Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ארנב נולד - יומן שיפוץ Fuji Rabbit


oren_hershco
שימו לב! השרשור הזה בן 4741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בית המסנן עצמו נראה עשוי מפח מגלוון פשוט. איך לגרום לו להיראות חדש? אשמח לטיפים.

 

קח דלי, מלא במים רותחים, תתחיל לקרצף את הבית עם המים הרותחים ועם סבון כלים פשוט. שטוף קצת (עם המים המלוכלכים) גלה ונקה איזורים עקשנים עם טינר. חזור על הפעולה. אם הצלחת - יופי. ספר לנו. אם לא הצלחת - מקומות עקשנים יש להשרות בתרסיס WD40 או להשרות את כול הבית עם סולר.

בעיקרון, דלי סולר לניקוי כל החלקים בפרויקט שיפוץ - הוא הדבר הכי נכון. סולר הוא חודרני ומנקה מצוין. שים לב: אל תשתמש עם חומרים חזקים או תוקפניים ע"מ שהגילוון לא ירד לך! זה שקבלת כלי מג'עייף ומלא בשמן זה יתרון! לא תמצא הרבה חלודה!

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה לכולם על האיחולים והעצות.

 

בימים האחרונים פורקו מהקטנוע ממיר המומנט, האגזוז וסירת הצד.

 

א. ממיר המומנט, באנגלית Torque Converter, ולהלן - "TC". בהוראות היצרן מוגדר שצריך חולץ מיוחד כדי לשלוף אותו, אך ח' שהוא שכן, חבר ומכונאי מוכשר, הערים עליו עם פטיש גומי. ה- TC יצא די בקלות, ומייד הגיר שמן גיר אדום. ברגי הניקוז היו סגורים עם אטמים מאולתרים, כנראה אטמי מנוע שנגזרו. בשלב הזה החלק נוקה רק מבחוץ, כי ח' ביקש ממני לא לפתוח אותו בלעדיו (הוא, ורוב מכונאי האופנועים בעצם, לא נתקלו ברכיב הזה מעולם)

 

ב. לממיר המומנט מוצמד גלג"ש עם מיסב חד כיווני, להתנעה רגלית. המיסב היה תקוע, ולכן פורק לחלוטין.

 

ג. האגזוז פורק מהקטנוע. הוא מורכב משני דודים - נדמה לי שזה ככה במקור. הקדמי, זה שמחובר למנוע, מתחמם כנראה הרבה יותר מהאחורי, ולכן לא נשארה עליו שכבת שמן שתגן מהחלודה. מצבו סופני למדי. את הדוד האחורי צריך לנקות, טרם הגעתי לזה.

 

ד. סירת הצד פורקה מעל לשילדה שלה. הסירה במצב יחסית טוב, אך יש בה פגיעות וחורים. בחלקה האחורי הוצמדה לוחית מתכת, שנועדה לתמוך במצבר המכונית (!) שהוצמד לריצפה, כתחליף למצברים המקוריים (ב"רביט" יש במקור 2 מצברי 6v, המחוברים בטור) הסירה צבועה בצבע לא מקורי, כמו כל הקטנוע, שמכסה את הסמל של וולקוביץ' ואת לוחית היצרן.

 

ה.שילדת סירת הצד הייתה כבר עניין מאתגר יותר. הברגים הסרבנים נחתכו, אך הצינור העגול של שילדת הסירה ישב בתוך החבק וסירב לזוז. חזרנו לסיבוב נוסף, ח' ואני, היום בערב. פטישים (אחד ממש גדול) + צינורות מהג'אנקיה של בעל הבית עשו לבסוף את העבודה, ולאחר מאבק של שעה הקטנוע חזר להיות דו-גלגלי.

 

בניגוד לסירה עצמה, הקלה למדי, שילדת הסירה עשויה מצינורות ברזל עבים, ושוקלת המון (במיוחד ביחס לקטנוע). המשקל העודף הזה גורם לי לשאול כאן שאלה שמציקה לי מזה מספר ימים:

 

האם מותר לשנות את הרישום של אופנוע אספנות עם סירה לאופנוע אספנות רגיל?

אורן

Manual_Start_Cog_Reduced.jpg

TC left side reduced.jpg

Exhaust_Rotten_Reduced.jpg

Side car frame attached reduced.jpg

Side Car with battery reduced.jpg

cutting sidecar frame bolts reduced.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תפתח את הטורק עם הוא עבד הוא יעבוד

חבל שילך לך האטם

 

יש לי חבר שהיה אומר: "לא סקרן - לא מדען". הוא מדען, אז אצלו הביטוי הזה עובד טוב יותר ...

 

אני מסכים איתך שלא צפוי שם בלאי משמעותי, אבל האטמים האלה מאוד ישנים. נראה לי קצת לא לעניין לבצע שיחזור מבלי להחליף אטמים. במקרה של החלק הזה, האטמים מבצעים תפקיד קריטי, כי הם מאפשרים לקשר בין מיכל העודפים לחלק המסתובב.

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

האם מותר לשנות את הרישום של אופנוע אספנות עם סירה לאופנוע אספנות רגיל?

 

אורן

 

כן.

 

למיטב זכרוני תצטרך עמדה 1.

 

ממליץ לך לדבוק במקור ולהשאיר סירה. יותר ייחודי.

 

אולי אפשר למצוא שיטה להקטין את משקל שילדת הסירה. (עיין ערך צינור סקדיול)

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אפשר למצוא שיטה להקטין את משקל שילדת הסירה. (עיין ערך צינור סקדיול)

ישי

 

אכן, יש הרבה שיטות להוריד את משקל הסירה. הראשונה היא באמת החלפת שלדת הצינורות הכבדה בצינורות קצת יותר הגיוניים. אפשרות נוספת היא החלפת הגלגל למשהו מודרני ממתכת קלה, החלפת הרצפה בלוח אלומיניום וחיבורו לגוף העוטף בעזרת פס חיזוק וניטים ויש עוד ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, יש הרבה שיטות להוריד את משקל הסירה. הראשונה היא באמת החלפת שלדת הצינורות הכבדה בצינורות קצת יותר הגיוניים. אפשרות נוספת היא החלפת הגלגל למשהו מודרני ממתכת קלה, החלפת הרצפה בלוח אלומיניום וחיבורו לגוף העוטף בעזרת פס חיזוק וניטים ויש עוד ועוד.

 

הממ.... אני שם לב שהעם בעד השארת הסירה. יש לי שתי שאלות בנושא:

 

א. מספר השילדה של הסירה רשום ברשיון הרכב. האם חוקי בכלל להחליף את השילדה הזו במשהו מתוצרת עצמית?

 

ב. שמעתי מרוכב אופנוע+סירה שיש בעיה רצינית עם סירה קלה מדי, משום שבפניות ימינה האופנוע עלול להתהפך. ברור שיש פתרונות יצירתיים גם כאן (שילדה קלה עם משקולת רק בקצה הימני הרחוק, כך שהיא עדיין תפעיל מספיק מומנט) האם התופעה אכן קיימת?

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפתח בלוג בו אדווח על התקדמות התהליך:

 

http://blog.tapuz.co.il/FujiRabbit

 

בנוסף, הגיעה מחט למצוף הקרבורטור, לא זהה אך מתאימה בול (תמונה)

 

אורן

P2241335.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

קטנוע ה"רביט" מצוייד ב"גיר אוטומטי", שהבדיל אותו מהווספות והלמברטות הנפוצות, בעלות ההילוכים הידניים. "גיר אוטומטי" במרכאות, משום שנכון יותר להגיד שלקטנוע יש יחס העברה אחד, וקלאץ' הידראולי (נקרא "ממיר מומנט") המאפשר למנוע להסתובב במהירות שונה מהתמסורת.

 

ממיר המומנט הוא למעשה טורבינה טבולה בשמן. ציר המנוע מחובר למניפה אחת שלה, וכאשר סיבובי המנוע מתגברים, המניפה דוחפת שמן לכיוון המניפה השניה (זו המחוברת לתמסורת הסופית) השמן המוזרם בלחץ מכריח את המניפה השניה להסתובב גם כן, וכאשר היא מתחילה להסתובב - הקטנוע מתחיל לנוע.

 

אין שום מגע מכני ישיר בין המנוע לבין התמסורת הסופית - כל ההספק מועבר בלחץ השמן.

 

לרביט היה שמן ייעודי לעניין, הנקרא "Rabbit Tor Con Oil" (קיצור של Torque Converter). המוצר הזה לא קיים כיום, וקיימים מספר "מתכונים" לייצור שמן דומה בתכונותיו, מערבוב של שמנים אחרים.

 

יחידת ה Torque Converter (נקרא לה בקיצור TC) מורכבת, על ציר היוצא מצידו השמאלי של המנוע. היצרן טוען שצריך חולץ כדי לשחררה, אבל ח', החבר המכונאי, הערים עליו עם פטיש גומי, וה- TC החליק החוצה. אופנועים מודרניים לא משתמשים בחלק דומה, ולכן ח' ביקש ממני להמתין לו עם הפירוק.

 

הפירוק היה קל ופשוט יותר משציפינו. בית ה- TC מורכב משני חצאים, ובינם אטם גומי גמור לחלוטין. בתוכו יש שתי מניפות, המסתובבות אחת בתוך השניה. המיסוב הוא ברובו מיסבי פליז המחליקים על ציר פלדה. כל העסק מלא בשמן, כך שלכאורה לא צפוי שם בלאי גבוה. בצידה המשמאלי של המניפה הפנימית הגדולה יש מיסב גלילים נדיר , ונראה גם הוא תקין.

 

לא הכל מושלם: כפי שניתן לראות מהתמונות, חלק מהכנפיים נראות כאילו משהו פגע בהן, וגם בצידו הפנימי של בית ה TC יש פגיעות חשודות במתכת. ככל הנראה שבעבר חדר חלקיק קשיח כלשהו פנימה, ויצר נזק. הנזק הזה לא נראה גדול, וככל הנראה לא מונע תיפקוד תקין.

 

ה- TC אינו מנותק מהעולם החיצון. יש לו יחידה נוספת, הנקראת TC Bracket. היחידה הזו יודעת לקשר בין ה- TC המסתובב למיכל עודפי השמן הנמצא מעל. ה- TC Bracket היה מחובר בברגי פיליפס טחונים, והיה צורך לחרוץ אותם עם דיסק. היחידה הזו פורקה מהקטנוע, אך עדיין לא נוקתה.

 

מיכל השמן עשוי פלסטיק, ומהווה נקודת תורפה: הוא חייב להישאר אטום לחלוטין, אך בעת שהמכלול מתחמם, הלחץ הבו עולה, והפלסטיק מתבקע. המיכל על ה"רביט" שלי עבר תיקון בעברו, בדבק חם. לא ברור בשלב זה אם הוא תקין או לא.

 

בסך הכל, פרט לאטם הגמור, ולבדיקת תקינות מיכל הפלסטיק, לא נראה שיש מניעה להרכיב את ה- TC בעתיד הקרוב.

Inner turbine left reduced.jpg

Inner turbine right reduced.jpg

Right case inner reduced.jpg

TC inner part left reduced.jpg

TC inner part right reduced.jpg

TC left side reduced.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר פירוק ה- Torque Converter, פורק הרכיב אליו הוא צמוד, שנקרא Torque Converter Bracket.

 

החלק הזה מחובר מלמעלה למיכל השמן, ומצידו השמאלי למניפה הקטנה בתוך ה- TC. המניפה הזו לא מחוברת ישירות למנוע ולא לגלגלים, אלא רק לציר בתוך ה- bracket. בהתחלה חשבתי שהחיבור הזה קשור רק להזרמת שמן מ/אל מיכל העודפים, אבל אז הגיעה הפתעה:

החלק המסתובב בתוך ה bracket מחובר למיסב חד-כיווני. מטרתו היחידה, כפי שזה נראה, היא לאפשר למניפה הקטנה בתוך ה- Torque Converter להסתובב רק בכיוון אחד, או רק במהירות מסוימת.

 

כרגע יש לי רק השערה לגבי תפקיד הרכיב הזה, והיא שהוא קשור לשליטה על משטר הלחצים בתוך ה- TC עצמו. אשמח אם מישהו יאיר את עיני, בזמן שאני עצמי יוצא לחיפוש אחר המידע הזה.

 

מצב:

 

קיים כאן אטם, מתפורר לחלוטין (צפוי) ועוד מחזירי שמן בכל קצה, שיוחלפו גם הם. פרט לכך יש כן מיסב גלילים, "אח" של מיסב הגלילים היושב בתוך ה- TC (ראו הודעה קודמת על פיקור ה- TC). מאחר והוא חי בתוך שמן ומבודד מלכלוך, כנראה שהוא תקין.

 

אורן

TC inner part right reduced.jpg

P3081371.jpg

P3081368.jpg

P3081375.jpg

P3081376.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

קיים כאן אטם, מתפורר לחלוטין (צפוי)

 

כל הכבוד על היסודיות.

כשאתה קונה Oring ע"פ דוגמא (ולא מהיצרן ע"פ מק"ט) נסה לקנות Oring מסוג EPDM.

זהו סטנדרט המוכר בתעשיה כעמיד בפני סולוונטים וחומצות.

ככל שאני נתקלתי ניתן להשיג את כל המידות ב EPDM

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה קונה Oring ע"פ דוגמא (ולא מהיצרן ע"פ מק"ט) נסה לקנות Oring מסוג EPDM.

 

ישי

 

האם הסטנדרט הזה מתאים לעבודה בטמפ' גבוהות? הנתון הזה נראה לי חשוב יותר ב- Torque Converter.

 

האם אתה מכיר מקום טוב לחיפוש אטמים כאלה? ("טוב" = לא מתעצבנים מאיזה נודניק כמוני שקונה אחד מכל סוג, ואפילו לא יודע מה המק"ט של מה שהוא מבקש :-) )

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתרון "תעלומת" המניפה השלישית מההודעה האחרונה:

 

אם הייתי מכין קצת שיעורי בית, הייתי מגלה שהמניפה השלישית היא חלק אינטגרלי וחשוב בכל ממיר מומנט, כלומר בכל גיר אוטומטי של משפחתומטית-1600-אפורה-עם-4-דלתות-מליסינג. טוב, לא נורא, ככה לומדים. הנה הסבר ברור וקצר מ- www.howstuffworks.com הנהדר:

 

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/towing/towing-capacity/information/torque-converter.htm/printable

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...