Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תא"ל גל הירש - "אני מאשים"


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6796 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

--------------------------------------------------------------------------------------

הירש גם אשם, בן-בעש"ט (שהוא מכר של אבא שלי) עם כל הצער שבדבר-אשם, ...אגב, הירש שמירש, כאחד שנטל חלק במלחמה הזאת אני גיבשתי 2 דעות ספציפיות:

1) אודי אדם לא ראוי להיות גנרל/אלוף איך אתה אומר את זה?! אודי אדם היה אחד האלופים הטובים ביותר בכל הזמנים בצה"ל! גם אבא שלו, יקותיאל אדם היה בין האנשים הטובים בצה"ל. זו אבידה לצבא שפרש ממנו אלוף כמו אודי אדם!

2) מינוי דן חלוץ לרמטכ"ל הוכיח כמה שהקומבינה והפולטיקה בארץ גוברים על השכל הישר:

הוא יהיר, שחצן, גאוותן, טיפש, סוציומט- והוא ניצח במלחמה על התזמורת מלמעלה. בזה אני מסכים איתך בכל מילה ומילה. אם היו יודעים מה הוא מעולל, אני בספק שהיו ממנים אותו לרמטכ"ל.

(כל זה מבלי לגרוע מכבודו כאחד שנתן וסיכן את חייו למען ישראל במשך כל חייו) סיכן סיכן, אבל יש גבול של עד כמה אדם יכולת להיות שפל!

---------------------------------------------------------------------------------------

 

אענה לשניכם

עם כל הכבוד לאודי אדם וגם לאבא שלו (אני קצין מילואים מימיו של האבא...) הם לא שייכים לשורת "האלופים הטובים ביותר בכל הזמנים". אז קותי, אולי, כי הוא הוכיח את עצמו בכמה מלחמות. אבל לגבי הבן, איך אפשר לקבוע אם הוא לא הוכיח את עצמו במלחמה? אני מדבר על מלחמה! לא קרב או פעולות זעירות.

ביחס לחלוץ, יכול להיות שהוא גאוותן וכו וכו ובטח יש לו כמה מניות (...) בכשלים של המלחמה הזאת אבל שני דברים צרמו כאן. הוא בטח לא שפל ואני מתפלא על כתיבת המילה הזאת. וכיום, רמטכ"ל מנצח על התזמורת מלמעלה...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ה' יעזור!

 

 

לא מסכים איתך לגבי ההערה בסעיף הראשון, בתור קצין שריון,אודי אדם נחשב למעולה,מפה ועד להתאים לחי"ר הדרך ארוכה, ולראייה יחסיו העכורים עם קציני חי"ר בגזרתו כולל קצינים פקודים שלו,הוא היה "מרובע" עוד בתקופתו בשריון,אבל המרובעות שלו לא התאימה לתפקיד שלקח על עצמו.

 

אבל.........

 

אני לא מצדיק את המהלך שעשו עם הדחתו,או יותר נכון סיפוח קפלינסקי כ"מתצפת מטעם משרד ראש הממשלה", בצבא לא צריכים להיות תחומים אפורים,או שחור או לבן.

 

טוב לך עם אודי אדם ? תשאיר אותו בתפקיד ותן לו לעשות את מה שהוא יודע.

 

לא טוב לך איתו ? תמנה מישהו אחר במקומו,לא על תקן "כל עוד אתה טוב אתה תפקד,כשלא תיהיה טוב תלך לעונש בפינה", מעבר לזה שזה לא אתי,זה גם יוצר פקודות סותרות,וכאלה ממש לא היו חסרות במלחמה.

 

 

אגב,לחלוטין לא מסכים עם הקביעה שחלוץ שפל,אני חושב שלמרות הטעויות הקריטיות שעשה,זה נבע חד וחלק מגישה וחשיבה שונה של לוחם אוירי לעומת לוחם קרקעי,התפיסת מרחב שונה לגמרי,התפיסה החשיבתית שונה,והטעות הכי גדולה שלו היתה שהוא חשב שמלחמה גומרים מהאויר.

 

זה יכול להיות נכון אולי מול צבא סדיר,לא מול אירגון גרילה שיורה רקטה ומתחפר בבונקר קרקעי.

 

אבל שפל ?........לפי מה קבעת ?

 

חלוץ נחשב לאחד הלוחמים הכי מזהירים שהיו אי פעם במערך חיל האויר,נחשב לאחד ממפקדי חיל האויר הטובים ביותר והשתתף בכמה וכמה מבצעיים אויריים שהשתיקה יפה להם.

 

אגב,עשו טררם אחד גדול ממכירת תיק המניות שלו ביום פתיחת המלחמה,ועל מה בדיוק ?

 

יודעים מה חיילים בחמ"ל עושים בזמן שהלוחמים מהמוצב שלהם באמצע התקלות מבצעית ?

 

שותים קפה ומאזינים לקשר,ובין הלגימות גם עונים לו.

 

לא מוצא שום דבר פסול בזה שביום החטיפה הוא מכר את תיק המניות שלו,זו סתם עוד נקודה שאנשים ניסו לתפוס אותו עליה,כאילו מכירת תיק מניות אורכת שבועיים,בדיוק פעולה שאפשר לבצע בשיחת טלפון אחת תוך 3 דקות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

בני הספל, עידן ושות'..

 

אני לא רשמתי את הדברים שרשמתי סתם כי התחשק לי.

אני לא מוזן מכתבות בעיתונים וגם לא הולך שולל אחרי כתב ששונא את האלוף הזה או מחבב את האלוף ההוא.

 

3 שנים בצה"ל, עומס ונטל מלא לאורך 3 שנים, לקיחת חלק במלחמה בלבנון ושנה וחצי בשיתוף פעילות עם אודי אדם (עד שהוחלף ומונה לפיקוד צפון) הביאו אותי להגיד מה שאני חושב על 2 האנשים האלה.

 

אודי אדם נתן ואישר פקודות שלא היה בהם שום היגיון!

צורת ההנהגה שלו והמבצעיות האנמית שלו באו לידי ביטוי בכל יום שעבר בלבנון.

התו"ל שלו בכלל לא קיים, הוא פשוט נותן את הפקודות שלו ע"פ אינטואיציה אישית שגם היא לא בשיא.

 

לגבי חלוץ- לא אמרתי שפל כמובן- זה לא קשור אלי ואני לא חושב כך.

אבל כן התכוונתי לשאר הדברים שרשמתי.

הנה צרור משפטים להמחשה (אמיתיים לחלוטין):

 

-"כדי להפוך את חיל הים ליעיל באמת, צריך לעשות ממנו בסיס חיל האוויר."

-חלוץ פונה למפקד חיל הים ואומר לו: "בוא קח טייסת שלמה של אף 16 שתחליף את הספינות ותטביע בשבילך מה שתרצה".

-"כשאני משגר טיל אויר קרקע על איזה כפר, אני מרגיש רעידה קלה בכנף"

-"במקום למגן 10 טנקים במיגון חדשני, אני רוכש מטוס אחד שמחסל את כל האיומים הקיימים לטנקים".

 

בגלל המשפט האחרון שאני שונא אותו אפילו יותר.

למי ששכח- חלוץ אמר בתחילת המלחמה שצריך ואפשר להכריע אותה רק מהאויר....ראינו :roll:

 

(הכעס האמיתי שלי כלפי חלוץ הוא בשל משהו שהתנגש ופגע קשה ביחידה שבה שירתתי, אני לא יכול לפרט אבל אני יכול לציין שגבי אשגנזי לא היסס לרגע ומרגע מינויו אישר את מה שחלוץ סגר עלינו עם מנעולים, שלא בצדק כמובן)

פורסם

BMW,

 

מסכים איתך לגבי מה שאתה אומר לגבי אדם ואשכנזי,זה בדיוק מה שאמרתי,בשני המקרים זו תוצאה של שיבוץ קצין לפיקוד על לוחמי חי"ר כאשר הרקע שלו שונה (במקרה של אדם הגיע משריון,חלוץ הגיע מחיל האויר).

 

 

סתם בשביל ההבנה,הסיכויים שחייל חי"ר יבין מה הולך בקשר בשיחה בין שריונרים נמוכה עד אפסית,נדב"ר שונה לגמרי.

 

מכאן הפקודות הלא ברורות,האימרות היהירות וכדומה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
סלח לי שאני פוסל אותך,אבל אתה טועה,ובגדול.

 

לא יודע אם קראת את הספר "האדמה רעדה",בכל אופן זה ספר שמתעד בצורה אמיתית ומוחשית להחריד את המלחמה המדוברת.

 

אם כבר מדברים על מישהו עם ביצים גדולות שידע להגיד "עד כאן",הרי שזה לא היה אולמרט ולא היה פרץ.

 

היחידה שקמה ואמרה לעצור,היתה ציפי לבני,שלאורך כל המלחמה הזאת התגלתה כשפוייה היחידה בכל חבורת הצמרת.

 

פעם ראשונה שאני שומע (קורא, רואה) שציפי לבני היא שפויה...:|

 

יותר מזה,האו"ם הכריז על הפסקת אש,אולמרט נתן פקודה לעצור,מר פרץ עקף את אולמרט ונתן לרמטכ"ל אור ירוק להפר את הפסקת האש ולצאת להתקפה אוירית.

 

אז הנה המחדל הראשון, עוד שהיה לפני המלחמה. הרבה לפני. מינו את פרץ לשר ביטחון. כמו שאמר המשפט המיתולוגי: "מי נתן את ההוראה?!"

 

רוצה עוד דוגמא ?

 

שאול מופז (שגם בתורו היה אחראי למלחמה,גם לו היה חלק בעצימת העיניים) הציע לאורך כל המלחמה לסייע בפן הצבאי ולתרום מנסיונו הצבאי (העשיר לכל דעה).

אולמרט היסס,ולבסוף פסל את הצעתו של שאול מחשש שמר פרץ ייפגע.

 

טמטום אחד גדול, של אולמרט, פרץ ומופז. למה? כי אולמרט לא היה אמור לחשוב על רגשותיו של פרץ!

 

רוצה עוד דוגמא ?

 

בבקשה.

 

פורום השבעייה ביצע ישיבה כדי לגבש מהלך סיום הולם למלחמה,כזה שייסב מקסימום אבידות לאוייב במינימום נפגעים לכוחותינו.

אולמרט הציג הצעה על פי תוכנית שהגה עבורו שאול מופז במשך 24 שעות,התוכנית השנייה שהוגשה היתה תוכניתו של עמיר פרץ, שאותה כפה על דן חלוץ (שהודה לאחר ימים שהסכים לתוכנית בגלל לחצו של עמיר) ובעצם התוכנית הוגשה כתוכנית משותפת של השניים.

כאשר אולמרט הציג את תוכנית מופז,פרץ פסל אותה על הסף תוך אמירה (ציטוט) "או שהולכים על התוכנית שלי,או שלא הולכים בכלל".

בלית ברירה,נאלץ אולמרט הרכרוכי לקבל את תוכנית פרץ,שעיקרה הנעת הכוחות הרגליים והמשוריינים מכיוון דרום לצפון וחציית וואדי סלוקי (תוכנית צפוייה ונוגדת כל עקרונות הלחימה).

 

התכנית שהגה מופז דיברה על הנחתה מאסיבית של כוחות מצפון לליטאני ואז ביצוע תנוע לכיוון דרום תוך לכידת לוחמי החיזבאללה בקו שמצפון לליטאני,ואז כתישה מהאויר (פעולה דומה בוצעה בהצלחה מרובה במלחמת ששת הימים על כוחות מצריים).

 

הבחירה בתכנית של פרץ עלתה בחיי 32 לוחמים-הקרב עם מספר האבידות הגבוה ביותר במהלך המלחמה.

 

9 טנקים ספגו טילים והושבתו תוך פחות מ-12 דקות,היו כלים שספגו מעל 5 טילים בפגיעה ישירה.

 

ואז הוא עצר,שר הבטחון שלנו.

 

כשוועדת וינוגרד קיבלה ממצאים למטרות חקירה,קיבלו גם את תכנית מופז ותוכנית פרץ,הקביעה של הגנרלים שבחנו את התכניות היתה חד משמעית:

 

הפעולה כפי שהוצעה ע"י מופז היתה טובה משמעותית,היתה הרבה פחות מסוכנת ועם סיכויי הצלחה גבוהים משמעותית מהתכנית של פרץ.

 

למה? כי פרץ טמבל!

 

אפרופו,טרם היציאה למשימה,התריעו בפני פרץ שהתכנית שלו,במידה ותבוצע עד הסוף,עלולה לגבות חיי 600 לוחמים,לעומת התכנית של מופז,שהעריכו שתעלה בחיי עשרות בודדות של לוחמים,במידה ותבוצע עד סופה.

 

32 חיילים נהרגו.

 

לצד השני של הסלוקי לא הגענו באותה משימה (היו 5 טנקים שכמעט הצליחו,הם הושמדו טרם חציית הוואדי ע"י מארב של יותר מ-20 חוליות ציידי נ"ט של החיזבאללה).

 

אגב בני,זה יפה שאתה לא רואה את המלחמה ככישלון,אני אישית חושב ש-3 חטופים שנשארו אצל האוייב,אירגון גרילה שהצליח להפיל לנו מסוק,שהצליח לפגוע קשה בספינת מלחמה שאמורה להחשב לחמקנית,יותר מ-2000 טילים שנפלו על הצפון,מעל 150 הרוגים ויכולת הרתעה אפסית הם אחלה תעודת כישלון עבור המלחמה האחרונה.

 

למען הסר ספק,אין לי שום תלונות עבור הלוחמים בשטח,אני חושב שהם היו קרן האור היחידה בכל הסרט הרע הזה,אם היה תלוי בי,למרות כשלון המלחמה,הייתי מעניק צל"ש לכל חיילי ולוחמי צה"ל על תפקודם במלחמה.

 

עד רמת המ"פ.

 

12345

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.


×
×
  • תוכן חדש...