Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6634 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכלום.

 

בארץ שלנו רוב מכירת המכוניות הולכת לליסינג (כ-70%). עובדה.

הליסינג מנסה לקנות את הרכב הזול ביותר שקיים, גם אם זה מגיע על חשבון אבזור (פחות חשוב) או על ציוד בטיחות (ממש חשוב). עובדה.

 

אז השאלה שלי היא למה הליסינג לא קונה מכוניות ידניות שבדרך כלל אמורות להיות יותר זולות מהאחיות האוטומטיות?

 

שמעתי שזה בגלל שהם גם צריכים למכור את הרכב והדגם האוטומטי עלוה יותר כסף אבל למעשה מהתחלה הוא יכול להעלות יותר.

 

תודה לעוזרים.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חברות הליסינג לא קונות רכבים ידניים כדי לא להיתקע איתם כשירצו למכור בתום תקופת השימוש.חוץ מזה,הרבה דגמים שמגיעים לארץ מגיעים רק בגרסה אוטומטית.

אין לנו על מי לסמוך,אלא על ABS,ESP ושאר צירופי האותיות באנגלית.

פורסם

בכלל לא קשור,

החברות ליסינג קונות מכוניות לפי דרישות הלקוחות שלהן,

אם מזמינים יודאי גטס ידינית לליסינג של 3 שנים, אז הן יקנו מהיבואן את המכונית הספציפית.

הם כמעט לא קונות מכוניות אם הם לא מוזמנות מראש ללקחות שלהם (מה הטעם להזמין סתם רכב שישב במגרש ולא יוכרח).

 

בקשר לרכבי השכרה, הם כנראה לא קונות הרבה ידניות בגלל שאין להן ביקוש, אבל יש ידניות בהשכרה!

Golf 1.6 DSG 2009

פורסם

למה אין מכוניות ידניות בליסינג?

כי כאן עובר הקו האדום של עמך ישראל

תוריד להם כריות אוויר? בכיף

תוריד מערכת בקרת יציבות? אפשרי

תרכיב צמיגים של חברת שקר-כלשהו? למי אכפת - גם ככה האוטו לא שלהם

תשים רדיודיסק מעפן של חברה סינית? אף אחד לא יתלונן

 

אבל תיגע להם בתיבת הילוכים? אוי ואבוי

לחברות הליסינג יש לקוחות, והלקוחות האלה רגילים רק לתיבות הילוכים אוטומטיות ולא מוכנים "להתפשר" על ידניות

ומה לעשות שהלקוח תמיד צודק?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

חברת הליסינג (ניו קופל) שמספקת מכוניות לעובדי החברה שלי מחכירה (או לפחות החכירה) מכוניות עם גיר ידני.

מדובר על דגמים בודדים, בעיקר של מכוניות סופר-מיני. לי היתה לפני מספר שנים פונטו ספייס ידנית.

השיטה היא להזמין רכב מתוך רשימה של חברת הליסינג (ואני מניח שעבור כל חברה יש לחברת הליסינג רשימה משלה, ואני מניח שכל רשימה היא תוצאה של משא ומתן בין החברות). נדיר שהחברת הליסינג תזמין רכב שמחוץ לרשימה רק מכיוון שעובד ביקש.

עד כמה שידוע לי לא הוחכרו מכוניות גדולות יותר עם גיר ידני.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם
נדיר שהחברת הליסינג תזמין רכב שמחוץ לרשימה רק מכיוון שעובד ביקש.

עד כמה שידוע לי לא הוחכרו מכוניות גדולות יותר עם גיר ידני.

 

נדיר? ממש לא. הכל פונקציה של מחיר.

עלות הליסינג החודשית לחברה בה עבדת היא תוצאה של "אלגוריתם" החישוב של חברת הליסינג.

לתוך ה"אלגוריתם" הזה נכנסים מספר נתונים כמו עלות הרכב בקנייתו מהיבואן, עלות הביטוח שלו לתקופה ההשכרה, עלות הטיפולים בו לתקופת ההשכרה, עלויות נוספות כלשהן, מחיר משוער למכירתו עוד 3 שנים.

למספר שיוצא מהחישוב הזה מוסיפים עוד דמי טיפול, שולי רווח וכו' - וכך בסוף מתקבל המחיר אותו משלמת החברה שלקחה את הרכב בליסינג.

ברכב שהביקוש לו יהיה גיר ידני (משמע יוכלו לקבל מחיר טוב יותר על הגרסא הידנית בעוד 3 שנים) והמחיר שלו מהיבואן נמוך יותר (ברוב המקרים) - עלות הליסינג תהיה נמוכה יותר. ולהיפך.

מכוניות גדולות יותר לא הגיעו עם ידני מ2 סיבות;

הראשונה היא שאין ביקוש לידני ברכבים שכאלה.

השניה היא שהיבואנים לא מביאים מכוניות כאלה עם גיר ידני (והסיבה הזו נובעת מהסיבה הראשונה).

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

בליסינג יש הכל, גם אלפות הכי יקרות, גם HUMMER, גם MITSU EVOLUTION. בעצם אין שום הגבלה על שום רכב, מה שהלקוח ירצה - יקבל (אם זה מיובא, כמובן).

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

כולנו יודעים שבליסינג אפשר לחכור כמעט כל רכב, אפילו פורשה 911.

 

אני חושב שהשאלה הייתה מופנית יותר לכיוון ציי הרכב, ולא שוק הליסינג הפרטי (שבו אתה מזמין מה שבא לך).

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם
(אם זה מיובא, כמובן).

 

אז זהו, שלא.. :)

אפשר לעשות ליסינג גם לרכבים שאינם מגיעים בייבוא רשמי לארץ (FJ קרוזר לדוגמא).

 

כולנו יודעים שבליסינג אפשר לחכור כמעט כל רכב, אפילו פורשה 911.

 

אני חושב שהשאלה הייתה מופנית יותר לכיוון ציי הרכב, ולא שוק הליסינג הפרטי (שבו אתה מזמין מה שבא לך).

 

יאיר.

 

דבר ראשון - כשאתה אומר "ציי רכב" למה אתה מתכוון?

כי פעם אחרונה שבדקתי "צי רכב" הוגדר ככלל הרכבים שיש לאדם/חברה.

 

ובכל מקרה - לא חסרות מרצדס (כולל S CLASS) או BMW או אודי (אפילו S8 ) או לקסוס בליסינג של חברות.

הכל שאלה של מי החברה, מי הבעלים של החברה, כמה עובדים יש לו ובאיזה מעמד.

 

אני מכיר חברה, יחסית קטנה (כ30 רכבים), כל הרכבים בליסינג.

תשלום הליסינג על כל רכב עומד על איזור ה13-15 אלף שקל בחודש (רוב המכוניות הן BMW 5 ואודי A6, אך יש גם S350, S8 & LS460).

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

דבר ראשון - כשאתה אומר "ציי רכב" למה אתה מתכוון?

כי פעם אחרונה שבדקתי "צי רכב" הוגדר ככלל הרכבים שיש לאדם/חברה.

.

 

אני מתכוון לחברות כמו HP, אינטל וכו'. חברות גדולות שמחזיקות בצי רכב, שמורכב כמעט כולו ממכוניות 1600 אוטומטיות.

פה נשאלת השאלה (שכבר הציגו לה תשובה הגיונית) למה דווקא אוטומט, זה הרי יותר יקר.

 

רציתי להסביר שהשאלה לא מופנית לכיוון הליסינג הפרטי/שאתה הצגת. שם אין "עדר", כל אחד מזמין מה שבא לו.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם

ישנה סיבה נוספת:

בחברות גדולות מביאים בחשבון שהרכב עלול לחזור אליהם גם במהלך תקופת ההתחייבות, הסיבה לכך יכולה להיות לדוגמא עובד שפוטר / עזב את העבודה.

כדי להמנע מתשלום קנס לחברת הליסינג החברות משתדלות להעביר את הרכב לעובד אחר. עכשיו תגידו לי מה קל יותר להעביר - 1.6 אוטומטית בעלות חודשית קונבנציונאלית או איבו בעלות היסטרית?

גם על מכוניות עם גיר ידני לא יהיו הרבה קופצים, לכן המגמה היא לקחת מהליסינג רק מכוניות שבלב הקונצנזיוס.

פורסם

m3x7r3m3

 

למה אין מכוניות ידניות בליסינג?

כי כאן עובר הקו האדום של עמך ישראל

תוריד להם כריות אוויר? בכיף

תוריד מערכת בקרת יציבות? אפשרי

תרכיב צמיגים של חברת שקר-כלשהו? למי אכפת - גם ככה האוטו לא שלהם

תשים רדיודיסק מעפן של חברה סינית? אף אחד לא יתלונן

אבל תיגע להם בתיבת הילוכים? אוי ואבוי

לחברות הליסינג יש לקוחות, והלקוחות האלה רגילים רק לתיבות הילוכים אוטומטיות ולא מוכנים "להתפשר" על ידניות

ומה לעשות שהלקוח תמיד צודק?

 

אני לא מבין מה הבעיה שלך? התיאור שלך זהה למצב בארה''ב. האמריקאים מעדיפים אוטומט ומתפשרים על כריות אויר ומרימי חלונות חשמליים. אנחנו עוד מפונקים פה. אתה חושב שהכל בא בחינם? אתה לא רוצה צמיגים מעפנים או רדיו דיסק זול? אין בעיה - תשלם. מי שמשלם מקבל הכל, מי שלא - נוסע בקופסת סרדינים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
אני מתכוון לחברות כמו HP, אינטל וכו'. חברות גדולות שמחזיקות בצי רכב, שמורכב כמעט כולו ממכוניות 1600 אוטומטיות.

פה נשאלת השאלה (שכבר הציגו לה תשובה הגיונית) למה דווקא אוטומט, זה הרי יותר יקר.

 

יאיר.

 

 

כשמגיעה חברה כמו HP, אינטל וכו' להחלטה שהיא הולכת לספק רכב לעובדים שלה היא עושה בדיקה ומוציאה דו"ח שכולל מספר נתונים;

- מאיזו דרגה מקבלים רכב (המנקה מקבל? התוכניתן? המנהל צוות? הנהלה בכירה? וכו').

- כמה עובדים יש בכל דרגה.

- עלות הרכב לכל עובד בכל דרגה.

ועוד כל מיני דברים שמשפיעים על העלות לחברה.

 

היא פונה לחברת הליסינג, אומרת שיש לה X עובדים שזכאים לקבל רכב בעלות Y, יש Z עובדים שזכאים לרכב בעלות W וכן הלאה.

חברת הליסינג, בהתאם לחישובים שלה - מחזירה לחברת ההייטק רשימה של רכבים שהיא יכולה לקחת בעלות Y, בעלות W וכו'.

בשלב זה יש 2 אפשרויות.

א' - נותנים לעובדים לבחור רכב מתוך הרשימה בהתאם למדרגת השווי לה הוא זכאי.

ב' - מתקבלת בהנהלה החלטה על רכב ספציפי לכל מדרגת שווי.

 

בסוף שנות ה90 ותחילת שנות ה2000, כששוק הליסינג היה עדיין קטן יחסית - בהחלט היו רכבים ידניים בליסינג. ולא מעטים.

לאט לאט, ראו חברות הליסינג איך יותר ויותר לקוחות רוצים רכב אוטומטי - ולכן הזמינו יותר ויותר רכבים אוטומטיים.

הדבר הגיע למצב שליבואניות רבות לא משתלם להביא רכב ידני בכלל - ולכן חברת הליסינג אפילו לא מציעה אותו.

 

לדוגמא, דלק מוטורס.

בתחילת שנות ה2000, הפוקוס הראשונה הגיעה לארץ גם בדגם ידני. הביקוש היה נמוך ולא נמכרו רכבים רבים כאלה.

ההוצאות שהיו לדלק מוטורס בגין ייבוא ושיווק הגרסא הידנית בארץ - לא הצדיקו את ההכנסות שהיו מצד מכירת רכבים שכאלה.

לכן בדור השני החליטו בדלק מוטורס להפסיק לייבא את הרכב עם גיר ידני.

 

אותו דבר נעשה בהרבה חברות אחרות בהן לא מביאים גרסא ידנית, ואם מביאים אז זה בד"כ בגרסא שלא מגיעה עם תיבה אוטומטית (מנועי דיזל לדוגמא).

 

סביר להניח, שאם תארגן קבוצת רכישה של 20-30 אנשים שיסכימו לקנות פוקוס ידנית - בדלק מוטורס (או יבואן אחר במקרה של רכב אחר) יתרצו ויביאו לכם את הרכב באחד המשלוחים העתידיים.

(במיוחד כשהם יקחו בחשבון שבעל רכב פרטי, סביר להניח, יטפל ברכב במוסך שלהם ולא סתם מוסך הסדר כמו רכב שנקנה ע"י חברת ליסינג).

 

חברות שכן מסכימות להביא גרסאות ידניות, כמו צ'מפיון, מתבססות על העובדה שאותם מכלולים של רכב ידני X, קיימים גם ברכב ידני Y - ואז הן מחלקות את העלויות בין המותגים.

בנוסף, אלו בעיקר רכבי "נישה" יקרים יותר, ולא דגמים מיועדי "צי רכב" בהם כל שקל משנה לחברת הליסינג,

ולכן צ'מפיון מרשה לעצמה לגזור פרמייה גדולה יותר על כל רכב. כזו שמצדיקה ייבוא של הרכב בגרסא ידנית (רוב רכבי סיאט על הכבישים - ידניים).

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.


×
×
  • תוכן חדש...