Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6972 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה דורש הסבר - מה בדיוק עשית או לא עשית שהמנוע שלך סרד כל כך הרבה וכאן מוצאים מיאטות עם 200 אלף ק"מ גמורות לחלוטין?

 

זכורות לי תמונות שלך מוציא את המנוע חוצה - אני מתבלבל? לא פחתחת לו ראש וכו'?

מה עשיתי?

MOBIL1 סינטטי ופילטר מקורי כל 5000 ק"מ.

דאגתי ליכולת קירור הולמת ותערובת נוזל קירור עם יתרון למים.

 

את המנוע שלפתי בגלל שרציתי לעשות כמה דברים במקביל - החלפה של קלאצ', החלפה של גיר (המקורי מת אחרי קצת יותר מ-200K), פורטינג, טיימינג ועוד.

כשרוצים לעשות כ"כ הרבה דברים כבר יותר נוח לשלוף הכל ולעבוד עליו בחוץ.

 

בדקת לכל המיאטות בארץ קומפרסיה והן חזרו עם מספרים נמוכים? :|

 

מוטי

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה צודק - אבל זו פינה.

אז אפשר לקחת טורבינה מאיזה וולוו.

עדיין - העיקר כאן זה מורכבות של כל הפרוייקט לאומת קיט "מוכן".

 

מי שאוהב התעסקות בידיים, יש לו זמן, מקום וכו' - אני בטוח שיהנה מפרוייקט שכזה.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
אני לא בטוח שזה חכם להשתמש בטורבו של דיזל על בנזין

החומרים יותר פשוטים בדיזל מכיוון שטמפ' הפליטה נמוכה יותר (בסביבות ה600C) לעמות בנזין שמגיעה ל800C ויותר במאמץ.

הזחילה בלהבים של הטורבו דיזל תהיה גדולה ולדעתי הוא ידפק.

הבעיה שטורבו של מנועי בנזין עשוי ממתכות יותר עמידות (גם יקרות) ולכן הוא גם יותר יקר.

כתבתי את זה בתור דוגמא לפרוייקט חאפרי והוספתי גם מחשב הזרקה לא מתאים ואילתורים בצמה לסלט.

המטרה הייתה להדגיש (להגדיש?) את העובדה שפרוייקט בניה עצמית אמנם יכול להיות זול יותר מקיט BOLT ON, אם הוא חאפרי אז בטוח. אבל פרוייקט עשוי כמו שצריך עם חלקים חדשים בלבד יהיה יקר יותר מהקיטים שהוצעו בשרשור.

פורסם
כתבתי את זה בתור דוגמא לפרוייקט חאפרי והוספתי גם מחשב הזרקה לא מתאים ואילתורים בצמה לסלט.

המטרה הייתה להדגיש (להגדיש?) את העובדה שפרוייקט בניה עצמית אמנם יכול להיות זול יותר מקיט BOLT ON, אם הוא חאפרי אז בטוח. אבל פרוייקט עשוי כמו שצריך עם חלקים חדשים בלבד יהיה יקר יותר מהקיטים שהוצעו בשרשור.

 

אני לא מסכים איתך בוודאות,

 

אבל מכיוון שלא עשיתי דבר כזה מימי אז אני לא אתווכח,

 

אם זאת לדעתי, בעזרת ידע וסבלנות אולי ניתן לעשות זאת(?)

אני מדבר על הרבה DIY, קריאת ספרים, וחרישה על חנויות לחומרים בת"א

כמו כן חרישה של פירוקיות פעם בזמן מה.

 

כמובן שמדובר על הרבה בזבוז של זמן ודלק, ככה שאתה צודק (שכנעתי את עצמי בעזרתך ?!)

 

כנראה שהעסקאות האלו באמת משתלמות יותר. האם יש אחריות על הקיטים?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

הרמן, השיטה שלך מצויינת לנאגלה השניה שמישהו עושה משהו.

בנאגלה הראשונה אתה לא צריך תואר במדעי הטורבינה, אתה פשוט קונה קיט מוכן ומיועד לרכב, מרכיב אותו ושלום על ישראל.

הלימוד דרך ההרכבה והשימוש במוצר מהנאגלה הראשונה ייפקח (בתקווה) את עיניו של המשתמש כדי שבנאגלה השניה הוא יוכל לבצע יותר לבד ולאו דווקא לקנות מוצר מוכן.

 

מוטי

פורסם
מה עשיתי?

MOBIL1 סינטטי ופילטר מקורי כל 5000 ק"מ.

דאגתי ליכולת קירור הולמת ותערובת נוזל קירור עם יתרון למים.

 

את המנוע שלפתי בגלל שרציתי לעשות חמה דברים במקביל - החלפה של קלאצ', החלפה של גיר (המקורי מת אחרי קצת יותר מ-200K), פורטינג, טיימינג ועוד.

כשרוצים לעשות כ"כ הרבה דברים כבר יותר נוח לשלוף הכל ולעבוד עליו בחוץ.

 

בדקת לכל המיאטות בארץ קומפרסיה והן חזרו עם מספרים נמוכים? :|

 

מוטי

 

מוטי,בשיחה שהייתה לי עם גנאדי הבנתי שיש למיאטה בעיות של התחממות ,אתה יכול לפרט בדיוק מה הרכבת על האוטו על מנת לשפר את הקירור? ישנם הטוענים שבארץ חמה כמו שלנו קיט טורבו עם 190 כוחות סוס למיאטה מחייב לשים אינטרקולר,רדיאטור גדול,ורדיאטור שמן!!! מה אתה אומר על זה?

 

שאלה נוספת-מיאטה עם 190 כוחות סוס מחייבת לדעתך שידרוג של מתלים,קלאץ,ברקסים וסעפת?

 

אני מנסה לחסוך עלוית ואשמח לדעת מה לדעתך חובה ביותר למיאטה עם הקיט שאני רוצה עם ה 190 כ"ס.

פורסם

מה שאני אומר זה שעם כמות המומחים בארץ למיאטות שלכולם יש מיאטות עם 200+ כ"ס כדאי שתפסיק להסתמך על אותם "מומחים" מסתוריים :?.

גנאדי צודק בעניין מערכת הקירור ואם תבצע חיפוש תראה שכבר הסברתי לו בעבר מה ניתן לעשות ועל מה אני ממליץ.

בגדול, השיטה הכי טובה להוריד טמפ' היא לשנות את כיוון היציאה של נוזל הקירור מהמנוע כמו שמופיע באחד משרשורי "דברי ימי המיאטה" שלי עם שרטוטים והכל (ניתן לבצע גם אם שומרים על מערכת החימום הפנימית).

מעבר לזה רדיאטור מוגדל הוא דבר אפקטיבי מאוד ולדעתי כאן תוכל לעצור כי אתה בסה"כ לא לוקח את האוטו למסלול.

ליום יום זה צריך להספיק ויותר מזה.

 

רדיאטור שמן לא הכרחי בהספקים שאתה מדבר עליהם, בטח שלא בשימוש כביש.

כל עוד אתה משתמש בשמן סינטטי טוב ומחליף באופן קצוב אתה בסדר גמור.

 

לגבי האינטרקולר, הוא אכן מסופק עם הקיט שאתה מתעניין בו.

הוא גם הגורם מספר אחד לבעיות במערכת הקירור כי הוא יושב לפני הרדיאטור וחוסם את זרימת האויר הקר אליו.

 

ב-190 כ"ס תצטרך קלאצ' מחוזק, כן (כמו שכבר כתבתי בשרשור הזה...).

כדאי גם לקנות את חוטי הצתה 8.5 מ"מ של Magnecore על הדרך, המקוריים של המיאטה גם ככה זוועתיים ואלו מחזיקים מעמד לנצח.

שאל את FM אם הם ממליצים על שדרוג של הפלאגים, יכול מאוד להיות שהם ימליצו לך לעבור ללפלאגים של NGK מק"ט ZFR7-F11 שהם אכן מומלצים, שים לב גם לרווחים המדוברים - הם שונים מהמקוריים.

 

אין חובה לשדרג מיתלים ואפשר פשוט להרכיב רפידות בלם טובות יותר למרות שגם המקוריות של מאזדה לא רעות בכלל.

 

מה הקשר לסעפת?

 

מוטי

פורסם

קודם כל, לכל הדואגים החוזרים ומדגישים שישראל ארץ חמה במיוחד - אני לא בטוח שקליפורניה צוננת בהרבה מישראל. לעומת זאת אני בטוח שאיטליה, ספרד ואפילו צרפת חמות לא פחות בשיא הקיץ. אז אולי אם קונים רכב מיצרן איסלאנדי או פיני המייצר בעיקר לשימוש מקומי כדאי לתת את הדעת לשיפור הרכב למדינה חמה במיוחד כמו שלנו, לגבי כל שאר הרכבים, אני לא חושב שהגיאוגרפיה היא שיקול.

רדיאטור שמן לא הכרחי בהספקים שאתה מדבר עליהם, בטח שלא בשימוש כביש.

מצד שני, רדיאטור שמן + מתאמים + תרמוסטט הוא לא סיפור יקר במיוחד, וההתקנה שלו היא פשוטה יותר ממילוי דלק.
פורסם

חיובי, רק שרדיאטור שמן מוריד את לחץ השמן שזה לאו דווקא דבר חיובי.

לכן, ההמלצה שלי תהיה להתקין שעון טמפ' שמן ולראות אם צריכים רדיאטור שמן אחרי ההתקנה או לא.

 

מוטי

פורסם

מוטי,

תוכל להרחיב לגבי הפלאגים והמרווחים שלהם?

 

אני בטיפול אחרון שמתי NGK רגילים ובדקנו את המרווחים לפי הספר (הרגיל).

חוטים חדשים יש של NGK. פסדר?

 

ד"א היום החליפו לי את waste-gate כי הקודם כבר לא החזיק וואקום.

במילה אחד - WOW...........

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

אוקי ענית לי כמעט על כל השאלות,אני מצטרף לשאלה של גנאדי על מרווחי הפלאגים.דרך אגב אני מעט מופתע שאתה נותן את הסכמתך להשארות עם הבלמים המקוריים במיאטה עם 190 כוחות סוס:idea: מה לגבי הדיסקים? אפשר להשאר עם המקוריים?

פורסם

רוני,

מה שממליצים בד"כ (כולל מוטי) זה להשתמש בדיסקים מקוריים.

רפידות שמים אחרות.

מחליפים צינורות ונוזל.

לפעמים עושים איזה חיזוק לבוכנה ראשית.

 

קיטים עם דיסקים מוגדלים וקאליפרים רציניים יותר קיימים - אבל זה עסק מאוד יקר. אני ראיתי בין 1,500$ ל-3,500$.........

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
מה שאני אומר זה שעם כמות המומחים בארץ למיאטות שלכולם יש מיאטות עם 200+ כ"ס כדאי שתפסיק להסתמך על אותם "מומחים" מסתוריים :?.

גנאדי צודק בעניין מערכת הקירור ואם תבצע חיפוש תראה שכבר הסברתי לו בעבר מה ניתן לעשות ועל מה אני ממליץ.

בגדול, השיטה הכי טובה להוריד טמפ' היא לשנות את כיוון היציאה של נוזל הקירור מהמנוע כמו שמופיע באחד משרשורי "דברי ימי המיאטה" שלי עם שרטוטים והכל (ניתן לבצע גם אם שומרים על מערכת החימום הפנימית).

מעבר לזה רדיאטור מוגדל הוא דבר אפקטיבי מאוד ולדעתי כאן תוכל לעצור כי אתה בסה"כ לא לוקח את האוטו למסלול.

ליום יום זה צריך להספיק ויותר מזה.

 

רדיאטור שמן לא הכרחי בהספקים שאתה מדבר עליהם, בטח שלא בשימוש כביש.

כל עוד אתה משתמש בשמן סינטטי טוב ומחליף באופן קצוב אתה בסדר גמור.

 

לגבי האינטרקולר, הוא אכן מסופק עם הקיט שאתה מתעניין בו.

הוא גם הגורם מספר אחד לבעיות במערכת הקירור כי הוא יושב לפני הרדיאטור וחוסם את זרימת האויר הקר אליו.

 

ב-190 כ"ס תצטרך קלאצ' מחוזק, כן (כמו שכבר כתבתי בשרשור הזה...).

כדאי גם לקנות את חוטי הצתה 8.5 מ"מ של Magnecore על הדרך, המקוריים של המיאטה גם ככה זוועתיים ואלו מחזיקים מעמד לנצח.

שאל את FM אם הם ממליצים על שדרוג של הפלאגים, יכול מאוד להיות שהם ימליצו לך לעבור ללפלאגים של NGK מק"ט ZFR7-F11 שהם אכן מומלצים, שים לב גם לרווחים המדוברים - הם שונים מהמקוריים.

 

אין חובה לשדרג מיתלים ואפשר פשוט להרכיב רפידות בלם טובות יותר למרות שגם המקוריות של מאזדה לא רעות בכלל.

 

מה הקשר לסעפת?

 

מוטי

 

 

מקפיץ לאחר זמן רב:)

 

אז ככה...הוזמנו בולמים וקפיצים של קוני.

 

אני אמור ללכת על הקיט של FM 190 כ"ס,הסיבה היא שאין לי את הידע הטכני לשדרג בעצמי את האוטו ואני מעדיף להביא קיט קומפלט ולשלם התקנה בארץ אצל מוסכניק שמבין עניין.

 

מוטי,אני פשוט חייב סיכום לפני שאני עושה את הצעד הבא.

 

בהנחה שאני לוקח את הקיט של ה 190 כ"ס,אני נשאר עם אגזוז מקורי וסעפת מקורית כרגע,רדיאטור מקורי נשאר גם כן, ואותו דבר הקלאץ,זה אומר שבעצם אני הולך על הקיט ומשאיר כרגע הכל מקורי,כמובן שדברים קטנים כמו חוטי הצתה ופלאגים אני אקנה גם כן. מוטי,האם אני נכנס פה לכאב ראש ותקלות עם הקיט של ה 190 כ"ס ואוטו מקורי? אני מדבר על נהיגת כביש נטו,יש לי 186000 ק"מ עם אוטו תקין לחלוטין,זה לא אומר שאני לא הולך ללחוץ פה ושם אבל מה שבטוח אני לא הולך לקרוע את האוטו במסלול.

תודה

פורסם

ילדון, תוותר על זה, לאנטיס FCT כבר לא נשמע טוב חח

 

סתם, לך על זה, יתן קצת חיים למנוע שלך

קלאץ' אם אתה לא תקרע את האוטו יחזיק לך מעמד

 

תחליף צנרת ותוריד ממירים

שים בוסט קונטרול פנימי, מתחבר לצינור ואקום וככה בנסיעות רגועות תגדוש נמוך, ושתרצה להרביץ תעלה גדישה בלחיצת כפתור

דגם הכי מומלץ של גריידי פרופק B עדיף אנלוגי

 

איזה טורבו אתה מתכוון לשים?

:wink:
פורסם

צפה לאי ספיקה מספקת של רדיאטור מקורי.

לא יודע איך בדיוק יהיה אצלך אבל הרדיאטור אצלי מוגדל - ועדיין לא תמיד הוא מספיק.............

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)


×
×
  • תוכן חדש...