Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6932 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סטיית המהירות של היצרן נובעת מכריסת דופן הצמיג הקדמי

היצרן מכייל את המהירות ע'פ קוטר הגלגל כשהוא לא מורכב על הרכב.

כשהוא מורכב על הרכב הוא נלחץ ב 2~ ס'מ ומכאן באה הסטיה

הסטיה היא לא בקמשים אלא ב אחוזים.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

קראת את מה שכתבתי קודם ?

גם עיוות מסויים של הצמיג לא מסביר את הסטיה, כיוון שעדיין היקף הגלגל נשאר קבוע (כל עוד אין החלקה - כל מ"מ מההיקף צריך לעבור מ"מ על הכביש, גם אם זה לא בצורה "עגולה" לגמרי). לצורך הדיון - אם תיקח את אותה סולית צמיג ותרבע אותה (תעשה ממנה ריבוע), היא עדיין תעשה את אותה דרך.

 

מעבר לזה - אני מניח שגם היצרן יודע את מה שאתה יודע, ואם הוא היה רוצה היה מקזז את השגיאה בקלות.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

בידיוק כך, ברקע שהצמיג מגיע לנקודה שבו יש לחץ הוא נידחף פנימה וזה מקטים את היקף הגלגל וזה חוזר על עצמו כל הזמן.

תכלס צריך לימדוד את הגובה של מרכז הגלגל מהכביש ולא את ההיקף שלו

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אני נאלץ לא להסכים איתך

כי לדוגמא בכלי רכב לדוגמא טרקטור זחל

העובדה שהזחל לא בצורת עיגול לא משפיעה על הדרך שהוא עובר

 

לחץ נמוך שווה לגלגול כדור קטן על חישוק גדול

הדרך תישאר קבועה

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם

הסטיה קיימת, אבל 10% זה המון. פעם נסענו אני והמשפחה לאילת, נסענו 100-110 בכביש הערבה לפי ה GPS, מד המהירות ברכב הראה 3-4 קמ"ש יותר. אז חשבתי שגם הסטייה הזאת היתה כי האוטו היה שחוט.

בכל מקרה בסטייה של 10% במהירות 110, המד מהירות יראה נסיעה במהירות של 121, וזה הבדל משמעותי מדי כדי להיות תקין.

"ai motoare capul doare"

פורסם

גם אצלי במאזדה 3 מדובר על סטייה של 10% בערך. אין שום דרך להסביר את זה מלבד סטיה מכוונת של היצרנים מהסיבות שהועלו פה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

התאוריה שאני שמעתי בנושא הזה גורסת שהיצרנים אכן מכיילים את מד המהירות לסטייה קלה כלפי מעלה.

הסיבה, לטענת אותה תיאוריה, הינה משפטית בלבד ובכדי להגן על עצמה מפני תביעות על אי דיוק של מד המהירות וכתוצאה מכך נסיעה במהירות מופרזת.

לכן, הם מכוונים את מד המהירות כך שאם אתם נוסעים 90 קמ"ש, המהירות המוצגת גבוהה ב-עד 10%.

 

שימו לב שגם מצלמות מהירות מכויילות לצלם רכבים ממהירות שהיא בדר"כ גבוהה מהמהירות המותרת באותו כביש, למשל אם מותר 100 קמ"ש המצלמות מצלמות מ-120 קמ"ש וצפונה. אני נוטה להאמין שגם זה מתוך הבנה כי ישנן סטיות ואי-דיוקים במדי המהירות וע"י כך נלקח מרווח בטחון מסויים.

 

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם

בכל המכוניות כיום, מד המהירות מזייף ב5-10% כלפי מעלה, והאחוז הזה לא משתנה מהיום שהרכב עולה על הכביש ועד להחלפת הצמיגים. השפעת שחיקת הצמיג היא אפסית. זהו פשוט הכיול הבסיסי של הספידומטרים אצל רוב היצרנים.

 

עצה מנסיון אישי - כל רכב חדש שאני מקבל עובר מדידת מהירות בשיטה הישנה והטובה - מרחק וסטופר:

 

סע בכביש מהיר במהירות יציבה כלשהי (למשל 90 קמ"ש). הפעל סטופר כאשר אתה עובר על-פני אבן-קילומטר, והפסק אותו באבן הבאה. כעת יש לחלק את המספר 3600 בתוצאת המדידה. לדוגמא - אם מדדת 40 שניות, הרי שמהירותך היא בדיוק 90 קמ"ש. אם מדדת 42 שניות, המהירות היא 3600/42=85.7 קמ"ש. בצע את המדידה כמה פעמים (כדי לנטרל טעויות מדידה), ולפי הממוצע תדע מה ה"זיוף הקבוע" של הספידומטר שלך.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

×
×
  • תוכן חדש...