Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ארנב נולד - יומן שיפוץ Fuji Rabbit


oren_hershco
שימו לב! השרשור הזה בן 4743 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצידו הימני של המנוע נמצא הדינמו-סטרטר. המנגנון הזה מתפקד כמתנע, וגם כדינמו לייצור חשמל הטוען את המצבר (ים), ומספק חשמל לצרכנים השונים.

 

הוצאת המאוורר הצריכה חולץ. שוב ח' נחלץ לעזרה, והמאוורר יצא ראשון. בעיה ראשונה בולטת לעין כאן: שתיים מכנפי המאוורר שבורות, ואלה לא כנפיים הנמצאות בדיוק משני צידי הציר. מדובר על חלק כבד, וכאשר הוא מסתובב ב 5000 סיבובים לדקה, בהחלט יכולה להיות לכך השפעה רעה על אורך חיי מיסבי הקראנק.

 

מצידו הפנימי של המאוורר יושב מנגנון תזמון ההצתה. שני החלקים השחוריםהם משקולות, שבסל"ד גבוה זזות כלפי חוץ ומסובבות את הזיז המתזמן (קידום הצתה). לא יודע כרגע אם יש כאן בלאי כלשהו.

 

אחרי המאוורר פורק הסטטור, לא לפני ששורטטו כל החיבורים הנוכחיים. לא שאני סומך על זה יותר מדי, כי את הפיוז שבמיישר, לדוגמא, עקפו בגסות. אבל שיהיה.

 

הבא בתור לצאת היה הרוטור. שוב צריך חולץ, הפעם מוט קטן ופשוט עשה את העבודה (מכניסים את המוט ללב הרוטור, משתמשים בבורג המקורי, והוא שולף את הכל מהקראנק)

 

הרוטור נראה תקין . כל החלקים הנ"ל הוכנסו לחומר ניקוי, על מנת לסלק את הג'יפה.

 

החוטים בסטטור יצריכו החלפה, ככל הנראה, וכנ"ל הפחמים. אבל, כדי לברר אם כל העסק מנגן, חובה להתייחס לעוד כמה רכיבים, שיפורקו בהמשך.

 

אורן

Dynamo Fan reduced.jpg

Ignition advancing reduced.jpg

Rotor 1 reduced.jpg

Rotor 2 reduced.jpg

Stator reduced.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לאחר רישום החיווט המחובר למיישר הזרם, הוא פורק ונוקה. החיבורים בפועל לא תאמו את סכימת החיבורים המקורית, וגם הפיוזים נעקפו, מה שמעלה חשד לבעיות חשמל כלשהן. בכל אופן המיישר, הכולל מספר רכיבים, נראה כמו משהו מלפני מלחמת העולם ה- II, כאשר כל הרכיבים הקטנים מחוברים בברגים(!)

 

כלומר, ניתן לבדוק את התיפקוד של כל רכיב, ולתקן את מה שדורש תיקון. איך? אני (עדיין) לא יודע.

 

אורן

Fuse box reduced.jpg

P3101381.jpg

P3101382.jpg

P3101384.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונות שהעלת רואים :

1.בית פיוזים בו שני פיוזים מקוצרים קבוע עם חוט מולחם.

אמורים להיות שם פיוזים מזכוכית.

2.ווסת טעינה מדגם מכני (ולא אלקטרוני) . אם הוא תקין שייף את המגעים (כמו פלטינות) וסע לשלום.

עדיין ניתן למצוא חשמלאי ותיק שיתקן כאילו.

ניתן למצוא כאילו בסוסיתא (ובטח גם בסברה :-P), טריומף , MG ועוד בסגנון.

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונות שהעלת רואים :

1.בית פיוזים בו שני פיוזים מקוצרים קבוע עם חוט מולחם.

אמורים להיות שם פיוזים מזכוכית.

2.ווסת טעינה מדגם מכני (ולא אלקטרוני) . אם הוא תקין שייף את המגעים (כמו פלטינות) וסע לשלום.

עדיין ניתן למצוא חשמלאי ותיק שיתקן כאילו.

ניתן למצוא כאילו בסוסיתא (ובטח גם בסברה :-P), טריומף , MG ועוד בסגנון.

ישי

לא נכון אישי זה רגולטור

לדינסטרט נותן פיקוד לסטרטר

ואחר כך הופך לווסט נעינה

זה או רגולטור כמו באיזטה

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון אישי

 

אריה ידידי

אני לא חולק על הנסיון שלך

לא בכלים כתומים

וגם לא בכלים שצבועים אדום - לבן

 

:-P

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אריה ידידי

אני לא חולק על הנסיון שלך

לא בכלים כתומים

וגם לא בכלים שצבועים אדום - לבן

 

:-P

אתה מלך:)

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

פירוק מתגי הכידון (1):

 

בצידו הימני של הכידון נמצאת ידית המעצור הקדמי, ומתחת לה - מתג הסטרטר. במקור, הגימור דל חלקי המתכת כאן היה מבריק (ניקל או כרום, לא יודע מה ההבדל)

 

היום הגימור כבר לא כל כך יפה, והכוונה היא לחדש אותו. בהנחה שאני מצליח לפרק כל חלק לא-מתכתי מחלקי המתכת המיועדים לציפוי מחדש - כיצד עושים זאת? כיצד מורידים את הציפוי הישן, ואיפה ניתן לצפות מחדש?

 

בתמונות כאן חבק ימין ובית מתג הסטרטר.

 

 

(חכו, בחלק 2 העניינים יסתבכו)

מצב הגימור (חלק עליון) [640x480].JPG

מצב הגימור (חלק תחתון) [640x480].JPG

בית מתג סטרטר.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק מתגי כידון (2):

 

בצד השמאלי הסיפור קצת מורכב יותר. החבק בצד שמאל כולל את מתג הצופר והמאותתים. מתג המאותתים, שלא כנהוג כיום, הוא חבק מסתובב: קליק קדימה הוא איתות לצד אחד, קליק אחורה איתות לצד השני, באמצע - אין איתות.

 

גם כאן הכוונה היא לפרק את כל החלקים לציפוי מחדש, אלא שכאן נתקלתי בבעיה: מתג המאותתים מקובע למקומו בטבעת ברזל, שיושבת בתוך חריץ ייעודי בתושבת (ראו תמונה) התושבת נראית עיצוקה מסגסוגת פריכה במיוחד, וכל מגע בה גורם להתפוררות. הנקודה היא שללא פירוק התושבת, לא אוכל לשחזר כראוי את גימור המתג עצמו (גליל ניקל צר ועליו בליטה מפלסטיק)

 

רעיון שהועלה הוא לפרק את החלק בכל זאת, מתוך הנחה שהוא ממילא חלש מדי מכדי להחזיק מעמד בשימוש סביר, ואז לייצר את התושבת מחדש, ע"י כרסום חלק מאלומיניום (זה לא שרוול פשוט, בצידו הימני יש לו שפה עם הברגות).

 

רעיונות? הצעות?

מתג מאותתים, צד ימין [640x480].JPG

מתג מאותתים, צד שמאל [800x600].jpg

מתג צופר-מאותתים לפני פירוק.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונות שהעלת רואים :

1.בית פיוזים בו אמורים להיות שני פיוזים מזכוכית.

ישי

 

היכן ניתן לקנות פיוזים מזכוכית בערכים של 15A ו - 7A - מבקש הצעות

מצא משה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק מסגרות הניקל

 

הקטנוע מגיע במקור עם צינורות מצופי-ניקל, עגולים, המתחילים מתחת לכידון, יורדים מטה לצד מגן הרגליים, ונמשכים עד למדרסי המורכב. הצינורות האלו מחוברים לגוף עם ברגים ואומים, כאשר בין הצינור לגוף יש ספייסר ברזל, בעובי של כחצי ס"מ. הספייסרים האלה נוגעים בחלק שטוח מצד אחד (גוף הפח של הקטנוע) ובחלק עגול מצידם השני (צינור הניקל). בצד המגע עם הצינור יש לספייסרים חיתוך קעור, על מנת להתאים לצינור ולפזר את הלחץ כך שלא יימעך.

 

הין אני משיג ספייסרים בעובי כזה? מה הדרך היעילה ביותר ליצור בהם את הקיעור? (אני בטוח שלא אצליח להשיג כאלו בחיתוך קעור מלכתחילה, אאלץ להשיג ספייסרים רגילים ולשנות את השפה שלהם)

P3311456 [800x600].jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספייסרים תוכל לייצר לבד מצינור פלסטיק קשיח, את הקימור תיצור לבד ע"י השחזה עם שופין עגול.

 

פיוזים מזכוכית בכל הערכים תוכל למצוא אצלי בשוק עתיק.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה מכיר מקום טוב לחיפוש אטמים כאלה? ("טוב" = לא מתעצבנים מאיזה נודניק כמוני שקונה אחד מכל סוג, ואפילו לא יודע מה המק"ט של מה שהוא מבקש :-) )

אורן

 

כדאי לנסות אצל וולטקס, רחוב בית אלפא בתל אביב.

אם לא - אז יש ברחוב צ'לנוב בתל אביב, לקראת הקצה מצד שמאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לנסות אצל וולטקס, רחוב בית אלפא בתל אביב.

אם לא - אז יש ברחוב צ'לנוב בתל אביב, לקראת הקצה מצד שמאל.

 

תודה, לעניין האטמים כבר מצאתי שני מקורות טובים:

 

"בית המיסב" ברח' החופר 34 חולון. מצאו לי כמעט כל O-ring או מחזיר שמן שחיפשתי.

 

"ירגום" ברח' י.ל. פרץ בת"א

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים לפרק:

 

לאחר הפרדת יח' המנוע/מתלה אחורי מהשילדה, הגיע הזמן לפרקה. היחידה הזו מהווה את זרוע הגלגל האחורי, וגם בית סגור לתמסורת הסופית (שתי שרשראות) באופן תמוה, אין כאן שום פקק ריקון, וגם לא מדיד לבדיקת כמות השמן. ייתכן ש- Fuji סמכו על שמן הממסרה המקורי, שיספיק לכל חיי הכלי?

 

ספר התחזוקה מציין את סוג השמן הנדרש, אבל לא בדיקה תקופתית שלו. בכל אופן, לאחר הסרת הברגים של היחידה, ניסינו להפריד את שני החצאים, אך נתקלנו בהתנגדות עיקשת. חשבנו שיש עוד ברגים, המוסתרים ע"י הגלגל האחורי, ולכן פירקנו את בגלגל ובלם התוף.

 

ברגים נוספים לא היו שם (פתרון התעלומה בהמשך) אבל כן חשפנו את אילתור הישרא-פרטץ' המזעזע ביותר (עד כה): מחזיר השמן של ציר הגלגל, זה שאמור למנוע משמן הממסרה לצאת, התבלה ונפרץ. על מנת לחסוך את החלפתו, אילתר "מכונאי" כלשהו ספוג, סתם ספוג, שנמצא ממש על מחזיר השמן.

 

כל זה היה נסלח, אלא שהשמן במקרה הזה יוצא ישירות לתוך התוף האחורי! (אגב, זה לתשומת לב אלו שהציעו לי לנסות להניע ולנסוע...)

 

סנדלי התוף, כמו הרבה חלקים אחרים בקטנוע, נושאים את לוגו היצרן. עוד עדות לעידן בו כמעט הכל היה מיוצר in-house, ולא ע"י קבלני משנה.

 

כל זה סיפק עוד חלקים מטונפים לניקוי, אך לא עזר לפתיחת בית הממסרה. בסופו של דבר התגלה בורג נוסף, בדיוק בצד של כל הברגים האחרים, שהצליח להסוות את עצמו עמוק בג'יפה. לאחר הסרת הבורג האחרון הזה, החלקים נפרדו בקלות.

 

מאחר והשרשראות וגלגלי השיניים חיים בתוך שמן ומוגנים מאבק, אני מקווה שלא יתגלה כאן בלאי גבוה. כמובן שכל המיסבים ומחזירי השמן יוחלפו.

 

אורן

 

P4091525 - Copy [800x600].jpg

P4101554 [800x600].jpg

P4101559 [800x600].jpg

P4101538 [800x600].jpg

P4101560 [800x600].jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים לפרק:

 

לאחר הפרדת יח' המנוע/מתלה אחורי מהשילדה, הגיע הזמן לפרקה. היחידה הזו מהווה את זרוע הגלגל האחורי, וגם בית סגור לתמסורת הסופית (שתי שרשראות) באופן תמוה, אין כאן שום פקק ריקון, וגם לא מדיד לבדיקת כמות השמן. ייתכן ש- Fuji סמכו על שמן הממסרה המקורי, שיספיק לכל חיי הכלי? תיקון ידידי גובה המילוי הוא המקסימום ובפתח המילוי אם תסתכל טוב אתה תראה שאחד הברגים מתחת לבית יציאה לספידומטר לא אוטם ודרכו מנקזים את השמן

 

ספר התחזוקה מציין את סוג השמן הנדרש, אבל לא בדיקה תקופתית שלו. בכל אופן, לאחר הסרת הברגים של היחידה, ניסינו להפריד את שני החצאים, אך נתקלנו בהתנגדות עיקשת. חשבנו שיש עוד ברגים, המוסתרים ע"י הגלגל האחורי, ולכן פירקנו את בגלגל ובלם התוף. המיסב תפוס בלחץ בבית שלו לכן הפרוק לא קל יש חולץ

 

ברגים נוספים לא היו שם (פתרון התעלומה בהמשך) אבל כן חשפנו את אילתור הישרא-פרטץ' המזעזע ביותר (עד כה): מחזיר השמן של ציר הגלגל, זה שאמור למנוע משמן הממסרה לצאת, התבלה ונפרץ. על מנת לחסוך את החלפתו, אילתר "מכונאי" כלשהו ספוג, סתם ספוג, שנמצא ממש על מחזיר השמן.

 

כל זה היה נסלח, אלא שהשמן במקרה הזה יוצא ישירות לתוך התוף האחורי! (אגב, זה לתשומת לב אלו שהציעו לי לנסות להניע ולנסוע...)

 

סנדלי התוף, כמו הרבה חלקים אחרים בקטנוע, נושאים את לוגו היצרן. עוד עדות לעידן בו כמעט הכל היה מיוצר in-house, ולא ע"י קבלני משנה.

 

כל זה סיפק עוד חלקים מטונפים לניקוי, אך לא עזר לפתיחת בית הממסרה. בסופו של דבר התגלה בורג נוסף, בדיוק בצד של כל הברגים האחרים, שהצליח להסוות את עצמו עמוק בג'יפה. לאחר הסרת הבורג האחרון הזה, החלקים נפרדו בקלות.

 

מאחר והשרשראות וגלגלי השיניים חיים בתוך שמן ומוגנים מאבק, אני מקווה שלא יתגלה כאן בלאי גבוה. כמובן שכל המיסבים ומחזירי השמן יוחלפו.

 

אורן

נקודות לבדיקה בכחול

צריך עזרה דבר איתי

ביי אריה

rchy.jpg

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4743 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...