Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ארנב נולד - יומן שיפוץ Fuji Rabbit


oren_hershco
שימו לב! השרשור הזה בן 4741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קראתי בשקיקה את השרשור עד כה.

אכן מלאכה מהנה, גם אם לפעמים מתסכלת.

 

עלה והצלח!!!

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פירוק המנוע, חלק ראשון:

 

לאחר פירוק בית הממסרה, וכל שאר החלקים שמימין למנוע (חשמל) ומשמאל לו (תמסורת אוטומטית), הגיע הזמן לפרק את המנוע עצמו. הברגים השתחררו בקלות, שום דבר לא היה תקוע או חלוד.

 

בפנים, כצפוי, המון פיח, ועדויות לטמפ' גבוהות ביותר, שאולי נוצרו עקב חוסר שמן בדלק.

 

המצת מוברג בתוך הליקויל, שכבר יצא קצת לתוך חלל השריפה.

 

התפתחות מעניינת: שוחחתי היום בטלפון עם אספן קטנועים מאוסטרליה, שברשותו רביט S601 זהה לשלי, משוחזר כחדש. יש לו מלאי גדול של חלקים חדשים, מאיזשהו סטוק שנקנה ביפן והועבר לאוסטרליה.

 

בין החלקים שיש לו, גם בוכנה חדשה! וגם (אריה, אתה שומע?) קפיץ אוויר אחורי משומש. מחירים? עוד אין. בשבוע הקרוב הוא יגיד לי כמה הוא רוצה על כל חלק.

בוכנה וטלטל לפני פירוק [800x600].jpg

הוצאת הבוכנה מהצילינדר [800x600].jpg

הבוכנה בצילינדר לפני פירוק [800x600].jpg

צילינדר וראש [800x600].jpg

הליקוייל למצת [800x600].jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מתחילים להרכיב:

 

א. הגיע קיט שיפוץ לקרבורטור. או ככה לפחות חשבתי. הקיט מיועד לקרבורטו Honda SL350K1/K2. לכאורה, מדובר על קרבורטור קייהין PW24CH, כלומר, בדיוק אותו אחד שיש ברביט. האמת הייתה קצת פחות וורודה: פרט לשסתום המצוף והתושבת שלו, ואיזה בורג כוונון אחד, כל החלקים שונים! אפילו האטם לא התאים, ונאלצתי להחזיר (בינתיים) את האטם הישן. מאחר והתחייבתי ששום אטם ישן לא יחזור לכלי, אאלץ לגזור אטם חדש בעצמי.

 

ב. ה- Torque Converter (ה"גיר האוטומטי") והיחידה הצמודה אליו, הנקראת Torque Converter Bracket הורכבו, עם אטמים חדשים לחלוטין. באחד הצדדים היה בעבר כנראה אטם קרטון כלשהו, והעניין הזה טופל עם משחת אטימה Threebond 1215.

P3261446 [1024x768].JPG

TC left side reduced.jpg

P3081368.jpg

P3081375.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקים! חלקים!

לאחר ציפייה דרוכה, הגיעה חבילת החלקים מהאספן האוסטרלי. בחבילה:

- בוכנה חדשה + רינגים

- טלטל חדש + מיסב עליון

- פין גוזו'ן עם טבעות נעילה.

 

אין לי מושג כמה חלקים כאלה נשארו בכלל, בעולם, כך שאני מחשיב את עצמי בר-מזל שאיתרתי אותם (בהתחשב בנדירות, גם המחירים היו סבירים) על הבוכנה מופיע המספר 0.10, בעוד שעל הבוכנה שיצאה מהכלי מופיע 0.50. מדידה עם קליבר מאשרת: הבוכנה החדשה קטנה יותר מזו שהייתה על הכלי, בכ- 2 עשיריות המילימטר.

 

מלכתחילה עלתה האפשרות לביצוע אוברול מלא, כולל החלפת השרוול בתוך הצילינדר בשרוול חדש. כעת מתברר שלא יהיה מנוס מלבצע את הצעד הזה, משום שאין סיכוי שהבוכנה החדשה תסתדר עם שהרוול הקיים.

P5201640 [1024x768].JPG

P5201641 [1024x768].JPG

P5201639 [1024x768].JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד חלקים:

בנוסף לדלת לברז הדלק, ופאנל לסוויץ', הגיע סמל דנדש ונוצץ לכנף הקדמית. היו לאספן גם סמלים צידיים (ארנבות בתוך אליפסה) אלא שהמחיר המבוקש היה גבוה מדי. סיכמתי עם ariebz שנבצע "החלפות" - הוא יעתיק את ה "Rabbit" שלי, ואני את הארנבות שלו.

 

החלק הייחודי ביותר בחבילה הוא קפיץ האוויר המקורי. הקפיץ הזה (מעין בוכנה הכולאת אוויר בתוך דיאפרגמה גמישה) היה קצת בעייתי לתחזוקה, אני מנחש, ולכן הוחלף עם הזמן בקפיץ מתכת מסורתי. בכל פעם שבוצעה החלפה כזו, נכחד מהעולם קפיץ אוויר מקורי לרביט.

 

הקפיץ שהגיע משומש, והדיאפרגמה שלו ממש בסוף חייה, אך פרט לכך מצבו נראה סביר ביותר.

 

הרכיב הבעייתי נקרא Rolling Diaphragm, אך לא מצאתי משהו במידות דומות מחיפוש ראשוני באינטרנט.

 

האם מישהו מכיר מומחה פנאומטיקה שיכול לעזור לנו (לי ולעוד משחזרי רביט) לאתר דיאפרגמה מתאימה?

P5201644 [1024x768].JPG

P5201645 [1024x768].JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ו... ממשיכים לפרק:

 

אתמול פורקה חוליית המתלה האחורי. אין תמונה בינתיים, אבל יש שאלה: מדובר על חלק פלדה כבד, שלכאורה אין בעייה לנקות בניקוי חול. אבל: בצידו השמאלי יש תותב פליז, המהווה מיסב החלקה לציר רגלית ההתנעה. האם ניקוי חול לא ישרוט את המשטח הזה? האם יש דרך אחרת להסיר את הצבע הישן?

 

בנוסף, פורק ברז הדלק. מאחר ומדובר על מנוע דו-פעימתי, תחתית מיכל הדלק (והברז) הייתה מלאה בשמן צמיג ושחור, ממש זפת. התמונות מראות את המצב מבחוץ, ותאמינו לי שבפנים היה יותר גרוע. כל מעברי הדלק בתוך הברז היו סתומים לחלוטין, ולא היה פילטר בכוסית הייעודית לכך.

 

הבורר עצמו נוגע במשטח גומי היושב בחלק הפנימי. במשטח הזה יש כמה חורים למעבר הדלק, אך פרט לכך הוא אמור להיות חלק לחלוטין, על מנת לספק אטימה. הוא לא חלק, ולא חדש, ולא מוצא חן בעיני בכלל להרכיב את הברז עם הגומי הישן הזה. הייתי מעוניין לגזור גומי חדש, לחוררו במקומות המכונים, ולהדביק אותו בפנים. אין בעיה של גישה, את השאלה היא באיזה דבק להשתמש, כך שהדלק והשמן לא ימסו אותו?

 

אורן

P5211647 [800x600].jpg

P5211653 [800x600].jpg

P5211646 [800x600].jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן

במוסך המדייק (ליוני למברטה יש את מס' הטלפון)

יש או לפחות היה עד לפני כשנה באחת ממגרות האוצרות,

סמלים חדשים לרביט אני ראיתי לפחות ארבעה!

 

צריך להגיע כיוון ששני האחים מזכירים קצת את הזקנים

מהחבובות, וצריך לתפוס אותם במצב רוח טוב (יש לפחות

שני מועדים בשנה שזה קורה).

 

בהצלחה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן

במוסך המדייק (ליוני למברטה יש את מס' הטלפון)

יש או לפחות היה עד לפני כשנה באחת ממגרות האוצרות,

סמלים חדשים לרביט אני ראיתי לפחות ארבעה!

 

צריך להגיע כיוון ששני האחים מזכירים קצת את הזקנים

מהחבובות, וצריך לתפוס אותם במצב רוח טוב (יש לפחות

שני מועדים בשנה שזה קורה).

 

בהצלחה-רן

 

תודה. כבר שמעתי שיש שם אוצרות. אנסה לקפוץ לשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להכין פקק מאוקולון למייסב ההחלקה ואז הוא לא יפגע בזמן התזת המדיה.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את קפיץ האוויר הספציפי, אבל רוב אופני ההרים המודרניים משתמשים בקפיצי אוויר.

יתכן שבית מלאכה המתמחה בשיפוצי בולמי אוויר יוכל לתת סיוע.

יבואני פוקס בארץ הם חנות סלאלום בקיבוץ בית אורן- שווה אולי לשאול אותם ישירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את קפיץ האוויר הספציפי, אבל רוב אופני ההרים המודרניים משתמשים בקפיצי אוויר.

יתכן שבית מלאכה המתמחה בשיפוצי בולמי אוויר יוכל לתת סיוע.

 

יש כאן בפורום חבר שברשותו פורד אסקורט ברנדה ,

קוראים לו שרון - כינויו בפורום "העכביש"

נסה לברר עימו בנוגע לקפיץ הזה הוא מתעסק עם אופני הרים /פעלולים מיקצועי.

 

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את קפיץ האוויר הספציפי, אבל רוב אופני ההרים המודרניים משתמשים בקפיצי אוויר.

יתכן שבית מלאכה המתמחה בשיפוצי בולמי אוויר יוכל לתת סיוע.

יבואני פוקס בארץ הם חנות סלאלום בקיבוץ בית אורן- שווה אולי לשאול אותם ישירות.

 

גם אני רוכב אופני הרים. החלק הזה אפילו לא דומה, לצערי. שמעתי שבאוטובוסים יש חלק דומה, אלא ששם הוא במידות שונות לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לייצר פקק כזה אצל כל חרט,

לא חייב אוקולון אפשר גם מאלומניום או כל חומר אחר, העיקר שימנע מהמדיה להגיע אל המייסב,

כמו כן ניתן גם להשתמש בציר עצמו במידה וגם הוא זקוק לטיפול כלשהו לאחר מכן (אבץ או כל ציפוי אחר).

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול פורקה חוליית המתלה האחורי. אין תמונה בינתיים, אבל יש שאלה: מדובר על חלק פלדה כבד, שלכאורה אין בעייה לנקות בניקוי חול. אבל: בצידו השמאלי יש תותב פליז, המהווה מיסב החלקה לציר רגלית ההתנעה. האם ניקוי חול לא ישרוט את המשטח הזה? האם יש דרך אחרת להסיר את הצבע הישן?

אורן

האם החור של הציר עובר לצד השני? כלומר, ברור שהוא עובר, אבל האם אתה מפרק אותו ע"מ שתהיה לך גישה לצד השני? אם כן, אין פשוט מזה: קח בורג מספיק ארוך (או חתיכת מוט הברגה), קח דיסקה (שייבה, שייבה) מספיק רחבה ע"מ שתכסה את קוטר התותב והרכב בתוך חור התותב. בצד השני חזור על הפעולה: דיסקה ואום שיתהדק על הבורג וכך יהיה לך תותב אטום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...