Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7014 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בזמנו כאשר נהרס בדייהו שלי האלטרנטור השמלאי אמר שהוא נהרס בגלל שההתנגדות של המצבר עלתה ולכן הוא גרם לעומס על האלטרנטור , המצבר אז היה בן 8 ועבד ללא שום בעיה .

המצבר היה מצבר יבש של חברת DELKOR .

 

מישהו יכול להתייחס לענין ?? אני יכול להבין שהאימפדנס של המצבר עלה אבל שהוא יציג התנגדות שתזיק לאלטרנטור?

 

ולשאלת פותח השרשור - לדעתי כדאי להחליף מצבר ואסביר את המלצתי. אחת הבעיות שיוצר מצבר עתיק היא נפילת מתח ניכרת בזמן שהסטרטר פועל. ברכב שיש ברשותי תופעה זו גורמת באופן די עקבי להדלקות נורת תקלה של מחשב ה-ABS. החלפת המצבר או אפילו טעינה טובה שלו (כן, נושא בעייתי, רכב הנוסע מעט ושתאורת התקרה נשכחת בו דולקת מדי פעם) מעלימה את התופעה.

להערכתי מחשבי הרכב לא נהנים מנפילות המתח.

חוץ מזה וכפי שהערתי בהתחלת דברי סביר מאד שהאדווה (ריפל) של המתח ברכב איננו אידאלי בגלל העלייה בעכבת (אימפדנס) של המצבר, וגם זה מצב שאיננו אהוב על רכיבים אלקטרוניים.

 

יוסי

פורסם

מצברים ישנים גורמים לעומס על האלטרנטור כוון שדרוש להם יותר זמן להטעין מחדש את המצבר לרמה תקינה לאחר כל התנעה או שימוש כבד בצרכני חשמל. לעיתים המצבר לא מצליח כלל להגיע לרמת טעינה סבירה ולאלטרנטור רק נוסף צרכן כבד. ככל שזרם הטעינה גבוה יותר כך גם החום שמייצר האלטרנטור גובר. חום רב לזמן ממושך מהמקובל גורם לנזק לליפופים ורכבי האלקטרוניקה שבו (הווסת). ובקיצור מקצר את חיי האלטרנטור.

 

אמת שמצבר חלש עלול לגרום לתקלות שונות ומשונות למחשבי הרכב, אך עדיין לא נתקלתי במצבר חלש שדפק טוטלית יחידה אלק' כלשהי ברכב.

פורסם

לגבי סוג המצבר הרצוי בפוקוס - ראה כאן:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=138784

 

גם בפוקוס שלי (שנת 2,000 1.6 ליטר) המצבר המקורי של מוטוקראפט החזיק מעל 5 שנים עד שיום אחד החל לגווע.

החלפתי לשנפ 55AH (בדקתי גם התאמה מבחינת ערכים נוספים).

 

אני הייתי מחליף יזום במידה ואין מצוקה כלכלית קריטית.

פורסם

מצבר בן 6 שנים, יכול לגרום לתקלות במערכת החשמל ברכב, במיוחד לדפוק את האלטרנטור,מפני שמצבר כל עוד הוא תקין וטוב ,מחזיק עומס, הוא מתפקד כיצרן,ברגע שהוא נדפק ומתיישן,הוא הופך לצרכן ואז הוא דופק את האלטרנטור.

 

אני חושב שהגיע זמנו, 6 שנים זה מכובד,ואפילו יש לך פינוי חינם , אחד מחברי הפורום הציע לך לפנות לך אותו,מה יותר טוב מזה...

 

אם תבדוק אותו על מכשיר DVM פשוט , תראה בעצמך שאולי הוא מחזיק 25% מתוך 100% קיבולת.

הכי פשוט שיש,DVM על המצבר,כמה V מראה שהרכב כבוי?

 

http://www.autobatteries.com/basics/voltage1.asp

פורסם
אמת שמצבר חלש עלול לגרום לתקלות שונות ומשונות למחשבי הרכב, אך עדיין לא נתקלתי במצבר חלש שדפק טוטלית יחידה אלק' כלשהי ברכב.

 

צודק, אבל עדיין לא נעים להגיע למצב של קריסת מערכות וגרירת הרכב למוסך בגלל מצבר - ויש גם מקרים כאלה. אם המצבר לא עובר בדיקת עומס כפי שממליץ יצרן מכשיר הבדיקה (ורצוי שיהיה איכותי) - כדאי להחליפו.

 

ישנם מכוניות\דגמים מסויימים שבהם מתח נמוך עלול לגרום לעיתים לסרטרטר תקין (לכעורה) מבלי שהרכב יניע (למרות שהסטרטר כן מסובב את המנוע ללא בעיה נראית לעין). המחשבים הופכים יותר ויותר רגישים למתח נמוך וברגע שהוא מתחיל לרדת מאיזור ה 9 וולט בעומס (בזמן שהסטרטר עובד) עלולות להתקיים בעיות מסויימות במערכות ממוחשבות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מקומות שהרכב מגיע אליהם שיוציאו אותך מדעתך

1 בדרך לחתונה על איזה פיסטין בסוף העולם

2 בחנייה כפולה לאחר ששילשלת מכתב לתיבה

3 בדרך לפגישה חשובה

4 ביציאה מתחנת הדלק

5 בחניה של הסופר עם כל המצרכים

6 בחמסין

7 לאחר יום עבודה מתיש

8 בבוקר יום שבת כאשר יוצאים לטיול

עשה לעצמך טובה

יגאל

פורסם

תודה אנשים על כל התשובות!

החלטתי להחליף למצבר חדש לבסוף (של שנפ). ולא לחכות שהמצבר הנוכחי ימות לי. בכל זאת 6 שנים זה יפה.

 

השאלה האחרונה שלי זה איזה אמפר לקחת: 45AH או 55AH? (כל אחד פשוט אומר לי משהו אחר)...

לפי מה שחלק מהמוסכים המורשים של פורד אמרו והיבואן של שנפ אמר זה 45AH (מק"ט מס' 24 או 104 לפי האתר של שנפ:

http://www.schnapp.co.il/h/products.asp ) - זה גם מתאים לגובה: 175 כמו המצבר המקורי.

וחלק אמרו לי שאין בעיה לשים גם 55AH (מק"ט מס' 26) למרות שהגובה יותר (190) - פשוט מורידים את הרצועה שיש

ותופסים את המצבר מלמטה)....

 

אישית - אין לי בעיה לקנות את ה- 45AH אך האם זה מספיק טוב?? אם כן, אני סוגר על זה וזהו.

 

תודה שוב.

×
×
  • תוכן חדש...