Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6971 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בלי להשמע כאילו אני מנחס, אבל ממה שהבנתי עד להרגע על הסט-אפ שלך אני חושב שהערכות כמו 190-200 כ"ס הן מ-א-ו-ד אופטימיות.

את אתה רוצה להרחיב ולפרט ממה מורכב הסט אפ שלך בשלמותו, אשמח לתת לך הערכה מעט יותר ריאליסטית.

 

אגב, את הקלאצ' המקורי גמרתי ביומיים של נהיגה בגדישה נמוכה למדי של טיפה מעל חצי באר.

 

מוטי

 

נ.ב: ESP במיאטה?! :oops:

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מוטי,

אני לא יודע איך הגעת לתחושה הזו אבל אני יכול לברר את כל המרכיבים.

למען האמת זה לא כל כך מעניין אותי. בדיוק כמו שלא מעניין אותי "כמה היא סוגרת" או "כמה היא פותחת".

בתור נתון גרידה אני יכול להגיד לך שבבדיקת קניה מדדו לה 146 כ"ס. בגלגלים כמובן. וזה עוד עם מזרקים דפוקים, כיוון מצערת מתומתם וללא LINK.

אני כמובן די התפלאתי מהמספר הנמוך - אבל אז קיבלתי הסבר קצר לגבי הבדלים בין מדידה של מנוע באוויר ומדידה בגלגלים.

 

בכל מקרה לעצם השרשור - נכון להיום FM די שולטת בתחום.

AVO לא יודע אם זמינים בכלל - ואם כן אז זה די pain in the ass לעבוד איתם.

מה שכן - הסחורה מעולה ומותאמת פיקס ומתוכננת בראש קצת אחר.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

ללא ספק FM מובילים בשוק וכנראה אלך על קיט שלהם.

 

מוטי-ראיתי שבקיט של GOOD WIN RACING האינטרקולר עובר את הקו התחתון של הטמבון,לדעתי זה מכוער וגם מסוכן כי בעצם האוטו הופך להיות נמוך יותר,שאלתי היא האם האינטרקולר של FM נשאר במידות הרגילות של הטמבון,דרך אגב יש לי את ה TYPE 2 NOSE KIT של רייסינט ביט,האינטרקולר יתסדר איתו?

 

הקיט שבחרתי עם ה 190 כ"ס זקוק לכיוון מיוחד אחרי ההתקנה? שמתי לב שבהקיטים הבכירים הם מציינים שהכיוון של הקיט מגיע לרמה הכי קשה מבחינת הדירוג שלהם.מה ההבדל בין המערכת ניהול מנוע בקיטים השפויים יותר לעומת הקיט הבכיר?

פורסם

אני חושב שהכוונה שכמעט ולא תהיה לך אפשרות לכיוונון.

זה גם יכול להיות יתרון שלא צריך לשחק כל היום עם כיוונונים של המחשב. תלוי בצרכים שלך.

 

בסוף אני רואה שגם ל-AVO יש קיט:

http://avoturboworld.com/news/miata_a4_small.pdf

 

הוא נראה חזק מאוד.

אולי עדיין יש להם פחות חזקים.

 

לדעתי אתה גם צריך לבדוק ולברר שהקיט לא יגמור לך מנוע מאוד מהר.

לא נראה לי שאתה רוצה פעם בשנה לפתוח את המנוע ולהחליף שם חצי מהדברים.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

אצלי, איך אומרים, הכל בסדר (טפו טפו טפו).

קומפרסיה טובה.

לא אוכל שמן.

וכו'.

 

העדפה אישית שלי - במקרה שלא מדובר על רכב מירוצים למסלול אלא על רכב "יומ-יומי" אז עדיף קיט פחות מטורף ששמור על מנוע.

אולי גם FM הם כאלו - אני פשוט לא יודע.

בכל מקרה - כלל אצבע שנפוץ בעם אומר לא לגדוש יותר מחצי באר כדי שלא להעמיס על המנוע.

אצלי זה 0.4.

 

כך בחשבון שתצטרך לטפל בנושא של קירור - גם רדיאטור מגודל וגם פינוי חום מתא מנוע. אולי אפילו רדיאטור שמן.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

 

העדפה אישית שלי - במקרה שלא מדובר על רכב מירוצים למסלול אלא על רכב "יומ-יומי" אז עדיף קיט פחות מטורף ששמור על מנוע.

 

:mm_yeah:

 

תומך ב 100%.

 

עדיף 170 - 190 סוסים אמינים - שלא שותים דלק + כוונון תוכנת ניהול מנוע כל יומיים

מאשר 300 משוגעים אלכוהוליסטיים (ושוב - רכב מסלול זה לא דוגמה כמו של מוטי שנוסע מעט קילומטראז' ובסל"ד גבוה).

 

למרות שרוני מיודעינו לא משתמש ברכב באופן יומיומי, למיטב זכרוני.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם
ללא ספק FM מובילים בשוק וכנראה אלך על קיט שלהם.

 

מוטי-ראיתי שבקיט של GOOD WIN RACING האינטרקולר עובר את הקו התחתון של הטמבון,לדעתי זה מכוער וגם מסוכן כי בעצם האוטו הופך להיות נמוך יותר,שאלתי היא האם האינטרקולר של FM נשאר במידות הרגילות של הטמבון,דרך אגב יש לי את ה TYPE 2 NOSE KIT של רייסינט ביט,האינטרקולר יתסדר איתו?

 

הקיט שבחרתי עם ה 190 כ"ס זקוק לכיוון מיוחד אחרי ההתקנה? שמתי לב שבהקיטים הבכירים הם מציינים שהכיוון של הקיט מגיע לרמה הכי קשה מבחינת הדירוג שלהם.מה ההבדל בין המערכת ניהול מנוע בקיטים השפויים יותר לעומת הקיט הבכיר?

 

מוטי-נוספו יותר מידי הודעות לכן הקפצתי על מנת לקבל מהמאסטר תשובה:wink:

פורסם
:mm_yeah:

 

תומך ב 100%.

 

עדיף 170 - 190 סוסים אמינים - שלא שותים דלק + כוונון תוכנת ניהול מנוע כל יומיים

מאשר 300 משוגעים אלכוהוליסטיים (ושוב - רכב מסלול זה לא דוגמה כמו של מוטי שנוסע מעט קילומטראז' ובסל"ד גבוה).

 

למרות שרוני מיודעינו לא משתמש ברכב באופן יומיומי, למיטב זכרוני.

אתה כנראה לא ממש מכיר את יכולות המנוע של ה-BP כמו גם את כל הקשור במחשבי ניהול מנוע.

ה-BP סוחב קרוב ל-250 כ"ס באמינות גבוהה מאוד, באזור של 220 לדוגמא, צפויות לך בערך 0 תקלות.

מי שלא רוצה שהרכב ישתה דלק שלא ירכיב טורבינה.

מחשבי ניהול מנוע כדוגמת ה-LINK הם בעלי Mode שנקרא Self-tuning ובד"כ אפילו מגיעים כשהצ'יפ הראשי כבר מתוכנת ברובו, אתה יכול לעקוב אחרי ההוראות של היצרן לגבי הכיוונון ולגמור את כל ההתעסקות עם המחשב בכמה שעות ושלום על ישראל - לעולם לא תצטרך לגעת בו אם אתה לא רוצה.

 

גנאדי -

ב-0.4 באר גדישה, עם אגזוז מקורי ובלי כמה שעות טובות של כיוונונים על דיינו עם WB (שאני בספק אם יצא לך לבצע), אלא אם אתה נוסע על טורבינה גדולה יחסית, אתה פשוט לא מגיע ל-190-200 כ"ס.

Sorry :|.

עצם העובדה שידוע שקלאצ'ים מקוריים נגמרים במהירות הבזק כשהם מתמודדים עם 180+ כ"ס מצביעה על משהו.

 

רוני -

אתה יכול לשאול את FM לגבי האינטרקולר, למרות שלדעתי עם הפגוש הקדמי שלך לא צריכה להיות שום בעיה.

כדאי גם לבדוק שניתן לעשות לוודו 2 שדרוג ל-FM2 אם תרצה בעתיד, לבדוק אם ה-Hardware דומה/זהה.

אני לא מכיר את מערכת הניהול של הוודו, אבל אם בהשוואה ל-LINK הדירוג של FM מראה שהיא יותר פשוטה אז היא באמת לא יכולה להיות יותר מדי מסובכת, ה-LINK לא כזה נורא.

ה-HYDRA לעומת זאת היא באמת אתגר למי שיש לו את הזמן, הראש והכסף.

 

מוטי

פורסם

מוטי אין בעיה.

כמו שאמרתי - זה לא באמת מעניין אותי איזה מספר יש שם.

אני בספק אם אני רוצה/צריך יותר.

בכל מקרה - מדידה של 146 שנעשת בבדיקת רכב מצביעה על תוספת כוח משמעותית לעומת מיאטה רגילה (שבד"כ נמדדת בסביבות 90).

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

אין ויכוח על זה שיש תוספת כוח משמעותית.

מיאטה רגילה NA 1.8L נמדדת בד"כ באיזור של 100 כ"ס.

לדוגמא.

 

ועוד מילה לקונדסון -

במידה ולא ידעת או שכחת, המיאטה שלי לא התחילה את חייה כרכב למסלול בלבד, היא בסה"כ הפכה למכונית מסלול בשנה ומשהו האחרונה.

לפני כן היא הייתה מכונית כביש עם FM2 לשימוש יומיומי ונסעה ב-0.85 באר למעלה מ-110K ק"מ (!) של נהיגה יומיומית ושלל התגרזנויות / ג'ימקאנות / ימי מסלול מזדמנים.

 

מוטי

פורסם

אז סתם כדי שכן תדע, המנוע שלי קיבל את המגדש כשהוא היה ב-80K ק"מ.

נסע עוד בערך 115K של שימוש כביש עם ה-FM2 כולל ג'ימקאנות רבות ונסיעות כיף, ולמעלה מ-15K ק"מ של ימי מסלול נטו!

חמש עשרה אלף קילומטרים על מסלול.

וואלה.

מנוע מקורי, בלי להחליף כלום.

 

בשבוע הבא אני מחליף מנוע לראשונה לאחר שבבדיקת קומפרסיה אחרונה התגלה שיש ירדה בקומפרסיה באחד הצילינדרים, כנראה שסופסוף הרינגים נכנעו להתעללות אחרי 210K ק"מ.

 

מוטי

פורסם

זה דורש הסבר - מה בדיוק עשית או לא עשית שהמנוע שלך סרד כל כך הרבה וכאן מוצאים מיאטות עם 200 אלף ק"מ גמורות לחלוטין?

 

זכורות לי תמונות שלך מוציא את המנוע חוצה - אני מתבלבל? לא פחתחת לו ראש וכו'?

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
אני לא בטוח בכלל.

אם יש קיט טורבו מוכן שתוכנן במיוחד לרכב הוא לא רק שיהיה יותר יעיל מבניה מקומית אלא יכול להיות שגם יותר זול.

תזכור שמדובר בקיט מלא מא' ועד ת' כולל ניהול מנוע, שהקיטים הם בדרך כלל יחסית BOLT ON ואין צורך לשרוף חודשיים על פרוייקט ההרכבה שלהם, שהם מתוכננים לתא המנוע הקיים ולא צריך להתחיל לעשות פשרות ולהזיז מכלולים, ושההצלחה מובטחת ולא תלויה ב"פוקסים" למיניהם.

נכון שאפשר לעשות בניה מקומית בזול אם משיגים טורבו משומש מטנדר דיזל אחרי תאונה ובצינורות מפירוקיה שמרתכים לבד, ולא לשכוח לנסות לארגן מחשב הזרקה של אונו טורבו וצמה מאולתרת. זה בטוח ייצא יותר זול. יותר יעיל? אני לא בטוח.

לא שאין פרוייקטים יעילים ומדהימים בארץ, אבל הם עלו הרבה יותר מ2000-3000 דולר וגם הם לא התבססו על חלקים חדשים בלבד.

 

אני לא בטוח שזה חכם להשתמש בטורבו של דיזל על בנזין

 

החומרים יותר פשוטים בדיזל מכיוון שטמפ' הפליטה נמוכה יותר (בסביבות ה600C) לעמות בנזין שמגיעה ל800C ויותר במאמץ.

הזחילה בלהבים של הטורבו דיזל תהיה גדולה ולדעתי הוא ידפק.

 

הבעיה שטורבו של מנועי בנזין עשוי ממתכות יותר עמידות (גם יקרות) ולכן הוא גם יותר יקר.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 


×
×
  • תוכן חדש...