Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6635 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

לדוגמא, דלק מוטורס.

בתחילת שנות ה2000, הפוקוס הראשונה הגיעה לארץ גם בדגם ידני. הביקוש היה נמוך ולא נמכרו רכבים רבים כאלה.

ההוצאות שהיו לדלק מוטורס בגין ייבוא ושיווק הגרסא הידנית בארץ - לא הצדיקו את ההכנסות שהיו מצד מכירת רכבים שכאלה.

לכן בדור השני החליטו בדלק מוטורס להפסיק לייבא את הרכב עם גיר ידני.

 

 

disco - ניתוח יפה ומושקע !

 

לי עדיין לא ברור מה הן העלויות הנוספות הגבוהות שיש ליבואנים בגין יבוא כלי רכב ידנים.

איזה חלקי חילוף נוספים כבר נידרש מהם להחזיק? עוד גיר במחסן המרכזי, פלטת לחץ של קלאצ' או (אולי) מחשב ניהול מנוע שאיננו זהה לזה שבגרסה האוטומטית?

היבואן גם לא חייב להחזיק רכב ידני באולם התצוגה, כל שנדרש ממנו זה למכור את הרכב לפי הזמנה.

 

לדעתי הסיבה שונה, הביקוש הנמוך לרכב הידני יצר מצב שליבואן לא כדאי להשקיע את תשומת הלב הניהולית בכלי רכב כאלה. ההנחה היא שמי שרוצה ידני יתפשר על אוטומט מאותו הדגם, אז למה להתאמץ? הכי קל זה להכניס את כולם לאותה השבלונה ואת זה היבואנים עושים בצורה יפה.

 

חג שמח !

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ובכל מקרה - לא חסרות מרצדס (כולל S CLASS) או BMW או אודי (אפילו S8 ) או לקסוס בליסינג של חברות.

הכל שאלה של מי החברה, מי הבעלים של החברה, כמה עובדים יש לו ובאיזה מעמד.

 

אני מכיר חברה, יחסית קטנה (כ30 רכבים), כל הרכבים בליסינג.

תשלום הליסינג על כל רכב עומד על איזור ה13-15 אלף שקל בחודש (רוב המכוניות הן BMW 5 ואודי A6, אך יש גם S350, S8 & LS460).

 

לא יצא לעובדים יותר זול לקנות את רכבי היוקרה האלה ?

הסכומים שאתה מדבר עליהם נשמעים מאוד מוגזמים...

פורסם

יש אנשים שההפרש של 50K בשנה שווה להם את העובדה שהם לא צריכים להתעסק עם הרכב, או ביטוח, או רישיונות או מוסכים,

ועל כל פיפס קטן שהרכב לא מתניע הם מקבלים תוך שעתיים אחד חלופי, הם יכולים לעשות לרכב מה שבא להם כי אחרי שהחוזה נגמר הרכב עף לו למגרש והחוכר גם לא צריך לדאוג למכירה שלו.

 

 

קח לדוגמא בעלים של מרצדס ENDENDINO CLASS שעולה 800,000,

כמה שווה שעת עבודה של אדם שמחזיק רכב בשווי הזה?

כמה שווה לו יום אחד של התרוצצות בין מוסך לטסט וכו'?

----

פורסם
לא יצא לעובדים יותר זול לקנות את רכבי היוקרה האלה ?

הסכומים שאתה מדבר עליהם נשמעים מאוד מוגזמים...

 

לפעמים כן, אבל זה יש הרבה יתרונות לליסינג.

במיוחד ברכבים כאלה ובמיוחד אם אתה נוסע הרבה.

 

יש אנשים שמעדיפים להוציא כל חודש 10-15-20 אלף שקל, מאשר בפעם אחת להוציא למעלה מ500-600 אלף שקל על קנייה של רכב.

זה שיקול מאוד גדול, כיוון שההוצאה של ה10-20 אלף שקל בחודש היא הוצאה שיכולה לבוא מהמשכורת החודשית שלהם.

לעומת זאת בהוצאה של 500+ אלף שקל, סביר להניח שזה לא יהיה מהמשכורת החודשית אלה מתוך חסכון שהם יצטרכו לפתוח או השקעה שהם ייאלצו לממש. הרבה פעמים זה לא כדאי.

החסרון הגדול הוא לאנשים שהם בעלים (100%) של חברה כלשהי שלוקחת עבורם את הרכב בליסינג.

אז הם גם משלמים (דרך החברה) את הכמה עשרות אלפי שקלים הללו, וגם יורד להם מהמשכורת באיזור ה7K על שווי רכב.

 

אך לעומת זאת עומדים מספר יתרונות;

 

דבר ראשון, עלויות הביטוח השנתיות ברכבים שכאלה עומדות על 20K ולפעמים יותר.

דבר שני, עלויות תיקונים ברכבים שכאלה יקרות מאוד.

דבר שלישי, כשרכב כזה נכנס למוסך, הוא יכול להשאר שם ימים בגלל שחסר לו חלק מיוחד שלא מוחזק במחסן בארץ

(לדוגמא, ברכב של אבא שלי יש מתלי אוויר. בערך חצי שנה אחרי שהרכב היה אצלנו, החיישן של המתלה-אוויר השמאלי נשרף והיה צורך להביא מתלה חדש מגרמניה. הרכב ישב במוסך כ10 ימים).

דבר רביעי, רכבים בסדרי גודל הללו מאבדים ה-מ-ו-ן ערך. במיוחד אם אתה עושה קילומטראז' גבוה.

דבר חמישי (אבל לא אחרון), למכור רכב שכזה זה מאוד לא פשוט. הוא יכול לחכות הרבה זמן לקונה, וגם אז הוא ימכר בעשרות אלפים מתחת למחירון (בטח אם הוא עם קילומטראז' גבוה).

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

תודה רבה לכל העוזרים.

 

השאלה היתה מופנת כלפי שוק הליסינג של משפחמוטיות 1600 (דוגמת יונדאי גטס,מאזדה 3 וכו'...).

 

אבל אם כל חברות הליסינג מחליטות שהן לא מספקות רכבים אוטומטים אלה רק ידניות, לאנשים לא תיהיה ברירה והם יאלצו להתפשר על ידניות. לא כן?

 

כמובן שמצב זה הוא בגדר שאלה בלבד. לא נראה לי שכל חברות הליסינג יעשו את זה. אבל נניח וזה יקרה.

 

מישהו יכול בבקשה להסביר לי למה לא שווה ליבואן לייבא רכב ידני? כי אין כל סיבה לכך, או שיש?

למה ישנם יבואנים שלא רוצים לייבא רכב ידני גם בהזמנה אישית?

זה קרה לחבר שלי, לאחר ביקוש שנמשך די הרבה זמן. לבסוף הם הסכימו אבל נתנו לו הצעת מחיר כזו גבוהה שהוא וויתר על זה.

פורסם

תבינו, חוץ משוכני הפורום הזה ועוד כמה "פסיכים" (כמו אמא שלי) אף אחד בארץ הזו לא רוצה לנסוע על גיר רגיל, ועם הפקקים, החום, המלחמות ומס הכנסה אפשר גם להבין למה. היבואן לא רוצה להביא אפילו רכב אחד שלא בטוח שיימכר ולכן פשוט לא מביאים גיר ידני, מה שבאמת מהווה חוצפה וזלזול בלקוחות הוא שלא מביאים גם בהזמנה מיוחדת.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

מס הכנסה לא לוקח יותר על אוטומט מאשר על ידני?

 

אתה בהחלט צודק.

 

חבל רק שבארץ לא מבינים שהגיר הרגיל בדרך כלל יגרום לצריכת דלק יותר נמוכה מאשר גרסה אוטמטית, בטח עם התיבה האוטמוטית היא בעלת 4 הילוכים.

פורסם

כמו שנאמר פעם אצל אחד המרואיינים במופע המוטורי: "עם ישראל יודע לדקלם רק דבר אחד - 1.6 אוטומט".

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

יש עוד פונקציה מאד חשובה ששחכתם לציין.

טיפולים.

רכבי ליסינג ידועים בתור רכבי זנות שרק רוצים להרוס. הרבה יותר קל להרוס גיר ידני מאשר אוטומט כמו כן עם גיר ידני הרבה יותר קל להרוס מנוע ושאר המכלולים.

חברת הליסינג מעדיפה לשלם עוד 2000 שקל על אוטומט כדי שלא יבואו אליה עם מנוע/גיר מת כל שבוע..

גם תואר ממכללת טיזנבי או ממרכז האקדמי מוצמוץ זה תואר אקדמי....

בעלים גאה של: חיפושית 74, ZX 93, דייהטסו טריוס

פורסם
יש עוד פונקציה מאד חשובה ששחכתם לציין.

טיפולים.

רכבי ליסינג ידועים בתור רכבי זנות שרק רוצים להרוס. הרבה יותר קל להרוס גיר ידני מאשר אוטומט כמו כן עם גיר ידני הרבה יותר קל להרוס מנוע ושאר המכלולים.

חברת הליסינג מעדיפה לשלם עוד 2000 שקל על אוטומט כדי שלא יבואו אליה עם מנוע/גיר מת כל שבוע..

 

זה לא שכל הנהגים בליסינג קורעים את הרכבים

מה גם שאין בעיה להרוס גיר אוטמטי כל שבוע

אם כבר אז נראה לי שידני יחזיק יותר

vw-golf כתב:

זו פאקינג מדינה דמוקרטית, זה לא שהוא הרים יד על מישהו, אז חלאס, סתמו פיות!!
פורסם

הי DISCOVER:

(אמנם קצת באיחור, אבל בסופי שבוע אני לא מקוון).

בקשר לחברות כמו HP שהזכרת:

שמעתי על חברות שמגבילות את קבוצת הרכב בליסינג לפי הדרגה ו/או הותק של העובד, אולם (כעובד HP) אני מצהיר בודאות שב-HP כל עובד יכול לקחת כל רכב המופיע ברשימה, וכבר קרה שעובד מסוים ביקש רכב שהיה מחוץ לרשימה, וקיבל.

בקשר לרכבים הידניים: הרכבים הידניים היחידים היו סופר-מיני, והיו הזולים ביותר. והיו ברשימה גם סופר-מיני אוטומטיים, יקרים יותר מהידניים.

אני מניח שהסיבה לאספקת מכוניות עם גיר ידני היתה לתת אפשרות זולה ככל האפשר לעובדים הרוצים אך מתקשים, וזו היתה כנראה הסיבה שלא היו ברשימה כלים ידניים יקרים יותר.

אני השתמשתי באופציה הזאת (היה לי פונטו ספייס ידני במשך שנתיים), והרווחתי גם חסכון וגם גיר ידני.

שבוע טוב וגדישה נעימה.

פיני

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

לא טענתי שHP עושה את זה. אמרתי שיש חברות שנותנות לבחור ויש כאלו שלא מכל מיני שיקולים.

יש גם חברות שנותנות לך אפשרות לקחת רכב מקבוצה גבוהה יותר, במידה ואתה מוכן לשאת בעלות ההפרש בין הדרגה ש"מגיעה" לך לבין הדרגה שאתה רוצה.

יש חברות שאוסרות רכבים ספציפיים מכל מיני סיבות, למרות שבהחלט נכנסים בדרגת הרכב שלך. יש חברות שמגבילות את הצבעים שהרכב יכול להיות (בהרבה חברות שחור וצבעים כהים אחרים מורשים רק להנהלה).

כל חברה והמדיניות שלה.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

רוב העיקרון זה שפשוט הרבה לקוחות שמזמינים מכוניות מעדייפים אוטומט

תחשוב שנגיד עובד שחצי מהעבודה שלו על הכביש יעדיף אוטומט מאשר הילוכים

פורסם
לא טענתי שHP עושה את זה. אמרתי שיש חברות שנותנות לבחור ויש כאלו שלא מכל מיני שיקולים.

יש גם חברות שנותנות לך אפשרות לקחת רכב מקבוצה גבוהה יותר, במידה ואתה מוכן לשאת בעלות ההפרש בין הדרגה ש"מגיעה" לך לבין הדרגה שאתה רוצה.

יש חברות שאוסרות רכבים ספציפיים מכל מיני סיבות, למרות שבהחלט נכנסים בדרגת הרכב שלך. יש חברות שמגבילות את הצבעים שהרכב יכול להיות (בהרבה חברות שחור וצבעים כהים אחרים מורשים רק להנהלה).

כל חברה והמדיניות שלה.

בעיקרון ברוב החברות הדרגות הנמוכות מקבלות את אותו הרכב והעבוד עצמו לא בוחר


×
×
  • תוכן חדש...