתה פאלס,

ויום אחד הלכנו לכביש נטוש, וחבר שלי נסע מהר ברוורס,חבר אחר משגיח שאף רכב לא בא (הנהג עם הפנים קדימה...)

עד שבלוח השעונים הופיע מהירות 200.

צילמנו עם מצלמה, פיתחנו ועשינו התקף לב לאבא שלו:lol:.

וכמובן שחצי חטיבה התלהבה מה"מהירות".


×
×
  • תוכן חדש...