Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6324 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה שטויות, זאפ הוא לא זה שפתח את המסחר בארץ והביא את השוק למה שהוא היום.

 

בקיצור, זאפ הוא לא הגורם, ובטח שגם איביי לא הגורם.

 

ZAP והאינטרנט הביאו למרבית האנשים את הידע שקיימים מחירים יותר זולים.

 

יופי שסאונדבלסטרס וסאונד FX התחרו ביניהם והורידו מחיר.

 

אני יכול להגיד לך שבראשון אף אחד לא ידע מה זה סאונדבלסטרס ומה זה סאונד FX, אף אחד לא הולך לחפש מתקינים בפ"ת.

רק אחרי שקראתי כאן בפורום גיליתי שהאנשים האלו קיימים והלכתי אליהם (ואז הלכתי לקנות בתחנה המרכזית הישנה).

ככה שאני לא יודע אם זאפ זה המקור, אבל לאינטרנט בהחלט הייתה השפעה.

 

והיום בעידן EBAY וחונויות אינטרנט המון אנשים מביאים לבד מחו"ל. מה שלפני 5 שנים או 10 שנים היה סיפור מהתחת והיית חייב מישהו בחו"ל שיעזור לך.

 

בנוגע לייבוא מקביל -

מבחינתי?

זה טוב, זה מבורך, כמה שיותר יותר טוב.

אני מקבלים מגוון מוצרים הרבה יותר רחב. בד"כ שרק יבואן אחד מביא מוצרים אנו רואים שהוא לא מביא את כל קשת המוצרים אלא רק כמה מהם, וככה המבחר גדול הרבה יותר.

לראייה - היום מבחר מוצרי האודיו בארץ (ולא רק האודיו) גדול מאי פעם וניתן למצוא כמעט כל דבר בארץ.

 

"יבואן רשמי" זה לא תמיד יתרון, יש לא מעט כאלו שהיחס שלהם על הפנים.

תראה כמה אנטיגונזים יש כאן כלפי אפריל טרקלין. ורידו מילאנו (שמביאים מוצרים רבים באיכות בינונית ומשווקים אותם כהיי-אנד).

יבואן רשמי הוא פשוט הראשון שהביא, היבואן המקביל יכול להיות עשרות מונים יותר טוב ממנו.

 

בכל מקרה, תחרות זה טוב לצרכן.

אני צרכן.

אתה יודע מה? לפני זה שהיו מתקינים כמו סאונדבלסטרס וכו' שהתחרו ביניהם אז המחירים ירדו ב-20 שקל.

וזה מכר ב-880 וההוא מכר ב-860.

 

פתאום הגיע זאפ והאינטרנט והיבוא המקביל והכל ירד ל-400-500 טיק טק.

והמוכרים והיבואן עדיין מרוויחים.

 

ולראייה יש היום יבואנים שמנסים להילחם בתופעת ה-ZAP כמו היבואן של הרץ.

אז תמצא תחרות כלשהיא בין המשווקים של הרץ ואחד ייתן ב-50 שקל פחות וכו'.

 

אבל אם פתאום יתחיל ייבוא מקביל והשוק ייפרץ, אז נקנה אנרג'י ב-499 במקום ב-899.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נקמיצ'י,

קראת את ההודעה שלי ,אבל בכלל לא הבנת מה כתבתי.

 

החנויות שדיברתי עליהם הם היו חנויות אינטרנטיות ופה התחיל כל הבלאגן.

זה התחיל ב20ש"ח ונגמר בממכר במחירי עלות.

 

בנוסף,כל חנות אינטרנטית אחרת שקמה בתחום הזה, הורידה את המחירים ביחס לחנויות הפועלות ובכך השוק נשמר על מחיר נמוך גם בחנויות החדשות.

 

דבר אחרון,

זאפ לא משקף כלום, יש חנויות שעוד מפרסמות שם מורל מילניום שכבר לא מיוצר 5 שנים, וזה רק דוגמא אחת מיני רבים.

יש המון פרסומים מוטעים בזאפ והרבה מוצרים שלא קיימים רק בכדי למשוך את הלקוח לחנות.

 

יותר מזה, יש חנויות שאתה יכול להזמין דרכם מוצר X, והם ידחפו לך מוצר Y בטענה שX אזל במקרה מהמלאי.

 

בקיצור הכוונה שלי הייתה שזאפ הוא לא הגורם, אלא זה התחיל עוד לפניו, ואיביי עם כל הכבוד עדיין לא מהווה תחרות או פתיחת שוק חדש -כי האחוזים של הציוד שהוזמן דרך איביי מול מה שנמכר בחנויות הוא מינורי.

 

אל תשכח שבסחורה הזולה(וכמובן גם הנמכרת ביותר) איביי הוא לא אופציה כי לפעמים עלות המשלוח תהיה יקרה יותר מעלות המוצר בארץ.

בנוסף, גם המיסים לא מזרזים את התהליך.

under construction..

פורסם
זה שטויות, זאפ הוא לא זה שפתח את המסחר בארץ והביא את השוק למה שהוא היום.

 

הכל התחיל בסוג של שרשרת שפשוט נגררה מטה.

 

אןי היום יבואן בלעדי- יש היום רק יבואנים רשמיים.

כל אחד שרוצה יכול לייבא הכל היום, כי השוק הזה נפתח לשוק חופשי.

בנוסף, שוק הייבוא הפך להיות קל יותר כי הורדו תעריפי המכס והמע"מ על אודיו לרכב מ75% ל33%.

 

צצו טריליון יבואנים פרליים ששחטו את המחירים המופקעים שהיו בידי היבואנים הבלעדיים.

 

בנוסף, האינטרנט רצח את שווי המוצרים לבדיחה והכל החל כאשר חנויות כמו סאונד-בלאסטרס, סאונדFX,ניד 4 סאונד וכו' החלו למכור מכשירים של פיוניר ואו מוצרים נמכרים בתחרות בינהם.

כאשר חנות אחת מוכרת HU ב880 ש"ח, השנייה מוכרת ב870 והשלישית ב860.

כך זה נמשך עד מצב שהיום מוכרים HU של פיוניר ברווח של 50-100 ש"ח במקרה הטוב.

יש ים של חנויות שמוכרות אותם במחירי עלות, העיקר להביא את הלקוחות לחנות.

 

בתור צרכנים זה הדבר הכי טוב שקרה לשוק הזה.

יחד עם זאת יש פה בעיה כי יבואנים מפסיקים להביא ציוד חדש כי נתחי הרווחים ירדו במאות אחוזים וכיום השוק הזה בכלל לא זז.

 

שימו לב לאן נעלמו אוטופרט, איזה ציוד מיובא ע"י רדיו מילאנו, איזה ציוד מיובא ע"י א.ד.י מערכות.

מה קרה לSG אלקטרוניקה והמגוון העצום שכמעט לא נשאר ממנו זכר, איפה אפריל טקליין וימי אלפיין הזוהרים שהיו פה.

מה קורה לעוזי רדיו.

 

בקיצור, זאפ הוא לא הגורם, ובטח שגם איביי לא הגורם.

מילים כדורבנות, השוק בתחום קורס ובתור אחד ממנו זה מורגש מאד בכל התחומים.

פורסם

אז ככה יש לי 2 תגובות:

 

1. ניר- גרין מונסטר - יש בזאפ מוצרים שלא קיימים נכון, אבל בעיקרון, זאפ הוא כלי נגיש לצרכן להשוות מחירים ולקבל מדד ומבט אחר שלא היה לו לפני.

כמו שאמרתי - פעם היית יכול לעשות סיבוב בעיר שלך בין כמה חנויות.

היום כל הארץ וכל העולם מונח אצלך בסלון.

 

הסיבה שהייבוא המקביל פורח היא כי אני יודע מאיפה לקנות את המוצר בזול.

 

פעם שהיה את "ימי הזוהר של היבואנים" - כל המתקינים עבדו רק עם יבואן רישמי.

היה להם רווח מכירות הרבה יותר גבוה על כל מוצר (מאות אחוזים, בוודאות) ולא היה להם אינטרס להוריד מחיר.

כי

1. היבואן לא רצה.

2. לא הייתה תחרות אמיתית.

 

אח"כ שהיה אינטרנט וגיליתי שאפשר לקנות יותר בזול (אני גיליתי לפני כי הייתי קונה בתחנה המרכזית) אז עוד רבים כמוני גרמו לכך שהייבוא המקביל ייפתח וכו'.

 

בכל מקרה אני מבין מה אתה אומר.

רק רציתי לומר שזאפ לא מושלם ויש טריקים ובעיות, אבל מבחינתי אלו דברים מינוריים וכצרכן זאפ עשה המון בשבילי.

 

2. למשיח - אתה מתלונן כביכול שהמצב היום פחות טוב מפעם.

אני חושב שהוא הרבה הרבה יותר טוב.

אשמח אם תסביר לי למה הייבוא המקביל הוא רע.

תודה.

 

ד"א, קוראים לי יניב.

פורסם

יניב,

 

היבוא הפרללי פורח בזכות העובדה שהוסר המחסום של ייבוא בלעדי, וכיום יש רק ייבוא רשמי.

בנוסף, הורדת המיסים מ75% ל33% היא זאת שנתנה את הדחיפה הכי גדולה.

 

זאפ הוא לא פאקטור לכלום, ואני אתן לך דוגמא.

חבר פורום שדיברתי איתו לפני כחודש רצה לרכוש מורל הייבריד אוביישן, סט שניתן להגיד שהוא לא נדיר ודי נפוץ.

 

פתח זאפ, הופיעו לו 8 חנויות שמחזיקות את המוצר.

אחרי סבב טלפונים הוא הבין שאף אחת מהחנויות בכלל לא מחזיקות את המוצר הזה אצלהם.

בנוסף, רק 3 מתוכן אמרו לו שהם יכולים להזמין לו את המוצר(ה5 הנותרות בכלל לא עובדות עם המשווק) והמחיר הוא שונה ממה שכתוב בזאפ(גבוה יותר כמובן).

 

אז איפה זאפ בדיוק משקף משהו?

 

הוא משווה בין מחירים והוא בטח שלא מראה את מציאות השוק כפי שהיא.

בתכלס' המחירים שם לא תואמים את מחיר השוק, והחנויות כמעט ולא מחזיקות את אותם מוצרים שהם מפרסמות.

ובטח ובטח לא לייחס לאתר הזה שום מהפכה כי סה"כ הוא נועד למטרות רווח, וזה בעצם סוג של פרסום ולכן הוא לא אובייקטיבי בהרבה מקרים.

בוא לא נתייחס לזאפ כמובן מאליו וכאל תורה מסיני, שים לב שלא תמיד מפורסם מי הספק של המוצר ומי היבואן שנותן את האחריות והשירות למוצר.

under construction..

פורסם

זאפ הוא לא תורה מסיני.

ויש אי דיוקים וכו' כמו שכתבת והסכמתי.

 

אבל בכל זאת לדעתי הוא עדיין עשה מהפכה בתחום המחירים.

 

ומרבית הפעמים דווקא הוא משרת את מטרתו נאמנה.


×
×
  • תוכן חדש...